Startin pyöritysnopeutta kannattaa tutkia logittamalla diagnostiikan kautta, jos alle 150 rpm, niin kannattaa uusia. Omassa pomppasi uudella startilla johonkin 250 rpm tienoille.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI suuttimet
Collapse
X
-
Testattiin akusta paljonko startti haukkaa virtaa aina startatessa, ihan virallisessa akkuliikkeessä josta löytyi taulukko lähes joka autolle paljonko haukkaa, taulukon mukaan oli toleranssissa. Pitää vielä luetuttaa tuo pyörintänopeus niin saadaan siitäkin selvyys, en kuitenkaan usko että startissa vika, nyt startannut ihan normaalisti kerta rykäsyllä.
Startilla ajettu 290tkm. Kuitin löysin jossa startti oli ostettu mutta huoltokirjassa ei mitään mainintaa että se olisi vaihdettu paikoilleen. Kassellaan...
Seuraavaksi siis startti kaupoille jos vielä oireet palaavat ja ei muuta vaihtoehto löydy, kiitoksia näistä vinkeistä!
Comment
-
Omat kokemukset BMK:n suutinremontista, kun kaikki 6 suutinta on vaihdettu ja nyt myös koodattu.
Kaikki alkoi dieselin kärystä auton sisällä, käytin autoa ensin paikallisella diesel-korjaamolla (KM-diesel, Otava) missä todettiin yhden suuttimen vuoto ja korjauksena uusi kuparirengas tähän yhteen suuttimeen. Pari viikkoa myöhemmin haistoin taas dieselin käryä ja vein auton takaisin samalle pajalle, kaikkien suuttimien tarkastukseen. Tulos oli karu, 3 vuotaa läpi ja loput 3 alkaa olemaan myös vaihtokunnossa.
Uudet suuttimet tilaukseen (Finjector, koska nopea toimitusaika) ja kiireen vuoksi autolle aika ensimmäiseltä pajalta missä oli aikaa, tämä oli pieni virhe. Ilmeisesti tämä suht simppeli homma ei olekaan kaikille korjaamoille ihan tuttua. Aikaa varatessa kyselin tältä korjaamolta varovasti että onhan heillä tiedossa mitä ollaan tekemässä ja erikseen kysyin suuttimien koodauksesta. Luvattiin että kaikki onnistuu. Suuttimien vaihdon jälkeen autoa hakiessa sitten taas kerrottiin että ei näitä pumppusuuttimia tarvitse koodailla. Olivat varmistaneet asian vielä ihan paikalliselta merkkikorjaamoltakin.
Auto toimi ilman koodailuja ihan normaalisti, kun ajoin (tatti otsassa) n. 15km kotiin sillä. Kotona sitten koodailin ihan itse illan ratoksi, suuttimista näkyy onneksi tarvittavat koodit selkeästi paikallaan ollessaan.
Tuo Ross-techin koodausohje ei ainakaan minun kohdalla pitänyt täysin paikkaansa, Engine-ohjainlaitteelta ei valita [Adaptation 10] vaan [Long Adaptation 0A] ja tuolta sitten alasvetovalikosta löytyy jokaiselle pytylle oma kohta. Koodaus itsessään on simppeli homma, kun on ensin keksinyt mitä mikäkin hieroglyfi suuttimissa tarkoittaa :)
Comment
-
Hommanahan vaihto on simppeli, vaatii vaan suurta huolellisuutta ja puhtauden kanssa on syytä olla tarkkana. Kunnollisella moottorin pesulla kannattaa lähteä liikkeelle. Mieluummin tekee itse rauhassa ja harkiten, kuin antaa korjaamolle, jonka on taisteltava kelloa vastaan :)
Comment
-
Vaihdoin kulkineeseen eilen öljyt ja ilmansuodattimet sekä koneeseen että kabiiniin. Samalla katsoin mahdolliset vikakoodit ja mittailin VCDS:llä arvoja eri puolilta autoa. En pääse jostain syystä moottorin measurements blockeihin, vaan suutinarvot piti hakea advanced-valikon kautta erikseen ruksimalla, mutta ilmeisesti minun autossa suuttimet ovat jossain määrin tukossa?
Cyl 1: 11,90µs; 3,15µs; 1,25µs
Cyl 2: 13,00µs; 4,40µs; 4,45µs
Cyl 3: 22,20µs; 7,80µs; 8,95µs
Cyl 4: 18,90µs; 2,05µs; 1,65µs
Cyl 5: 27,15µs; 9,20µs; 6,90µs
Cyl 6: 4,55µs; -1,10µs; 2,95µs
Mitä näille voi tehdä (itse asiassa jo lorautin Redlinen RL-2 -käärmeöljyä tankkiin)? Ja tarvitseeko olla huolissaan? Kesäloma painaa päälle, joten tarvittaessa nuo nyt ehtii käyttää jossain pesussakin.
Ja autonahan -10 mallinen B8, CCWA-koneella, 118 tkm ajettuna.
Comment
-
Comment