Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 2.7Bit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eilen asentelin apurungon puslia ja se meni aivan puihin. Toinen etummainen meni vissiin tuurilla kuin elokuvissa ja toisesta lähti vain pieni kumin pala irti. Takimmaiset onkin sitten aivan persiistä laittaa. Tuloksena 2 romua.
    Tukivarsien puslien laitto on lasten leikkiä noiden rinnalla.

    Comment


    • Laita uretaanipuslat, tai sorvauta jossain esim nailonista tai alumiinista puslat apurunkoon. On paljon helpommat laittaa, ja ajettavuus muuttuu vähemmän elastiseksi. Tulikos tukivarsiin vakiot vai uretaanipuslat?

      Comment


      • Eilen asentelin apurungon puslia ja se meni aivan puihin. Toinen etummainen meni vissiin tuurilla kuin elokuvissa ja toisesta lähti vain pieni kumin pala irti. Takimmaiset onkin sitten aivan persiistä laittaa. Tuloksena 2 romua.
        Tukivarsien puslien laitto on lasten leikkiä noiden rinnalla.
        Laittelin joskus 2004 typ89:n apurungon puslia ruuvipenkillä ja ei siitä tullut yhtään mitään, naapuri kävi sitten työpaikallaan laittamassa prässillä. Viime viikonloppuna laitoin samaisella ruuvipenkillä puslia C5 tukivarsiin ja olka-akseleihin ja meni täysin ongelmitta. Eli kyllä ne apurungon puslat vaan välistä saattaa olla aika kenkkumainen asennettava.

        Comment


          Joitakin kumipuslia varten on pitänyt tehdä sopivia kartioita minkä läpi painaa paikalleen, muuten repeää palasiksi. Ja riittävästi Fairyä tai vastaavaa kaveriksi. Itte laittasin kyllä kans uretaaniset tai alumiiniset apurunkoon.

          Comment


          • Tukivarsiin laitoin kumipuslat. Prässilläkin kokeiltiin puristaa fairyn kanssa, mutta pääsi aina muljahtamaan juuri kun lähti menemään. Kärsiikö normi ajomukavuus uretaanien kanssa? Mistä olette hommanneet valmiita puslia?

            Comment


            • Apurungon pusliin ei tarvitse prässiä, kartioita tai muutakaan hokkus pokkusta. Kovaa kierretankoa, pari mutteria, puslan ympärille istuvat holkit, holkin päähän levyn palat kierretangon mentävällä reiällä, saippuaa puslille ja öljyä kierretangolle. Sopivia holkkeja saa tehtyä esim tuumakokoisista simons-tyypin yleismallin pakoputkiosista. B4:sen taka-apurungon puslia en ole vielä ehtinyt vaihtamaan, mutta veikkaan etuapurungolle käyvän reseptin toimivan myös niille takapuslille.

              Puslien rakenne on sellainen, että puslan ydin on alumiinijööti ja siihen on ympärille vulkanoitu kumiosa ja kumin päällä ohuesta pellistä muutama lipare. Ainut kohta puslasta joka kestää painaa voimalla on se alumiiniydin. Peltikauluksen kohdalta painaminen yksinkertaisesti rikkoo puslan. Kierretangolla kun lähtee vetämään puslan apurungon reiästä läpi painaen vain siitä ydinosasta, ydin painuu puslan sisään ja kumiosa venyy silloin pituutta ja samalla hoikkenee niin, että puslan pää mahtuu menemään apurungon reiästä läpi. Terv. nimimerkillä puslat vaihdettuna auton alla apurunkoja kokonaan autosta irrottamatta 15min per pusla sisältäen vanhan puslan irrotuksen. Paineilmaräikän kanssa menisi vielä huomattavasti nopeammin.

              Comment


              • Pitkäsen metodi on paras noihin orkkispusliin, mutta en näe mitään syytä miksei harrastepeliin tai vaikka käyttikseenkin laittaisi uretaanisia.

                Comment


                • En tiedä mikä tuossa nyt mättää, mutta kun ei onnistu niin ei. Takimmaiset menevät vähän matkaa paikoilleen mutta sitten tökkäävät ja ei mihinkään vaikka miten mutteria kiristää. Tilataan uretaaniset niin loppuu tää leikkiminen.

                  Comment


                  • Onko vanhoissa ollut peltikuori? Ettei ole jäänyt reikään? Itse ihmettelin tuosta syystä taka-apurungon puslien vaihdon vaikeutta..

