Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ81q 16VT projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • alkupään kantti quattroissa oli isoilla laipoilla
    Ok, kiitoksia.


    Mä oon ton 1.9l lukenu noista öljyfirmojen suositustaulukoista.

    http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-...-selector.aspx
    http://www.castrol.com/castrol/ifram...tentId=7060646

    Takavetopyörästö 1st choice Mobilube 1 SHC 75W-90 1.9
    Takavetopyörästö
    Paras Axle Z Limited Slip 90 1.9
    Parempi Axle EPX 80W-90

    Toi 4.55 perä meni paikalleen, ässän vetareiden kanssa, niin nyt yks murhe vähemmin. Perän kumiksi vaihdoin Powerflexin.
    Viimeksi muokannut Teemu M; 13.4.2012, 06:38.

    Comment


      En kyllä ymmärrä miksi tuo tarjoaa jotain limited slip-öljyä, kun ei siellä kitkatoimista lukkoa ole?

      Comment


        Tämä käy askiin ja perään niin ei jää kahta sorttia jämää hyllyyn:
        http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=3951

        Comment


          Taulukot on väärässä. Ei lyhyeen perään mene kovin paljon öljyä. Tulee sitten vaan huohottimesta ulos ja sotkee pohjan ja perän, jos laitat paljon liikaa.

          Comment


          • Ok, täytyypä valuttaa pois, kun laitoin sinne tuon 1.9l, vielä kun oli irrallaan.
            Entäs paljonko menee laatikkoon ja etuperään?

            Comment


            • Ei sieltä perän tarkistusreiästä mitään tullut ulos, että taitaa tuossa vanhemmassa perässä olla sitten enemmin öljyä.

              Comment


              • vajaa kolme litraa menee laatikkoon

                Comment


                • Onko jollain tiedossa, että mikä kierre on raidetangolle menevässä nipassa. Kuvassa osa n:o 33. Näyttää suomihinnaksi tuolle kikkulalle 20e, ja luulisi noita löytyvän hydrauliliikkeestä senteillä.
                  Attached Files

                  Comment


                    M12x1,5 aika saletisti.

                    Comment


                    • Kiitoksia, kokeillaan sitä.

                      Comment


                      • Tuskasen hitaasti edistyy, mutta sentään edistyy...

                        Sellaisen huomion tässä tein, että etuvetarit on kulmassa taaksepäin. Arviolta niin, että jos laatikkoa/konetta siirtäis n. 3-5cm eteenpäin, niin sitten vetari ois suorassa kulmassa.
                        Ei kai se noin ole orkkiksena? Eli mahtaako tämä mun S2 tukivarsi+typ81 laatikko tehdä tuon kulmaeron?
                        Mahtaakohan tosta olla haittaa?

                        Comment


                        • Eiköhän siitä oo lähinnä hyötyä.

                          En tiedä hämääkö nää kuvat miten paljon mut melkosessa kulmassa tuntus tuossakin noi etuvetarit olevan.
                          http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=56278&highlight=dahlback

                          Comment


                          • Näyttäis tosiaan olevan aika vinossa, että ne sentään ihan noin ole tossa omassa.

                            Eiköhän siitä oo lähinnä hyötyä.
                            Mitä hyötyä siitä on?

                            Comment


                              Painopiste siirtyy ainakin taaksepäin.

                              Comment


                              • Laatikko on siis ihan orkkispaikalla, että jos joku on alkuperäisestä siirtyny, niin olka-akseli+napa on edempänä erilaisen tukivarren takia.

                                Comment


                                  Kyllähän siinä niin käy, että jos etuakseli siirtyy eteenpäin niin painopisteen paikka akseleiden suhteen siirtyy taaksepäin. En usko että noin pieni kulma haittaa vielä mitään.

                                  Comment


                                    Kyllä ne vetarit on tehtaaltakin ihan selvästi vinkkelissä. Relax.

                                    Comment


                                    • Nyt kun tarkemmin katseli, niin eihän tuolla ole paljon tilaa sisälokasuojaankaan, että ei rengas paljonkaan voisi edes olla taaempana. Eli kait se on noin ollutkin, näyttää vaan kummalliselta kun vetarit lähtee takaviistoon.

