Ok kiitoksia kävin vilkasemassa ja tulppa näytti olevan hihnapyörän vieressä. Eli öljypohjassa oleva on lämpö+ tasoanturi, siihen tulikin tilalle alumiini lätkä. Ja tuohon eculle menevään öljyn lämpöanturin johdolle löytyi selitys=lukihäiriö virtapiirikaaviosta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
80 2.7Bit
Collapse
X
-
Comment
-
Pientä edistystä tapahtunut täälläkin, sähköt sain tehtyä.
Lämppäri sekä kojelauta tungettu takasin mitkä oli irti korin korjauksen takia.
Auto sai viime keväänä pienen pusun a-pilarin kohdalle minkä takia jäi seisomaan ja odottelemaan motivaatiota. On se mukava katsoa kun ammattimies tekee
Ens viikolla pitää soitella taas koneistamolle jos kannet alkas olemaan valmiit, etupalkkin ja alatukivarret vien hiekkapuhallukseen ja maalaukseen. Kaikki etupään puslat tulikin jo tilattua sekä jakopään hilut.
Miten moottorin vikakoodien luku onnistuu kun on pelkkä ecu s4:n sähköjärjestelmästä vai mitenkään. Sähkökaaviosta en löytänyt suoraan eculta tulevaa diagnoosijohtoa.
Jos jollain on purussa B4 korinen mistä sais irrotettua kynnyslistan niin ostan pois.Viimeksi muokannut holkeri; 8.12.2015, 21:58.
Comment
-
No niin nyt pääsee kasaus etenemään kannet sain tänään pois koneistamolta, jakopään hilut sekä etupään puslat oottavat kasausta. Porkkikselta sain diagnoosipistokkeeseen tulevan johdonkin selville.
Miten tuon jälkijäähypumpun kanssa kannattaa tehdä, vesikierron meinaan laittaa mutta kannattaako vanhaa pumppua laittaa vai jättääkö pois suosiolla?Viimeksi muokannut holkeri; 8.12.2015, 22:11.
Comment
-
Niin... ei se varmaan turhaan siellä se jälkijäähdytyksen pumppu ole, kun kerran tehtaalla ovat viitsineet sen sinne suunnitella. Ilmankin pärjää varmasti jos nyt ei täydestä laukasta aina pelejä sammuttele.
Käytettyä sinne on turha pistää, jos haluat toiminnon säilyttää pistä suoraan uusi.
Comment
-
Tehdas ei niitä turhaan sinne ole laittanut. Aikoinaan moni otti vitoskoneistakin pumput pois ja sen jälkeen trendi taisi muuttua niiden laittamiseksi takaisin. Yhteys kansien halkeiluun on todennäköinen.
En ainakaan menisi ihan suosittelemaan pumpun poistamista muille vaikka sen olisikin omastaan poistanut.
Comment
-
Moottorin kasaus edistyy pikkuhiljaa, oli aika mielenkiintoinen kasata ekaa kertaa ketjukiristin+ketju+nokkaakselit nippuun ja paikoilleen. Toinen kansi menikin jo paljon helpommin.
Tällä viikolla tarkoitus saada kone+laatikko paikoilleen.
Miten helposti kasikympissä onnistuu kytkimen ilmaus, vai onko yhtä hankala kuin urssissa minkä kanssa joutui painimaan tosissaan.Viimeksi muokannut holkeri; 8.12.2015, 22:14.
Comment
-
Tässä vaiheessa kun pystyy vielä konetta pyörittämään pukissa ja täyttämään öljylinjoja sekä suodattimen ennen kuin otan koneen irti olis hyvä laittaa öljyt.
Mitkä öljyt mineraalit vai synteettiset, montako kertaa olisi hyvä vaihtaa ja miten tiuhaan ennen parempia öljyjä??
Comment
-
Mineraaliöljyt tuli sitten laitettua, suodatinta ei frammilta ollut saatavilla mutta hengstiltä löytyi.
Hengstin suodatin jää kyllä omasta mielestä kantamaan kanttauksesta saa nähdä puristuuko tiivisterengas tarpeeksi vai rupeeko vuotamaan. Ootteko bitissä käyttäny orkkista vai tarvikesuodatinta.
Vänkärinpuolen putkia ja öljynmittatikkua joutui vielä muuttamaan, öljynpaluuputki menee nyt moottorikannakkeen etupuolelta minkä takia tulee aika loiva kohta puolivälissä toivottavasti ei tule ongelmia
sen takia.
Kädet ristissä pitää toivoa ettei mikään paikka rupee vuotamaan tulee sen verran ahdasta.
Comment
-
Nyt kun hoksasin että öljytikku menee noin hassussa paikassa, niin 2.7 öljypohja olisi aika hyvä homma tuossa(kin) koneessa. Siinähän se tulee tuosta vesipumpun vierestä ylös kaasuläpän viereen. Mutta taitaa olla vähän myöhäistä...
Ihan hyviä aftermarket-suodattimiakin on. En muista merkkejä, mutta Hengst muistaakseni ainakin on.
Comment
-
Öljytikku on viimesessä kuvassa muutettu db:n liitoksen kohdalle,ei bitin öljypohjaankaan olis helposti saanut paluuputkia laitettua paitsi tietysti tukkimalla alkuperäiset ja tekemällä samanlailla kuin nyt.
Kaipa toi hengsti aja asiansa sisäänajon matkan vaihetaan sitten orkkis.
Comment
-
Bitissä öljytikku on kyllä kieltämättä hyvässä paikassa verrattuna nykyiseen paikkaan. Kyllä tuosta nytkin saa öljyt katottua pitkän lounaan jälkeen ei nahkakaan pala kun käden työntää, ellei sitä ennen tikun pää ole sulanut.
Öljynsuodatin asiasta vielä sen verran, jääkö suodattimeen sisäänajossa tulevat metallihiukkaset vai tuleeko öljynvaihdon mukana pois.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiKyllä ne sinne suodattimeen pitää jäädä. Jos ei jää, niin se on aika turha kapistus :)
Onko tuossa 2.8 koneessa alunperin jotain syytä miksei öljytikku voisi olla samassa paikassa kuin 2.7 koneessa?
Ei kai 2.8 koneessa estettä ole etteikö vois ollakkin samassa paikassa.
Porkkikselta sain ohjeet vikakoodi piuhan laittoon.
Ota Jani haalarit mukaan:D
Etupään osat sain maalauksesta, saako apurungonpuslat paikoilleen kierretangolla puristamalla vai pitääkö hakeutua prässin ääreen?Viimeksi muokannut holkeri; 8.12.2015, 22:19.
Comment
-
Pitää tänään tai huomenna puristella puslat paikoilleen kerta onnistuu kotikonstein.
Kone oli tarkoitus nostaa vielä pois, mutta eipä tarviikkaan. Jarrutehostin mahtuu menemään vielä paikoilleen ja kytkimenkin saa ilmattua helposti kun ei ole vetareita ja apurunkoa edessä. Eilen sain myös tehtyä pyörimisnopeusanturille kiinnikkeen sehän kävi laatikon etummaiseen reikään niinkuin mcpete mainitsikin.
Vp:n ja anturin väliin jäi 1.5mm rako, millä etäisyydellä anturi vielä toimii jos vähän isontaisi väliä varmuuden vuoksi?
Comment
Comment