Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    N75 lopettua yhteistyö niin MAC:ia tilalle
    Attached Files

    Comment


      Minulla N75 ongelmat ovat liittyneet roskiin, joita venttiilille on päässyt ilmanputsarista. Kun tuohon linjaan on lisännyt ylimääräisen suodattimen, ei ongelmia ole enää ollut.

      Comment


        Laitoin bemariin hieman m3sta, eli 23,6mm paksun takavakaajan.

        Comment


          Pyyhkijänmoottorin Ur-Allun takaluukkuun. Luukun sisäpaneeli alkaa olla aika hapero ja liimaa ja lisäruuveja piti soveltaa sinne tänne. Mutta eipä taida hyväkuntoista saada mistään, etenkään aurinkoverhoversiota.

          Seuraavalla kerralla pitänee valaa koko sisäpuoli epoksilla...

          Comment


          • Tuli siivottua tallia ja peiteltyä pyörä ja volkkari talveksi levolle.

            Comment


            • Kakkiksen kannen kasailin ja nakkasin paikoilleen huomiselle jäi vielä jakopään laitto ja muutaman kikkareen asennus.
              Attached Files

              Comment


                Koitin saada Q7:n etupään ilmajousituksen takaiskua tiiviimmäksi koriin nähden, vahasin sen talvivanteet ja koitin etsiä mistä avo vuotaa pissapojannestettä maahan saakka. Jostain ihan säiliön läheltä ilmeisesti.

                Comment


                • Pesin ensimmäisen tusinan talvirenkaita vanteineen ja löysin yhdestä CC:n DCC etuiskarin talvella kadonneet nesteet. Ei irtoa ihan peruspesulla...

                  Comment


                    Koodailin A7:aan individual-ajomoodiin valinnan penkkien käytökselle. Autossa siis comfort-penkit ilmatäytteisillä sivutoppauksilla. Dynamicillahan tuo penkki halaa kuljettajaa kun kaarretaan dynaamisesti, aiemmin individual ilmeisesti automaatilla.

                    Drive2.ru löysin ohjeen ja siinä muutettiin "09-Cent. Elect." koodauksen tavun 11 viidettä bittiä binääriluvussa, kun sille ei ole näkyvissä valintaa. Ohjausboksihan on 4H0 eli varmaan toimii tämä myös D4 A8:issa. Itsellä tuo muuttui 11000000 --> 11100000.

                    Comment


                      Bemariin venttiilinkumit, valvetronicin, ketjun, vvt pyörät.

                      Comment


                      • Vr6T projektikone sai viimein kannen päällensä ARP pultein. 9:1 puristusspacerillä ja MLS tiivisteellä. Huomenna jakopäätä paikalleen. Wuhuu!

                        Comment


                          Viritin Webaston alijännitekatkaisun rajaa. Aiempi omistaja oli käyttänyt manuaalisesti asetettua 9,5 V rajaa, minkä olin nostanut 11,01 volttiin (adaptation 1=00022). Nyt uudellakaan akulla ei Webasto tykännyt toimia, vaan käynnistysvaiheessa jännite oli kyykännyt 10,53 volttiin. Muutin koodauksen automaatille (00012 -> 00011) ja basic settingissä ajoin 099/battery adaptation. Sen jälkeen vaihdoin vielä jännitteeksi 12,15 V (adaptation 1=151). Tästä sitten määräytyy cut-off jännite ulkolämpötilan funktiona.

                          Pitää vielä etsiä mistä Webaston johdotuksen jännitehäviö johtuu, kun joskus aiemmin adaptaatio on laskenut jännitehäviöksi 0,120 V, mutta nyt se oli 0,270 V. Vuosi sitten, kun taistelin noiden alijännitekatkaisujen kanssa, niin kävin Webaston päässä liittimet läpi ja ruikin niihin kotaktisprayt. Olivat kyllä silloin aivan puhtaat. Seuraavaksi hinkkaan vielä sulakkeen puhtaaksi, mutta jos sekään ei auta, niin missähän olisi seuraava läpikäytävä liitos?

