Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi ur-Cabriolet

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Khyyllä näinhän se periaatteessa on, mutta on sieltä pariin otteeseen löytynyt kikkaretta halvemmalla kun naapurin Laakkoselta. Sivuston perusideahan lepää kyllä vahvasti ko. genren edustajien harteilla, no doubts there :)

    Comment


    • #62
      Tänään ekat isommat ajelut katto alhaalla. Hyvin tarkenee 10 lämpöasteen kelillä taajamavauhdeissa kun pitää sivuikkunat ylhäällä. Muutaman kilometrin jälkeen piti jo kääntää penkinlämmitintä pienemmälle :)

      Jousitus alkaa tosissaan vituttamaan. Tuohon on joku laittanut jotkut liian matalat vieterit, etupää ei jousta lokarista painaen yhtään eikä takapää ole paljon parempi. Onhan se parkissa nätti mutta ajaminen on aika perseestä. Käykö tähän suoraan vaikka etuvetoisen 80 tai Coupen jouset? Saa tarjota jos on sopivia hyvälaatuisia madallusjousia nurkissa.

      Comment


      • #63
        Cabriossa taitaa olla ihan omat jouset painavamman kopan takia, toki sinne menee myös perus 80 tai coupen jouset.

        Comment


        • #64
          Tässä keskustelu asiasta.

          Comment


          • #65
            Takapää näyttäisi 1. viestissä olevien kuvien perusteella olevan vakiokorkeudessa, etupää ei.

            Comment


            • #66
              Olet muuten aivan oikeassa. En ole edes kiinnittänyt huomiota. Kaikkihan ne sitten kerralla uusia pitää ettei sen puoleen.

              Killerille jälleen kiitos. Mistä se noita linkkejä oikein muistaa?

              Comment


              • #67
                Ystäväni hopsikseni haku aina auttaa..
                No jos rehellisiä ollaan etsin cabriota pari vuotta ja luin melkein kaiken mitä oli tänne kirjoitettu aiheesta.

                Comment


                • #68
                  Oletko vilkaissut etualatukivarsien puslia? Ellei niitä ole koskaan vaihdettu niin ajo-ominaisuuksien puute (lue uratutkamainen käytös) saattaa hyvinkin johtua myös puslien väljyydestä.

                  Comment


                  • #69
                    En ole vilkaissutkaan. Meinasin ekan kesän ajella vaan ja ensi talvena uusia mitä kesän aikana esiin tulee. Taidan noi jouset kuitenkin katella jo tässä vaiheessa.

                    Comment


                    • #70
                      Mulla odottaa hyllyssä Cabrioon täysi Powerflex-setti eteen. Oli meinaan yksi hirveimmistä ajokokemuksista ajaa auto kotiin kun etupäässä ei ole minkäänlaista jämptiyttä tallella. Täytyy nyt saada jostain motivaatio tuohon jumppatuokioon.

                      Comment


                      • #71
                        Siinä ei kovin kauan nokka tuhise kun nuo puslat vaihtaa. Iskarien ylälaakerit kannattaa vilkaista samalla kun vaihtaa tukivarsien puslat, väljät puslat kun tapaa rikkoa ylälaakerit.

                        Comment


                        • #72
                          Varmaan ne nopsaan vaihtaakin mut itse olin laiska ja tilasin saksasta alatukivarret puslineen, alapallot, raidetangonpäät ja koiranluut yhdessä paketissa, 90€ kotiin kannettuna.
                          Laadusta ei mitään hajua...
                          Saa nähä millon ne vaan saa laitettuu, samalla alusta ja jarrut työnalla.

                          Comment


                          • #73
                            Tänään ekat isommat ajelut katto alhaalla. Hyvin tarkenee 10 lämpöasteen kelillä taajamavauhdeissa kun pitää sivuikkunat ylhäällä. Muutaman kilometrin jälkeen piti jo kääntää penkinlämmitintä pienemmälle :)
                            Tässähän alkaa ihan suorastaan harmittaa oman Cabrion myyminen. Tulikohan sittenkin vähän hätiköityä...

                            Jousitus alkaa tosissaan vituttamaan. Tuohon on joku laittanut jotkut liian matalat vieterit, etupää ei jousta lokarista painaen yhtään eikä takapää ole paljon parempi.
                            Sama vika oli mulla. Alkoi ottaa jytistäminen todella aivoon. Sileällä asvalttipinnalla meni kyllä hienosti mutta niitähän alkaa olla harvemmassa koko ajan.

                            Comment


                            • #74
                              Sama homma mulla tuon etupään kanssa. Ostinkin ylimääräiset tolpat joita olisi tarkoitus lyhentää ja suunnitella toimiva iskari/jousi paketti.. Saisi vähän joustoa keulaan vaikka matalalla haluaa mennäkkin. Muidenkin avoissa luultavasti keula makaa pohjaanlyöntikumien varassa madallusjousilla.

