Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onkos näissä ässissä todettu olevan jotain hyötyä huohotuksen öljyn keräys säiliössä? Tuohon bitukkaan semmone hommasin, mutta asennus jäi tekemättä. Nyt tuli mieleen että oisko tässä siitä hyötyä.

    Comment


    • En tiedä siitä hyödystä mutta imusarjan sisään näyttäisi hieman huohottavan aikojen saatossa. Pohjalla oli pikkuisen öljyä kun aukaisin sen. Ei siitä mahda hyötyä olla kun huohotin koneen ulkopuolella on todella lyhyt.

      Comment


        Muutaman C5/B6/B7 4.2 imusarjan avanneena en olisi lainkaan huolissani. Vehkeet saa vissiin pääsääntöisesti sen verran happea että ongelma poistuu siinä samalla.

        Ei siitä catch-canista tietenkään mitään haittaakaan voi olla, paitsi muutama mahdollinen vuotopaikka lisää.

        Comment


          No pistetäänpä siinä tapauksessa myyntiin, kun ei tuo ihan halpa ollut mikä tuli hommattua.

          Comment


          • Pitäs ite laittaa kans myyntiin paljon osia. Kerkesin hankkia aikanaan taakse bc br tolpat ja jouset ja accusunpin sähköventtiilillä. Tuskin tarvii kohta enää.

            Comment


              Onkos kukaan vaihtanut tuulilasia näihin? Lähinnä pitäs nyt varmistus mikä on oikea lasi. Mulla on pelkkä valoisuusanturi, ei siis sadetunnistinta. Parista liikkeestä kävin kysymässä, ja tarjolla on peruslasi sekä sadetunnistimelma varustettu, mutta kumpikaan ei osannut sanoa varmaksi kumpi on oikea. Kellään tietoa? Ja mitä ovat maksaneet?

              Comment


              • Peruslasi. Pitää olla se vihertävä, ei kirkas ja ylhäällä tumma. Minä oon omaan vaihtanut jo kahdesti. Hinnasta en osaa sanoa kun oikeaa hintaa en oo maksanu.

                Comment


                  Hyvä, kiitoksia tiedosta :)

                  Comment


                    Pistetäänpäs tänne nyt talteen viimesimmät päästöt kierroksilla:
                    CO% 0,2
                    CO2: 14,5
                    HC: 99
                    O2: 0,6
                    Lambda 1,01

                    Comment


                      Eikös toi oo mennyt aivan rimaa hipoen?

                      Comment


                      • Minusta näyttää myös siltä

                        Comment


                          HC ainakin nippanappa, muita rajoja en muista. Ne Catcot on aika herkät kylmenemään, jos ei saman tien pääse tieltä mittaukseen. HC oli 99 myös kaksi vuotta sitten ja viime vuonna 8. Hieman riippuu miten katsuri jaksaa polkea.

                          Comment


                            Inssi sanoi, että ei kuulema käy kierroksilla ihan tasasesti ja kuulema samalla hyppää päästöt. Täytyy jossain välissä logitella, että näkyiskö jotain käyntihäikkää. Mutta läpi tuo päästöistä meni. Tukivarsia piitää uusia, jotta saa leiman.

                            Comment


                              Risto se vaan pesee autojaan eikä polje niitä kuten kuuluisi. Eikö tämä ole nyt jo toinen auto putkeen jossa on päästöjen kanssa ongelmia? Anna sille kunnolla sikaa niin palaa karstatkin joskus pois :)

                              Mitä tuohon käyntiin tulee niin lienee parasta tässäkin lähteä hakemaan syytä sytkäpuolista.

                              Comment


                                Inssi sanoi, että ei kuulema käy kierroksilla ihan tasasesti ja kuulema samalla hyppää päästöt.
                                Tossahan on lastu, liekkö sillä jotain tekemistä asian kanssa.

                                Comment


                                  Eihän tuossa ongelmia ole kun läpi meni päästöistä :D Ja ei kyllä ässän kohdalla ole polkemisen puutetta, kunhan vaan saa ensin koneen lämpöseks :) Ja edellisessä oli softavikaa, joka tosin ilmeni vasta useamman vuoden jälkeen.

                                  Mutta juu.. täytyy katella läppärillä vaikka viikonlopun aikana, antaisko suoraan jostain pytystä merkkejä.

                                  Comment


                                    Miten lie inssi totesi käyntihäikän? Näissähän on ominaisuutena tutina, kun pitää kierroksia @2000rpm. :P

                                    Puolat muistaakseni vaihdettu 2008, eli onhan niillä jo jonninverran ikää. Eivät kuitenkaan alkuperäiset ole.

                                    Comment


                                      Tais olla ihan vaan havannoinnin perusteella todettua. Mutta Juho saa kyllä puhtaat paperit, kehui kovasti että on hyvällä pidolla ollut :)

                                      Comment


                                        Kyllä se käyntikuntoisena tuli myytyä. :D Hieman vain ihmettelen käyntihäiriötä, jonka vain inssi hoksaa. Liekö sitten samankaltaista rikastusta lastun takia kuin bitukassasi.

