Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 2.7Bit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jokohan tuota otsikkoa ilkeis muuttaa kun moottori on kuitenkin ollut käynnissä ja 2.8 vanhus on poissa.

    Eipä taida onnistuakkaan.
    Viimeksi muokannut holkeri; 22.7.2013, 15:24. Perustelu: lisäys

    Comment


      Mulla meni kans pitkään ennen kun tuli bongattua projekti otsikon takaa :D Pitäis se otsikonmuutos onnistua laajennetussa kirjoitustilassa.

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja MJF Näytä viesti
        Mulla meni kans pitkään ennen kun tuli bongattua projekti otsikon takaa :D Pitäis se otsikonmuutos onnistua laajennetussa kirjoitustilassa.
        Onnistuhan se kun vähän aikaa ihmetteli.

        Comment


          Onko ehdotuksia ilmanputsarin ja Maffin väliseksi putkeksi sisähalkaisija 86mm.
          Puskurin alaritilä ei mahdu paikoilleen joten joutuu laittamaan verkkoa, muuten käy paikoilleen.

          Comment


          • Mulla samanlainen bmc suodatin. Tilasin 3,5" silikonikäyrän 180 asteen mutkalla. Maf ulko 89mm, bmc ulko 85mm. Suoraosuuden pituus 10cm, tasoittanee virtausta maffille.

            Voisin tarvita vänkärinpuoleisen alaritilän jos löytyy

            Comment


              Ei riitä yksi mutka joutuu vääntelemään enemmän.
              Jarrujen jäähdytykseen käytettävä joustava silikoniletku voisi olla hyvä vaihtoehto ilmanputsarin ja maffin väliin sais käännettyä mihin asentoon vaan, tosin löytyy ilmeisesti vain punaisena.
              En tiedä onko sitten haittaa letkun epätasaisesta sisäpinnasta.

              Puskuriin pitää coolerien kohdalle leikata reikiä, jotain tuon tapaista.
              Heromanni:en löytänyt ritilän pätkää.
              Attached Files
              Viimeksi muokannut holkeri; 8.12.2015, 22:37.

              Comment


                No nyt on lomailtu ja kerkiää taas välillä auton kimppuun.
                Takajarrut herkistelin ja toisen vetarin sain laitettua, akun kiinnitys tuli tehtyä takakonttiin. Puskuri ja ovi lähtee tiistaina maalaukseen. Etupyörä kotelot putsattu pitää vielä laittaa massat jonka jälkeen voi kasata etuakseliston loppuun.
                Autoa on muutaman kerran käytetty ja aina kylmäkäynnistyksessä tapahtuu seuraavaa:
                lähtee normaalisti käyntiin jonka jälkeen kuuluu poksetta imuputkesta, tätä kestää vähän aikaa kierroksia 1200rpm parin minuutin päästä tippuu 800rpm.
                Vähän ajan päästä uusi käynnistys ja ei mitään poksetta.
                Mikä tuon poksahtelun aiheuttaa?
                Kuuluuko "ryypyn" mennä päälle näillä keleillä?
                Omasta mielestä ottaa laiskasti kierroksia.

                http://img812.imageshack.us/img812/5...pevhoipena.mp4

                Comment


                  Oliko tässä toisioilmapumppua? Sehän lähtee kylmänä päälle ja seuraavalla startilla ei. Jos se on poistettu mutta softassa ei muutosta poistolle, tekee se jotain?
                  Tämä nyt vain äkkiä heitettynä, kun ekalla startilla poksuu ja sen jälkeen ei.
                  Tuo kierrokset 1200rpm on se huikka.

                  Comment


                    Suihkippa vaikka carb-cleaneria tai vastaavaa koneen käydessä kaikkiin alipaineletkuihin, liitoksiin, imuputkeen, imusarjalle jne. Vaikuttaisi ihan imuvuodon oireilta.

                    Comment


                      Ei ole toisioulmapumppua, kansissa on kyllä takana paikat mutta ne on tukittu.
                      Huomenna laitetaan läppäri kiinni jos sieltä löytyisi jotain jos ei niin sitten pitää ruveta imuvuotoja etsimään.

                      Comment


                        Onhan softasta poistettu toisioilmapumpun toiminta?

                        Sitähän pulla tuolla kysymyksellään haki. Jos ECU on pumpullisesta ja sitä ei ole softasta poisteltu, niin varmasti "polttaa" putkessa, kun olettaa, että saa suoraan pakosarjaan puhdasta ilmaa ja sen mukaan sylkee bensaa pyttyihin ;)

                        Comment


                          Mistä vuosimalleista pumppu löytyy. Kannet on 2.8:sta sen takia niistä löytyy reijät.
                          Ecu on muistaakseni 98 tai 99 vuosimallista.