                              Comment


                              • #75
                                Tuohon on joku laittanut jotkut liian matalat vieterit, etupää ei jousta lokarista painaen yhtään
                                Jos on jätetty alkuperäiset pohjaanlyöntikumit, niin nittä lyhentämällä voi olla vielä jotain tehtävissä, jos iskarissa riittää vara.

                                Comment


                                • #76
                                  Hyvä ajatus, ässästä jouduinkin kumeja lyhentämään. Toisena vaihtoehtona pohdin uusia orkkisjousia, näkyi maksavan ~160€ kierros Sachsin merkkisenä. Kuinka paljon alkaa huimaamaan jos vakiojouset vaihtaa? Hiukan kyllä epäilen traktoriefektiä 17" pyörillä ja vakiojousilla.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Vakiojousilla jää keulimaan erittäin typerästi minun mielestä.
                                    Viimeksi muokannut juudas; 26.3.2014, 12:41.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Huom. Seuraava kommentti on täysin asiasta tietämättömän jorinaa. Tarkempien ja oikeellisten tietojen saamikseksi kannattanee kääntyä asianosaisten puoleen.


                                      Muistelisin että Team Ripatti laittoi vastaavaan avoonsa Ta Technix:n alustasarjan. Marko jutteli että on juurikin sellainen mukavuus painotteinen eli varmaankin avon ajeluihin sopiva. Hinnatkin taisi olla sellaisia että uskaltaa ihan seisaaltaan tarkistaa.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Tässä kuvassa oma vakio alustalla ja 16" pyörillä ennen etuiskarien vaihtoa. Niin kuin kwalden selitti etupää nousi sentin verran iskarien ja ylälaakerien vaihdon jälkeen. Keulii, se on selvä, mutta mielestäni ei kovin typerästi, mutta muistetaan että minä voisin olla juudaksen isä iän puolesta :)!

                                        Koeajoin aikoinaan madallettuja cabrioita 17" pyörien kanssa ja ajettavuus oli suuri pettymys, C5:n mukavuuteen tottuneena. Toki niissä oli myös mahdollisesti pusla- ja ylälaakerien ongelma.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #80
                                          Tuossahan tarvii jo tikkaat ;)

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ehdottomasti ursipaania tilalle, eipähän tarvii toiste vaihtaa. Tunnin homma per puoli, jos ei ole prässiä käytössä. Edes kulmat ei mene sekaisin, jos ottaa alapalloineen päivineen varren kätöseensä.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                              Ehdottomasti ursipaania tilalle, eipähän tarvii toiste vaihtaa.
                                              Poikkeus vahvistaa säännön?

                                              Comment


                                              • #83
                                                Kappas. Mikähän sille on tullut? Omat on kestäneet vuodesta -08 ja niillä on ajettu aika paljon täysiä, joskus myös kovaa.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Sama itse ihmettelin, holkki hölskyi puslassa kun otettiin irti, vasemmalta puolelta vaihdettiin molemmat kun kerran oli tukivarsi irti, vaikka taimmaisessa ei ollut mitään vikaa.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                                    Ehdottomasti ursipaania tilalle, eipähän tarvii toiste vaihtaa. Tunnin homma per puoli, jos ei ole prässiä käytössä. Edes kulmat ei mene sekaisin, jos ottaa alapalloineen päivineen varren kätöseensä.
                                                    Ei prässiä välttämättä tarvitse kun vaihtaa uretaaniin. Lähes yhtä nopeasti lähtee vanhoista puslista kumit liekillä sekä halkaisemalla ulkoholkit rautasahalla. Tulityöt hoidetaan luonnollisesti ulkosalla koska kumi käryää aavistuksen lämpöhoidosta.. :)

                                                    Liekö rasva unohtunut puslan ja holkin välistä asennettaessa kun on 13 tkm kulahtanut väljäksi?

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Taltta ja tuurna on vielä rautasahaakin helpompi yhdistelmä. Ja voihan siihen vähän vasaraakin näyttää :)

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Joo, rautasahamenetelmällä niitä on tullut turattua. Tuppaa vaan yleensä olemaan se ulkokehä niin hyvin naimisissa tukivarren kanssa että se prässi olis varmaan kätevämpi.

                                                        Rasvaa tuli puslaan kyllä laitettua, vaihdoin nimittäin ne Killerille itse.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Tarkenetaan että ehdin ajaa noin 7 tkm kuivina, kun rasva oli unohtunut asennettaessa, joten herra ristitulen kanssa otettiin ne pois, laitettiin sitä asennusrasvaa joka tulee mukaan ja taas kiinni. Epäilen että johtuu siitä.
                                                          Aika näyttää miten oik.puoleiset kestää.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Riittävän jämerä ruuvipenkkikin riittää vaihtoon. Omasta mielestä jopa helpompi kuin prässi.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Killeri, niinhän se olikin. Muistikuvissa on vaan se että huolella niitä rasvattiin asennuksen yhteydessä. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X