Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI suuttimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nimenomaan näin, eli kun suutin ''tehdas'' korjataan suutin lyödään penkkiin ja sille annetaan uudet arvot ja niihin tehdään arvoja täsmäävä koodi.

    Comment


    • Tai ainakin sinne päin :D Ei ole omalle kohdalle tullut vielä semmosta settiä missä olisi ne venakopan läpiviennit mukana. Maksaa marmorilla karkeesti 15€ kappale. Ebaysta varmaan saa halvemmalla. Ei ole tullut katottua.
      Viimeksi muokannut Killeri; 1.2.2017, 19:03. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


        Linkin takana yhden suuttimia korjaavan jenkkifirman näkemyksiä Boschin toiminnasta ja CR suuttimien korjauksesta. Toki yrityksellä on omat intressinsä pelissä, kuten Boschillakin väittäessään ettei suuttimia voi ulkopuolisten toimesta korjata. Totuus on luultavasti jotain noiden kahden väliltä.

        https://pensacoladiesel.com/the-real-truth-about-bosch/

        Comment


          Äkkisältään Pensacola Dieselistä on aika kirjavaa palautetta netissä. No niinhän kaikista firmoista aina on.

          Kiinnostaa kyllä että mitä tuo koodi pitää sisällään ja miten se muodostetaan. Ja sitä kautta se, miten nuo aftermarket korjaamot sitten sen koodin muodostavat. Onko siihen joku työkalu vai taulukko tms.

          Comment


          • Herää vaan kysymys, mihin niitä uusia läpivientejä tarvitsee, jos vanhat irroitat ehjänä? Suutinremppaan kun ei tarvitse kuin suuttimen o-renkaat ja kuparitiivisteet suuttimen päähän.

            Ja tuota ettei vanhoja voi korjata, kuulee kyllä joka suunnasta. En tiedä kuinka paljon tosta on valmistajan lobbausta ja kuinka paljon faktaa. Tuskin nuo suuttimia korjaavat firmat kauaa pyörisivät jos se täyttä kusetusta olisi. En tietenkään jaksa uskoa että noita fiksaamalla saadaan uuden veroiseksi, tietty onhan korjattujen hintakin murto-osa uusien hinnasta.

            Comment


              Kyllä Boschin tehdaskorjaamat on uuden veroisia, ainakin Boschin mielestä :)

              Comment


                Kyse lienee siitä, onko tarvike korjaus/ huolto-osat yhtä tarkoilla mitoilla kuin alkuperäiset. Sekä kasauksen tarkkuus.
                Vähän sama kuin korjatut VNT ahtimet.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja miikam Näytä viesti
                  Herää vaan kysymys, mihin niitä uusia läpivientejä tarvitsee, jos vanhat irroitat ehjänä? Suutinremppaan kun ei tarvitse kuin suuttimen o-renkaat ja kuparitiivisteet suuttimen päähän.

                  Ja tuota ettei vanhoja voi korjata, kuulee kyllä joka suunnasta. En tiedä kuinka paljon tosta on valmistajan lobbausta ja kuinka paljon faktaa. Tuskin nuo suuttimia korjaavat firmat kauaa pyörisivät jos se täyttä kusetusta olisi. En tietenkään jaksa uskoa että noita fiksaamalla saadaan uuden veroiseksi, tietty onhan korjattujen hintakin murto-osa uusien hinnasta.
                  No ihan sillä ajatuksella että jos suuttimet on seissy siinä paikallaan vaikka 250tkm. Kanne alla oleva kumitiiviste on on aikalailla kovettunut. Samoin Valetuttu kumirengas levyssä mikä on suuttimen vartta vasten. Vaikea saada uudelleen tiiviiksi. Kyllä sitten vituttaa ottaa suuttimet kaikki uudestaan pois kun moottoriöljyt valuu pitkin venttiilikopan kantta. Been there done that mutta jos haluaa säästää muutaman euron niin ihan kukin tyylillään.

