Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Tietenkin taka-keski-oikea anturi antautunut, väliin on kontaktia väliin ei.
Anturin hankin varmuudeksi, voihan tuo mennä toki ihan kontaktien putsaamisellakin.
Kuitenkin kyseessä vm 2010 auto, joten kaikkea pientä voi tuohonkin tulla.
Noh, aamutuimaan vedettiin pinta uuteen anturiin ja pitäis tänään asennella.
Jollei tuo käsi tästä kipeenny, kun kävin eilen ottamassa piikki nro 2:en.
Jännä väri tuo LX5S, eli Aventurine blue... on niin valon kulmasta kiinni, näyttääkö siniseltä vai mustalta.
Lähes kaikki kuvat, niin enempi sinne mustaan päin vivahtaa. Päälle maalin tehneen liikkeen suosittelema lakka, eli 1K-kirkaslakka.
Pitää ottaa vielä kuva, että kuinka lähelle osui. Sitten toki, kun anturi on paikallaan.
Comment
-
Ei oo tallia, ei oo tallia... vaan pihalla.
Ja juu, katsoin kaikenmaailman ohjeita joutuubista, että miten tuo parkkianturi vaihdetaan.
Helvatunperskuleenperse... ei ois pitäny. Kerkesin jo 4 ruuvia avata, kunnes tuumasin että kurkataas nyt kuitenkin etteikö tää voi helpommin mennä.
No meneehän se ?
Kohtuullisesti osui sävy kohdilleen, kun tuon maalasin.
Ei varmasti pesun jälkeen edes huomaa, että on uutta väriä.
- 1 like
Comment
-
PETG Clas Ohlsonilta. Kyllä noista aika jämäkät tuli, taitaa olla 2mm materiaalivahvuus 100% täyttöasteella eli umpimuovia. Tulihan tossa pari milliä korkoeroa alkuperäiseen mutta jos nyt pitäis verhoilun paikallaan.
Luulen että tuo tuloste kestää, enemmän kiinnostaa pitääkö tuo liima, oli joku kaksikomponentti "muovihitsaus"-liima. Jos olis halunnut hifistellä niin olis laittanut vahvikkeeksi jonkun ruuvin tai niitin tuosta läpi tuohon alkuperäiseen muoviin. Ehkä sellaisen joutuu tekemäänkin kun tuo toinen korjatuista kiinnikkeistä on takaluukun sulkukahvan lähellä.
Comment
-
Vähän erimerkkistä ”käyttöautoa” oikeasti käyttökuntoon. Toisen puolen laakerillinen jarrulevy lähti kolmena kappaleena ja toisen puolen vastaava ihan käsivoimin. Vielä kun vaihtaa lämpötila-anturin, tutkii suutinten johtosarjaa ja löytäisi etupään tärinälähteen, niin voisi olla käyttökunnossa.
Valtaosa listoista sisällä jollain muotoa rikki tai irti. Esim. Sadetunnistin on sinitarralla kiinni.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pta Näytä viestiMitä materiaalia käytit? Luuletko niiden kestävän verhoilun irrotuksen vai ovatko kertakäyttöisiä?
Kuitenkin itseäkin hieman kiinnosti tuon kestävyys kun on kuitenkin 2mm seinämällä tehty. Siispä piirtelin testikappaleen jossa on täysin 1:1 tuo verhoilukiinnikkeen paikka ja sitten tuo loppu onkin sen verran kestävää että varmasti hajoaa tuosta mihin verhoilukiinnike tulee. Verhoilukiinnikettä simuloin muotoonsa hiotulla wronic-ruuvilla. Mietin testausympäristöä ja paikaksi valitsin sellaisen mistä ei testipainot kyllä lopu kesken.
Suurin paino mitä jaksoin kiinnikkeen varaan urheilla oli 30kg. Sen se kesti hienosti. Lisäksi kokeilin matkalaukku vaakan kanssa rasittaa tuota mutta sekin pohjasi 40kg eikä kiinnike hajonnut - varsin kestävä siis.
Permatex muovihitsaus-liima tuntui toimivan hyvin tuolle PETG:lle. https://www.motonet.fi/fi/tuote/6023...vihitsaus-25ml ...tai siis mulla on vanhan mallisessa pakkauksessa joten oletan sisällön olevan sama...