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
                      Onko vanhoissa ollut peltikuori? Ettei ole jäänyt reikään? Itse ihmettelin tuosta syystä taka-apurungon puslien vaihdon vaikeutta..
                      Ei niissä ole peltiä päälimmäisenä vaan kumia.
                      Tuli vielä tutkittua takimmaisia puslia ja niissä onkin alumiinia kumin alla kun taas etummaisissa on peltiä.
                      Alumiini ei ole kestänyt kuosissa vedätystä vaan on leventynyt pari milliä kumilenssin alapuolelta. Pitää illalla kaivaa roskiksesta vanhat ja kattoa onko niissä alumiini vai peltivahvike.

                      Comment


                      • Omassa oli ainakin peltiä, sekä edessä että takana. Se vanhan puslan peltikuori on yleensä pirun hyvin naamioitunut siihen apurunkoon.

                        Comment


                        • Vanha ja uusi pusla oli kyllä pöydällä vierekkäin eikä niissä ollut ulkoisesti juurikaan eroa.

                          Comment


                          • No peltivahvikehan orkkis puslissa on takimmaisissakin, ei varmaan tuon alumiinin takia menneet suosiolla.
                            Rikki menneet puslat on topren merkkiset ja tulivat cac:lta.

                            Comment


                            • Tänään tuli postilaatikkoon superflexit, niiden asennus kesti kokonaiset 5 minuuttia. Vihdoinkin saa etupalkin paikoilleen.

                              Tekemistä riittää vielä reilusti.
                              alustaan:
                              etupalkki+tukivarret+vakaajatanko
                              vetarit eteen ja taakse
                              tolpat+jarrut paikoilleen

                              konehuoneeseen:
                              imusarja+muut nippelit
                              bensaletkut
                              ilmanputsarin kiinnitys
                              coolerit+putket(ahdasta tulee)
                              lämpösuojat

                              Koriin:
                              sisusta kasaan
                              lisämittarien asennus
                              akku takakonttiin
                              lokari+ovi paikoilleen
                              keula kasaan

                              Comment


                              • melkein valmis... ;)

                                Comment


                                • Kyllä se pikkuhiljaa valmistuu, eipä ole paljon helteillä viittinyt ropata nyt on taas autotalli kelit kohdallaan. Tavoitteena kesän aikana saada käytettyä muutoskatsastuksessa.
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut holkeri; 8.12.2015, 22:22.

                                  Comment


                                  • Pientä edistystä tapahtunut, taakse vaihdoin perän laipat ja vetarin. B4:ssa onkin saman mittaiset takavetarit joten toinen jäi vaihtamatta kun oli liian lyhyt.
                                    Syyläri tuli sovitettua paikoilleen ja keulaa kasattua, flektejä piti muokata ottivat muuten kiinni imuputkiin.
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut holkeri; 8.12.2015, 22:24. Perustelu: Kääntyhän noi kuvat.

                                    Comment


                                    • Eilen illalla huomasin mukavan homman kun laitoin vaihdelaatikon tukikumien alapuolille tulevat kuppirikat paikoilleen.
                                      Kone on kallellaan kuskin puolelle kuppirikan ja apurungon väliin jää noin 1cm enemmän rakoa. Muistaakseni moottorin kannakkeiden välissä oli juurikin kuskin puolella 2kpl mitälie muovi prikkoja mutta toinen niistä oli palasina. Kai nuo voi korvata tavallisilla metalli prikoilla. Toivottavasti konetta saa vielä nostettua sen verran että saa uudet paikoillee.

                                      Tarkemmin ajateltuna painoa tuli lisää niin prikat olisi pitänyt laittaa alunperin metalliset, alkuperäiset on varmasti sen verran kovettuneet että voivat hajota.

                                      Mcpete mistä materiaalista teit moottorin etutuen kumin tilalle uuden?
                                      Viimeksi muokannut holkeri; 4.7.2013, 12:41. Perustelu: lisäys

                                      Comment


                                      • Mulla on se vanha kumikiinnike, jota on hieman paranneltu sellaisella putkivirityksellä. Eli poikittaispalkkiin on hitsattu sopiva putki, johon kumikiinnike istuu tiiviisti. Muistaakseni viitosmoottorien nimeen vannovat harrastajat ovat käyttäneet vastaavaa keinoa moottorin keulimisen estämiseksi.

                                        Comment


                                        • Pitääpä tehdä samanlainen viritys kumin halkaisijaa vois vielä pienentää niin sais poikittaispalkissa olevan laipan madallettua yläpinnan tasolle helpottais tulevaisuuden suunnitelmissa olevaa syylärin taaksepäin siirtoa.

                                          Comment


                                          • Imusarja olis menossa paikoilleen mutta imuilmanlämpöanturin ja johtosarjan väliin tulee ilmeisesti välijohto mikä on kateissa. Oisko jollain tietoa kumpaan anturin napaan tulee maa vai onko väliä?
                                            Mites käykö s4 bensapumppu 80 b4 tankkiin?

