Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Onko ehdotuksia ilmanputsarin ja Maffin väliseksi putkeksi sisähalkaisija 86mm.
Puskurin alaritilä ei mahdu paikoilleen joten joutuu laittamaan verkkoa, muuten käy paikoilleen.
Ei riitä yksi mutka joutuu vääntelemään enemmän.
Jarrujen jäähdytykseen käytettävä joustava silikoniletku voisi olla hyvä vaihtoehto ilmanputsarin ja maffin väliin sais käännettyä mihin asentoon vaan, tosin löytyy ilmeisesti vain punaisena.
En tiedä onko sitten haittaa letkun epätasaisesta sisäpinnasta.
Puskuriin pitää coolerien kohdalle leikata reikiä, jotain tuon tapaista.
Heromanni:en löytänyt ritilän pätkää.
No nyt on lomailtu ja kerkiää taas välillä auton kimppuun.
Takajarrut herkistelin ja toisen vetarin sain laitettua, akun kiinnitys tuli tehtyä takakonttiin. Puskuri ja ovi lähtee tiistaina maalaukseen. Etupyörä kotelot putsattu pitää vielä laittaa massat jonka jälkeen voi kasata etuakseliston loppuun.
Autoa on muutaman kerran käytetty ja aina kylmäkäynnistyksessä tapahtuu seuraavaa:
lähtee normaalisti käyntiin jonka jälkeen kuuluu poksetta imuputkesta, tätä kestää vähän aikaa kierroksia 1200rpm parin minuutin päästä tippuu 800rpm.
Vähän ajan päästä uusi käynnistys ja ei mitään poksetta.
Mikä tuon poksahtelun aiheuttaa?
Kuuluuko "ryypyn" mennä päälle näillä keleillä?
Omasta mielestä ottaa laiskasti kierroksia.
Oliko tässä toisioilmapumppua? Sehän lähtee kylmänä päälle ja seuraavalla startilla ei. Jos se on poistettu mutta softassa ei muutosta poistolle, tekee se jotain?
Tämä nyt vain äkkiä heitettynä, kun ekalla startilla poksuu ja sen jälkeen ei.
Tuo kierrokset 1200rpm on se huikka.
Suihkippa vaikka carb-cleaneria tai vastaavaa koneen käydessä kaikkiin alipaineletkuihin, liitoksiin, imuputkeen, imusarjalle jne. Vaikuttaisi ihan imuvuodon oireilta.
Ei ole toisioulmapumppua, kansissa on kyllä takana paikat mutta ne on tukittu.
Huomenna laitetaan läppäri kiinni jos sieltä löytyisi jotain jos ei niin sitten pitää ruveta imuvuotoja etsimään.
Sitähän pulla tuolla kysymyksellään haki. Jos ECU on pumpullisesta ja sitä ei ole softasta poisteltu, niin varmasti "polttaa" putkessa, kun olettaa, että saa suoraan pakosarjaan puhdasta ilmaa ja sen mukaan sylkee bensaa pyttyihin ;)
Olisikohan ollut näin, että pääsääntöisesti toisioilmajärjestelmä löytyy Audin biturboissa OBD-mitattavista autoista. Eli 2001 vuoden vaihteesta eteenpäin. Ainakin Euro malleissa.
Korjatkaa jos on tarkempaa faktaa.
Jos ECU on pumpullisesta ja sitä ei ole softasta poisteltu, niin varmasti "polttaa" putkessa, kun olettaa, että saa suoraan pakosarjaan puhdasta ilmaa ja sen mukaan sylkee bensaa pyttyihin ;)
Ei kait se niin toimi? Sinnehän lisätään ilmaa sen takia koska kylmäkäynnistyksessä kone käy rikkaalla (että katalysaattorit toimisivat paremmin). Eli nyt tuo sinun logiikka on nurinpäin.
Ei löytynyt softasta toisioilmapumppua, mutta kuskinpuolen hallanturin herjausta oli tarjolla.
Anturin vaihtokaan ei auttanut vaan aika yleinen vianaiheuttaja eli jako oli hampaan verran pielessä. Ohjekirjan mukaan Ketjurullien määrä merkkien välissä oli oikea mutta merkki heitti hampaan verran. Rullien laskenta tapa on vähän ihmeellinen. Huomenna koitettava vielä kylmänä käyntiin jos paukahtelu loppuis.
Kierroslukumittari rupesi näyttämään 1/4 oikeasta lukemasta, onko sille mitään tehtävissä?
Kiitokset jälleen kerran teknisestä tuesta sfk78:sille sekä Tommille[FIN] läppärin käytöstä ja ruuvaus avusta.
Joo Mikolle kanssa kiitokset ja kaikille muillekkin neuvoja antaineille ja tuleville neuvoille, sillä aamun kylmä käynnistys tuotti saman poksahtelun. Voiko vaparin imunokkien vaihto vaikuttaa noin paljon nimenomaan kylmäkäynnistykseen, ecuissa on kai vakioohjelma kylmäkäynnistyjselle joten voisi mennä laihalle perusasetuksilla.
No prkl, sellasia koodejakaan siellä ei ole mitkä tuon selittäis. Lambdat näytti toimivan ja muutenkin kaik vaikutti olevan normaalia.
Nyt varmaan pitää selvittää kumpi puoli siellä nyt poksaa. Imuputki irti turboista ja kuunteleen.
Liitän tähän vielä koodit mitä tarjoili eilen kun pääsen läppärille. Voi muutkin arpoa vikaa.
Antureita voi nyppiä irti ja suuttimien johtoja voi yksitellen nyppiä irti jne. Eiköhän ihan perusmenetelmillä tuollaisen vian jäljille pääse.
Jos lambdan johdot olisivat ristissä, ajautuisi korjaus todnäk jompaan kumpaan maksimirajaan aika nopeasti.
Kylmäkäyntirikastukset ovat sangen erilaiset riippuen onko softaan konfiguroitu lisäilmat vai ei. Suosittelen ohjelmamuutosta kaikille, jotka raapivat lisäilmat pois.
Niin, meinaat että kun se lämpenee, ne vaihtaa puolia? ;)
Eiks näihin Audeihin joudu aika usein vaihtamaan puolia :) Taitaa toi lambdasäätö muutenkin alkaa vaikuttamaan vasta kun kone on vähän lämmennyt. Huomaako rikkinäistä tai puuttuvaa toisioilmapumppua mistään? Ymmärtääkseni pumppu käynnistyy ajoittain "turhaan" ja ECU tarkistaa että lambdan arvo muuttuu. Jos ei muutu, niin tulee vikakoodi.
Ei liene mahdotonta, että lämpöanturi alkaa toimimaan lämmettyään? Kuumentamalla pikkuhiljaa vesikattilassa voi todeta yleismittarilla, että anturi näyttää johdonmukaisesti. Mulla 1.8T konessa lämpömittari heiluu edestaikaisin hulluna 60 asteen paikkeilla ja rauhottuu sen jälkeen. Eculle on kuitenki oma anturinsa joten väliäkö tuolla. Ja voihan se vika mittarissakin olla.
Comment