Mites tämä toimi kahdella MAFilla? Montako versiota on tehty siitä, vai lähtikö kaikki pelittämään ekalla versiolla?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
80 2.7Bit
Collapse
X
-
Tuli käytyä apukuljettajan (paranormalix) kanssa rääkkäämässa Audia Botniaringillä ja polttamassa 100l e85:sta. Auto toimi jälleen kerran moitteettomasti ei tarvinnut muuta kuin ajaa ja tankata.
Muutoksia ei tullut talven aikaan tehtyä muuta kuin 345mm levyt eteen sekä 310mm taakse, niin nyt ei jarrutkaan hiipuneet. Renkaina edelleen Yokohama AD08R. Kierrosaika tavoitekkin alittui ja auto säilyi ehjänä joten oikein onnistunut reissu. Jos kameran akku ei olisi loppunut ennen viimeisiä ajoja niin olisi saattanut pikkuisen parempikin aika jäädä videolle, ainakin perstuntumalta pääteltynä. Kiitokset puuhaporukalle mukavasta päivästä.
https://youtu.be/_MwY3bYxjiA
Comment
-
Päivitelläänpäs nyt tätäkin välillä kun jotain pientä saatu aikaiseksi. Jarruihin vaihdoin tosiaan viime keväänä eteen 345mm ja taakse 310mm levyt, satulat säilyivät samoina. Alkuperäinen pääjarrusylinteri vaihtui S2 sylinteriin. Nyt on hyvät jarrut tehoiltaan eikä radallakaan ruvennut häviämään.
Turboihin tilasin talvella kaukoidästä uudet sisuskalut sekä imu- ja pakosiivet vakio kokoisina. Pakosiipi vaihtuu 11-lapasesta 9-lapaseen ja imusiipi billetti 11-lapaseen. Pakoputki tarvikkeet tilasin tänään ja se on tarkoitus on tehdä uusiksi tämän kuun aikana. Äänenvaimentajat tilasinkin jo aikaisemmin Arlowsilta.Viimeksi muokannut holkeri; 2.5.2019, 12:41.
Comment
-
Nappasin putkiston kokonaan irti ja turbot pöydälle, ei edellenkään välyksiä eikä edes halkeamia pakopesissä:) Näyttäis mitsutkin kestävän pikku paineilla ja tehoilla ajelua. Vakio pakosiivet onkin näköjään 12-lapaset, toivottavasti uudet pakosiivet tiputtaisi pakopaineita edes vähäsen.
Comment
-
Loppuosa tuli hitsauksesta takaisin, kuskin puolen dp:n ja alkuosan sain täppäilyä hitsausta varten. Enää hankalampi puoli tekemättä jos vaikka kesäkuun aikana sais valmiiksi. Ahvenistolle olisi tarkoitus mennä ajelemaan mikäli mölyt ei ole liian kovat:(Viimeksi muokannut holkeri; 2.6.2019, 20:36.
Comment
-
-
Pakoputki saatu vihdoinkin valmiiksi, positiivinen yllätys ettei ole normiajossa juurikaan kovempi ääninen ja humiseekin vain saman verran kuin vanha putki. Olisi voinut tehdä yhdelläkin äänenvaimentimella.
Vähän arveluttaa lämpösuojapeltien takana olevien johtojen/letkujen kestävyys.
Siitä vähän ääninäytettä, voisi mennä jopa alle ahveniston rajan.
https://youtu.be/TL76liiJFA0
Comment
-
Ei päässytkään ahvenistolle lähtemään, niin käytiin motoparkissa rääkkäämässä sen sijasta. Ensimmäisen kerran oli auton kanssa ongelmia rata hommissa, huohotussäiliö täyttyi ekan ajovuoron aikana ylitse asti. Öljyä rintapeltiä pitkin laatikon päälle ja siitä pakoputkille mistä tuli käryä autoon. Kerettiin ajamaan 6 kierrosta, ennen kuin mentiin varikolle ihmettelemään. Miten muilla on huohotus bitti koneessa?
