Avantin jouset on aivan liian jäykät sedaniin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
80 2.7Bit
Collapse
X
-
Lisä jäykkyyttä takapäähän kaipasinkin, mutta tuntuu vieläkin painelemalla turhan löysältä verrattuna etupäähän.
Tosin varmaan jäykkenee kun nuo kolme jousen pienempää rakoa häviää kallistuksessa.
Onko sleepy2:lla tai jollain muulla samat jouset avantissa, painuuko jousi miten paljon enemmän kasaan?
Comment
-
Pikkaisen saatu näpräiltyä autoa taas kasaan päin.
Konepeltiä tuli sitten kuitenkin leikeltyä ja tehtyä ilmanpoisto reijät sekä laitettua Aerocatch-lukot omien lukkojen lisäksi varmistamaan ettei pelti pääse vahingossa aukeamaan.
Pienen 1.5l pissapojan sain tungettua alkuperäiselle paikalle, joten sekin on kunnossa. Nyt kun konehuoneen ilmanpoisto toivottavasti toimii, niin leikkelin Lipposelta saaduista sisäloksuista ritiläosat ja laitoinkin ne etupuolelle putsareille tulevaa ilmanvirtausta tehostamaan.
Aluksi meinasin ritilöitä takapuolelle ja reikää lokariin Mr.Crossfiren ehdotuksesta, mutta konepellin ritilöiden alapuollelle teenkin pellit ohjaamaan vedet sopivaan paikkaan ja toimimaan näköesteenä normikäytön aikana, joten konepellin reijitys ei tuntunutkaan enää huonolta hommalta.
Comment
-
Yleensä se alipaine näyttää muodostuvan konepellin takareunaan. Mitä youtubesta katsoo näitä narunpätkillä teipattuja autoja erilaisilla ilmanohjauksilla. Lähinnä ettei tuohon voi muodostua tyhjiötä/tulppaa ettei se ilma liiku sitten sitäkään vähää. Mutta lämminilma liikkuu kyllä aina ylöspäin. Itsekkin B5:n miettinyt kuitupellin tekoa reijillä niin tässä samalla vinkkejä yritän metsästää ;)
Comment
-
Vieras
-
Lukot on kyllä toimivat ja kestävän oloiset, tarkoitus oli laittaa yläpuolelta asennettava malli mutta tilasin epähuomiossa alapuolelta asennettavat. Toisaalta nuo istuu paremmin kun konepelti kartuu lukon kohdalla molempiin suuntiin mutta reijän tekeminen oli turhan tarkkaa hommaa.
Tuohimaan kilpurissa on samantyyliset ilman poistoaukot ja Terolta kysyinkin niiden toimivuudesta ennen pellin reijitystä.
Kuulemma toimii noinkin ja jos haluaa tehostaa ilman poistoa niin laittaa päälipuolelle aukon eteen L-profiililistan lisäämään alipainetta aukon päälle.
Comment
-
Comment
-
Auto käytetty pari viikkoa sitten katsastuksessa ja sen jälkeen ajeltu parisataa kilometriä. Takajouset eivät ole omaan makuun liian jäykät enkä huomannut mitään pomputusta vaikka tuli laitettua jäykempi vakaajakin lisäksi.
Talvella tilasin pelkät takajouset niin laittoivat vahingossa tulemaan samaan hintaan koko kierroksen, no piti kokeilla minkälainen keulasta tulee noilla jousilla. Ovat ehkä yhtä jäykät mutta tuntuisi keulivan vähän enemmän edellisiin verrattuna, niissäkään ei ollut muuta vikaa kuin olivat sen verran lyhyet että jäi sentin rako ylälautaseen kun oli pyörä ilmassa. Joten joutui aina vaihtamaan vakio tolpat tilalle katsastusta varten. Jäykempää vakaajaa varten tuli näpräiltyä lisätuet alkuviikosta ja samalla laittelin pakopainemitarin. Testiajolla sainkin sitten kahden baarin lukemia yläkierroksilla, joten ei taida kärsiä paljon ahtoja nostella.
Comment
-
Alastarolla tuli käytyä ajelemassa rinkiä ja poltettua 80 litraa E85:sta.
Auto toimi hyvin tosin ahtoletku irtosi kaksi kertaa ja jarrut rupesi häviämään kymmenen kierroksen jälkeen. Voi olla että tuli jarrutettua liian aikaisin sekä liian pehmeästi.
Alustakin on omaan makuun tarpeeksi hyvä nyt kun takapäähän tuli uusia osia. Renkaissa oli kyllä todella hyvä pito, kuskin kantti loppui enemmin kuin rupesi luistamaan.
Comment
-
Perjantaina säädin edestä iskarien ulosjouston maksimiin mikä vähän rauhoitti keulimista. Joustitus on vielä maantiellä kohtuu mukava ajettava mutta jos siitä haluaa luopua ja parantaa radalle, niin onko sitten muuta vaihtoehtoa kuin kynäjouset tai KW-alusta tai vastaava.
Comment
-
Vieras
Jos tahdot nimenomaan radalle, niin unohda ekana kaikki twintube iskareilla varustetut sarjat. Säätöjäkään ei tarvitse hirveästi olla kun selvität nurkkapainot ja konsultoit jotain alustantekijää jousien jäykkyyksistä.
Comment
-
Jäi imulämmöt kokonaan mittaamatta kun kaverin tulo meni niin myöhään, oishan jollain paikalla olijalla varmaan ollut läppäri mukana. Pitää käydä logittamassa lämpöjä tiellä, ahvenistolla tai maililla.
Öljy/nesteen lämmöt pysyi kokoajan 90asteessa tosin ulkolämpö ei ollut kuin 15astetta.
Comment
Comment