Kiitoksia avusta :) osanumerokin löyty tuosta kuvan työmääräyksestä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
Vanhan auton seuraava vika, abs-yksikkö menee vaihtoon. EI auttanut anturin vaihto ja kun johdotukset ovat mittauksien mukaan kunnossa ja anturi oikealla etäisyydellä kehästä niin taitaa olla ainoa vaihtoehto. Onneksi löytyi purkaamolta hintaan 400€, uuden alkuperäisen hinta ei houkutellut, 2700€. Olisihan siihen saanut korjaussarjaa vaatimattomaan hintaan 1200€... No, tuo 400€ silti halvempi.
Ihanan kallista tämä vanhoilla autoilla ajelu.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Paranormalix Näytä viestiVanhan auton seuraava vika, abs-yksikkö menee vaihtoon. EI auttanut anturin vaihto ja kun johdotukset ovat mittauksien mukaan kunnossa ja anturi oikealla etäisyydellä kehästä niin taitaa olla ainoa vaihtoehto. Onneksi löytyi purkaamolta hintaan 400€, uuden alkuperäisen hinta ei houkutellut, 2700€. Olisihan siihen saanut korjaussarjaa vaatimattomaan hintaan 1200€... No, tuo 400€ silti halvempi.
Ihanan kallista tämä vanhoilla autoilla ajelu.
Comment
-
Noh, "uusi" pumppu on jo postissa tulossa, hätäinen kun olen. Taitaa olla vielä samasta purkuautosta mistä tuli laturi pari vuotta sitten... ainakin kuvat näytti tutulta.
Comment
-
Syksyisen abs-yksikön vaihdon jälkeen talvella alkoi ABS/ESP-valon syttymään satunnaisesti uudelleen. Ja talven loppua kohti aina tiheämmin. Armoton **tutus ja rahanmeno mielessä alkoi välittömästi. Tänään viaksi paljastui vikakoodien luvun jälkeen jarruvalokytkin, hinta tarvikkeena ~20€. Taidanpa avata konjakkipullon illemmalla...
Comment
-
Taitaa kaikki suomessa tarjolla olevat valmiit (ts. merkki-) putkistot olla sitä touhutonnin luokkaa tai päälle. Rapakon takaa jos tilaa niin siihen saa sitten kaikki tullit, alvit sun muut ihanuudet päälle, infernaalisista toimituskuluista puhumattakaan. Omaan autoon maksoi juurikin tuo Milltekin catback viime vuonna muistaakseni 1100e töineen ja osineen.
Comment
-
Vieras
-
Alkaa etupää narisemaan joten tukivarsiremonttiin seuraavaksi. Passaakos näihin samat varret kuin muihinkin, vähän ristiriitaista tietoa löysin eri verkkokauppojen sivuilta? Onko kenellä omakohtaista kokemusta ja voisi suositella jotain tai varomaan jotain? Nuo forumin aiheet tuli selattua läpi mutta sielläkin alkaa olla niin vanhaa tietoa että linkitkin on vanhentuneet ja antaa 404:sta...
Comment
-
Juu, tuohon samaan törmäsin itsekin, ainoastaan 034Motorsport tarjoaa pakettina omavalmistettaan. Lemförderiltä saisi kaikki erillisinä kun kehtaisi/jaksaisi/viitsisi kasata oman paketin. Taitaa vaihtua alkuun nuo ylätukivarret, siellä todettiin sen narinan lähteen ja alkavan väljyyden olevan.
Tiedä sitten minkälainen laadultaan tuo 034:sen paketti, suurin piirtein samoihin hintoihin tulee Amerikasta kuin erillisinä Euroopasta tilatut Lemförderit.
Comment
-
Törmäsin tämmöiseen pakettiin, ainakin Lemförderin WebCatin mukaan oikeat palikat. Tuossa siis ylätukivarret.
Tuo Ebayn sopivuustaulukko väittää että eivät kävisi mutta tuolla Lemförderin WebCatissa taas väitetään että käy... Prkl näiden kanssa....
edit. ***tu näitä ulkomaalaisia, siellä Ebayn sopivuustaulukossa on kuitenkin b7 S4 ja RS4, pakko noiden on b6:seen käydä...Viimeksi muokannut Paranormalix; 5.6.2017, 23:40.