Äänet on kyllä kohillaan.
https://youtu.be/urab9ijMWD8
Comment
-
Kiitos tiedosta, eka ajatus kun avasi pellin oli että joko se nyt hajos. Varsinkin kun ei millään muulla radalla ole tullut säiliöön mitään, mutta onhan motoparkin rata aika rääkkiä. Kävin tänään vielä ajamassa testivetoja eikä tullu säiliöön mitään. Pitää tehdä isompi säiliö, onhan tuo nykyinen aika pieni. Ratapäivä kuulostaa hyvältä, syyskuussa olis useampia melupäiviäkin tarjolla?
Comment
-
Joo g-voimat ne hölskyttää öljyä ja varsinkin korkeuserot. Esim. Nyrrellä jo ongelma vakio huohotuksella.
Myös S4 lohko on huonommin suunniteltu ja öljyt pääsee loiskumaan vs rs4 lohko.
Mulla kehitys vei huohotuksen niin, että lohkosta asti uudet paksut letkut, myös kansista omat ja yhdistettynä AM-Works kerääjä sykloniin. Sieltä öljyt valuu suoraan öljypohjaan ja kostea ilma välisäiliön kautta ilmaan. Ei suoraan ilmaan, koska sitä vettä/viinaa tulee aika paljon, kun E85:lla ajaa.
AM-Works säilöä piti myös modata, koska se sisäputki on liian pitkä S4 lohkon öljyloiskeille ja astia kerkee täyttyä ilmalukoksi, ennen kuin valuu öljypohjaan = tulee paine ja öljyt ampuu ulkoilmaletkusta välisäiliöön. Tämä lähinnä Nyrren radalla, ei suomessa tasaisilla. Rs4 lohko ei loiskuta niin paljoa.
Comment
-
-
Joo alkuperäisestä paikasta eli imusarjan alta isolla letkulla sykloniin, sitten kansista myös omat sinne.
Minä en kauaa jaksanut leikkiä kiinteällä säiliöllä, kun Nyrrellä saattoi tulvia kierroksen jälkeen. Sykloni erottelee öljyt ihan hyvin, kerran ulkoilmasäiliöön niitä ei juuri ilmesty. Sitten taas se viina/vesihöyry jatkaa sinne ulospäin ja tiivistyy välisäiliöön ja toki osa höyrynä suoraan ulos.
Näin ei tarvi öljyjä jatkuvasti lisätä radalla.
Comment
-
Käyvän se juomapullokin tuohon tarkoitukseen:) sekään ei ole kovin iso mutta riittävä. Jos jättäisi nykyisen säiliön paikoilleen ja tehdään väliin sykloni tyylinen säiliö vänkärin puolen turbon viereen, siitä saa helposti tehtyä turbon paluulinjaankin haaran ja öljyt takaisin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja holkeri Näytä viestiVakio pakosiivet onkin näköjään 12-lapaset, toivottavasti uudet pakosiivet tiputtaisi pakopaineita edes vähäsen.
Comment
-
No eipä niistä 9-lapasista pakosiivistä paljon hyötyä tainnut olla, kyllä noista turboista on nyt otettu kaikki irti kestävyyden rajoissa. Dynokäyrä muuttui erilaiseksi kun vähän nostettiin lisää ahtoja keskialueelle joten ei pysty vertaamaan suoraan pakosiiven vaikutusta, hyvä käyttöalue ratailuun jäi 5800- 7000rpm alueelle ja tulokseksi 701hv/6330rpm 825nm/5789rpm. Ihmeen hyvin tuo vakio rs4 kytkin kestää vääntöä, mutta nyt olis tarkoitus vaihtaa kova vauhtipyörä ja sintteri tuon rs4 asetelman kaveriksi. Turbot vaihtuu vähän isompiin, pykälää uudemmasta Volvosta löytyy pakosarjan laippaan käypäset mutta eri valmistajan tekemät turbot. Nuo vanhat turbot joutaisi jollekkin rakentajalle uuteen projektiin :)
Motoparkissa tuli vielä käytyä loppu syksystä, ei keritty syklonia hitsailemaan niin hätäpäissään tehtiin nykyiseen säiliöön lisää tilavuutta imusarjan alle. Nyt pystyi ajamaan enemmän mutta öljyt oli aika nopeesti alarajalla.
Tuossa kameralle jäänyt nopein kierros.http://youtu.be/J4zAUHmhN44
Comment
Comment