                                            Comment


                                            • Pientä edistystä tapahtunut moottorikiinnikeiden väliin sain rikat tungettua. Imusarja+ bensakisko paikoillaan imulämpöanturin maajohto menee liittimen paikkaan num.2, kaikissa muissakin kompponenteissa mitä katoin menee kakkospaikkaan.
                                              Bensapumppuun syvennyin sen verran että aah:ssa onkin sama pumppu kuin aby:ssa joten senhän pitäisi riittää vakiossa.
                                              Maf pitää laittaa imuputkeen kiinni johto ei yletä ilmanputsarille asti ja voi olla muutenkin parempi paikka.
                                              Sisusta on penkkejä vaille kasattu ja lisämittaritkin on kytketty.
                                              Coolereita sovitin paikoilleen ja nekin käy reilusti leikkaamalla puskuria joka on b3 coupesta.
                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut holkeri; 8.12.2015, 22:30.

                                              Comment


                                              • Vihdoin ja viimein vanhan kasikympin uusi siirrännäinen on valmis ensi käynnistykseen muutaman suunnittelu ja työtunnin jälkeen. Starttasin ensin ilman tulppia ja bensapumpun relettä sen verran että öljynpainevalo sammui. Ensimmäinen käynnistys yritys ja lähti käyntiin, muttei mennyt ihan putkeen niinkuin ei toveri hopsiksellakaan. Pistä ääni kovalle.

                                                http://img547.imageshack.us/img547/8...wvabfiqhjc.mp4

                                                Tuloksena litra öljyä lattialle, eikun ihmettelemään ja keula auki. Hyvin öljytyn jakopään vuodon syypää löytyi.
                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut holkeri; 8.12.2015, 22:31.

                                                Comment


                                                • Tuo etupään laipan 13 mm kannalla oleva pultti puuttui? Siellä ei silloin ole ollut yhtään öljynpaineita, vaan kaikki karkasi pihalle. Toivottavasti laakerit eivät ottaneet itseensä. Oliko sulla mitään asennusrasvaa niissä?

                                                  Comment


                                                  • Just kaivoin laatikoita ja löysin 13mm kannalla olevan 8mm pultin missä leveä kiinnityspinta.
                                                    Stp/öljysekoitusta tuli laitettua reilusti kun en löytänyt sitä punasta asennusrasvaa, turboille oli kyllä tullut öljyä.

                                                    Comment


                                                    • En keksi muuta selitystä tuon pultin pois jäämiseen kuin apulaitehihnan kiristimen kaksi reikää mitkä ovat avoimena jakopään kasauksen aikana, eli alitajuisesti varmaan oletin öljynpaluu reikäänkin tulevan vielä jotain kiinni koska siinä on 8mm kierre.

                                                      Comment


                                                      • Joko kokeilit uudestaan käyntiin? Mahtoi muuten tulla aika reippaasti öljyä pihalle? :)

                                                        Comment


                                                        • Tuo lopun ''Jaaha'' oli kyllä aika hyvä, ihan kuin ei olisi yllättänyt yhtään pikku vuoto. :D

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Tommi[FIN] Näytä viesti
                                                            Tuo lopun ''Jaaha'' oli kyllä aika hyvä, ihan kuin ei olisi yllättänyt yhtään pikku vuoto. :D
                                                            Tuohon on joutunut muuttamaan melkein jokaista paikoilleen laitettua osaa niin odotin että saattaa jotain tapahtua, mutta en nyt ihan noin massiivista vuotoa.

                                                            3tuntia remonttia, putsausta 1.5L lisää öljyä Ja sitten toinen käynnistys yritys. Videot on vähän huonoja.


                                                            http://img841.imageshack.us/img841/8...yeptclotxw.mp4

                                                            http://img16.imageshack.us/img16/669...uxuhbqxhpi.mp4

                                                            http://img42.imageshack.us/img42/593...aibtgdscnc.mp4


                                                            Kyllä on hymy herkässä :D ja motivaatio auton kasaan saamiseen korkealla.
                                                            Nostimetkin onneksi hiljentyivät parin minuutin jälkeen eikä näkynyt tällä kertaa vuotojakaan.
                                                            Öljynpaineet asettui tyhjäkäynnillä 1.5 bariin mikä taitaa olla normaali, kaikki näyttää toimivan ja mittaritkin pelaa.
                                                            Kierroksilla toimivan öljynpaine anturin jätin pois joten valo vielä syttyy 2500rpm jälkeen, sille pitää vielä tehdä jotain ja cooleritkin vois laittaa paremmin kiinni.
                                                            Attached Files
                                                            Viimeksi muokannut holkeri; 8.12.2015, 22:33.

                                                            Comment


                                                            • Oikein mielenkiintoinen projekti. Oli täysin menny ohi aiemmin. Ehkä toi otsikointi oli tommonen hieman vääristävä. :P

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X