Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kävin tänään S-Marketissa jonka parkkihalliin on reilu kynnys joten LIFTiä jousitukselle. Tuolta sitten kotiin ja kotoa matkalla kuntosalille "BLING!!! Air suspension fault!". Joskus aina tulee "vehicle too low"-vikakoodia kun hitaassa vauhdissa ei pyöritetä kompuraa ja nopeushidasteissa auto niiaa liian alas. Nyt sitten ei varoitus poistunutkaan auton boottaamalla eikä edes VCDS. Flashbackkinä mieleen etutolpan varaosahinta ~1700€. Noh, ei muutakuin tallille työkalujen luo autoa tutkimaan.

    Address 34: Level Control (J197) Labels:. 4G0-907-553.clb
    Part No SW: 4G0 907 553 G HW: 4G0 907 553 F
    Component: LUFE-DAEMPFER H19 0783
    Coding: 008007
    Shop #: WSC 02391 785 00200
    ASAM Dataset: EV_AirSuspe 003025
    ROD: EV_AirSuspe_VW51.rod
    VCID: 2F2EEFDF767536FEA2-807A

    2 Faults Found:
    36619 - Valve for Damping Adjustment Front Right
    C1041 13 [009] - Open Circuit
    Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 2
    Reset counter: 237
    Mileage: nnnnnn km
    Date: 2020.11.23
    Time: 20:05:44

    36617 - Valve for Damping Adjustment Front Right
    C1041 11 [008] - Short to Ground
    Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 3
    Reset counter: 22
    Mileage: nnnnnn km
    Date: 2020.11.23
    Time: 19:55:02
    Oli sitten jollain tai jotenkin jossain maailman ajassa lipsahtanut tuo ilmaletku&iskarin sähköjohto väärälle puolelle sisälokaria ja hankaantunut eriste rikki. No mutta tuollahan on myös Open Circuit vikakoodi joten kevyellä voimalla johto napsahti poikki, oli siis lähinnä eristeen varassa. Tämä työskentely siis ulkotiloissa mutta ei suinkaan sateessa, siksi tuollainen pikafiksi - pitäisi sellainen 800-1000km autolla rullailla ennenkuin viikonloppu koittaa. Taidan koittaa katsella olisiko johtosarjassa jossain kohtaa liitin niin voisin ostaa alkuperäisen huonoa johdinta olevan kalliin johtosarjan tuohon.

    Liekö tuo LIFTillä autoa ajaminen saanut tuon letku+johto-paketin luiskahtamaan pois tuolta sisälokarin takaa?? Tuo näkyy renkaan yli katsoessa kunhan ei ole tontitettu renkaita lokarien sisälle.

    Comment


      Huonolla tuurilla ensimmäinen liitin on repsikan A-pilarin alapäässä. Ainakin C5-kopassa kaikki etupään sähköt (=umpio, sumari. sivuvilkku, torvi jne) on vedetty sieltä.

      Mitenkähän nämä ilma-alustat saisi koodattua siten, että kompura toimisi uusissa 30 km/h kaupunkinopeuksissa? Vakionopeussäädinkin meinaa nikotella ellei aja pientä ylinopeutta.
      Offtopiccina en malta olla mainitsematta, etteivät nämä 30 km/h nopeusrajoitukset myöskään helpota Suomen ilmastotavoitteisiin pääsemistä.

      Comment


        Vilkaisin omastani noita letku-/johtopaketteja, molemmilla puolin olivat kyllä kiltisti sisälokarin takana. Olen ajanut aina tarvittaessa liftillä, sen kummemmin ajattelematta. Ettei andre_ sulla olis joskus tehty jotain remontinkorjuuta nii, että tuo piuha on sillon jääny ns. väärälle puolelle ku sisälokaria on laitettu takasin?

        Comment


          Oli se näköjään vanhoista valokuvista katsoen johtonippu väärässä paikassa 04/2020 otetussa valokuvassakin. Olisko sitten jossain remontissa/kampanjakorjauksessa lipsahtanut väärälle puolelle. Onneksi vika tuli päälle kotinurkilla, kovin urheilullisen kovaksi muuttuu alusta vikakoodi päällä.

