On se orkkis kyllä niin ruma häkkyrä, että ei sitä viitsi keskusta pyörityksessä pitää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi ur-Cabriolet
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Toveri Killerin autossa istuin muutaman kierroksen. Suoja vaaka-asennossaan ei enää ratavauhdissa paljon auttanut, pystyosa ja sivuikkunat ylhäällä olikin sitten satasen vauhdissa jo huomattavasti mukavampaa. Uskoisin että lämppärin puhallin päällä olisi ollut jo vallan lämmin.
Sitten se kickeri. Oma prototyyppisuoja joka tuli niskatukien yläreunan tasalle ja siitä koko auton leveydeltä selkänojia myötäillen alas asti on tehokkaampi. Ilmanvastuksen kasvu on varmaan kovempi kuin orkkiksessa.
Comment
-
komppaan.
tuohon takasuojaan semmoinen vinkki, että tein takapenkin selkänojan alakiinnikkeet "linkuiksi", siten että voi nostaa takaselkänojaa 15cm ylöspäin.
Estää kohtuuhyvin taustapeilistä näkemisen, mutta näyttää kohtuu ok:lta (kunhan näkyville tulevan superlonin peittää jollain), mutta, tärkein kaikessa : ei ota etupenkille tuuli enää juuri ollenkaan alle 80kmh vauhdeissa ja takapenkilläkin voisi kuvitella istuvansa ja saavansa henkeäkin noissa nopeuksissa.
Comment
-
Tarviiko avoautossa tuulisuojaa oikeesti. Käytiin viime viikonloppuna 7-vuotiaan pojan kanssa Pohjanmaalla. Matkaa tuli yhteen suuntaan 300 km ja koko matka mentiin katto alhaalla välillä pojan vaatimuksesta myös sivuikkunat alhaalla (ei tuulisuojaa). Vauhtia oli 90 km/h - 100 km/h. Varusteina meillä oli shortsit ja t-paidat.
Jos en halua että tuulee, niin ajelen silloin umpiautolla tai katto ylhäällä. Typerän näköinen semmoinen tuulisuoja.
Comment
-
Viime viikonloppu ei anna oikein realistista kuvaa Suomen kesästä. Lauantaina oli 30c varjossa, tuulisuojalla saa ajokautta jatkettua kesän molemmista päistä. Väitän että 10 asteen lämpötiloilla olis ollut aika epämukava reissu katto ja lasit alhaalla.
Comment
-
Maalarin kanssa eilen speksattiin ylimaalausta ja päätin samalla hiellä uusia repsottavat alalistat. Eikös tuo ole aika järkevän hintainen setti? Onko noista eBayn sarjoista kokemuksia?
Comment
-
Comment
-
Pitää yhteen vieraan autoon tilata jarrusatula ja meinasin siinä samoilla rahdeilla ottaa tähän valmiiksi raidetangonpäät kun kerran nykyiset jo narisee. Nyt vaan mietin että malttaisko ostaa 6.30€ maksavat Febi Bilsteinit vai olisko nuuka ja tilais, toki laadukkaalta kuulostavat, 2.98€ maksavat Fortune Line merkkiset :)
Comment
-
Sen verran kovat lukemat ulkolämpömittarissa että pitää tälleen yöaikaan tehdä remontitkin. Sain nyt inspiraation vaihtaa ne raidetangonpäät. Kuskinpuoli olis vaihdettuna, piti tulla välissä hiukan tankkaamaan ja jäähtymään. Soijaa pukkaa vaikkei palikat edes olleet niin jumissa kuin yleensä. Ei yhtään katkennutta kierrettä tai nylpännyttä kantaa tähän mennessä, päällepäin oli kyllä aika pelottavan näköinen se raidetanko mutta kuskinpuoli ainakin aukesi kolmannella iskulla avaimen varteen.
Nuppi olikin sitten ihan rutikuiva. Välystä noissa ei ole ollut mutta melkoinen narina kun paikallaan pyörittelee ohjausta. Olis niitä varmaan rasvatakin voinut mutta melkein samalla vaivalla ne nyt uusiikin. Varsinkin kun ei ole mitään tietoa miten vanhat nykyiset ovat.