#scienceViimeksi muokannut andre_; 3.9.2021, 00:25.
- 4 tykkäystä
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiNopeamman näköisen ratin asennus.
Comment
-
https://www.ebay.de/itm/284390763298
Tommonen, sama myyjä. Mun ostamassa oli ratin muoviosat tavan harmaata muovia niin vaihdoin vanhasta ratista nuo kiiltävän mustat (samanlaiset kun tossa myytävässä). Tollastahan on voinut uutenakin saada 4G-malleihin.
Comment
-
Jes, kiitos. Taitaa vain olla vielä niin, ettei flat-bottom versioita saa lämmityksellä (kuten ei ole alkuperäisenäkään saanut). Mutta tuollainen paksumpi versio näyttää ja tuntuu omasta mielestä paremmalta!
Comment
-
Sulla on oikea ja vasen eri paria :D
Kuvista muistui mieleen, että pitääkin käydä ostamassa kourallinen (=16 kpl) M6 uppokantaruuveja, niin saa ruuvattua levyt kiinni talvirenkaiden vaihdon yhteydessä.. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin yrittää pyöritellä reiät linjaan, että saa ekan pultin paikalleen. Sitä ohjainpuikkoahan ei tule ikinä käytettyä tuossa operaatiossa apuna.
Comment
-
On toinenkin puoli laitettu, en vain itse ottanut before-kuvaa vaan poika joka teki tuon kuskin puolen. Takapää on nyt tehty, etupää vielä jäljellä.
Tänään tehty jakopään hihnan vaihtoa ja tulee samalla öljyt, suodattimet (myös ilma&raitisilmasuodatin) ja tietysti jäähdytinnesteet. Jarrujen jälkeen ruostesuojausta sisälokasuojiin; ennen sisälokareitten asennusta..
Comment
-
Uuden koneen kasailua kasikymppiin. En muistakaan koska on viimeksi männänrengaspuristinta tarvittu. Varaosakauppa myi viiden kk-laakerin sarjan halvemmalla kuin neljän, tuntui oudolta nakata kaksi uutta liuskaa metalliromuun. STP Smoke Treatment on oivallista kasausöljyä ja löytyy paikallisesta halpamarketista :)
Comment
-
Sanotaanko, etten mitään niin mukavaa touhua tuli tänään tehtyä... teippaamista.
Saavuin metsältä autolle, takaluukku auki... tietenkin heitin avaimen liiviin, koira, ase liivi jne. takaluukkuun ja luukku kiinni.
Naps... kaikki ovet lukossa. Noh, ei muuta kun ohi kulkeneelta hirvenmetsästäjältä kirves lainaan ja takaikkuna hajalle, että saa avaimet takaluukusta.
Vara-avaimen tietenkin jätin kotiin.
Voikohan tuon VCDS:llä koodata niin, ettei se vedä takaluukkua enää lukkoon kun käy pelkästää kaukosäätimen avaimen kautta tuolla ?
Onko tietoa ?
Positiivista on, että romikselta löytyi ikkuna 50€ hintaan. Asennus sitten oma lajinsa, lie onko tuohon itsellä välineitä, jolla saa liimattua lasin riittävän hyvin kiinni.
Comment
-
Oltiin Ruåtsissa kiihdytyskisoissa. Kaverilla oli avain samassa kädessä millä paiskasi ronkin luukun kiinni. Avain tippui kädestä ja ehti livahtaa ronkkiin. Siinä sitten oltiin huuli pyöreänä, että eihän näin voi käydä edes Mr Beanille. Sen verran saatiin raotettua luukkua, että onnistuttiin pujottamaan 2 rautalankaa raosta ronkin puolelle. Ronkittiin avain vähän parempaan paikkaan ja saatiin pidettyä toisella rautalangalla kakea paikallaan, kun toisella törkättiin kakesta luukku auki.
Silloin mietittiin kovasti, että olisiko hissi-ikkuna helpompi vaihtaa kuin liimattu ikkuna - jos pitää rikkoa ikkuna.
- 1 like
Comment
Comment