N75 lopettua yhteistyö niin MAC:ia tilalle
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Pyyhkijänmoottorin Ur-Allun takaluukkuun. Luukun sisäpaneeli alkaa olla aika hapero ja liimaa ja lisäruuveja piti soveltaa sinne tänne. Mutta eipä taida hyväkuntoista saada mistään, etenkään aurinkoverhoversiota.
Seuraavalla kerralla pitänee valaa koko sisäpuoli epoksilla...
Comment
-
Koodailin A7:aan individual-ajomoodiin valinnan penkkien käytökselle. Autossa siis comfort-penkit ilmatäytteisillä sivutoppauksilla. Dynamicillahan tuo penkki halaa kuljettajaa kun kaarretaan dynaamisesti, aiemmin individual ilmeisesti automaatilla.
Drive2.ru löysin ohjeen ja siinä muutettiin "09-Cent. Elect." koodauksen tavun 11 viidettä bittiä binääriluvussa, kun sille ei ole näkyvissä valintaa. Ohjausboksihan on 4H0 eli varmaan toimii tämä myös D4 A8:issa. Itsellä tuo muuttui 11000000 --> 11100000.
Comment
-
Viritin Webaston alijännitekatkaisun rajaa. Aiempi omistaja oli käyttänyt manuaalisesti asetettua 9,5 V rajaa, minkä olin nostanut 11,01 volttiin (adaptation 1=00022). Nyt uudellakaan akulla ei Webasto tykännyt toimia, vaan käynnistysvaiheessa jännite oli kyykännyt 10,53 volttiin. Muutin koodauksen automaatille (00012 -> 00011) ja basic settingissä ajoin 099/battery adaptation. Sen jälkeen vaihdoin vielä jännitteeksi 12,15 V (adaptation 1=151). Tästä sitten määräytyy cut-off jännite ulkolämpötilan funktiona.
Pitää vielä etsiä mistä Webaston johdotuksen jännitehäviö johtuu, kun joskus aiemmin adaptaatio on laskenut jännitehäviöksi 0,120 V, mutta nyt se oli 0,270 V. Vuosi sitten, kun taistelin noiden alijännitekatkaisujen kanssa, niin kävin Webaston päässä liittimet läpi ja ruikin niihin kotaktisprayt. Olivat kyllä silloin aivan puhtaat. Seuraavaksi hinkkaan vielä sulakkeen puhtaaksi, mutta jos sekään ei auta, niin missähän olisi seuraava läpikäytävä liitos?
Jotta olisin voinut testata lopputulosta, niin piti ajastaa Webasto tulille, mutta tietenkään se keskikonsolin rotary encoder ei suostunut yhteityöhön. Siispä siitä seurasi pura, pese, korjaa, kasaa -operaatio.
Siellä oli toiset kärjet kiinni, joten eihän se toiminut. Jotain tahmeaa juomaa (?), karvoja sekä kynnenpalakin tuonne oli eksynyt. Helppo ja halpa korjaus kuitenkin
- 1 like
Comment
-
Asensin 3" DP:n TT:hen, kun se ihan uusi, 21 vuotta vanha DP ratkesi jousto-osastaan. No työmaa eskaloitui, kun rupesi vituttamaan loppuputkiston roikkuminen.
Taka-akselin alituksen jälkeen oli "räitty " täytelangalla 3" putkea sovitteella vakioputkeen, suurin osa räkäknölleistä ei ollut kiinnittynyt toiseen osapuoleen ollenkaan, ja kuinka ollakkaan putkisto hajosi entistä useampaan kappaleeseen.
No tulipahan koekäytettyä Vector Weldingin AC/DC valovirtakone kun parsi keskivaimentimen kannakkeet takaisin, ja pisti takaosan putkenpätkät paikoilleen.
Comment
-
Sain vihdoin kasaan reilun vuoden koneremontin Arctic Catin mönkijään. Projekti alkoi pääsiäisenä -21, osia odottelin remonttiin 3-4kk, motivaatiota vähintään toisen mokoman. Homma ei olisi ollut edes vaikea, aina ei vaan lähde. Mutta nyt kasassa ja käy.
- 1 like
Comment
-
Ulkona purin vanhasta purkuraatoskodasta kattia irti. Auto on puupölkkyjen päällä ulkona silleen että jotenkuten mahtuu alla touhuaan jotain mutta ei sitä tilaa liikaa ole kun ei mahdu kääntymään kunnolla jne. Pikku akkurälläkkä ei riitä katkasemaan putkea, piti ottaa vanha iso klohmo verkkovirtakone jossa 250mm laikka. No se on painava ja hankala sen johdon kanssa kieputella siellä auton alla jo muutenkin ja sitten kun ei huonoilla naarmuisilla suojalaseilla näe mitään ja kaikkia vituttaa ja ja ja. Tuuppasin semmosen ison pahvin ensin auton alle ettei tarvi multaisessa maassa maata ja sotkea kaikkia työkaluja ja vaatteita. Sit aloin palasteleen sitä putkea, sitä sai aina pikku pätkän katkaistua ja sit mahtu jossain eri asennossa katkaiseen pidemmältä niin että ehkä se torvi nousis konehuoneesta ylöspäin kun oli ahtimelta kumminkin jo irti.
No jossain vaiheessa alkoi niskaan kuumottaan siinä rälläköidessä, aattelin että kipinöitä vaan lentää jostain takin alle. Vaan ei kun kuumottaa nyt jo ihan tosissaan sen verran paljon että pitää varmaan lopettaa tää sahaaminen hetkeks. Oli perkele se edellinen rälläköity putkenpätkä kuumuttaan sytyttäny mun pahvini valkeeseen. Ois ollu kyllä pro-move lähtee sisälle keitteleen kahvetta kaikessa rauhassa ni ois saanu ehkä pari autoo pihasta myytyä vakuutusyhtiölle mutta siinä hätäpäissäni kaadoin vaan sadevesiämpäristä alkavan maastopalon sammuksiin.
Comment
-
Loistava narratiivi hopsikselta jälleen kerran :) Melkein tunnen tuskan itsekin. Ei se ole silti ruusuilla tanssimista muillakaan, plussagolffin helmojen ruosteita aloin perkaamaan ja kyllähän sinne aika isot kolot piti rälläköidä ennen kuin peltien paksuus on tönärillä eikä enää mikrometrilla mitattavissa. Jotenkin sellainen olo ettei jaksa ihan näyttelykuntoista paikkaa tähän yrittää. Metka homma että kaikki viime vuosien peltirempat on joutunut tekemään saksalaisiin vaikka ranskiksiakin tallista löytyy...
Comment
Comment