Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts



  • Kiitoksia vastauksesta. Jos joillakin muilla on vastausta automaatin kestävyyteen, kiinnostaisi tämä. Onko ongelmana sitten ihan vaan ketjun venyminen vähitellen , jolloin alkaa rallattamaan? Ilmotteleeko ketju antautumistaan hyvissä ajoin ääntämällä startatessa?
    Viimeksi muokannut Killeri; 7.2.2020, 16:35. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Comment


      Mutuna heittäisin että ketjun venyminen ei ole ongelma. Ei tullut verrattua vanhaa ja uutta ketjua vierekkäin.
      Ja käynnistyksessä kuuluva lyhyt rämäys ei ole ongelma, liittyy kiristimien öljynpaineen katoamiseen. Pitempää räminää en omastani jäänyt odottelemaan vaan kun tuli ensimmäinen vikakoodi imunokka-akselin ajoituksesta niin aloin tilailemaan osia.

      Comment


      • Selvä homma, eli huomaa tuosta ääntämisestä, jos jatkuu pidempään, kuin muutaman sekunnin? Ja alkaa ilmoittelemaan vikakoodeja ajoitukseen liittyen?


        Huomasin auton varustelistasta, että autossa oli varuste:

        - 1KE Levyjarrut takana
        - 1LJ Etujarrulevyt - keraaminen 420x40mm

        Eli onko autossa edessä keraamiset levyt? Ihmettelin hieman, kun oli huoltokirjassa vaihdettu etupalat 179tkm kohdalla ja takapalat 204tkm kohdalla, tarkoittaako tämä sitä, että on edessä ja takana keraamiset levyt, jonka vuoksi paloja tarvitsee vaihtaa noin pitkillä väleillä ? Milloin mahtaa tulla levyjen vaihto eteen ja paljonko mahtaa maksaa levyt ? Onko palat jotai erilaisia normaaleihin paloihin verrattuna ?

        Autoa on käytetty öljynvaihto huollossa aika usein, 5-15tkm välein vaihdettu öljyt, joka tekee hyvää ketjulle?
        Viimeksi muokannut Killeri; 7.2.2020, 16:37. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu. Viestit yhdistetty.

        Comment


          Monesti se ensimmäinen vikakoodikin tulee jo liian myöhään, minulla kävi tuuri.
          Ei tiheä öljynvaihto ainakaan haittaa, itse onlen vaihtanut vuoden välein riippumatta kilometreistä. Kahta talvea ei samoilla öljyillä.
          Keraamisista jarruista ei kokemuksia.

          Comment


          • Mietin vaan, että pakko olla jokin virhe joko varusteissa tai sitten vaihdettu jälkeenpäin, mutta autossa on 17" aluvanteet, joten eihän mitenkään voi mahtua 420x40mm levyt tällöin? Levyt on myöskin uritetut, niin tämänkin perusteella epäilen... Vakiolevyt ei taida olla uritettuja?

            Comment


              420mm etulevy mahtuu juuri ja juuri 17" vanteen sisään, kokeiltu. Riippuu varmaan vanteestakin. Jospa tuo yksilö on tullut tehtaalta keraamisilla jarruilla ja jälkeenpäin vaihdettu teräslevyt? Meinaan nuo keraamiset on jonkin verran kalliimmat. Vakiolevyt ei ole uritettuja.

              Comment


                Olisko vaan kirjoitusvirhe ja etulevyjen oikea koko 340mm? Eri valmistajilta voi saada porattua ja uritettua levyä, tehtaalta lähtiessä ne on luultavasti olleet sileät. Sopivista levyistä/jarrupaloista löytyy hyvää infoa esim. RistoEen S4b6-projektitopikista.

                Comment


                • Joo, tuossa kuvankaappaus varustelistasta, jonka pyysin suoraan Audilta. Joo 17" kanssa näyttää olevan juuri ja juuri muutama milli tilaa itse jarrusatulalle, levyillä on hieman enemmän tilaa.




                  Minkä näköiset keraamiset levyt mahtaa olla? Onko reikiä täynnä vai?

