Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 2.7Bit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    80 2.7Bit

    Vanha aah-moottori sai luvan poistua konehuoneesta ja tilalle 2.7bit.

    Jos tuo uusi moottori veis vähemmän öljyä ja nestettä, eikä merkkailis paikkoja.
    muutama lisäpollekaan ei olis pahitteeksi

    Tarkoitus olisi laittaa 2.8 kannet+nokat ja kestävemmät veivit(rs4 tai h-profiili) muuten vakio hilut, ens talvena lisä päivitystä.

    Mites paljon auton oma vakio laatikko kestää vääntöä.

    Nyt niitä neuvoja saa ja pitää antaa.
    Muutama kuva tän hetkisestä tilanteesta.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut holkeri; 5.10.2016, 21:25. Perustelu: kuvien lisäustä

    #2
    Onko tää sedani vai avantti? Aika asiallista päivitystä kyllä tulossa. Luulisi tuolla tekniikalla 80 koppa liikkuvan suht mukavasti.

    Comment


      #3
      Pistetääs kuva vielä kotterostakin.
      Attached Files
      Viimeksi muokannut holkeri; 8.12.2015, 20:01.

      Comment


        #4
        Päätyhän tää tänne..... :) S2 lähtee purkuun lähipäivinä, alkaa tarvimaan tuohon omaan rojektiin osasia, eli etu tolppa aiheeseen päästään kohta pian.

        Comment


          #5
          Joo rupes menemään pää pyörälle kun mietti noita vaihtoehtoja, parempi kun kyselee viisaamilta neuvoja.

          Soittele Matti kun saat tolpat irti.

          Comment


            #6
            No nyt on projekti kohdillaan. Mitenkäs katsastuksen laita, saako tuon kilpien väliin ns.heittämällä?

            Comment


              #7
              Alusta päivityksen jälkeen saa kyllä muutoskatsatettua.

              Jarruihin ei tarvii koskea, ainakaan katsastusta varten.

              Comment


                #8
                Reipasta toimintaa, hyvähyvä. Perimätieto kertoo, että autostasi löytyvä 01A-tyypin aski alkaa suurella todennäköisyydellä antautumaan n. 500Nm vääntölukemilla. Jos enemmän on haluja ottaa, niin loogisin vaihtoehto on vaihtaa tilalle 01e-tyypin aski. Askin vaihdossa on huomioitavaa, että autosi perävälitys on todennäköisesti 3.89, kun taas useimmissa 01e askeissa se lienee 4.11.

                Comment


                  #9
                  Jostain muistin lukeneeni juurikin 500nm lukemasta.
                  Veivien vaihtoa juuri mietinkin, eli laatikko hajoaa ennemmin kuin vakio s4 veivit

                  Kasi urssin Cmg laatikko löytyy, pitäs tosin avata ja vaihtaa kakkosen synkrot.
                  Tosin ton vaihto ei taida olla ihan vanha lattialle ja uus tilalle tyyliin.

                  Comment


                    #10
                    Ei se valitettavasti ihan niin helposti käy. Kardaani pitää lyhentää/vaihtaa s2 avantista, laatikon korvat tehdä tai vaihtaa s2 93 -> sekä askarrella vaihdevivusto. Sekin käy s2 93 -> mutta nimimerkki pasi_ muistaakseni askarteli itselleen jostain a4 b5 vai b6 vivustosta sopivan. Ja kasiurssin askissakin perävälitys 4.11.

                    Comment


                      #11
                      Noita s2 osia ei varmaan ole usein tarjolla ja jos on hinta on sen mukainen.
                      Askartelussakin on oma hommansa.
                      No se on ens talven murheita.

                      Comment


                        #12
                        Se aski tosiaan kestää ihan hyvin +400 nm väännöillä ihan side step lähtöjäkin. Koneen takana edestä katsottuna vasemmalla on vesiletkun paikka, joka pitää kääntää 90 astetta sivulle. Ottaa muuten raidetankoon kiinni ja sitä ei huomaa kun vasta vesiletkuja laittaessa.

                        Kampiakselin asentotunnistimelle taytyy tehdä teline vaihteistoon. Vaihteistossa on oikeassakohdassa reikä ja muistaakseni kierre, mutta joku levy pitää askarrella, jolla anturin saa paikoilleen. AAH:ssa anturihan on lohkon kyljessä, mutta näissä tuoreemmissa laatikossa.

                        Keulassa olevaan moottorin tukipalkkiin kannattaa hitsuutella sellainen tiukkasovite sille kumiholkille, joka estää moottorin liikettä.