Comment
-
https://spareto.fi/tuotteet/d7-044c-...per-repair-kit
Tuollainen löytyy, joka näyttäisi olevan sinnepäin, mutta jarrujärjestelmässä puhutaan Lucaksesta ja Ässässä TRW:n satulat takana. Budweg:kään ei tunne liukuja tai niiden korjaussarjaa takasatuloihin. Liukutapit ovat vääntyneet mutteripäähän nähden, mutta kuitenkin liukuvat ihan hyvin. Nyt vaan, kun satulat ovat pöydällä, niin olisi helppo uusia, jos saisi varmistuksen, että esimerkiksi nuo Spareton osat ovat oikeat.
Comment
-
Vieras
Kysäse ihan paikallisesta Fixuksesta. Mulle ainakin on tullut tappeja moneen eri malliin Koivuselta.
Comment
-
Ei ollut Fixuksesta valitettavasti apua. Jotain liukuja sai kaivettua, mutta olivat väärän kokoisia ja katalogeissa kun ei näe kokoja, niin vaikeaa on. Pitää varmaan vaan yrittää suoristella noita vanhoja.
Vähän löytyy ulkomaisilta foorumeilta juttua ja ei niissäkään ratkaisua.
Comment
-
Tuossa ois: https://www.autonvaraosat24.fi/autofren-seinsa/8243731
Löyty kun haki kannakkeen numerolla.
Comment
-
Ihanan halpaa on taas Ässäily. Joulun jälkeen alkanut ohjaustehostimen nesteen häviäminen ei loppunut painepuolen letkun vaihtoon vaan lopulta kelien kuivettua syylliseksi paljastui hammastanko, molemmilta puolilta puskee öljyä pihalle. Eikä tähän loppunut vikakohteet vaan pumppu oli ilmeisesti ottanut itseensä jo aikaisemmin kun paluuletku puhkesi. Sen verran kovaa ääntä pitää vaikka nestettä on tarpeeksi että pumppukin joutaa vaihtoon...
Paremmin asiosta perillä olevalta taholta sain kuulla arvauksen että tuo paluuletkun puhkeaminen on mahdollisesti syyllinen koko episodiin kun pääsi silloin ihan kuivaksi. Oletus että pumppu on silloin ottanut vahinkoa ja siitä irronneet metallihituset on ajan myötä kulkeutineet hammastangon tiiveisteisiin ja tehneet tehtävänsä. Toki eihän tuo mikään uusi auto enää ole että aikakin tekee tehtäviään.Viimeksi muokannut Paranormalix; 8.6.2018, 15:04.
Comment
-
Morjes! Eli olisi mahdollisesti yksi 2006 vuoden S4 B7 Avant kiikarissa, jolla ajettu n.230tkm. Tiptronic lootalla. Ilmeisesti jakoketju ongelmaa näissä koneissa? Tuohon ei ole ketjua vaihdettu, eli kannattanee suosiolla jättää väliin, kun kuitenkin alkaa jossain vaiheessa oireilemaan varsinkin näillä kilsoilla. Huollettu kuitenkin ihan kohtuullisesti ajallaan aina joko Audilla tai muulla esim. Vianor yms.
Tippilootallekkaan ei ilmeisesti ole mitään tehty, joten siinäkin voinee alkaa mekatroniikka/turbiini oireilemaan? Mitä mieltä olette, että kannattaako tällaiset kiertää kaukaa?Viimeksi muokannut TT-Fanaatikko; 6.2.2020, 18:09.
Comment
-
Ei noissa myöhäisemmissä se jakopää ole niin arka, niissä kun on laahaimet jo valmiiksi metallirunkoiset, B6 arempi jakopääviolle. Viime viikolla omaan tehtiin jakopää ja onneksi tehtiin, alimmaisen ketjun laahain melkein poikki. Automaatitkin on tietääkseni ihan kestäviä jos öljyjä on joskus vaihdettu, toki noilla kilometreillä se ensimmäinen öljynvaihtokin on riski.
