Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi ur-Cabriolet

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Onko nämä jo vähäpäästöisiä? Otteessa ei ole erikseen merkitty mutta eipä se mitään tarkoita itsessään. Mietin vaan että josko hiukan modernimpaa tekniikkaa jossain vaiheessa pellin alle, vaikka 1.8T:n muodossa. Konttoriltahan tuo toki selviää varmuudella, muistelin vaan että eikös ne juuri tuossa 90-luvun alkupuolella olleet ajankohtaista asiaa.

    Toki tällainen alipainetoiminen moottorin ilmansyöttö on hiljainen ja luotettava ratkaisu, ei siinä mitään.

    Comment


    • #92
      Onko otteessa merkintä katalysaattorista? Iän puolesta ei vielä välttämättä ole. Vaikka onnistuukai se 1.8t vaikka olisikin.

      Comment


      • #93
        Vanhempaan autoon voi päästöjen puolesta laittaa huoletta uudemmasta mallista olevan moottorin katalysaatorilla varustettuna. Tietysti moottorin paino, tilavuus ja teho rajojen puitteissa.

        Comment


        • #94
          Ei nuissa nykyisissä otteissa välttämättä lue vähäpäästöisyydestä mitään, löytyy vain trafin kannasta sitten inhottavuudet.

          Comment


          • #95
            Muistin että paikallinen katsastamo on joka kuun viimeinen lauantai auki. Soittamalla selvisi että on han se vähäpäästöinen. Cabrioon ei vissiin ole saanut loppupäässäkään bensapuolelta kuin 1.8 ja 2.0 vaparikoneita?

            Turbodieseliä ei vissiin voi käyttää perusteena ahdetun moottorin käyttöön, jos siis vaikka sitä AEB:tä ajattelisi?

            Comment


            • #96
              Ei sillä ole väliä, että onko autoon lyötävä moottori ahdettu vai ei kunhan se menee koko,teho ja päästörajoihin. AEB taitaa mennä kaikinpuolin laillisesti cabrioon.

              Comment


              • #97
                http://de.m.wikipedia.org/wiki/Audi_Cabriolet

                Täältä löytyy moottorivalikoima

                Comment


                • #98
                  Muihinkin B4-sukupolven vehkeisiin on laitettu 1.8t ihan luvan kanssa, joten sitä et voi käyttää tekosyynä jättää tekemättä.

                  Comment


                  • #99
                    Jaa että panokset kovenee. Ahdetaan nyt se AHK ensin.

                    Comment


                    • On tällä ajettukin, tänään viimeksi. Aamulla lähdin ässällä töihin, piti heti töiden jälkeen hakea tyttö mummolasta hoidosta mutta aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta, lämpöä +13 astetta. Kävin vaihtamassa autoa.

                      Huomisen jälkeen onkin sitten luvattu taas viileämpää niin sai tässä iltasella hyvällä omallatunnolla ottaa talliin. Alkuviikosta tulee osakuorma jossa muunmuassa öljykellon anturi, ilmanputsari ja uusi laturi. Pohdin että jos ottaa noi vanhat valmiiksi pois niin on sitten uusien kanssa mestat valmiina.

                      Aattelin aloittaa vaikeimmasta ja läksin irrottamaan ilmanputsaria. En tiedä miten se kuuluisi ottaa esiin mutta minä otin haitariputken määräjakajan ja kaasuläpän välistä pois, sitten muutama sähköliitin ruiskulta ja lisäsuuttimelta irti että sai johtonipun sivuun, lopulta vielä bensan tulo- ja paluuletkut liitoksistaan auki jolloin koko jakajapaketti nousi edestä pois. Kuuluuko se tehdä oikeasti noin työläästi vai olenko vaan tyhmä?

                      Tuli todettua että vanha putsari oli ihan priimakuntoinen, siinä meni vitonen hukkaan kun tilasi uuden ennen kuin tarkisti vanhaa.

                      Öljynpaineanturia ihmettelin että millä helvetillä sitä kuuluisi kiertää auki, koitin voimieni tunnossa josko lähtisi käsin ja sehän lähti. Ei ollut edes tiukassa. Nyt meni jo 29€ hukkaan jos toimimaton öljynpainemittari onkin johtunut vain tuosta ettei ole ollut kunnolla kiinni. Ei kai sen silti niinpäin pitäisi olla että heti virtojen kääntämisen jälkeen näyttää 5bar ennen kuin konetta edes käynnistää?

                      Laturin irrottamisen helppouskin nauratti taas kerran. Olisko mennyt kolmea minuuttia kun oli laturi pöydällä. C5 ässästä jouduin viime syksynä irrottamaan laturin ja siinä puhutaan luokkaa tunti suuntaansa ja tottakai alakautta tehtynä ettei olisi liian helppoa.

                      Näkyy kuvissa myös uusi syyläri. Ei senkään vaihdossa kauan nokka tuhissut, enemmän meni aikaa flektin siirtämiseen vanhasta uuteen kuin koko paketin irrotukseen tai kiinnitykseen.

                      Että minä tykkään tästä tekemisen helppoudesta. Jos onkin vähän karkea ja yksinkertainen mutta niin on omistajakin.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Mahtaa se kello olla valmis. Onko sulla tuohon syylärin eteen/päälle sitä muovia? Vai kuuluuko tuohon edes?

                        Comment


                        • On muovi tallessa, otin laturin vaihdolle irti.