                          Jotta olisin voinut testata lopputulosta, niin piti ajastaa Webasto tulille, mutta tietenkään se keskikonsolin rotary encoder ei suostunut yhteityöhön. Siispä siitä seurasi pura, pese, korjaa, kasaa -operaatio.
                          Click image for larger version  Name:	071220218295.jpg Views:	0 Size:	98,3 Kt ID:	1931321 Click image for larger version  Name:	071220218298.jpg Views:	0 Size:	217,2 Kt ID:	1931322 Click image for larger version  Name:	071220218299.jpg Views:	0 Size:	116,9 Kt ID:	1931323
                          Siellä oli toiset kärjet kiinni, joten eihän se toiminut. Jotain tahmeaa juomaa (?), karvoja sekä kynnenpalakin tuonne oli eksynyt. Helppo ja halpa korjaus kuitenkin

                          Comment


                            Uuden vetoakselin raksuttavan tilalle. Meni b7:aan odotettua kivuttomammin.

                            Comment


                              Vaihdoin #4glyfen akun. Melkein naps und kops, mutta ei ihan.

                              Comment


                                täytin vanteen sisäpuolta.
                                Attached Files

                                Comment


                                • Lomaviikolla oli aikaa sipistellä autoa. Furniture Clinicsin Protector Cream on hyvää tavaraa, jättää nahkan selkeästi enemmän mataksi mitä vaikkapa Auto Glymin balsami.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Minarelli AM6 laakerien vaihtoa ja vaihdelaatikon shimmausta jos saisi välivapaita pikkuisen vähemmäksi. Edelliset moporemontit tulikin tehtyä joskus Koiviston presidenttikaudella, silloin oli lootassa muutama nopeus vähemmän.

                                    Comment


                                      Ässään RNS-E nimettömän android soittimen tilalle.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Asensin 3" DP:n TT:hen, kun se ihan uusi, 21 vuotta vanha DP ratkesi jousto-osastaan. No työmaa eskaloitui, kun rupesi vituttamaan loppuputkiston roikkuminen.

                                        Taka-akselin alituksen jälkeen oli "räitty " täytelangalla 3" putkea sovitteella vakioputkeen, suurin osa räkäknölleistä ei ollut kiinnittynyt toiseen osapuoleen ollenkaan, ja kuinka ollakkaan putkisto hajosi entistä useampaan kappaleeseen.

                                        No tulipahan koekäytettyä Vector Weldingin AC/DC valovirtakone kun parsi keskivaimentimen kannakkeet takaisin, ja pisti takaosan putkenpätkät paikoilleen.

                                        Comment


                                        • Serkku oli pääsiäisen aikaan käymässä pohjoisessa, niin vaihdettiin viikko sitten erääseen 1.6 AKL-moottoriseen A3:een sytytystulpat. 2. ja 3. sylinteri aiheutti haasteita kuten jo ennakkoon oli tiedossa, mutta jollain raivaussahan tulpanavaimella saatiin nekin vaihdettua.

                                          Comment


                                            Se se on kivaa puuhaa. Ite räpelsin imusarjan väleistä pikkuräikällä jossa niveliä ja jatkovarsia ja 1/4"-3/8"-1/2"-adapterit ennen tulppahylsyä. Varsin hieno ratkaisu kyllä siinä moottorissa tulppien vaihtoa ajatellen.

                                            Comment


                                              Nivelletty hylsy mahtuu sivustakin. Toinen alku- ja toinen loppupäästä konetta. Kokemusta on.

                                              Comment


                                              • 7 tunnin savotta, 2017 a6 etupyörän laakeri. Meinas järki lähtee takoessa laakeria irti ripustuksesta.