                  Comment


                    Voiko tuo pitää paikkaansa, jos b7 RS4:n keraamiset etulevyt on 380mm. B7 S4:n vakiolevyt taisi olla 345mm. Lipsahtanut jonkun uudemman RS6:n koodin selitys tuohon listaan?
                    Hae googlella vaikkapa 'audi b7 ceramic brake disc'.

                    E. Jos tämä kyseinen auto on 237tkm ajettu seinäjoen ässä niin ei siinä ainakaan mitään 420mm keraamisia levyjä ole.
                    Viimeksi muokannut vV8m5; 7.2.2020, 17:10.

                    Comment


                      Juu, tuo 345mm kuulostaakin tutummalta, vakiokokoisia jarruja tarkoitin kuitenkin.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                        Voiko tuo pitää paikkaansa, jos b7 RS4:n keraamiset etulevyt on 380mm. B7 S4:n vakiolevyt taisi olla 345mm. Lipsahtanut jonkun uudemman RS6:n koodin selitys tuohon listaan?
                        Hae googlella vaikkapa 'audi b7 ceramic brake disc'.

                        E. Jos tämä kyseinen auto on 237tkm ajettu seinäjoen ässä niin ei siinä ainakaan mitään 420mm keraamisia levyjä ole.
                        Sitä hieman itsekin ihmettelin. Ei varmastikkaan voi pitää paikkaansa. Kyseessä on juurikin tuo Seinäjoella oleva S4 B7 hieman erikoisemmalla värityksellä ja oksettavalla ledibaarilla.

                        Nyt vaan pitäisi hieman pohtia, että lähteäkkö vaihtamaan nykyinen BMW F10 LCI 518d M-Sport -14 tuohon S4.... Omalla bemarilla rullattu 395tkm, eli on jo elämää nähnytkin, mutta lieneeköhän kyseessä sitten enemmän downgrade...

                        Uskaltaisitteko ostaa kyseisen auton ? Ilmeisesti hammastanko on hiljattain autoon vaihdeltu kuluvien osien sivussa.

                        Comment


                          No kehitystähän tuossa tapahtuu takaveto -> quattro, mopodiesel -> kunnon bensakrematorio v8. Muuten tuo onkin sitten paluu antiikinaikoihin bemarin puikoista. Järjellähän tuollaista on vaikea selittää, vaikka käyttökulut luultavasti pysyvätkin ennallaan. Kyllä tuon Seinäjoen yksilön uskaltaisi ostaa, jos oikeasti haluaa tuollaisen ässän automaattina.
                          Käy vertailun vuoksi kokeilemassa muutamaa vastaavaa ässää (ja kylmänä käyntiin) ja vaikkapa öljynkulutus-korjattua 2.0tfsi quattro B8:sia (samassa hintaluokassa) ja mieti sen pohjalta mikä olis sopivin.

                          Comment


                          • Joo, kyllä tuon diesel koneen kuuntelu alkaa riittämään, varsinkin kun ajoa tulee nykyisin vähemmän (5-8tkm/vuosi). Tässä hieman kahden auton vaiheilla, eli E65 750i:n ja tämän S4 B7:n... Aivan eri kategorioissa autot, mutta toiseen luultavasti päädyn. BMW:n etuna olisi se, että monien tuhansien korjauksia tehty laatikkoon ja moottoriin ja kaikki tyyppiviat korjattu, tämä menisi päittäin omaan autoon. Aivan tajuttomasti paremmin varusteltu (aktiivi vakkari, imuovet, comfort istuimet, webasto, säätyvät iskarit, aktiivinen vakaajan tanko yms.). Molemmat autot saman ikäisiä ja bmw 25tkm enemmän ajettu. Toki Audi olisi huomattavasti mukavampi kaupungissa kokonsa puolesta ja varmaan hieman paremmin lähtee, tosin joutuu tuohon 500€ kuulemma väliä laittamaan, jonka voisi laittaa korjauksien varalta säästöön. BMW:n etuina on taas ajomukavuus ja paremmat varusteet... Kyllä BMW:n ratissa viihtyy taas paremmin moottoritiellä (Kehä 3 ja 1), jota tulee ravattua enemmän kuin kaupunkiajoa...

