Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 2.7Bit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuli tällä viikolla aloteltua pikku hiljaa keväthuoltoa.
    Konehuone bensapumpullekin löytyy järkevä paikka ennen suodatinta, joten ei tarvii murehtia onko hyvä olla suodattimen jälkeen.

    Autossa on paikoillaan 120bar tehostimenpumppu ja hyllyssä oleva pumppu on 110bar, noissa en huomannut muuta eroa kuin luistimessa olevien prikkojen määrä/paksuus noillakohan paine säädetään.
    Attached Files

    Comment


    • Sinnehän sarjat ja puhaltimet kävi hyvin valeeseen, dp:t joutuu askartelemaan alkuosasta uudestaan ei pääse pelkästään laipan vaihdoilla.
      Imuilman putken putsareineen meinasin ensin laittaa suoraan turbolta alas, mutta tulee sen verran ahdasta ettei se oikein onnistu.
      Joten putsarit maffeineen tulee nyt sitten etupyörien eteen ja putket sivupelleistä läpi turboille, pissapojalle pitää keksiä uusi paikka.
      Attached Files

      Comment


      • Kyllä vaan käy kateeksi noita turbojen sijoitteluja... Mitenkä sarjat kestää kun kaikki paino tulee niille, onko mitään lisätukea laitettu?

        Comment


        • Onhan turbot tuosta nopeesti irrotettavissa kun hajoavat:) ja venttiilikopatkin saa nyt auki ilman sarjojen irroittelua.
          En meinannut tukia laitella kun sarjat on sen verran jämäkän oloiset eikä noin pienet turbot paljon paina, saisihan tuohon tietysti jotkut roikotus tuet tehtyä jos siltä näyttää.

          Comment


          • Tuli tuosta pissapojan säiliöstä mieleen että b3 korisissahan on valojen pesimien säiliötä joissakin ysikymppisissä ollut lokarin sisässä, en tiedä miten b4 sitten lie onko niissäkin samaan tapaan, mutta mulla ainakin on yksi säiliö lokarin sisään olemassaan jos tarviit. Helposti muokattavissa lasinpesurin pumpulle, ja alapääty ei lienee tule ongelmaksi ilmanputsarille ja maffille.

            Comment


            • Tuon mallinen B4:sen säiliö on ja tuon verran se on edessä, esim: biltemassa on myynnissä yleismallin 1,5 litran pesurisettiä ja sen kyllä saa jonnekkin laitettua. Viimeinen vaihtoehto on laittaa takakonttiin kun siellä ei ole vasta muuta ylimääräistä kuin akku:)

              Pakosarjoista tuli tuon näköiset, nauhaa tulee vielä pintaan:)
              Attached Files

              Comment


              • Asialliset pakosarjat! Mielenkiinnolla odottelen millaisia voimia uudella setupilla tulee. Mikä kytkin tulee?

                Comment


                • Jotenki tutun näköistä:) Ei sarjojen keston kannalta ole mitään. Itse olen ajellu +30tkm ilman sarjaongelmia. Mitään tukea ei ole.

                  Comment


                  • Pakosarjat on kyllä omastakin mielestä asialliset ja istuvat juuri niinkuin pitääkin.
                    Risan kytkin siellä on paikoillaan ja sillä mennään tämä vuosi.

                    Comment


                    • Bensapumpulle sain tehtyä telineen ja mallailtua paikoilleen, pientä sipistelyä ja se on hyvä. Bensakiskot meinasin tehdä tuolla tavalla, putkia pitää vielä lyhennellä ja käännellä sekä kiinni tehdä kiinnitykset.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Tänään sai uudet polttainelinjat tehtyä tankilta konehuoneeseen asti ja suodattimellekkin löytyi myös paikka.
                        Ahtoputkisto pitäisi noista osista ja Risan haitariletkuista värkätä, coolerit onkin jo kaverilla hitsattavana.
                        Attached Files