          Comment


            Sain 200:sta kattoverhoilun pihalle. Penkkejä ei tarvinnut irroittaa kun hetken kippaili etupenkin selkänojia.

            Comment


              Eilisen illan puuhana jumiutuneen aurauksen säädön pultin ja tukivarren uusinta... Tänään vielä toinen puoli.
              Attached Files

              Comment


                Pari kuukautta sitten varastettiin polkupyörä (Lahti...) joka oli luhtitalon luhtikäytävässä kotioven vieressä Clas Ohlsonin turvavaijerilla kiinni kiinteässä esineessä. OP vai Pohjola vakuutusko se nyt on, sieltäkin korvauspäätöksen oikaisuvaatimuksen kautta pääsin sellaiseen lopputulokseen ettei nyt kuitenkaan tarvitse ensimmäisenä vaihtaa vakuutusyhtiötä.

                Mutta fillari, siitä jäi katkaistu vaijeri jäljelle. Kävin tänään tallilla kokeilemassa kuinka raskasta työkalua tuollaisen katkaisuun tarvitsee. Hieman yllätyin lopputuloksesta linjapihdeillä suoritettuna. Videolla cameo-esiintyjänä olevat sivuleikkurit vaati muutaman leikkauksen että meni vaijeri poikki.



                Comment


                • Eilen illalla "taistelin" A4 b6 q:n vanhat käsijarruvaijerit pois kokonaan, olivat enää käsijarrukahvan luota kiinni ja uudet paikalleen siihen saakka että ovat kahvanpäässä kiinni. Tänään sitten loput paikalleen. Jarrusatulat paikalleen. Jarrusatulat aiemmin viikolla purettu, putsailtu ja sain ne toimimaan "luistavasti". En vieläkään ole tyytyväinen noiden toimintaan, varsinkin oikeanpuoleinen laahaa selkeästi enemmän kuin vasen. Seuraavaksi pakoputkisto ulos tallista, jotta saa auton ulos tallista jotta saa pakoputkiston takaisin talliin hitsaukseen tai sitten pitää suunnitella katkaisukohdat jos vaikka saisi tuohon uuden keskivaimentimen. (Täytyy vain sanoa että helvetin typerästi menee Audeissa nuo käsijarruvaijerit satulaan päässä, vaijereiden kiinnityksissä/tuennassa on parissa kohtaa helvetin typerät muovikiinnikkeet helvetin typerässä paikassa, käsijarrukahvan pään vaijereiden kiinnitys on myös tyhmästi toteutettu. Yhteinäinen pakoputkisto alusta melkein alusta loppuun saakka on myös hölmö ratkaisu, hankala käsitellä ja varastoida jne. Kämpäsuojapeltien kiinnityksiä toteutettu niin ettei kiinnitystarvikkeita ole ilmeisesti vaihdettavissa eli jos "tappi" katkeaa niin enää et saa sitä helposti uusittua. Ottaa päähän osio tuli tuossa samassa.)

                  Comment


                    C4 kytkimen ilmaus. Ei siitä oikein hyvä tullu kun ei oo mitään painevaihtajaa ja yksin koittaa tehdä. Sai kuitenkin kytkimen irrottamaan mitä se ei aiemmin tehnyt. Pystyy ajaan johonkin pajalle jossa on paremmat vehkeet.

                    Comment


                    • Lantikan loput osat paikoilleen, liikennekäyttöön otto ja nelipyöräsuuntaus. Näin ennen brexittiä on tullut englannista hankittua reilulla 3 k€:lla osia, nyt on alustan osat lähes kaikki vaihdettu ja sen huomaa ajo-ominaisuuksissa.

                      Tänään laitoin vielä Defan 1204 laturin paikoilleen niin saa käyttää webastoa huolettomasti, tosin vielä ei mitään ongelmia ollutkaan. Akun vaihdoin jo kesällä uuteen.

                      Tässä autossa on webasto konehuoneessa täysin näkösällä, on kyllä helppo huoltopaikka, vaihdoin tt-v:n tilalle tt-evon TC4 ohjaimelle ja poistin auton configuraatiosta niin ei käynnistele sitä turhaan.

