Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ81q 16VT projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Minä sen sijaan suosittelen 2-2,5 asteen cambereita radalle. Voi vaatia epäkeskopultteja tai vinguttamista tolpan/nilkan saumaan että saa tarpeeksi.

    Comment


    • Joo kyllähän se Jurva kiinnostais syyskuussa,
      Oliko tämä kerhon järjestämä? Jos niin koska tarkemmin?

      Comment


        Itse suosittelen 9 asteen casteria radalle, mutta vaatii vähän enemmänkin vinguttamista. :)

        Tero: näillä näkymin kerho järjestää 8.9. ratatapahtuman Jurvassa.

        Comment


        • Niin tietenkin, HTS silloin. Olis ollut kivenheiton päässä tuo tapahtuma.

          Comment


          • Jää nyt kuitenkin tuo Botniaring(kin) väliin, kun on ollut vähän ongelmia säädön kanssa. Ensimmäisellä kerralla oli autosta riippumattomia tietoteknisiä ongelmia, ja jouduttiin lopettamaan säätö kesken. Eilen säätäjä ehti säätämään tunnin/pari, ja sitte kytkin ei pitäny ollenkaan. Tuon luistamisen jälkeen huomattiin, että kytkinkopasta on ruiskinu öljyä, eli sen takia luistaa. Eli kone nyt pois ja tutkimaan mikä on vikana.

            Siirretään ajot suoraan ens kevääseen, kun on rakentaja taas sen verran intoa täynnä.

            Comment


            • no höpöhöpö. Tottahan se nyt vielä kuntoon on laitettava tälle vuodelle, niin on pieni vika..

              Comment


                Laatikko tippuu alle kahdessa tunnissa alas, kaipa sitä nyt sen verran jaksaa. :)

                Comment


                • Maanantaina alkaa kesäloma, niin saa nyt pidettyä pari viikkoa etäisyyttä tähän kotteroon, niin jos sitten loppulomasta jaksais taas uudella innolla hakata päätä seinään tämän kanssa. =)

                  Muuten kyllä kytkin tuntui pitävän ennen öljyämistä, kun tuo Golfistä jäänyt paineasetelma+sintteri-yhdistelmä vähän mietitytti. Tietty paineet oli vielä aika pienet, että voi olla että se sulake sieltä vielä löytyy.

                  Comment


                    Joo kyllä se välillä on hyvä pitää pieni tauko, kokemusta on. :) Mutta askia lähtisin minäkin pudottamaan, vähemmällä pääsee kun koneen irrotuksessa. Takastefan vaihtelee sieltä alta käsin ihan ok ja samalla voi tarkastaa kytkinakselin stefan askin puolelta.

                    Comment


                    • Juuri näin Teemu, ei se sieltä tallista mihin karkaile ;) Mietit vain loman aikana mitkä piikkipyörät ruuvaat alle ;)

                      Comment


                      • Noi stefat tulikin vaihdettua silloin ennenkuin nostin koneen paikalleen, mut näköjään on niin, että kun ite tekee, niin saa tehdä moneen kertaan.

                        Comment


                          Aina on aikaa tehdä asiat kahteen kertaan, mutta ei kerrasta kunnolla :P

                          Comment


                          • joku toimittanu väärät stefat :D

                            Comment


                            • Miks kytkin epäilyttää? Taitanee tossa omassa autossa olla 500hv/700nm. Sama sasch race asetelma ja 3-lapanen 228m sintterilevy. Ei luistele...

                              Comment


                                Sulla luistaaki rengas ja quattrossa ei :)

                                Comment


                                • Höpö höpö, ihan hyvin alkaa pitoja ottaan 150km/h jälkeen :)

                                  Comment


                                  • Aika isoja vääntöjä se kestää sitten toi pikkukytkinkin. Ei sitte muuta ku uudet sintteripalat levyyn ja etsimään keston rajoja.
                                    Kestääkö muuten 3 lapainen enemmin vai vähemmin kuin 4 lapainen?