                        Comment


                        • Vähän on saatu tätäkin kasaan päin, mutta paljon on vielä pikku hommia tekemättä.
                          Coolerien lähdöt on nyt muutettu ja alakannakkeet tehty, yläkannakkeet tulee kiinni lukkopeltiin kunhan saan sen tehtyä.
                          Pakosarjoihin kiedoin nauhat ympärille ja laitoin kansien kanssa paikoilleen. Viskon runko jää nyt kokonaan pois joten siihen pitää jonkunlainen pelti värkätä tilalle jakoremmin suojaksi.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Eipä ole paljon kerinnyt tallissa touhuamaan, mutta tänään sain vihdoin kompurakotelot hitsauksesta niin pystyi turbot laittamaan paikoilleen.
                            Dp:t on paikoillaan samoin pakoputki muutettu, katit jäi hyllyyn ja tilalle tuli korvausputket. Huohotuksen sain tehtyä sekä viskon rungon tilalle suojapellin. Ahtoputket ja y-haara on valmiit hitsaukseen kunhan kaveri saa tigin kuntoon, kompurakotelot piti käyttää muualla hitsattavana. Konepellin tuulihaka tarvitsee vielä vastakappaleen lukkopeltien väliin tulevaan alumiinilattaan. Imusarjasta pitää hapettumat putsata ja laittaa kiinni, bensakiskoista puuttuu kiinnikkeet. Suutimetkin saapui kuukausi sitten.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Eilen kaveri kävi hitsaamassa viimeiset alumiiniosat nippuun, maalailin palikat vielä illalla valmiiksi.
                              Tänään sain autoa sen verran kasattua, että sain vihdoinkin käyntiin ja käyteltyä lämpöiseksi. Neste vuotojakaan ei näyttänyt olevan muutakuin löysään jääneen ilmausruuvin tiputtaminen alussa. Muutenkin kävi hienosti, äänet vain tuntui koventuneen kun katit jäi pois.
                              Vielä kun saan tehtyä lämpösuojapellit turbojen ympärille ja ilmanohjaimia keulaan sekä keulan muuten kasaan niin voisikin viedä säädettäväksi.
                              Tosin "maffien signaalien yhdistämislaite" on vielä tulossa.
                              Ilmanputsareilla on vähän ahdasta, mutta nekin mahtuu puskurin taakse.
                              Attached Files

                              Comment


                              • Alkaa olemaan kesän ajot ajeltu, tuli käytyä Botnialla ja Motoparkissa rääkkäämässä sekä todella monta säätövetoa eikä ole ollut tekniikka murheita, ainoastaan yksi ahtoletku pääsi liikkumaan sekä ottamaan pakosarjaan kiinni ja reikähän siihen suli. Talven aikana takapäähän pitää vaihtaa jäykemmät jouset+vakaaja, muuten auto tuntuu hyvältä eikä viime kesän lämpö ongelmiakaan enää ole.

                                Tuossa huono video Lappeenrannasta.

                                https://youtu.be/o5N7VtL-BOs

                                Comment


                                  Hyvinhän se rytää. Onko noi seokset haettu dynossa kohdilleen? Laihemmat kuin mitä olis odottanut mut itte en ole omaa dynossa ikinä käyttänyt enkä noin laihoja testannut.

                                  Comment


                                  • Onhan siinä vetoja. Onnittelut kolmosen rikkomisesta! Jotenkin (älä kysy miksi) tämä on ollut sellainen sleeper ettei ainakaan itselle auennut tämän kulkuhalut. Paljonko pirssi painaa ? Luokkaa 1400 kg? Aika muikea ja piristävästi erilainen tekniikka tähän koriin, iso peukku!

                                    Comment


                                    • koitappa piruuttaan onko päittäistä ilmaantunut turboihin :)

                                      Comment


                                      • Hienosti se vetää! Onnittelut itse autosta ja myös 300+ suorituksesta maililla! Nyt vielä penkissä käymään, niin saadaan lukemia ;)

                                        Comment


                                        • On se dynossa jo käytetty ja säädetty, seosmittari jostain syystä valehtelee mutta se on lähinnä pakokaasulämpöjen takia paikoillaan.

                                          Painoa on pikkuisen alle 1500kg ja teho lähempänä kuutta kuin seiskaa.