                      Comment


                      • Kurakeleillä aikaa turailla
                        Attached Files

                        Comment


                          S2:n sisustan purkua ja puhdistusta. Jatkuu pitkään.

                          Comment


                            Paku neljä berttaan uudet valot keulaan. Ei olisi enää melkein 400t ajetuista umpioiden laseista saanut kirkkaita noituuksillakaan. Lisäksi bixenon projektorit oli ihan rapistuneet ja pitkien heijastimissa myös rappeumaa. Kivijalasta depon halogeeni umpiot, retrofit(shitiltä)labiltä bixenon projektorit.

                            Piti olla ns helppokeikka.. No ensin huomaan että, eihän nää uudet projektorit mahdu takakautta sisälle. Eikä pysty osissa laittamaan koska kasattava ns väärinpäin. Aspan vastaus että ”joo ollaan vaihdettu projektorityyppiä” no ette sitten asennusohjeita päivittäny!?!

                            No eikun umpio uuniin ja kahteen osaan. Sitten huomaan että tämä ”pulttaa kiinni” projektori jää 12mm liian syvälle umpioon. A. Aika hirveän näköinen. B. Saattaa vähän leikata sivuilta valoa pois.
                            Aspan vastaus tähän että. ” joo tollee se jää tolla uudella projektorilla, ei pitäs vaikuttaa mihinkään. Mut lähetä takas jos ei kelpaa”

                            No ne projektorit sai sinne sopimaan, kun muutti kiinnitystä. Dremeliä, kierretankoa, muutama prikka, ruuvi ja pikaliimaa se vaati.
                            Vanhoista umpioista johtosarjat ja tarvittava aukko ballastin syötölle auki uudesta kotelosta. Uudet polttimot paikalleen, paitsi että. D2S polttimo ei sovi D2R polttimon kiinnikkeeseen. No yksi haitta pois ja paikoilleen.
                            Saas nähdä kuinka meni aspan mielestä tämä toimitus niinkuin kokonaisuudessaan. D2S pidikkeillä tuo myytiin ja yritettiin kaupatakkin sellaisia polttimoita mukaan.

                            Mutta ny on hyvät valot, lyhyillä valo rajautuu kun viivottimella ois vetäny. Suuntaus on vielä reilusti alas, jahka pääsee suuntausmasiinan ääreen.
                            Hintaa tuli yhden tarvike bixenon umpion verran.

                            Comment


                              Heh, aika lailla vastaa minun kokemuksia. Vanha vitsi se asennuksen vaatimustaso, "Relatively Easy, some modifications may be necessary tms." Yhdet uudet Morimotot olis nyttenkin tallin hyllyllä avaamattomassa paketissa odottamassa asennusta. Hyviä ne kyllä on, enticeen C5:een semmoset evo-x bi-xenon projektorit turasin ja eipä ollu tarve millekään ledipötkölle enää sen jälkeen eikä oo syttymisviivettä kun pitkät hoidetaan vetämällä vaan varjostin pois edestä.

                              Comment


                                B4:sesta konetta pois, ei vielä ihan kaikki pultit koneen ja lootan välistä löytynyt

                                Comment


                                  S2 öljynvaihto, coolerin tyhjennys ja ilmastoinnin korjaus.

                                  Comment


                                  • Samat kokemukset retrofitlabin projektoriasennuksista C5:een. Mut on ne sit paikalalan olleet pirun hyvät ja näkee kauas.

                                    Comment


                                    • Pariin B6:seen on tullut tehtyä projektorien vaihto, ja ne on ainakin menneet kivuttomasti, vaikkakin molemmista muistaakseni vaihdoin pitkien johtosarjan liittimet kosketushäiriöiden takia.