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
                    Kyllä Boschin tehdaskorjaamat on uuden veroisia, ainakin Boschin mielestä :)
                    Onko nyt muuttunut niin että boch korjaa näitä audin piazo suuttimia. Vielä vuosi sitten sanoivat ettei niitä voi korjata. Muita kyllä mutta ei juuri kyseisiä (osta uudet) :D

                    Comment


                    • Tänään just oli juttua atoy dieselhuollolla aiheesta, piezo suuttimia eivät korjaa.
                      Viimeksi muokannut Killeri; 4.2.2017, 10:10. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                      Comment


                      • Sain tänään käsiini 6kpl suuttimia tiivisteineen ja prikkoineen, koodit löytyvät suuttimen juuresta ja arvot ovat kohdillaan annettujen lappujen mukaan.

                        menevät paikalleen ensi viikon aikana ja katsotaan miten lähtee toimimaan. Pietzo näyttäisi olevan merkkinä eli kyllä ainakin joku niitä korjailee? :)

                        Comment


                        • Morjens!

                          Piti tilata tuohon omaan kulkineeseen suuttimet ja ylivuotoputket jotka onnistuin rikkomaan poisottaessa,onneksi on tämmösiä foorumeja nykyään kun itse en ole hirveesti tilaillut ulkomailta tavaroita mut täällä oli linkit EPS-germanyn sivuille ja se toinen oli jostain virosta mistä tuli nuo ylivuotoputket nyt on tavarat kasassa tai nuo suuttimet on jo paikallaan nyt sit ens viikolla pitää kasata loppuun!! Kiitos linkeistä niiden laittajille!! :)

                          Kysymys tähän loppuun että kun nuo suuttimet koodaa niin eihän tuo ohjelmointi häivy kun semmonen sattuu kyseisessä pelissä olemaan!??

                          Comment


                          • Noniin, suuttimet vaihdettu ja koodattu toimii niin kuin pitää.

                            Ensimmäinen käynnistys vähän kesti, mutta kun lähti käyntiin niin kävi nätisti ilman ongelmia, ei haissut kitkerälle eikä startti kyykännyt vaikka muutaman kerran kokeilin kone lämpimänä.

                            ESP-Germanyille pisteet, osat tuli ja selvät ohjeet mukana, tietenkin saksaksi mutta translate auttaa.

                            Comment


                            • Onko ne pakko koodata jos uudet laittaa? Mitä vakavaa tapahtuu jos ei koodaa??

                              Comment


                              • Pilat suutimet ja ohjainlaite ei osa korja ruiskutusaika, siitä saata seura myös konerikko.

                                Comment


                                • Periaatteessa ei taida olla muuta haittaa kuin että ohjainlaite ei osaa korjata ruiskutusaikaa ja ei käynnisty ollenkaan, suuttimet tuskin tuolla saat hajalle ihan heti ja konerikkokin vasta sitten edessä kun joku suuttimista antaa periksi väärien syöttöjen takia.

                                  Comment


                                  • Mene ne siinä pilalle, että jos joskus tekis mieli kooda, niin ei ne silloin ole enä uusia. Ei ne rikki mee.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja kanisteri2000 Näytä viesti
                                      Onko ne pakko koodata jos uudet laittaa? Mitä vakavaa tapahtuu jos ei koodaa??
                                      On pakko jos tahtoo että auto toimii kuten pitää. En jättäisi tekemättä missään tapauksessa.

                                      Comment


                                      • Joo o. olihan ne sitten koodattava :D

                                        Comment


                                        • Kuinkas kävi? Kokeilitko startata ilman vai?

                                          Comment


                                            Koodaamatta kyllä pyörii, mutta riippuen entisten kunnosta joko helvatan huonosti tai huonosti...

                                            Koodaus nollaa kaikki suuttimen opitut arvot SEKÄ muuttaa suutinkohtaista ruiskutusohjausta juuri kyseiselle suuttimelle sopivaksi. Se miten hyvin korjatuissa on saatu arvot kohdilleen on ihan tekijästä kiinni. Uudet on tehtaalta todennäköisesti paremmin kohdillaan.