                          Comment


                            Olisikohan ollut näin, että pääsääntöisesti toisioilmajärjestelmä löytyy Audin biturboissa OBD-mitattavista autoista. Eli 2001 vuoden vaihteesta eteenpäin. Ainakin Euro malleissa.
                            Korjatkaa jos on tarkempaa faktaa.
                            Viimeksi muokannut Niconce; 12.8.2013, 21:20.

                            Comment


                              No sitten ollaankin aika lähellä ecusta löytyi lukema 07.01.00

                              Edit:kyllä lämmitti mieltä kun massaruisku sylkäs rojut naamalle.
                              Viimeksi muokannut holkeri; 12.8.2013, 21:39.

                              Comment


                                Jos ECU on pumpullisesta ja sitä ei ole softasta poisteltu, niin varmasti "polttaa" putkessa, kun olettaa, että saa suoraan pakosarjaan puhdasta ilmaa ja sen mukaan sylkee bensaa pyttyihin ;)
                                Ei kait se niin toimi? Sinnehän lisätään ilmaa sen takia koska kylmäkäynnistyksessä kone käy rikkaalla (että katalysaattorit toimisivat paremmin). Eli nyt tuo sinun logiikka on nurinpäin.

                                Comment


                                  Ei löytynyt softasta toisioilmapumppua, mutta kuskinpuolen hallanturin herjausta oli tarjolla.
                                  Anturin vaihtokaan ei auttanut vaan aika yleinen vianaiheuttaja eli jako oli hampaan verran pielessä. Ohjekirjan mukaan Ketjurullien määrä merkkien välissä oli oikea mutta merkki heitti hampaan verran. Rullien laskenta tapa on vähän ihmeellinen. Huomenna koitettava vielä kylmänä käyntiin jos paukahtelu loppuis.
                                  Kierroslukumittari rupesi näyttämään 1/4 oikeasta lukemasta, onko sille mitään tehtävissä?
                                  Kiitokset jälleen kerran teknisestä tuesta sfk78:sille sekä Tommille[FIN] läppärin käytöstä ja ruuvaus avusta.
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut holkeri; 8.12.2015, 22:38.

                                  Comment


                                    Kiitokset jälleen kerran teknisestä tuesta sfk78:sille sekä Tommille[FIN] läppärin käytöstä ja ruuvaus avusta.
                                    Entäs puhelintuesta? ;)

                                    Comment


                                      Mie voin Harrin puolesta kiittää. Melko varmasti poksunta katosi, koodit hävisivät ainakin sitä mukaa kun osia sai johtoihin kiinni. :)

                                      Comment


                                        Joo Mikolle kanssa kiitokset ja kaikille muillekkin neuvoja antaineille ja tuleville neuvoille, sillä aamun kylmä käynnistys tuotti saman poksahtelun. Voiko vaparin imunokkien vaihto vaikuttaa noin paljon nimenomaan kylmäkäynnistykseen, ecuissa on kai vakioohjelma kylmäkäynnistyjselle joten voisi mennä laihalle perusasetuksilla.

                                        Mcpetelle:miten sait kiekkamittarin toimimaan?
                                        Viimeksi muokannut holkeri; 14.8.2013, 08:12.

                                        Comment


                                          Mulla on niin erilainen setuppi tuossa ohjauspuolella, ettei siitä taida olla apuja.

                                          Comment


                                            No sitten pitää miettiä miten mittarin saa näyttämään oikein.

                                            Comment


                                              On nuo muut biturbot käyneet ihan nätisti vaparin nokilla kylmänäkin.

                                              Comment


                                                Okei no sitten se oletus on kuopattu, mikä v###u tuon nyt sitten aiheuttaa.

                                                Comment


                                                  No prkl, sellasia koodejakaan siellä ei ole mitkä tuon selittäis. Lambdat näytti toimivan ja muutenkin kaik vaikutti olevan normaalia.
                                                  Nyt varmaan pitää selvittää kumpi puoli siellä nyt poksaa. Imuputki irti turboista ja kuunteleen.
                                                  Liitän tähän vielä koodit mitä tarjoili eilen kun pääsen läppärille. Voi muutkin arpoa vikaa.

                                                  Comment


                                                    Entäs ne vakuumivuodot?

                                                    Comment


                                                    • Heitetään villi arvaus, vaikka en edes tiedä onko mahdollista, että vasemman ja oikean puolen lambdat tai ruiskutussuuttimet on ristissä.

                                                      Comment


                                                        Niin, meinaat että kun se lämpenee, ne vaihtaa puolia? ;)

                                                        Comment


                                                          Antureita voi nyppiä irti ja suuttimien johtoja voi yksitellen nyppiä irti jne. Eiköhän ihan perusmenetelmillä tuollaisen vian jäljille pääse.

