Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaihtelin möhkömaasturiin kaasuläpälle johtosarjan. Vekkuli laite kun kaasuläppä tai tässä tapauksessa viallinen liitin lamauttaa nelivedon, ajonvakautuksen, abs:t ja käytännössä kaiken muunkin ajoon vaikuttavan elektroniikan vikautuessaan. Vikatila kyllä leikkaa moottorin tehotkin niin tehokkaasti että eipä tuota elektroniikkaa siinä tilassa mihinkään tarvitse..

    Comment


    • Nappasin tarrat koristamaan satuloita. Aiemmin kesärenkaiden vaihdon yhteydessä maalattuihin satuloihin
      Attached Files

      Comment


      • S4 apulaitehihnan vaihto, Ei loppupeleissä ollu ees paha.

        Comment


        • Tein autotallista löytyneistä tarveaineista saksankilpi-adapterin 4H0071105:aa vastaavaan Westfalia polkupyörän kuljetustelineeseen. Ihan siksi tuollainen teline ettei auto naarmuunnu niin helposti ja takavalot (telineen) näkyy niin ei tarvinne ruveta vääntämään vakuutusyhtiön tai poliisien kanssa jos vaikka joku sattuu ajamaan perään.

          Comment


          • Pikainen kierros ympäri varastoja josta keräilin epäkurantteja purkuosia ja heittelin ne purkurille lähtevien varaosaraatojen sisään. Tänään lähti tontilta 3 autoa paaliin, mm. Audi 200 turbo kun ei osat enää kenellekään tunnu kelpaavan. Maisema siistiytyi ja emäntäkin on tapauksen johdosta mielissään :)

            Comment


            • Teippailin ulkona autosta ikkunalistat ja kattokaiteen toiselta kyljeltä mustaksi toissapäivänä. Tällä hetkellä edelleen toinen kylki kromilistoilla kun eilen ei joutanut ja tänään sataakin vettä niin ei tarvi haaveilla.

              Comment


              • Koemielessä muutaman sadan Astraan leimauskuntoa sillä mielellä, että mitä enemmän löytää käytettyjä (halpoja) osia, sen parempi. Suurin tuska on, kun jotkut elämänsä sankarit olivat kevään mittaan käyneet katalysaattorin hakemassa auton alta parkkipaikalla. Sen ehkä just kehtaa tilata Saksasta uutena, kun kaikkien Suomen purkuautojen katit on jostain syystä myyty... Ei kyllä käsitä tätä nykyajan touhua, kun parkkipaikoilta viedään autoista katit, vannesarjat tms, vähän väliä puskaradioissa. Menisivät vi**u töihin...

                Uusi katti ja käytetty tuulilasi, niin auton hinta on tuplattu. Jarrut on näemmä tehty viime katsastukseen vuosi sitten huhtikuussa ja sen jälkeen ajettu 9tkm. Sen puolesta voisi ehkä päästä pälkähästä. Lambdakin oli 25e kotiin kannettuna Saksasta, varmuuden vuoksi. Käytetty kesärengassarja 5 km päästä parilla kympillä ja oli 5mm pinna 5v vanhat renkaat...

                Saa kyllä olla viimeinen Opel, mihin sekaantuu. Taas.

                Comment


                • Vaihteeksi hammastanko irti C5 bitistä - taas kerran. Tämä alkaa jo käydä varsin näppärästi, vaikka se ei niitä mukavimpia hommia olekaan.

                  Comment


                  • Mitä meni pieleen?

                    Comment


                    • Eilen sain teippailtua toisenki kyljen ikkunalistat ja kattokaiteen mustaksi

                      Comment


                      • Moottoritila siistiytyi huomattavasti tunnin vaivalla mökkiolosuhteissa. Suihkuttelin 10% Motoxin tehopesua suihkupullosta ja harjalla jynssäys sekä huuhtelu varovasti painepesulla. Ei nyt mitään detailing-tasoista puuhastelua, mutta mukavampi edetä umpionvaihtoon ensi viikonloppuna kun konetila siistimpi. Saa nähdä saiko sähkövikoja tuolla aikaan.
                        Attached Files

                        Comment


                        • Vaihdoin emännän B8 eteen ja taakse jarrulevyt ja palat.

                          Comment


                          • Tiivistelin pakoputkea ja selvittelin mistä saa sopivat pyyhkijänsulat. Mittaa huimat 8". Kävin myös viemässä ensimmäiset tavarat uudelle harrastetallille.

                            Click image for larger version

Name:	IMG_20200609_111540.jpg
Views:	1937
Size:	75,0 Kt
ID:	1888621
                            Click image for larger version

Name:	IMG_20200609_113501.jpg
Views:	1897
Size:	135,2 Kt
ID:	1888622
                            Click image for larger version

Name:	IMG_20200609_125249.jpg
Views:	1955
Size:	141,4 Kt
ID:	1888623

                            Comment


                            • Onnittelut Tero uudesta harrastetallista! Millä meinaat sen täyttää?

                              Comment


                              • Olemassa olevalla kalustolla. Tuonne menee häristin, nelipaikka-avo ja lötkö.

