Nimenomaan näin, eli kun suutin ''tehdas'' korjataan suutin lyödään penkkiin ja sille annetaan uudet arvot ja niihin tehdään arvoja täsmäävä koodi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI suuttimet
Collapse
X
-
Tai ainakin sinne päin :D Ei ole omalle kohdalle tullut vielä semmosta settiä missä olisi ne venakopan läpiviennit mukana. Maksaa marmorilla karkeesti 15€ kappale. Ebaysta varmaan saa halvemmalla. Ei ole tullut katottua.
Comment
-
Linkin takana yhden suuttimia korjaavan jenkkifirman näkemyksiä Boschin toiminnasta ja CR suuttimien korjauksesta. Toki yrityksellä on omat intressinsä pelissä, kuten Boschillakin väittäessään ettei suuttimia voi ulkopuolisten toimesta korjata. Totuus on luultavasti jotain noiden kahden väliltä.
https://pensacoladiesel.com/the-real-truth-about-bosch/
Comment
-
Vieras
Äkkisältään Pensacola Dieselistä on aika kirjavaa palautetta netissä. No niinhän kaikista firmoista aina on.
Kiinnostaa kyllä että mitä tuo koodi pitää sisällään ja miten se muodostetaan. Ja sitä kautta se, miten nuo aftermarket korjaamot sitten sen koodin muodostavat. Onko siihen joku työkalu vai taulukko tms.
Comment
-
Herää vaan kysymys, mihin niitä uusia läpivientejä tarvitsee, jos vanhat irroitat ehjänä? Suutinremppaan kun ei tarvitse kuin suuttimen o-renkaat ja kuparitiivisteet suuttimen päähän.
Ja tuota ettei vanhoja voi korjata, kuulee kyllä joka suunnasta. En tiedä kuinka paljon tosta on valmistajan lobbausta ja kuinka paljon faktaa. Tuskin nuo suuttimia korjaavat firmat kauaa pyörisivät jos se täyttä kusetusta olisi. En tietenkään jaksa uskoa että noita fiksaamalla saadaan uuden veroiseksi, tietty onhan korjattujen hintakin murto-osa uusien hinnasta.
Comment
-
Vieras
Kyse lienee siitä, onko tarvike korjaus/ huolto-osat yhtä tarkoilla mitoilla kuin alkuperäiset. Sekä kasauksen tarkkuus.
Vähän sama kuin korjatut VNT ahtimet.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja miikam Näytä viestiHerää vaan kysymys, mihin niitä uusia läpivientejä tarvitsee, jos vanhat irroitat ehjänä? Suutinremppaan kun ei tarvitse kuin suuttimen o-renkaat ja kuparitiivisteet suuttimen päähän.
Ja tuota ettei vanhoja voi korjata, kuulee kyllä joka suunnasta. En tiedä kuinka paljon tosta on valmistajan lobbausta ja kuinka paljon faktaa. Tuskin nuo suuttimia korjaavat firmat kauaa pyörisivät jos se täyttä kusetusta olisi. En tietenkään jaksa uskoa että noita fiksaamalla saadaan uuden veroiseksi, tietty onhan korjattujen hintakin murto-osa uusien hinnasta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viestiKyllä Boschin tehdaskorjaamat on uuden veroisia, ainakin Boschin mielestä :)
Comment
-
Sain tänään käsiini 6kpl suuttimia tiivisteineen ja prikkoineen, koodit löytyvät suuttimen juuresta ja arvot ovat kohdillaan annettujen lappujen mukaan.
menevät paikalleen ensi viikon aikana ja katsotaan miten lähtee toimimaan. Pietzo näyttäisi olevan merkkinä eli kyllä ainakin joku niitä korjailee? :)
Comment
-
Morjens!