                                          Ei oo lampi päittäistä tullut kun ahtopaineet on alle 1.5bar se niiden pitäisi kestää.

                                          Comment


                                          • Onneksi olkoon hienosta tuloksesta!

                                            Mitkäs ahtimet tässä tarkalleen nyt sitten on?

                                            Comment


                                            • Kyllä minä jo motoparkissa ihmettelin aika raikkaasti liikkuvaa b4:ää. Sitten kun näin pellin alle niin ymmärsin syyn. Hieno peli!

                                              Comment


                                              • Hienoa kulkua ja onnittelut ensimmäisestä 300 ylityksestä 2,7t:lla! Ihme kyllä kun vastaavilla tehoilla ja polttoaineella saman tekniikan B5 koppa jää maililla pitkälti toista kymppiä? Paino ei juurikaan vaikuta eikä tuo B4(kään) ole tuulitunnelissa suunnittelu.?
                                                Varttia käyty?

                                                Comment


                                                  Mitkäs on b5 enkat nykyään? Viinalla ja 98:lla.

                                                  Comment


                                                  • B5 farmarin enkat taitaa olla 298 bensalla jopa, samaa luokka viinalla. Liukkaat sedanit on eri juttu :)

                                                    Comment


                                                    • Itseasiassa B4 on aavistuksen parempi ilmanvastus kuin B5, mutta ero on marginaalinen. Samoin kuin on marginaalinen ero B5 sedanin ja B5 avantin välillä. Eikai se ero nyt oikeesti vaikuta niin dramaattisesti että sillä nyt toistakymmentä kilsaa tunnissa tulisi eroa?:) Voiman puutetta vaan. Onhan 240 farmari volvollaki vedetty yli 300 maililla 700 heppasena.

                                                      Comment


                                                      • En tiedä mihin laskentaan vaikuttaa tuo jarruttava peräpyörre farkuissa (diesel savuissa sen hyvin huomaa) mutta farkku audeja ei ole nähty 300 yli 700 hv luokassaan eli tätä tulosta odotellessa, sama tuo mulle on :)

                                                        Johtunee varmaan siitäkin, että näillä kokoonpanoilla on ollut tehokäyrä jo melko laskeva siellä kierroksilla, missä 300 ylitys pitäisi tapahtua. Joku isonokka B5 voisi päästä pienemmälläkin teholla tulokseen.

                                                        Comment


                                                        • Jos offtopiccia jatketaan niin olis mukava tietää millä tehoilla v40 farkku volvo kipitti 313kmh lappeenrannassa? Siinä ei tosin ole takavitareita viemässä voimaa.. Nelivetohan on näissä geimeissä täysin turhaa ja jarruttaa vaan menoa ;)

                                                          Edut: onnea 300 ylityksestä. Hyvin se kipitti!

                                                          Comment


                                                          • Kiitoksia kiitoksia!
                                                            Huipputeho tulee 7200rpm, mutta 7000-7400 ei ole monen hepan eroa ja ahdot pysyy pyydetyssä rajoittimelle asti. Vääntö huippua tiputettiin kytkimen säälimiseksi.
                                                            Teropee oli ilmeisesti punaisella s2:lla Motoparkissa, teidän "huoltomiehellä" oli kyllä huomiota herättävän pienet haalarit :)
                                                            Lauantain myräkkä puhalsi takaapäin Lappeenrannassa, minkä verran se auttaa noissa nopeuksissa?
                                                            Varttia en ole vielä testannut jätetään jotain ens kesällekkin.
                                                            Viimeksi muokannut holkeri; 7.4.2017, 12:01.

                                                            Comment


                                                            • Sen verran tarkennuksena olan kysymykseen, että Lappeenrannassa ei ole tietääkseni ajettu kuin 291kmh, bensalla. Joensuun huippulukemia viinalla täräyttäneet ässät muutama kilsa vähemmän. Eli Holkerilla speedpartyssa( jos sellaista enää järjestetään) on mahdollisuudet 310kmh lukemiin.

                                                              Comment

                                                              Working...