                                Comment


                                • T4 Multivanin alustaa on päivitetty tässä viime aikoina kohtalaisen isolla kädellä. Ei jäykempää kuten 99% tapauksista vaan päinvastoin. 4:n hengen retkeilyauto ei tarvitse 800/1000kg kantavuutta, joten olin jo aikaisemmin saneerannut 195/70R15C renkaat henkilöauton 215/60R16 kumien tieltä. VW on asentanut näihin viittä eri paksuutta vääntösauvoja eteen, omassa oli keskimmäiset. Nyt on vaihdettuna ohuimmat. Esikiristyksellä saa keulan korkeuden haluamakseen. Taakse tuli B-Omegan vieterit jotka ovat aika korkeat ja pehmeät, kaveriksi uudet Golf Mk6 kumitallat vieterin alle ja päälle. Kokonaisuuden kruunaa GAZ Shocks säädettävät iskarit jotka oli tilaustavaraa Englannista. Tänään sain nuo alle ja kyllä oli hymy herkässä kun paukkulaudasta oli sukeutunut jopa kohtalaisen salonkikelpoinen kruisailupeli. Hinkkasin iskareiden säätöjä kohdalleen ajelemalla kyläraitin hidastetöyssyjä edestakaisin. Säätönappuloihin yltää kohtalaisen mukavasti renkaan ympäri ilman erityisempää akrobatiaa.

                                  Comment


                                  • Saunakärryn rungon hitsailin loppuun ja pohjamaalasin bilteman ruosteenestomaalilla. Siihen pitäisi ruveta 2x2m saunaa seuraavaksi päälle rakentamaan.

                                    Comment


                                    • Uusia venttiilejä sovitellu kanteen. Seuraavaksi sitten säätöpalojen hieromista.

                                      Comment


                                        Tuli vaihdettua peräkärryyn laakerit. Niitäkin kannattaisi joskus rasvailla ja tarkastaa stefojen kunto.
                                        Click image for larger version

Name:	180620206327.jpg
Views:	1425
Size:	173,1 Kt
ID:	1892268 Click image for larger version

Name:	170620206325.jpg
Views:	1447
Size:	125,0 Kt
ID:	1892269

                                        Comment


                                        • Laitoin A4:sta pitkittäisen AFN:n poikittain Caddyyn

                                          Comment


                                          • Tunkkasin Passatista katsastusmiehen huomauttamia kohteita. Päästöt oli pielessä ja lambdoilta vikakoodi joten etulambdat molemmat vaihtoon. Varsin kivaa kun on ton poikittaisen VR6 koneen takana yllinkyllin tilaa. No, ei siinä oikeasti mennyt edes puolta tuntia kun oli vanhat anturit pöydällä. Sitten oli etupäästä alatukivarren etupään pusla, muuten hyvä mutta tukivartta ei saa pois kun yksi pultti ei mahdu tulemaan ulos. Ottaa moottoriin kiinni. Ei kans kukaan muu kuin VAG suunnittelija tee tuollaista rakennetta jossa pitää moottoria siirtää edestä että saa alatukivarren irti. No, irtosi sekin kun käytti moottorintuen irti ja nosti konetta pari senttiä.

                                            Takapäässä oli poikittainen tukivarsi kanssa väljä sisäpäästään. Ulkopään sai helposti auki mutta sisäpäässä taas sama homma kuin edessä. Pultti ei mahdu tulemaan pois kun vakaajatanko on edessä. Kyllä en alkanut vakaajaa purkamaan yhden pultin takia vaan pilistelin tukivarren ja sen pultin rälläkällä palasiksi. Uusi keppi menee kiinni niin että pultti on toisin päin, etupuolella kun tilaa oli runsaasti.

                                            Etuvetarin sisäpään kumikin oli vähän vuotanut, nappasin vielä vetarinkin irti siinä samoilla lämmöillä. Se oli sentään aika selkeä ja yksinkertainen homma vaikka samalla logiikalla olis voinu hyvin olla vaikka jossain sisävalon ja kattoverhoilun takana joku viimeinen pultti. Lienee joku kesähessu suunnitellu tuon osan autosta.

                                            Comment


                                            • B7-umpioiden Jorma-modaus eli tummat silmäpussit.
                                              Click image for larger version

Name:	Screenshot_2020-07-14-19-53-48.png
Views:	1066
Size:	1,22 Mt
ID:	1893937
                                              Click image for larger version

