Eikö tuossa nyt ole ihan selkeä ongelma lämpöanturin kanssa, jos kerran ongelmat ja vikakoodi käytön myötä katoaa? Anturissa tai johdotuksessa tuskaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
80 2.7Bit
Collapse
X
-
Nyt on tämän päivän toinen kylmäkäynnistys testi tehty ilman lämpöanturin johtoa ja sehän käynnistyi normaalisti poksahtelematta. Vaikka anturi näytti järkeviä lukemia käynnistyksen jälkeen niin eipä ole kuitenkaan kunnossa. Pitää hakea huomenna uus anturi.Viimeksi muokannut holkeri; 14.8.2013, 20:57.
Comment
-
Nyt alkas olemaan auto perjantaille varattua muutoskatsastusta varten valmis.
Vielä joutui lootan tipputtamaan pois ja tekemään asetelmaan pientä "säätöä" kun ei irrottanut ensinkään.
Vanha levy oli sen verran loppu ettei sitä viitsinyt alunperin paikalleen laittaa niin hommasin toisen paremman eikä tullut mielenkään asetelmassa olevan säädön "nollaus" mikä pitää tehdä jos pelkkä levy vaihtuu, no sekin on opeteltu nyt kantapään kautta.
Eilen kävin pienen testilenkin ajamassa mikä loppui lyhyeen takasin tultiin turinan ja tärinän saattelemana ja eikun talliin tutkimaan vikaa.
Vänkärin puolen keskimmäinen sylinteri pimeänä ei tullut kipinää eikä ole tullutkaan koko aikana tulpan väristä päätellen. Puolia ja kipinävahvarit vaihtelin ristiin ei vaikutusta, syyksi selvisi eculta tulevan ohjausvirran puuttuminen.
Johto mennyt poikki jostain kohti johtosarjaa. Huomenna vedettävä eculta uusi johto sytkävahvarille.
Kiekkamittarikin alkoi toimimaan toisella mittaristolla mikä lie vanhan rikkoi.Viimeksi muokannut holkeri; 8.12.2015, 22:41.
Comment
-
Ei sen painepuolella väliä ole, kun öljy painetaan sinne linjaan väkisin. Paluupuoli on eri juttu, kun sieltä se öljy valuu omia aikojaan pois. Mutta tuossahan on ahtimia nostettu ylöspäin vakioon nähden, joten hyvin pitäisi öljyjen valahtaa alas.
Comment
-
-
Kiitokset kehuista, tuli käytyä ajamassa kymmenen kilsan testilenkki ja nyt auto pelaa moitteetta.
Väkisin vetää suun virneelle vihellyksen tahtiin kiihytyksessä vaikka ei vielä kovasti tullut kiihdytettyä on vaan sen verran eri meno verratuna kasi urssiin tietysti -300kg auttaa asiaan.
Alkuperäinen kirjoittaja TOMPPA* Näytä viestiSanoisin että mittariston piirilevyltä mennyt hyppylanka poikki. On tämä auto joskus ollut minulla. Mittariston joku joskus kiristänyt liian tiukalle ja mittariston piirilevy halki ja sitä on korjattu hyppylangoilla.
Jani soittelen huomenna.
Comment
-
Nyt on ajeltu lisää ja raskaammalla jalalla. Huomio kiinnittynyt seuraavanlaiseen oireeseen.
Täydellä kaasulla kiihdyttäessä 3000rpm kohdalla turbon/turbojen vihellys muuttuu ujellukseksi ja meno vähän hyytyy. Tuossa kohtaa kun kaasun nostaa puoleenväliin ujellus muuttuu taas vihellykseksi ja auto kiihtyy paremmin.
Hukkaportin kellot säädin tänään kohdilleen ei vaikutusta, voisko bybassit vuotaa läpi vai mikä tuon aiheuttaa.
Ahtovuotojakin löytyi yksi haljennut letku.
Comment
-
Syitähän voi olla monia, mutta esimerkiksi pakopaineen nousu voisi aiheuttaa ujellusta, korkeat paineet voi aiheuttaa ujellusta, sekä ahtovuodot. Vedät vaan kato nilkkasuorana tyyliin "if it runs don't fix it". Kohta onkin sitten syytä vaihtaa isompiin puhaltimiin. Onnea maaliinpääsystä ja tervetuloa biturbo-sämpylöiden joukkoon! Näitä ei vielä montaa ole.
Comment
-
Vikaa etsitään edelleen, auto lähtee kaasu pohjassa hyvin vetämään pieniltä kierroksilta 3400rpm kohdalla tulee joka kerta pieni nykäisy ja siitä eteenpäin kiihtyy huonosti vähän nykien.
Kuskinpuolen turbosta kuuluu se ujellus minkä aikaisemmin kerroin, ecussa on lastu ja ahdot oli 1.3-1.4bar voipi olla liikaa vanhalle turbolle:)
Viime viikolla käytiin logittamassa Tommin kanssa autoa ja sieltä ei löytynyt mitään poikkeavaa. Mahdolliset viat jäi sytytyksen pätkiminen tai maf vika.
Tähän mennessä vaihdettu/kokeiltu: maf, bybassit, n75, puolapaketti ohitussetteineen finjektorilta.
Mitähän sitten kokeilis?
Comment
Comment