Ei kun just päinvastoin. Se vakaaja yrittää kammeta sisäkurvin pyörää ilmaan korin kallistuessa. Ja mitä paksumpi vakaaja, sen enemmän se sitä kampeaa.
Talvikelissä on hyvä kokeilla vakaajalla ja ilman, ero on dramaattinen. Kesällä on niin paljon enemmän pitoa että vakaajan voi laittaa mutta en suosittele lähtökohtaisesti paksuinta mahdollista.
On toki mahdollista että esim. Vaynen autossa on nyt juuri sellainen setuppi että auton balanssin saavuttamiseksi pitää olla paksu etuvakaaja. En tunne speksejä sen tarkemmin siitä enkä ole ollut kyydissäkään niin huono kommentoida, mutta fysiikan lait menee kuitenkin niin että paksumpi vakaaja -> vähemmän pitoa sillä akselilla.
Talvikelissä on hyvä kokeilla vakaajalla ja ilman, ero on dramaattinen. Kesällä on niin paljon enemmän pitoa että vakaajan voi laittaa mutta en suosittele lähtökohtaisesti paksuinta mahdollista.
On toki mahdollista että esim. Vaynen autossa on nyt juuri sellainen setuppi että auton balanssin saavuttamiseksi pitää olla paksu etuvakaaja. En tunne speksejä sen tarkemmin siitä enkä ole ollut kyydissäkään niin huono kommentoida, mutta fysiikan lait menee kuitenkin niin että paksumpi vakaaja -> vähemmän pitoa sillä akselilla.
Comment