                                      Comment


                                        A3:n 2.0fsi iso remontti vihdoin ja viimein valmis. Nyt käy jo oikein eikä pätki ja humppaa tyhjäkäinnillä.
                                        Uusittu jakopään hilkkeet ja nokkien välinen ketju kaikkine romuineen , sekä etujarrut levyt palat,letkut ja satulat. Totta kai öljyt ja suodattimet ja tulpat sekä puolat, jospas tuo nyt vähän aikaa kulkisi ja saisi leimattua ensi viikolla. :)

                                        Comment


                                        • Pahvilaatikosta kyhätyssä maalauskammiossa ruiskuttelin kontallaan otsalampun valossa prätkän osia. Ilmanvaihtona nosto-oven alta pujotettu pölynimurin putki. Turkasen vaikea saada kaikkiin sopukoihin maalia ilman että toisaalta valuu. Tai siis mahdotonta. Huomenna kun ottaa osat pois ja katsoo tarkemmin niin lopputulos lienee melko karsea. Olispa kunnon maalaamo.

                                          Comment


                                            A4 B6 cabriolettiin uuden Pioneerin soittimen asennus alkuperäisen Bose audion tilalle.Samalla vedin takakonttiin uudelle vahvistimelle piuhat.Olipahan homma kun etsi oviliittimeltä oikeat piuhat kaiuttimille, liitti niihin uudet piuhat ja lisäsi passiivi jakosuotimet. Teoriassa helppo homma mut 2 iltaa meni.Nyt saa bluetoothin ja handsfree puhelut soittimen kautta.

                                            Comment


                                              2.0 tdi CAHA moottorista vaihdoin termostaatin....Oli kyllä aikasta annelista vaihtaa...

                                              Comment


                                              • Takalavetti veks. Putsataan ja stefat uusiksi.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  Modernia ahdettua moniventtiilitekniikkaa kasikympin keulille
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Minne se yks sylinteri jäi? :D

                                                    E: humalaisen horinoita..
                                                    Viimeksi muokannut bonus; 26.12.2020, 18:26.

                                                    Comment


                                                      Kännissähän ne totuudet tulee lauottua, vitonen tuonne olisi kuulunutkin vaikka se onkin painavampi ja virityspotentiaali lähes sama molemmissa.

                                                      Comment


                                                        Vitonen on ollut jo niin täytyy nelosta testata välillä

                                                        Comment


                                                        • Kävin siivoilemassa osuuttani tallipaikasta, sekä katselemassa Jettalle parempaa paikkaa hinausauton saatavaksi ja viimeiselle matkalleen. Loppui harrastamiset minun osaltani tähän :)

                                                          Comment


                                                            Totesin joulun 800km reissulla että nuo B7 bi-xenonien pitkät ovat sen verran hengettömät että joku lisätuikku on hankittava. Näistä mitään tietämättä tarttui tuollanen https://www.motonet.fi/fi/tuote/4800...W-LED-lisavalo hinnat alkaen malli mukaan. Umpioiden kiillotus oli ollut jo pidempään listalla joten puskuri oli irroitettava joka tapauksessa. Samalla kun puskuri oli irti, laitoin kilpitelineen kahdella M6 läpipultilla korilaattoineen. Johdot, liittimet ja rele itse hankittuna asennettuna alle 100€ panostuksella näkyvyys parantui kyllä huomattavasti. Lisäksi tuo on sopivan pienikokoinen omaan silmään. Vielä videon PÄTKÄ.

                                                            Comment


                                                              Pohjola-hallissa fortehuuhtelu ja uudet castrollit. Hyvä tää rys...venäläinen vakionopeudensäädin.
                                                              Click image for larger version  Name:	Screenshot_20210112_001617.jpg Views:	0 Size:	45,3 Kt ID:	1908271
                                                              Uus peruutusvalokytkinkin tuli vaihettua, pelaapa nyt pakkivalot ja tutka ensimmäistä kertaa mun omistuksen aikana. Het oikein luksusta.

                                                              Aikasemmin tuli vaihdettua määränsäädin, osas kyllä olla yks prkleen pekkahaavisto tuokin homma.
                                                              Click image for larger version

Name:	Screenshot_20210112_011707_com.android.gallery3d.jpg
Views:	717
Size:	276,3 Kt
ID:	1908273
                                                              Viimeksi muokannut vV8m5; 12.1.2021, 01:18. Perustelu: Lisäys

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X