                                        Comment


                                          No katellaan kun saan vähän logiteltua. Itse en ainakaan menetä yöunia tuon takia. Bitukassa oli turvarikastus yli 3000 kierroksilla, josta tuskin on kyseä tämän kanssa :)

                                          Comment


                                            Tuolla "mitä ostit"-langassa Marqs kirjoitti:
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Marqs Näytä viesti
                                            Ja b6 ässään ei saa mitään valmista sarjaa edes Lemförderiltä. Näin useammasta paikasta todettiin, kun kyselin vuosi sitten. Toki nuo a4 sarjat varmasti alle menisi ja eroa tuskin huomaisi, mutta eri varaosanumeroita noissa ässän kepeissä oli.
                                            Jos sattuis olemaan kättä pidempää käsillä... kuten ZF:n InCat catalogi, niin voi syventyä asiaan. InCat tarjoaa B6 A4 1.8T quattroon 31913 01 tukivarsisarjaa. Tuolla nyt ei suoraan lue että olisi 1BV eli S Line sopiva, mutta kun googlaa kauppoja jotka tuota sarjaa myyvät mainitsevan sarjan olevan 1BV sopiva. Kun irto-osina katsoo InCatista tukivarsia on ainoavat eroavat osat alemmat takatukivarret. Noita kun katsoo ETKAsta , niin S4:n tukivarsi on korvaava osa tuolle A4 tukivarrelle ja samalla ETKAsta katsoen korvaava osa varsin monelle Audi-mallille. InCatista A4:n alemman takatukivarren korvaavista osista löytyy kumpainenkin osanumero. Jos mulla olis S4 niin näitten tietojen varjolla uskaltautuisin ostamaan itselle tuon 31913 01 sarjan jos sille tulisi tarvetta.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              Eipä tuolla pahemmin misfirejä näkynyt. 5 minuuttia tuossa kattelin eri kierroksilla niin 8 pystystä anto pahimmillaan 10 misfireä ennen kuin meni takas nollille. Parissa muussa näkyi vielä harvemmin 1 misfire.

                                              Comment


                                                Mutkun mutkun eihän niitä pitäisi näkyä laisinkaan?

                                                Comment


                                                  Jaa.. Bitukan kanssa totuin siihen että muutama satunnaisesti ei ole vielä pahaksi. Ja siis mitä noita kattelin, niin tuo 8 pytty vaihteli 0 ja ja tuon 10 välillä ennen kuin aina nollasi itsensä.

                                                  Comment


                                                  • Tuli tuollainen B7 ässäläinen hommattua ja automaattilaatikkoon liittyvää vähän kyselisin, näitä ässiä kun varmaan enimmäkseen on automaattina..

                                                    Elikkä, turbiini? tuntuu kuin luistaisi, sellainen DSG tyylinen meno jollain vaihteella, eli jos hieman reilummin painaa kaasua niin kierrokset pysyy samana ja veto on kuminauhamaista, onko ihan normaalia? Myös tyyliin kakkoselta kolmoselle on sellainen että turbiini ottaa kiinni aivan lopussa ja tuntuu että nyt auto lähtee vasta vetämään..Hankala kuvailla sanoin..

                                                    Myös kylmänä kierrokset humpaa 100rpm väliä ihan selvästi, kiekkaviisari heiluu ihan silmin huomattavin ja myös moottorin äänestä saa selvän käsityksen seilaamisesta..Mitä kannattaisi tehdä, eniten tuo kuminauhamainen veto häiritsee.

                                                    Comment


                                                      Onkos kuinka vakavaa/normaalia että tuprauttaa tummaa savua putkesta kun lähtee kiihdyttämään kunnolla?
                                                      Tämä siis takana ajavien huomiota, itse en ole havainnut.

                                                      Comment


                                                        Johtunee siitä softasta. Vakiot ei pölläyttele, ellei ole ajeltu hissutellen ensin pitkiä aikoja.

                                                        Comment


                                                        • Eikös tuo kone kestä E85:sta? Silloin softa kuntoon ja paukkua lisää.

                                                          Comment


                                                            OK, eli ei tarvine huolestua? Ja en nyt 85 viitti siirtyä kun sen saatavuus vaihtelee ja on kuitenkin päivittäisessä käytössä.

                                                            Comment


                                                              Eiko muka naihinkaan ole dualsoftaa tarjolla? Taalla porukka vetaa racelegal kiihdytyskisoja B8/8.5 S4:lla, johon illan ajaksi lyodaan E85 tankki tayteen ja softa tunnistaa polttoaineen paremmaksi ja mennaan vedot taysilla. Illan jalkeen taas tankki tayteen 91okt (joka on taalla 98 suomivastaavaa) ja homma pelaa satanolla. Ite oon taalla tankkaillu omiin Audeihin ainoastaan Shellin asemilta V-Poweria, joka on 91okt jenkkien asteikolla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X