                            Pitää kovaan miettiä, että kumpaa autolta haluaa, enemmän sporttisuutta ja luotettavuutta, vai ajomukavuutta ja parempia varusteita...
                            Viimeksi muokannut Killeri; 7.2.2020, 19:34. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment


                              En pida jarkevana vaihtaa merkittavasti uudempaa hyvaa kayttoautoa vanhempaan harrasteautoon. Nama konsonanttimallit on vahan semmosia, et pitaa olla toinen auto sitten varsinaiseksi dailydriveriksi. Eli lainataan ylilautaa: suihkuun, nukkumaan ja aamulla toihin, muuta neuvoa ei tule. ;)

                              Comment


                                Ja tuommoinen hyvin varusteltu 750 kun alkaa temppuilemaan, niin tili hupenee senkin kanssa hyvää tahtia:)

                                Comment


                                  Ja kalliiksi käy muutenkin e65-sarjalaisen pitäminen kun ei sitä selvinpäin pysty katselemaan :D

                                  Comment


                                  • Vaikka E65 750i olisi varmasta ulkoista muotoilua lukuunottamatta erittäin hieno auto, en näe sitä millään tasolla järkevänä käyttöautona, jos autolla on joskus tarkoitus kulkea töihin. Mitä nyt Youtubista muutamaa autonkorjauskanavaa tullut seurattua, niin E60 M5:n ohella varmasti yksi kalleimpia ja epäluotettavimpia Bemareita korjata. Intohimoisesti autoihin suhtautuvat BMW-harrastajatkin välttelevät noita ylläpidon työläyden takia. S4 on jo pari pykälää yksinkertaisempi. Lisäksi oman kokemukseni perusteella B6/7 korit ovat pääosin moottoreita lukuunottamatta erittäin luotettavia ja helppoja korjata.

                                    Tuo sun nykyinen 518d toimisi varmasti kyllä luotettavampana ja taloudellisena käyttiksenä, että itse kyllä pitäisin harrasteauton erillisenä. Myöskään polttoaineen hinta ei ole ensi kesänä laskemaan päin, vaikka kulutuksella ei toki 5000 km vuosikilsoilla paljoakaan ole merkitystä.

                                    Comment


                                    • Kiitoksia kaikista vastauksista. Kyllä tuo Audi on tällä hetkellä E65:sta korkeammalla seuraavista syistä: luotettavampi, kauniimpi, sporttisempi ja edullisempi/helpompi huoltaa. Ei tosiaankaan järkevän kuuloista ole vaihtaa 2014 vuoden autoa 2006 vuoden autoon, mutta tarkoitus olisi nauttia niistä suht vähäisistä kilometreistä mitä tulee ajettua lähinnä moottoritietä työpaikalle ja viikonloppukruisailua. Itse en ole niin tekniikan perään, joten itse käyttöjärjestelmällä ei ole itselle niin suurta merkitystä, lähinnä sillä miltä auton ajaminen tuntuu ja saa tuntemaan.

                                      Täysin tunnepohjainen vaihto siis mahdollisesti kyseessä. Itse pidän vielä tuosta sinisestä väristä ja pienillä muutoksilla (takalasien tummennukset, maalipinnan kiillotus ja pinnoitus, rs maskin vaihto ja kunnon vanteet) saa aikaan jo aika suuren eron itse auton ulkonäköön. Teen sivutyökseni maalipinnan kiillotuksia/pinnoituksia, eli siitä huolehtiminen on ennemminkin nautintoa itselle :) Myöskin sisusta laitettaisiin lähes uudenveroiseen kuntoon.

                                      Edelleen saa kertoa mahdollisia vikoja itse BBK moottorin kanssa ja itse korin/alustan mahdollisia vikoja/vikakohtia.

                                      Comment


                                        B7:kan perus synnit eli korin ruosteet syyniin ja alustasta tukivarret, jos yhtään kolisee tai kiemurtelee suoralla tiellä tai täristää, niin vaihtokunnossa ovat. En kyllä itse niiden takia jättäisi ostamatta. Tukivarsien siis, ovat tavallaan perus huoltoa.

                                        Comment


                                          Ja E65 rumuuden lisäksi on äänekkäämpi sisämelultaan kuin E38.