Name:	Screenshot_2020-07-14-19-54-07.png
Views:	1043
Size:	1,16 Mt
ID:	1893938

                                              Ja aiemmin vähän iskari-, jousi- ja tukivarsijumppaa, jarrujen kunnostusta ja muutenkin auton yleistä pelastusta stenaustuomiolta.
                                              Click image for larger version  Name:	Screenshot_2020-07-14-14-29-51.png Views:	0 Size:	1,08 Mt ID:	1893911
                                              Vielä riittäis hommaa takapäässä ja konehuoneessa.
                                              Viimeksi muokannut vV8m5; 14.7.2020, 18:55.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                Tunkkasin Passatista katsastusmiehen huomauttamia kohteita. Päästöt oli pielessä ja lambdoilta vikakoodi joten etulambdat molemmat vaihtoon. Varsin kivaa kun on ton poikittaisen VR6 koneen takana yllinkyllin tilaa. No, ei siinä oikeasti mennyt edes puolta tuntia kun oli vanhat anturit pöydällä. Sitten oli etupäästä alatukivarren etupään pusla, muuten hyvä mutta tukivartta ei saa pois kun yksi pultti ei mahdu tulemaan ulos. Ottaa moottoriin kiinni. Ei kans kukaan muu kuin VAG suunnittelija tee tuollaista rakennetta jossa pitää moottoria siirtää edestä että saa alatukivarren irti. No, irtosi sekin kun käytti moottorintuen irti ja nosti konetta pari senttiä.

                                                Takapäässä oli poikittainen tukivarsi kanssa väljä sisäpäästään. Ulkopään sai helposti auki mutta sisäpäässä taas sama homma kuin edessä. Pultti ei mahdu tulemaan pois kun vakaajatanko on edessä. Kyllä en alkanut vakaajaa purkamaan yhden pultin takia vaan pilistelin tukivarren ja sen pultin rälläkällä palasiksi. Uusi keppi menee kiinni niin että pultti on toisin päin, etupuolella kun tilaa oli runsaasti.

                                                Etuvetarin sisäpään kumikin oli vähän vuotanut, nappasin vielä vetarinkin irti siinä samoilla lämmöillä. Se oli sentään aika selkeä ja yksinkertainen homma vaikka samalla logiikalla olis voinu hyvin olla vaikka jossain sisävalon ja kattoverhoilun takana joku viimeinen pultti. Lienee joku kesähessu suunnitellu tuon osan autosta.
                                                Ja tänään sitten assembly is reverse of removal meiningillä uusilla osilla kasaan. Tästä nyt lähteä näyttämään uudestaan leimalle.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                  Sitten oli etupäästä alatukivarren etupään pusla, muuten hyvä mutta tukivartta ei saa pois kun yksi pultti ei mahdu tulemaan ulos. Ottaa moottoriin kiinni. Ei kans kukaan muu kuin VAG suunnittelija tee tuollaista rakennetta jossa pitää moottoria siirtää edestä että saa alatukivarren irti.
                                                  Paitsi Tesla tekee samoin. Jos tahdot vaihtaa Model S etualatukivarren tai etummaisen taka-alatukivarren, niin käytä patteripaketti pois paikaltaan. Pultti on sen verran pitkä, että ottaa ulos vedettäessä akkuun kiinni, eikä täten tukivarsi irtoa. Helppo homma kun akusto on irti, mutta onneksi puukkosaha on ystävä ja poikkaisee pultin ja uusi läpipultti muttereineen vain toisesta suunnasta asennettuna uuden tukivarren kera paikalleen, niin seuraavalla kerralla on huomattavasti helpompi juttu. Pultin varmaan olisi tehtaalla voinut myös asentaa sieltä toisesta suunnasta koska se on täysin mahdollista, mutta ei kai sitä kaikkea voi suunnittelija huomata.

                                                  Comment


                                                  • Nykyään täytynee olla tyytyväinen siihen, että edes toisessa suunnassa on tilaa laittaa pultti takaisin paikalleen ilman kikkailuja.. :D

                                                    Comment


                                                    • Muuten oli kyllä miellyttävä tuo 3C-paskatin pyöräntuenta verrattuna siihen nelivarsituentaan joka vanhemmissa oli käytössä. Alatukivarsi on kolmiotukivarsi ja lähtee helposti pultit avaamalla hikoilematta irti. Ei tarvi vääntää rautakangella tai pallonivelen ulosvetäjällä mitään irti, pultit auki vaan ja ottaa palikan irti. En vaihtanut kuin sen sisemmän etummaisen puslan joka maksoi vajaan vitosen ja taas menee seuraavan 100tkm.

                                                      Comment


                                                      • C5 bittiä katsastuskuntoon.

                                                        Comment


                                                        • Viikko sitten antoi 3 pytyn suutin vikakoodin, tänään sitten hypittiin kun kenguru ja koodin nollauksen jälkeen ei halua käydä kaikilla pytyillä. Joten sinne jäi audi taas kerran talliin levälleen ja toivottavasti huomenna saa uuden suuttimen.

                                                          Comment


                                                          • Tuninki työkaluvaunun näpertelin

                                                            Comment


                                                            • Click image for larger version

Name:	0BFA1170-1EA4-4BF6-A5CF-9FC22D24C0D3.jpeg
Views:	610
Size:	167,8 Kt
ID:	1894850 Vanhempien tuhat vuotiaan leikkurin kunnostusta. Penkki oli murtunut irti ja rattiakselissa oli puoli kierrosta väljää. Amerikan ukko suunnitellut siihen 30cm matkalle neljä välyspaikkaa. 4B:n ratti josta nappasin bägin pois, rattiakselin pätkä kolari ventosta ja sorvissa sopiva jatkoholkki.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X