Toki tuon ikäiset on jo yksilöitä, vaikea sanoa näkemättä.
Comment
-
Moro!
Olis tässä mahdollisuus ostaa yksi 170tkm ajettu manuaali B6 S4 suht halvalla (8500e). Jakopää siihen on tehty(ketjut, kiristimet, laahaimet ja säätimet) ja vcds ei näytä vikakoodeja. Mitä muuta näistä kannattaa katsella paikan päällä? Noin niin kuin tekniseltä puolelta.
Tätä ketjua kun lukee, niin melkein pitäisi kone nostaa pois ja katsoa mitä vikaa siinä on :D
Comment
-
Toivottavasti kytkin ja vauhtipyörä on myös uusittu jakopäärempan yhteydessä.
Ohjaustehostimen paluuputki menee kaikista joskus, putki halpa mutta työläs vaihtaa. Samalla kannattaa puristella raidetangon kumit onko sinne vuotanut öljyä.
Öljyvuodot moottorista edestä, saattaa näyttää altapäin että tulee kampiakselin etupään stefalta mutta voi (todennäköisemmin) tulla välikannen tiivisteeltä.
Normaalit tukivarsien heiluttelut, samaa kuraa kuin kaikissa VAG-kulkineissa.
Ja kannattaa tunnustella koeajolla jarrutellessa onko levyt suorat, tuntuvat olevan aika herkkia menemään kieroiksi ihan normiajollakin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Paranormalix Näytä viestiEi noissa myöhäisemmissä se jakopää ole niin arka, niissä kun on laahaimet jo valmiiksi metallirunkoiset, B6 arempi jakopääviolle. Viime viikolla omaan tehtiin jakopää ja onneksi tehtiin, alimmaisen ketjun laahain melkein poikki. Automaatitkin on tietääkseni ihan kestäviä jos öljyjä on joskus vaihdettu, toki noilla kilometreillä se ensimmäinen öljynvaihtokin on riski.
Toki tuon ikäiset on jo yksilöitä, vaikea sanoa näkemättä.
Miten muuten koneen luotettavuus ? Laatikon öljyt ei ilmeisesti kuulu huolto-ohjelmaan harmillisesti? Onko autossa muita vikakohteita mitä katsoa, esim sähköpuolella tai muuta vastaavaa?
Paljonko näillä mahtaa kulutus olla 80% maantie 20% taajama ajossa normaalissa ajossa?
Onko laatikkona ZF 6HP19 ? Ensimmäisen sukupolven 6HP? Eikö turbiini ja mekatroniikka ole ongelmana ?
Comment
-
Käsittääkseni laahaimet vaihtuivat juuri tuossa faceliftissä eli b7:ssa on metallirunkoiset. Samalla kun julkaistiin RS4:sen BNS niin BBK päivitettiin jakopään osalta samanlaiseksi. Muoviset pinnat mutta ainakin omassa 171tkm ajetussa 15 vuotta vanhassa jakopäässä ne pinnat ei olleet ongelma, jälkiä näkyy mutta ei mitään suurta kulumista, Ne laahaimien muoviset rungot ovat se ongelmakohta.
Ainakin omassa viimeisen seitsemän vuoden ja 60tkm mitään ongelmia itse moottorin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
VAG:n huolto-ohjelmaan ei kuulu voimansiirron öljyjen vaihto käsittääkseni missään henkiläautoissa.
Sähköpuolella ollut koko aikana kaksi ongelmaa:
-laturi hajosi ja piti uusia kokonaan. Kunnostettu purkuosa jäi halvemmaksi mutta melko työläs vaihtaa, joutuu mm. apurungon irroittamaan.
-moottorin lämpotila-anturi antautui. Sama vihreä kuin kaikissa VAG:n vapaastihegittävissä eli ei hinnalla pilattu mutta vaihto onkin yllättäen hankalampaa mutta tehtävissä.
Omassa keskikulutus parilta viime vuodelta(18400km) 13.558l/100km. Varmaan enempi tulee mulla kaupunkiajoa kun töissä kuljen.
Automaattilaatikoista en osaa sen paremmin sanoa kun oma on manuaali mutta eiköhän tieto löydy muiltakin.
Comment
Comment