                                          Comment


                                          • B6/7-koreista tarkistaisin ruosteet ovilistojen alta (irroittamalla), pyöränkaarista ja roiskeläppien alta, takapuskurin ja takakaaren väli, rekisterikilven valojen ympäristö, akkukaukalo, apurungot, alusta varsinkin tajaousien seudusta ja taka-apurungon alta, sekä takaa huopalokasuojien alta. Tuulilasinpyyhkimien vivusto ruostuu ja jumiutuu/jäykistyy, mutta se nyt on halpa vaihtaa. Takapään aurauksen tangot menevät helposti jumiin. Lisäksi VilleP kuvasi hyvin nuo etutukivarsiasiat. Valeon xenon+ umpiot B6:ssa ja AL:n Xenon+ B7:ssa tuppaavat keräämään kosteutta sisälleen. Allekirjoittaneen kokemukset toki pohjaavat tavismalleihin, mutta samat pätevät varmasti konsonantteihinkin. Hyvän historian omaava saksantuonti on varmasti alustaltaan parempi mitä suolassa ja hiekkateillä kylpenyt suomiauto.
                                            Viimeksi muokannut Kraftwerk; 8.2.2020, 13:54.

                                            Comment


                                              Saikohan TT-Fanaatikko hommattua tuon ässän alle?
                                              Tässä pitkästä aikaa tulin selailemaan juttuja ja kun ässä4 B6 oli aikoinaan Pitempään ajossa niin toki nämä jutut edelleen kiinnostaa ?
                                              Tekniikkaa ei kannata pelätä ja virosta saa vaihtokoneita tarvittaessa ?
                                              Räminää tuo kyllä kestää, sit kun alkaa meneen öljyä sen lisäksi, kannattaa vakavasti harkita koneen pois nostoa keulalta/läpi mittaista tutkimusta. Oma aikoinaan räsähteli about 20tkm ennen ku ketju hyppäs ja pilkkoi 1 pytyn imuventtiilin mukaan pyttyyn ? hirveällä tuurilla oli auto jo liikkeen hallussa ja hajosi heillä. No konerempan jälkeen melkein laitoin ostohousut jalkaan kun kuulin miten ässä nyt kävi ja lähti käymään.
                                              Muuten kyseisen laitoksen jos aikoo ostaa, niin ehdottomasti miltek tms putkisto kiinni! On edelleen auto jonka poliisin pysäyttäessä tulee poliisilta käsky antaa ”hieman” hanaa, kun juttelee kasi konepellin alla niin mukavasti ?
                                              Kaikesta ”harrastamisesta” huolimatta yksi auto jota edelleen kaipaan!

                                              Comment


                                                Onko S4 B7:n automaatti ZF:n valmistama tippi? Kovasti on moinen ruvennut houkuttelemaan kun on nyt 1,5v ajellut BMW:n 5-sarjalaisella pelkän takavedon turvin.

                                                Edellinen A4 B7 oli kuitenkin niin hyvä paketti ja muotoilultakin valtavan kaunis että, kovasti tekisi mieli moista mutta, isommalla koneella nyt. Tuohon minkä bongasin on ketjuremppa tehty pari vuotta takaperin ja muutenkin kohtuu säntillisesti pidetyn oloinen laitos.

                                                Comment


                                                  On se ZF.n tekele.

                                                  Comment


                                                  • Jo b6 ässä oli 6hp zf tipillä, samalla kuin b7.

                                                    Comment


                                                      Itse tykkäsin B7 S4 +tippi yhdistelmästä paljon. Vaivatonta menoa. Ei toki mikään raketti mutta ohitukset hoituu kohtuudella.
                                                      Myös jäärata räppäilyssä toimiva koska koneen voimat jaksoi jauhattaa joutavaa vaikka laatikko välistä voimaa hukkasinkin.

                                                      Toisaalta nyt on ajossa sama BBK moottori mutta perässä manuaali. Ei sekään huono ole. Väännön turvin voi skippailla vaihteita ja käytössä on yleensä 1-2-6 kaava.

                                                      Automaatti on hieman taloudellisempi niin paperilla kuin käytännössäkin. Jos sillä siis mitään merkitystä on.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X