Minä sen sijaan suosittelen 2-2,5 asteen cambereita radalle. Voi vaatia epäkeskopultteja tai vinguttamista tolpan/nilkan saumaan että saa tarpeeksi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Typ81q 16VT projekti
Collapse
X
-
Itse suosittelen 9 asteen casteria radalle, mutta vaatii vähän enemmänkin vinguttamista. :)
Tero: näillä näkymin kerho järjestää 8.9. ratatapahtuman Jurvassa.
Comment
-
Jää nyt kuitenkin tuo Botniaring(kin) väliin, kun on ollut vähän ongelmia säädön kanssa. Ensimmäisellä kerralla oli autosta riippumattomia tietoteknisiä ongelmia, ja jouduttiin lopettamaan säätö kesken. Eilen säätäjä ehti säätämään tunnin/pari, ja sitte kytkin ei pitäny ollenkaan. Tuon luistamisen jälkeen huomattiin, että kytkinkopasta on ruiskinu öljyä, eli sen takia luistaa. Eli kone nyt pois ja tutkimaan mikä on vikana.
Siirretään ajot suoraan ens kevääseen, kun on rakentaja taas sen verran intoa täynnä.
Comment
-
Maanantaina alkaa kesäloma, niin saa nyt pidettyä pari viikkoa etäisyyttä tähän kotteroon, niin jos sitten loppulomasta jaksais taas uudella innolla hakata päätä seinään tämän kanssa. =)
Muuten kyllä kytkin tuntui pitävän ennen öljyämistä, kun tuo Golfistä jäänyt paineasetelma+sintteri-yhdistelmä vähän mietitytti. Tietty paineet oli vielä aika pienet, että voi olla että se sulake sieltä vielä löytyy.
Comment
-
Joo kyllä se välillä on hyvä pitää pieni tauko, kokemusta on. :) Mutta askia lähtisin minäkin pudottamaan, vähemmällä pääsee kun koneen irrotuksessa. Takastefan vaihtelee sieltä alta käsin ihan ok ja samalla voi tarkastaa kytkinakselin stefan askin puolelta.
Comment
-
Vaihteiston stefa oli vuotanut öljyä, eli kytkimen luiston syy löytyi sieltä.
Nyt "samalla" kun kone on irrallaan, niin on tarkoitus vaihtaa laakerit, ym. Dynossa savutti melko paljon, ja yhdestä sylinteristä löytyi ohivuotoa. Ei tolla vielä ollu ajettu ku n. 5tkm, että jos nyt tämän jälkeen sais taas muutaman kesän ajaa ilman koneen irroitusta. Kansi on tarkoitus viedä huoltoon, ja ainakin 1 nostaja oli rikki, eli ne vaihtuu myös. Lisäksi tulee jäykemmät jouset, niin saa sitten nostaa rajoittimen 8000:n.
Toivottavasti pääsis vielä ennen lumia uudestaan penkkiin.
Comment
-
Mun mielestä toi katkoväli ei ole syy öljyn syöntiin vaan juurikin se liian karkea hoonaus. (jos ei syy siten löydy turbosta tms.)
Älä sitten hoonauta kuin ihan minimi, eli 0.02-00.3mm pois tai ne sun uudet renkaat on kohta "väljät" kanssa. Muutamat Wiseco/JE-pistonssit laittanu ja jotkut niistä renkaista on jo oikeassa katkovälissä valmiiks. Millä sylinteri-mäntä välyksellä oot ajanu?
Comment
-
Yks savutuksen aiheuttaja löytyi ainakin kannesta, eli muutama ohjuri oli väljiä. Myös muutamat venttiilit oli vuotanu. Kanteen tuli nyt uudet ohjurit, seetien koneistus, venttiilien hionta, kanavien avarrus ja kannen plaanaus. Nostimet uusin, ja jouset vaihtu vähän jäykempiin. Kampura oli samalla tarkastettavana, kun lohko hoonattiin, ja siihen riitti laakeripintojen kiillotus. Eli kunhan loput huolto-osat saapuu, niin saa laittaa osat takas nippuun.
Tuohon mäntä/sylinteri välykseen en osaa sanoa, on sen jäljiltä mitä viime koneremontin tekijä on sinne laittanu.
Comment
Comment