                        Koneenkorvakkeita ei muuten tarvitse sippoa, vaikka aluksi näyttääkin siltä.

                        Kannattaa valmiiksi tulostella Etkasta sellaiset paperit, joissa näkyy verrokin osat ja tämän osat. Helpottaa katsastuksessa melkoisesti. Lisäksi kannattaa neuvotella ennakkoon siitä ylimenevästä hevosesta katsurin kanssa vai onko luovuttaja A6:sesta?

                        Miten mittariston ja ajoneston ajattelit ratkaista?

                        Mahtuuko tosta yläkautta 3" putket ahtimilta taakseppäin?

                        Comment


                          #13
                          Minkälaiseksi moottorin luonne muuttuu noilla vaparin kansilla ja nokilla?
                          Oisko parempi käyttää Vakio yläkerran osat vai vaparin.
                          turbot vaihtuu ens talvena holset hx27W tai vastaaviin tuskin isompiin.

                          Okkim vihjasi 3" dp olevan sopiva koko, mutta sillä tulee kuskin puolella aika ahdasta paitsi jos puristaa putkea kasaan kannen ja rungon kohdalla. 2.5" liian pientä?

                          Orkkis pakosarjojen modaukset on meneillään ja käyvät suht hyvin.



                          Paikalleen tuleva lohko on tällä hetkellä koneistamolla, joten se voidaan kasata sopivilla palikoilla.
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut holkeri; 8.12.2015, 20:13.

                          Comment


                            #14
                            Kiitos Pete vinkeistä arvelinkin että saattais kiinnostaa, vw-autolta on laput jo saatu.

                            B4sedania verrataan s2 sedaniin aby-moottori 230hv.
                            Asento anturia eilen mallailin vaihteiston kyljessä kaksi reikää toinen kai sattuu kohdalleen, mihin vesiletku menee?

                            Molempia moottorikorvia joutuu vinguttaa, kuskin puolelta myös myös kannakkeeseen tulevaa pultin reikää.

                            Porkkikselta kysyin ajoneston poistosta, ei pitäis olla ongelmaa.

                            Comment


                              #15
                              Se vesiletku menee kai sisäkennolle. Mä en tekis niistä vakiosarjoista, koska yhet tein ja toisia en tekis. Pitää tehdä ns. tuplatyö, kun sisäputket pitää tehdä eka ja juurikaasunkanssa hitsaa nippuun. Sitten vielä taitella se päälikuori, joka kantaa kaiken kuorman. Hirvee homma, eikä tuu kuitenkaan paras mahdollinen lopputulos.

                              Itse en joutunu muuttaa koneen korvia, mutta ehkä coupessa olikin erilaiset. Toi ABY:hyn vertaaminen ainakin coupen kohdalla olis johtanut apurungon vaihtamiseen yms ja siksi ei ainakaan mulla tullut kyseeseen, mutta sedanissa ei taida olla vaihtoehtoja. Mulla kävivät läpi ihan joka nippelin vakaajista taka-apurkoon läpi.

                              Comment


                                #16
                                Mistä löytyy etuapurungon numerot etkasta ei ainakaan sattunut silmään. (löytyi vaihteiston kohdalta)

                                Meinasin kyllä jättää sisä putken tekemättä noihin pakosarjoihin, lisä tuet kansista turbon laippaan.

                                Mikä vuosimalli Peten coupe on
                                Viimeksi muokannut holkeri; 28.12.2012, 11:19. Perustelu: lisäys

                                Comment


                                  #17
                                  Kerran tuo turbon paikka muuttuu noin radikaalisti, niin unohda kokonaan vakiopakosarjat. Otat niistä vaan laipat, ja teet kokonaan uusilla putkilla/käyrillä. Tuohonhan sopii aika hyvin tuon V8:n malliset sarjat?

                                  Comment


                                    #18
                                    Onko tuo 38mm sisähalkaisija sopivan kokoista?
                                    V8:sin sarjoista kaksi putkea käy kanteen suoraan kolmatta täytyy muokata sekä kääntää kollektoria lähemmäs kantta.
                                    Pitääkö sarjojen olla miten identtiset?

                                    Mites okkim tuo kansi homma mistä jo puhuttiinkin?

                                    Tuohon etupalkkiin löytyi kirjaimen ero mulla bb s2:ssa bc voisko ero olla vitosen ja kutosen lisälaitteiden kiinikkeiden eroissa.
                                    Jos jollain on faktaa, niin eikun kehiin.
                                    Viimeksi muokannut holkeri; 28.12.2012, 11:58. Perustelu: lisäys

                                    Comment


                                      #19
                                      Kyllä ässänkin kansilla pääsee kuuteensataan heppaan. Faktaa ei ole miten 2.8 tai 2.4 kansilla tehot muuttuu jos muut osat pysyy samoina.