                                    Comment


                                    • Kylläse tohon 3lapaseen tarraa tiukemmin.

                                      Comment


                                      • Vaihteiston stefa oli vuotanut öljyä, eli kytkimen luiston syy löytyi sieltä.

                                        Nyt "samalla" kun kone on irrallaan, niin on tarkoitus vaihtaa laakerit, ym. Dynossa savutti melko paljon, ja yhdestä sylinteristä löytyi ohivuotoa. Ei tolla vielä ollu ajettu ku n. 5tkm, että jos nyt tämän jälkeen sais taas muutaman kesän ajaa ilman koneen irroitusta. Kansi on tarkoitus viedä huoltoon, ja ainakin 1 nostaja oli rikki, eli ne vaihtuu myös. Lisäksi tulee jäykemmät jouset, niin saa sitten nostaa rajoittimen 8000:n.

                                        Toivottavasti pääsis vielä ennen lumia uudestaan penkkiin.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • Je-pistonsin ohjeissa männänrenkaan katkosvälykset oli ylä 0.40mm, ala 0.45mm. Noissa omissa 0.50/0.55. Meneekö nuo vielä toleransseihin?

                                          Comment


                                            Mun mielestä joo, mutta vaihtaisin ne silti, jos kerran oli huohotus/öljynpoltto-ongelmaa.

                                            Comment


                                            • No kait ne tässä samassa konkurssissa menee nekin...
                                              Ja lohkon hoonaus ilmeisesti sitten myös?

                                              Comment


                                                Luonnollisesti.

                                                Comment


                                                • Saattaa olla sulle itsestäänselvyys, mutta hoonaus tietenkin tehdään kunnon kaluilla eikä millään jousikuormitteisilla "biltema" käpälöillä. Elikkä lohko koneistamoon, ei maksa kuin muutaman kympin ja sylinterit on taas suorat.

                                                  Comment


                                                  • Joo täytyy käydä viemässä. Onko toi hoonauskarkeus jotenkin riippuvainen millaiset renkaat sinne tulee, vai kaikille samanlainen?

                                                    Comment


                                                    • Periaatteessa joo on samalainen, mutta jos käytät molybdeenirengasta, siitä olisi hyvä mainita koneistamolle. Nuo vaatii vähän erilaisen tasohoonauksen (viimeistelyn).

                                                      Comment


                                                        Total sealin renkaat vaativat hienomman hoonauksen. Eli kyllä eri renkailla voi olla eroja.

                                                        Comment


                                                        • Koneistajan kommentti oli "vedetään vähän hienommalla", kun oli katsonut mäntiä ja renkaita. Eli sillä mennään.

                                                          Comment


                                                          • Mun mielestä toi katkoväli ei ole syy öljyn syöntiin vaan juurikin se liian karkea hoonaus. (jos ei syy siten löydy turbosta tms.)
                                                            Älä sitten hoonauta kuin ihan minimi, eli 0.02-00.3mm pois tai ne sun uudet renkaat on kohta "väljät" kanssa. Muutamat Wiseco/JE-pistonssit laittanu ja jotkut niistä renkaista on jo oikeassa katkovälissä valmiiks. Millä sylinteri-mäntä välyksellä oot ajanu?

                                                            Comment


                                                            • Yks savutuksen aiheuttaja löytyi ainakin kannesta, eli muutama ohjuri oli väljiä. Myös muutamat venttiilit oli vuotanu. Kanteen tuli nyt uudet ohjurit, seetien koneistus, venttiilien hionta, kanavien avarrus ja kannen plaanaus. Nostimet uusin, ja jouset vaihtu vähän jäykempiin. Kampura oli samalla tarkastettavana, kun lohko hoonattiin, ja siihen riitti laakeripintojen kiillotus. Eli kunhan loput huolto-osat saapuu, niin saa laittaa osat takas nippuun.
                                                              Tuohon mäntä/sylinteri välykseen en osaa sanoa, on sen jäljiltä mitä viime koneremontin tekijä on sinne laittanu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X