                          Comment


                          • Tuo ilmanputsarin vaihtotyö on kyllä kokolailla hanurista.
                            Minäkään en keksinyt hommaan minkäänlaista oikotietä, mutta näkipähän imutorven kunnon myös alapuolelta samalla.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis
                              Jaa että panokset kovenee. Ahdetaan nyt se AHK ensin.
                              Ei oo näkyny aihiota. PT olisi jo tallissa, vielä kun saisi aikaiseksi..

                              Comment


                              • No eikö se PT täytä kriteerit? Muistaakseni porukan kollektiivisen vuosia jatkuneen saamattomuuden johdosta mikä tahansa 32V V8 sopii raja-arvojen sisään. AHK:n 11.6 puristukset ei muutenkaan varsinaisesti palvele ahtamista :)

                                Pitää varmaan lämmittää sauna että voidaan jatkaa offtopikkia.

                                Comment


                                • Onko tuo se 29€ syyläri ?

                                  Comment


                                  • Kyllä vain.

                                    Comment


                                    • Omassa urssissa oli öljykellolla johdot ristissä ja toimi juurikin kuvaillusti, eli heti virrat kääntäessä löi tappiin. Olin melko yllättynyt kun korjaantui johtojen kääntämisellä. Käsittääkseni tekee tuon silloinkin kun ei saa mitään ohjaussingaalia kellolta, eli johdot irti.

                                      Comment


                                      • Millaiselta vaikutti syylärin laatu ? Oliko istuvuudessa tai missään muussakaan moitittavaa ?

                                        Comment


                                        • No muovipäätyinen ja aika heiveröisen oloinen. Korin ja syylärin väliset kiinnikkeet piti siirtää vanhasta. Muuten letkulähdöt ja istuvuus oli aivan kuten orkkiksessakin.

                                          Comment


                                          • Piti ne kiinnikkeet siirtää Behrinkin syylärissä, heiveröiseksi en kyllä sanoisi.
                                            Tosin hintakin on aivan toinen.

                                            Comment


                                            • Tämä on ollut toista viikkoa tallissa, kerran kävin takapenkillä juomassa yhden peltikaljan mutta muuten en ole tehnyt mitn. Eilen on lähtenyt osakuorma tulemaan jossa mm. laturi, ilmanputsari, öljynpaineanturi yms pientä. Jospa sitä ehtisi vielä tämän viikonlopun aikana pesemään sisustan ja käsittelemään nahkapenkit kesän auringonpaahdetta odotellessa. Pääsiäiseksi on luvattu +15c asteen lämpötiloja ja kirkasta auringonpaistetta, sitä vois vaikka oikein tosissaan aloittaa avokauden kun on kaiken maailman kyläreissua jo sovittuna.

                                              Comment


                                              • Uusi laturi putosi konehuoneeseen tänään, hiljeni sekin laakerin kolina. Samalla vaihdoin uuden öljynpainemittarin anturin ja mittari lähti toimimaan nätisti. Uuden ilmanputsarinkin vaihdoin ja ompahan perkeleestä kasata sitä haitariletkua takas paikalleen kun niitä lähtöä ja klemmareita on joka suuntaan.

                                                Jotain alipainevuotoa tai jotain sinne jäi koska nyt käy paljon epätasaisemmin tyhjäkäyntiä kuin ennen remonttia. Tuostahan tosin oli monta viikkoa akunkenkäkin irti eli kaikki sopeutukset on nollissa mutta pitäis kai vitoskoneen silti suht tasaisesti käydä tyhjää.

                                                Onko kellään inhimillisen matkan päässä ajoituslamppua? Vois kattoo sytkän ensin kohdalleen ja lähteä sitten hakemaan muualta korjattavaa. Mikä juttu siinä on kun Bentleyn aapisessa neuvotaan irrottamaan sytkän säätämisen ajaksi joku huohotusletku?

                                                Comment


                                                • Mitkä sopeutukset? Onko K-Jetissä muka jotain älyäkin?

                                                  Comment


                                                  • En mitä vaan tiedä. Stetsonista oletin näin, onhan siellä lambdakin.

                                                    Comment


                                                    • perus K-jetissä ei ole mitään "älyä", vain sytkällä taitaa olla älyä. KE-jet on sitten ihan toinen tarina (Kelju, Erittäin - jet) :P

                                                      Comment


                                                      • OK. Sehän on oikeastaan parempikin niin päin. Kääntelin sytkän nyt korvakuulolta kohdilleen siihen asti että saa hankittua ajoituslampun, ei ollut säädettävää lamppua kellään tutullakaan. Olin jo kuvitellut että en enää sellaista tarvisi kun on tähänkin asti koko ikäni selvinnyt ilman.

                                                        Comment


                                                        • Multa löytyisi lamppu, jos tuossa joskus pidetään pientä Cabriolee-miittiä niin voin tuoda lainaksi.

                                                          Comment


                                                          • Niin tässähän on KE-Jetronic (aikaisemmissa viesteissä puhuttu vain K-jetista)

                                                            Comment


                                                            • No niin, nyt olen jo ihan sekaisin. Joku K(E)-Jettia ymmärtävä saisi oikeasti tulla joskus kahvi- tai kaljapalkalla talliin pitämään kädestä kiinni vähäksi aikaa :)

                                                              On hiukan noloa kun ei omistaja edes itse tiedä mitä tekniikkaa projektin moottori sisältää. Ihan rehellisesti pohjatiedot Jetronicista on olemattomat, ompa hyvä että tuli tällainenkin hankittua niin osaa ehkä joskus jo jotain.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X