                                      Comment


                                        #20
                                        Pitäsköhän tästä tehdä kokeilu versio, lähinnä alavääntö arveluttaa vaparin kansilla.

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                          Kerran tuo turbon paikka muuttuu noin radikaalisti, niin unohda kokonaan vakiopakosarjat. Otat niistä vaan laipat, ja teet kokonaan uusilla putkilla/käyrillä. Tuohonhan sopii aika hyvin tuon V8:n malliset sarjat?
                                          Tuostapa vakio pakosarjojen modaamisesta tulikin mieleen yksi (järjetön) ajatus vain. Onko okkim miettinyt, onnistuisiko 2.8 30v pakosarjoja modata ja saada ne 2.7t käyttöön. Noita 2.8 30v pakosarjojahan käytetään 2.7t:n 034 single turbo setissä ja ovat paljon paremmin virtaavat kuin 2.7t vakiosarjat. Eli jos 2.8 30v pakosarjoihin tekee kollektorin jatkeen turboille itse siten että saa turbot vakiopaikoilleen. Eli katkaisemalla tuon 2.8 sarjan ennen sen kollektorin laippaa ja hitsailemalla itse tehty hyvin virtaava kollektorikäyrä kiinni.

                                          Tuossa kuvat 2.8 30v ja ja 2.7t vakiosarjoista. http://www.audizine.com/forum/showth...=1#post7597599

                                          P..ka idea, tiedän..:)
                                          Viimeksi muokannut Lupe-81; 28.12.2012, 18:07.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuon viestin ensimmäisen kappaleen perusteella ainakin 034 motorsportin tyyppi on sitä mieltä ettei 2.8 pakosarja sovi biturboon.

                                            "Just so it is clear, since a few people have PM'ed me about this, but the 2.8L manifolds cannot be used in a twin turbo configuration do the angle of discharge. However, that angle is perfect for our single turbo setup. "
                                            Viimeksi muokannut okkim; 28.12.2012, 20:02. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                            Comment


                                              #23
                                              Niin no siis idea olikin, että se 2.8 sarja katkaistaan viisi senttiä ennen sitä kollektorin laippaa, että saadaan tehtyä itse kollektori joka kääntyy oikeaan suuntaan. 034motorsportin tyyppi varmaan tarkoitti, että 2.8 sarja modaamatta ei istu ollenkaan biturboon.

                                              Comment


                                                #24
                                                OT
                                                Seuraava verkkosivusto sisältää haittaohjelmia!
                                                Google Chrome on estänyt pääsyn osoitteeseen www.audizine.com toistaiseksi.
                                                Jostain syystä sanoo noin mulla kun koitan mennä tohon linkkiin, enkä edes löytänyt kohtaa, josta pääsisi jatkamaan tuolle sivulle...
                                                /OT

                                                Kiitokset KimmoL:lle. Ihme vaan ku se tota sivua herjaa.
                                                Viimeksi muokannut 54mmy; 28.12.2012, 19:01.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Siitä lisäasetukset tekstiä klikkaamalla eteenpäin :)
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Onko nuo vaparin sarjat valua?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      On ne. Voi olla vaikea hitsailla mitään siihen kunnolla. Tai ainakin pitää tietää mitä tekee.

                                                      En ole nähnyt vaparin pakosarjaa, mutta yksi ässämies (joka voisikin ilmaantua paikalle) sanoi että tuo virtaus ei olis niin hyvä kuin biturbossa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kävin tallissa tutkimassa vaihteiston koodia joka on cpr.
                                                        Laatikoiden eroista en ole perillä, mutta Matin kanssa juttelin ja oli sitä mieltä että on 01e laatikko.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Eikös erottanut myös vaihdekaavosta. 01A:ssa pakki oikealla alhaalla, ja 01E:ssä vasemmalla ylhäällä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            No niin: arkiston tarkistuksen jälkeen korjaankin lauselmaani, eli loota on 01a, eli vaikka puhelimessa mutuilin 01e.tä.



                                                            "Manual gearbox 5-speed 01A four-wheel drive Code letters CCH AXM AXN CVV CPR Production from 09.91 09.91 09.91 07.94 to 07.94 08.94 01.95 01.95 a
                                                            llocation Model Audi 80 1992, Audi 80 1992, Audi 80 1992, Audi 80 1992,"
                                                            Viimeksi muokannut sfk78; 28.12.2012, 22:11. Perustelu: turhat löpinät pois

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X