Etummaisen moottorintuen kumityynyn vaihdoin tässä joku ilta, vanha olikin jo aika lailla hyvin käytetty loppuun. Joku osa putkistosta on ottanut koko ajan kiinni koriin kovemmissa kiihdytyksissä, tuon kumin uusiminen vähensi hiukan koneen heilumista konehuoneessa, melkein ensi talvena vaihdan sivummaiset tuet kun auto on pois ajosta.
Comment
-
Nyt olis toinenkin puoli tehtynä. Eipä siinä näin yksinkertaisen rakenteen kanssa mene näköjään kuin 20 minuuttia per puoli. Vartti jos ei olisi koko ajan kaljatölkki toisessa kädessä.
Vaihdoin samalla renkaat edestä taakse ja päinvastoin. Edessä oli jotkut Misukan Pilot Sportit ajalta kun Jeesus oli vielä nuori. DOT-merkinnät oli vuodelta -97. Takana oli Nexenit jotka oli sentään jo tältä vuosituhannelta. Kokeillaas nyt näin jos ei vaikka vetelisi urissa enää niin pahasti.
Comment
-
Ei häipynyt narina raidetangon nuppien vaihdolla. Lienee iskarien yläpään tuenta seuraava vaihtokohde.
Kesäloman kunniaksi poikkesin ihan ex-tempore katsastuksella. Leima tuli ilman huomautuksia, päästöjen kanssa oli vähän hakemista mutta se nyt oli taas omaa evottamista kun ajoin suoraan kotipihasta konttorille vajaan 4km matkan. Koko ajan testerillä ollessa arvot parani sitä mukaa kun katti lämpesi eikä niissä lopulta mitään häikkää ollut.
Comment
-
Sellainen hajatelma pälkähti mieleeni että onkohan kuinka mahdoton urakka tehdä 5-bolt konversio etuvetoiseen typ89 johdannaiseen alustaan? Ei nopealla muistojen kaivelulla tullut kuin nelikkoja mieleen joissa 5-pulttiset navat.
Taustalla kytee ajatus hiukan laajemmasta vanne- ja jarrutarjonnasta. Onko esim. C4 100 etuvetoisesta mahdollista vaihtaa navat olemassaoleviin tolppiin? Kovasti vieras minulle vielä tämä pikkukorisen maailma.
Comment
-
Ja navan offset. Etunavathan kyllä käy, tosin ainoa bolt-on luovuttaja on s2, josta pitää saada napa nilkkoineen. Taakse en tiedä mitä sinne kävisi, ehkä etuveto-b5 roinat?
Comment
-
Etkasta voi katsoa, onko cabriossa 82mm etulaakeri. Mutta sen voin sanoa näkemättä, että c4 navassa on eri offset. Tosin jarrulevyhän pitää sitten metsästää muutenkin, jos ei halua vanhoihin porailla uutta jakoa.
Comment
-
Navan off-setistä selviää sopivalla jarruosien valinnalla, jos se oli nyt koko jutun taka-ajatuksena oli. Edulliseksihan tuo prokkis ei todellakaan ole tulossa. Kaiva jostain C4 ja B5 napojen mitat (boori, laakeri) ja jarrulevyjen off-setit. Siinähän sitä on muillekin jaettavaksi dataa.
Oliko cabi minkä kokoisella etujarrulla lähtöjään? 288 mm?
Comment
-
Pyöränlaakeri edessä näköjään menee moottorikoon mukaan. Kutoskoneissa 82mm, pienemmissä (kuten tämä NG) 75mm. Satkussa on 82mm eli nilkat pitäisi vähintään kutoskoneisesta vaihtaa. Etujarrulevyn halkaisija Cabriossa on 280x22mm, satkussa 288x22mm eli satulatkin vaihtoon. Takapään laakerit olivat samankokoiset molemmissa, kuten jarrulevytkin.
Edullista siitä ei nyt tule kun oikein millään. Taitaa olla kustannustehokkaampaa ostaa ne mitä 4x108 jaolla saa vaikka vähän huonompi saatavuus ja kalliimpaa ovatkin. Botniaringillä vaan tuli todettua että ompahan pelottavan tehokas vehje tai huonot jarrut. Yksinkertaisen matemaattisen päättelyn perusteella päädyin vaihtoehdoista jälkimmäiseen.
Comment
Comment