                                                Comment


                                                  Eilen askartelin pikkuhuollon pikkurelluun, olipa kiva vaihtaa tulpat verrattuna Subaruun! Rauhassa tehden aikaa paloi reilu puoli tuntia, kun Subarussa samaan projektiin menee helposti puoli päivää :D

                                                  Comment


                                                  • Jees. Kyllä mekin kokeiltiin kaikkia mahdollisia työkaluja, joita löytyi, mutta tosiaan raivaussahan tulpanavain soveltui siihen hommaan parhaiten niistä mitä oli saatavilla. Sytytyspuola ja pari liitintä siitä sen vierestä piti käyttää irti, jotta tuli tarpeeksi tilaa.

                                                    Comment


                                                      Smartin alle kesäkumit pitkän kaavan mukaan: auton pesu, renkaan paikkaus jne.

                                                      Comment


                                                        Taivastallissa eTroniin 21" kesäpyörät alle. On niin raskaat ettei kyykyssä jaksa nostaa navalle, pitää käydä istumaan ja reisillä avittaa nostossa.

                                                        Comment


                                                          Sain vihdoin kasaan reilun vuoden koneremontin Arctic Catin mönkijään. Projekti alkoi pääsiäisenä -21, osia odottelin remonttiin 3-4kk, motivaatiota vähintään toisen mokoman. Homma ei olisi ollut edes vaikea, aina ei vaan lähde. Mutta nyt kasassa ja käy.

                                                          Comment


                                                            Ulkona purin vanhasta purkuraatoskodasta kattia irti. Auto on puupölkkyjen päällä ulkona silleen että jotenkuten mahtuu alla touhuaan jotain mutta ei sitä tilaa liikaa ole kun ei mahdu kääntymään kunnolla jne. Pikku akkurälläkkä ei riitä katkasemaan putkea, piti ottaa vanha iso klohmo verkkovirtakone jossa 250mm laikka. No se on painava ja hankala sen johdon kanssa kieputella siellä auton alla jo muutenkin ja sitten kun ei huonoilla naarmuisilla suojalaseilla näe mitään ja kaikkia vituttaa ja ja ja. Tuuppasin semmosen ison pahvin ensin auton alle ettei tarvi multaisessa maassa maata ja sotkea kaikkia työkaluja ja vaatteita. Sit aloin palasteleen sitä putkea, sitä sai aina pikku pätkän katkaistua ja sit mahtu jossain eri asennossa katkaiseen pidemmältä niin että ehkä se torvi nousis konehuoneesta ylöspäin kun oli ahtimelta kumminkin jo irti.

                                                            No jossain vaiheessa alkoi niskaan kuumottaan siinä rälläköidessä, aattelin että kipinöitä vaan lentää jostain takin alle. Vaan ei kun kuumottaa nyt jo ihan tosissaan sen verran paljon että pitää varmaan lopettaa tää sahaaminen hetkeks. Oli perkele se edellinen rälläköity putkenpätkä kuumuttaan sytyttäny mun pahvini valkeeseen. Ois ollu kyllä pro-move lähtee sisälle keitteleen kahvetta kaikessa rauhassa ni ois saanu ehkä pari autoo pihasta myytyä vakuutusyhtiölle mutta siinä hätäpäissäni kaadoin vaan sadevesiämpäristä alkavan maastopalon sammuksiin.

                                                            Comment


                                                            • Loistava narratiivi hopsikselta jälleen kerran :) Melkein tunnen tuskan itsekin. Ei se ole silti ruusuilla tanssimista muillakaan, plussagolffin helmojen ruosteita aloin perkaamaan ja kyllähän sinne aika isot kolot piti rälläköidä ennen kuin peltien paksuus on tönärillä eikä enää mikrometrilla mitattavissa. Jotenkin sellainen olo ettei jaksa ihan näyttelykuntoista paikkaa tähän yrittää. Metka homma että kaikki viime vuosien peltirempat on joutunut tekemään saksalaisiin vaikka ranskiksiakin tallista löytyy...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X