                                                          Jos lambdan johdot olisivat ristissä, ajautuisi korjaus todnäk jompaan kumpaan maksimirajaan aika nopeasti.

                                                          Kylmäkäyntirikastukset ovat sangen erilaiset riippuen onko softaan konfiguroitu lisäilmat vai ei. Suosittelen ohjelmamuutosta kaikille, jotka raapivat lisäilmat pois.

                                                          Comment


                                                            Tälläisiä koodeja sieltä löytyi alussa.

                                                            Tuesday,13,August,2013,13:26:13:52365
                                                            VCDS Version: Release 11.11.6
                                                            Data version: 20121223



                                                            --------------------------------------------------------------------------------
                                                            --------------------------------------------------------------------------------


                                                            Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
                                                            Control Module Part Number: 8D0 907 551 C
                                                            Component and/or Version: 2.7l V6/5VT 0002
                                                            Software Coding: 05711
                                                            Work Shop Code: WSC 00000
                                                            VCID: 2A5127D6D633A4485EF
                                                            11 Faults Found:

                                                            18057 - Powertrain Data Bus
                                                            P1649 - 35-00 - Missing Message from ABS Controller
                                                            18028 - Engine Coolant Temp Signal
                                                            P1620 - 35-00 - Open or Short to Plus
                                                            18084 - EPC Warning Lamp (K132) Circuit
                                                            P1676 - 35-00 - Electrical Malfunction
                                                            17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
                                                            P1570 - 35-10 - - Intermittent
                                                            18010 - Power Supply Terminal 30
                                                            P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent
                                                            17834 - EVAP Purge Valve (N80)
                                                            P1426 - 35-00 - Open Circuit
                                                            17695 - Boost Pressure Control Valve (N249)
                                                            P1287 - 35-00 - Open Circuit
                                                            17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163)
                                                            P1392 - 35-00 - Open Short to Plus
                                                            17766 - Cylinder 2 Ignition Circuit
                                                            P1358 - 35-00 - Open Circuit
                                                            17528 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B2 S1
                                                            P1120 - 35-00 - Open Circuit
                                                            16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1
                                                            P0154 - 35-00 - No Activity

                                                            Readiness: 0000 0000

                                                            ABS koodi kadotettiin ohjainlaitteen uudelleen koodauksella jossa otettiin coodauksesta pois ABS/ESP bitti.

                                                            Lopussa koodeja tälläinen lista:

                                                            Tuesday,13,August,2013,13:51:01:52365
                                                            VCDS Version: Release 11.11.6
                                                            Data version: 20121223


                                                            Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
                                                            Control Module Part Number: 8D0 907 551 C
                                                            Component and/or Version: 2.7l V6/5VT 0002
                                                            Software Coding: 05611
                                                            Work Shop Code: WSC 00000
                                                            VCID: 2A5127D6D633A4485EF
                                                            3 Faults Found:

                                                            18028 - Engine Coolant Temp Signal
                                                            P1620 - 35-00 - Open or Short to Plus
                                                            17695 - Boost Pressure Control Valve (N249)
                                                            P1287 - 35-00 - Open Circuit
                                                            18084 - EPC Warning Lamp (K132) Circuit
                                                            P1676 - 35-00 - Electrical Malfunction

                                                            Readiness: 0000 0000

                                                            Lämpöanturin koodi katoaa kun kone käy hetken. N249 ventiili puuttuu josta tuo koodi aiheutuu. EPC valo myös selvä, lamppu puutuu.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                              Niin, meinaat että kun se lämpenee, ne vaihtaa puolia? ;)
                                                              Eiks näihin Audeihin joudu aika usein vaihtamaan puolia :) Taitaa toi lambdasäätö muutenkin alkaa vaikuttamaan vasta kun kone on vähän lämmennyt. Huomaako rikkinäistä tai puuttuvaa toisioilmapumppua mistään? Ymmärtääkseni pumppu käynnistyy ajoittain "turhaan" ja ECU tarkistaa että lambdan arvo muuttuu. Jos ei muutu, niin tulee vikakoodi.

                                                              Ei liene mahdotonta, että lämpöanturi alkaa toimimaan lämmettyään? Kuumentamalla pikkuhiljaa vesikattilassa voi todeta yleismittarilla, että anturi näyttää johdonmukaisesti. Mulla 1.8T konessa lämpömittari heiluu edestaikaisin hulluna 60 asteen paikkeilla ja rauhottuu sen jälkeen. Eculle on kuitenki oma anturinsa joten väliäkö tuolla. Ja voihan se vika mittarissakin olla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X