Piti tilata tuohon omaan kulkineeseen suuttimet ja ylivuotoputket jotka onnistuin rikkomaan poisottaessa,onneksi on tämmösiä foorumeja nykyään kun itse en ole hirveesti tilaillut ulkomailta tavaroita mut täällä oli linkit EPS-germanyn sivuille ja se toinen oli jostain virosta mistä tuli nuo ylivuotoputket nyt on tavarat kasassa tai nuo suuttimet on jo paikallaan nyt sit ens viikolla pitää kasata loppuun!! Kiitos linkeistä niiden laittajille!! :)
Kysymys tähän loppuun että kun nuo suuttimet koodaa niin eihän tuo ohjelmointi häivy kun semmonen sattuu kyseisessä pelissä olemaan!??
Comment
-
Noniin, suuttimet vaihdettu ja koodattu toimii niin kuin pitää.
Ensimmäinen käynnistys vähän kesti, mutta kun lähti käyntiin niin kävi nätisti ilman ongelmia, ei haissut kitkerälle eikä startti kyykännyt vaikka muutaman kerran kokeilin kone lämpimänä.
ESP-Germanyille pisteet, osat tuli ja selvät ohjeet mukana, tietenkin saksaksi mutta translate auttaa.
Comment
-
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kanisteri2000 Näytä viestiOnko ne pakko koodata jos uudet laittaa? Mitä vakavaa tapahtuu jos ei koodaa??
Comment
-
-
Koodaamatta kyllä pyörii, mutta riippuen entisten kunnosta joko helvatan huonosti tai huonosti...
Koodaus nollaa kaikki suuttimen opitut arvot SEKÄ muuttaa suutinkohtaista ruiskutusohjausta juuri kyseiselle suuttimelle sopivaksi. Se miten hyvin korjatuissa on saatu arvot kohdilleen on ihan tekijästä kiinni. Uudet on tehtaalta todennäköisesti paremmin kohdillaan.
Comment
-
Selvä, tätä vähän hain.. Tuossa sattui sellainen omalla kohdalla että startatessa kestää hieman pidempään kuin normaalisti, ja tämäkään ei läheskään joka kerralla sitä tee. Suurimmaksi osaksi lähtee ihan ensimmäisellä rykäisyllä käyntiin, joskus sahaa jonkun aikaa ja vasta sitten.
Ja siis suuttimet vaihdettu viime viikolla, osat tulivat ESP-Germanylta koodien kera ja asennuksen hoiti paikallinen paja. Asennus / koodaus virheeksi en usko, niin kova luotto tuohon pajaan mutta se mikä epäilyttää on että kuinka tarkkaan saksan pojat ovat saaneet suuttimet kohdalleen koodauksille.
Arvot näyttivät hyviltä, ja muita pysyviä vikakoodeja ei ole poislukien ihmeellinen hehkujen intermitent vika koodi joka vaihtelee joka koodaus kerran välillä eri hehkujen välillä tai sitten ei ilmaannu ollenkaan.
Eli voiko vain olla että startti vain on alkanut olemaan tiensä päässä hyvällä sattumalla vai rupeanko ottamaan yhteyttä ESP-germanyyn päin koodien varmistuksen tiimoilta? Vai onko vain harhaluulo käyttäjän osalta..? :)
Comment
-
Helou.. ASB koneinen jumaldiesel, kolmessa pytyssä on suutinarvot koholla (muissa 0- +10). Kuvassa näkyy lukemat. Eli ns. tukossa ovat tuon mukaan, pitäiskö jo kokeilla ultraäänipesua vai meneekö hukkaan? Auto starttaa välillä varsinkin lämpöisenä hieman liian pitkään, voisiko tuo aiheuttaa? Myös kevyttä ravistusta pienillä kierroksilla pintakaasulla kaupunkiajossa..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tarzi90 Näytä viestiHelou.. ASB koneinen jumaldiesel, kolmessa pytyssä on suutinarvot koholla (muissa 0- +10). Kuvassa näkyy lukemat. Eli ns. tukossa ovat tuon mukaan, pitäiskö jo kokeilla ultraäänipesua vai meneekö hukkaan? Auto starttaa välillä varsinkin lämpöisenä hieman liian pitkään, voisiko tuo aiheuttaa? Myös kevyttä ravistusta pienillä kierroksilla pintakaasulla kaupunkiajossa..
Comment
Comment