                                      Comment


                                        vetari nivelineen (myöskin kardaani) on siittä vinkeä, että se tykkää olla hiukan tai enempikin vinossa... eipä ainakaan lyö itse akselin päät pulttiin/lootaan joustossa ;)

                                        Comment


                                        • Laitetaas välillä vähän kuviakin nykytilasta. Aika hitaasti on edistynyt, kun ei näin kesällä ole oikein motivaatiota. Kerhon Alastaron ratapäivät jäi väliin, kuten myös ens viikon Motopark. No ainahan tulee seuraava kesä...

                                          Konehuone alkaa olla jo melko täynnä, mut jotain osia puuttuu vielä tekemättä. Ainakin ahtimelle kannake ja lämpösuoja, sekä kartiofiltterille myös lämpösuoja. No paljon on paranneltavaa ja siistittävää muutenkin, että jos nyt sais edes vähän ajettua tänä kesänä, niin tietää sitten mitä talvella tekee uusiks.

                                          Sisusta on myös melkein kasassa. Penkeiksi tuli Cosworth Sierran Recarot, joille piti tehdä jalustat uusiksi. Penkeissä on reikiä, eikä värikään täsmää, mut saa tässä vaiheessa kelvata ilman verhoiluja. Sitten rattia ja nuppia on vaihdettu, ja mittareita lisätty, mut muuten sisusta on orkkiskuosissa.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            Hienoa! :) Onko koeajo jo suoritettu?

                                            Comment


                                            • En oo vielä edes saanu konetta startattua. Ollu bensalinjojen kanssa ongelmia, kun ei nuo aidot kiinalaiset AN-liittimet ole oikein pitäny ja niitä on saanu vaihdella. Eilen testasin facetin siirtopumpun tuottoa, ja tuotto oli 1 litra/3min, eli jäätiin aika kauas luvatusta. Tankin jälkeisenä suodattimena on tuollainen perus yleismallinen halpissuodatin, että voiko olla ettei tuollaisesta tule enempää läpi, vai onkohan tuo pumppu heti rikki? Täytyy nyt testata tuottoa vielä ilman suodatinta, niin näkee onko siitä jotain vaikutusta.

                                              Comment


                                                Tuota. Meinaat vetää monensadan hepan moottorin bensat tuollaiset kolmen pennin kaasarimoottorin suodattimen läpi. Älä nyt tässä vaiheessa ala pöljäilemään. ;)

                                                Comment


                                                  Pasi on kyllä asian ytimessä

                                                  Comment


                                                  • Millainen suodatin tuohon ei-painepuolelle kannattaisi sitten laittaa? Toimiiko esim. se mikä on 5-syl 20vt koneissa painepuolella?

                                                    Comment


                                                      Imupuolelle ei välttämättä tarvitse laittaa mitään suodatinta. Autonvalmistajakin käyttää pelkästään sihtiä, ettei suuremmat roskat pääse pumppuun.

                                                      Comment


                                                      • Kyllä sinne varmaan jotain täytyy laittaa, kun itsellä ei ainakaan kova luotto ole etteikö noista Jazzin vaahdoista voisi jotain irrota vaikka pesinkin ne. Mut varmaan joku karkeampi sihtikin kyllä riittää, kun on siellä kuitenkin painepuolella suodatin. Mut mistäs tuollainen sihti?

                                                        Comment


                                                          Miulla oli type81:ssä 0.5mm silmäkoolla oleva sihti pumpun imupuolella. Löytyi ihan autotarvikeliikkeen takahuoneesta kun pääsi itse sinne koluamaan.

                                                          Comment


                                                            Niin mihin väliin olet laittamassa, syöttöpumpun ja painepumpun väliin vai syöttöpumpun imusuodattimeksi?

                                                            Comment


                                                            • Tankin ja siirtopumpun väliin. Eli Facetin Red Top syöttää n. 3-4 litran välisäiliötä, ja ennen tuota facettia tarvitaan joku suodatin. Tuon välisäiliön jälkeen on 044 ja suodatin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X