                                            Comment


                                            • Selvä, tätä vähän hain.. Tuossa sattui sellainen omalla kohdalla että startatessa kestää hieman pidempään kuin normaalisti, ja tämäkään ei läheskään joka kerralla sitä tee. Suurimmaksi osaksi lähtee ihan ensimmäisellä rykäisyllä käyntiin, joskus sahaa jonkun aikaa ja vasta sitten.

                                              Ja siis suuttimet vaihdettu viime viikolla, osat tulivat ESP-Germanylta koodien kera ja asennuksen hoiti paikallinen paja. Asennus / koodaus virheeksi en usko, niin kova luotto tuohon pajaan mutta se mikä epäilyttää on että kuinka tarkkaan saksan pojat ovat saaneet suuttimet kohdalleen koodauksille.

                                              Arvot näyttivät hyviltä, ja muita pysyviä vikakoodeja ei ole poislukien ihmeellinen hehkujen intermitent vika koodi joka vaihtelee joka koodaus kerran välillä eri hehkujen välillä tai sitten ei ilmaannu ollenkaan.

                                              Eli voiko vain olla että startti vain on alkanut olemaan tiensä päässä hyvällä sattumalla vai rupeanko ottamaan yhteyttä ESP-germanyyn päin koodien varmistuksen tiimoilta? Vai onko vain harhaluulo käyttäjän osalta..? :)

                                              Comment


                                              • Helou.. ASB koneinen jumaldiesel, kolmessa pytyssä on suutinarvot koholla (muissa 0- +10). Kuvassa näkyy lukemat. Eli ns. tukossa ovat tuon mukaan, pitäiskö jo kokeilla ultraäänipesua vai meneekö hukkaan? Auto starttaa välillä varsinkin lämpöisenä hieman liian pitkään, voisiko tuo aiheuttaa? Myös kevyttä ravistusta pienillä kierroksilla pintakaasulla kaupunkiajossa..

                                                Comment


                                                • Mitenkä nuo paluuputkien muoviliittimet saa suuttimen juuresta ehjänä auki?

                                                  Comment


                                                  • Ja itse itselle vastaten, päästä kiinni pihdeillä ja vetämällä ulospäin aukes kaikki ehjänä.

                                                    Comment


                                                    • Mihin momenttiin suuttimien M6 kiinnityspultit kuuluu vetää? Ei kovin tiukassa olleet avatessa että ihan pikkuräikällä pärjäs hyvin.

                                                      Comment


                                                      • Näyttää olevan 10nm eli ei ihan kauheesti. Varmista että painolevy on oikeinpäin ja kädellä painat ensin niin syvään ku menee.

                                                        Comment


                                                        • Ok, kiitokset. Kauheen löysälle ne sitten jätetään. Painetta kuitenkin on reilusti suuttimen päässä. Kaippa ne insinöörit on tuon miettinyt niin luotetaan siihen.

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja tarzi90 Näytä viesti
                                                            Helou.. ASB koneinen jumaldiesel, kolmessa pytyssä on suutinarvot koholla (muissa 0- +10). Kuvassa näkyy lukemat. Eli ns. tukossa ovat tuon mukaan, pitäiskö jo kokeilla ultraäänipesua vai meneekö hukkaan? Auto starttaa välillä varsinkin lämpöisenä hieman liian pitkään, voisiko tuo aiheuttaa? Myös kevyttä ravistusta pienillä kierroksilla pintakaasulla kaupunkiajossa..

                                                            Suuttimet pesty ultralla ja korjauslukemat 0-6 maksimissaan. Ravistus jäi mutta tuskinpa tuo ihan hukkaan meni.. suosittelen. Ainakin käynnistyminen on vähän nopeampaa ja käynti tasaisempi.

                                                            Comment


                                                            • lukemien perusteella ei pesu vaikuttanut mitenkään. Vaihtoon vaan. Eipä vippaskonsteilla yleensä saa kun pientä tekohengitystä jos sitäkään.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X