Vai sillälailla. No jos joku haluaa reikiä nilkkoihinsa porailla, niin minulta se ei ole pois.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi ur-Cabriolet
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
-
En taida minäkään alkaa niitä jäytämään. Tussimerkeillä tms ja loput sitten nelipyöräsuuntauksella.
Tuossa on ollut Ladasta tuttu setti avaimia. Yksi käy kuskin oveen ja virtalukkoon, toinen konttiin. Apukuskin lukkopesään ei sovi mikään avain. Ostin joku aika sitten purkucoupesta koko ehjän sarjan lukkoja. Tänään sain sitten inspiraation vaihtaa. Meinasin ensin eniten käytetyt kuskin oven ja virtalukon, loput sitten jos ehtii. No coupen ja cabrioletin ovenkahvat ei ole suoraan vaihtokelpoiset vaikka näin etukäteen kuvittelin. Siirsin sitten vain lukkosylinterin vanhaan kahvan runkoon. Rasvasin samalla hiukan ikkunannostimien mekanismeja ja uusin sisäkahvan avausvaijerin. Aika paljon pitää purkaa että kahvan saa irrotettua.
Sain oven takas nippuun ja lähdin virtalukkoa irrottamaan. Ratin yläpuoliset muovit pois. Mittaristo pois. Viiksipaketti pois. Siinä vaiheessa söi miestä kun näin sen virtalukon kiinnittävän pultin kannan. Sehän on sellainen tamperproof torx johon tarvitaan keskireiällinen avain. Eihän mulla sellaista ollut eikä pyhänä saa edes haettua. Hyvä jos arkenakaan täältä tuppukylästä.
Comment
-
Sopivan kokoisella talttaruuvarilla kääntämällä olen itse noista torxeista sen tapin saanut poikki nätisti. Torxipesän ja tapin väliin meisseli ja kiertoliikkeellä naksahtanut poikki. Sen jälkeen normi torxilla saanut auki.
Aiemmassa duunissa tuli hydraulilaitteissa noita vastaan. Tehtaan jäljiltä oli ehkä noin yksi 30:stä laitteesta kasattu noilla tapillisilla torxeilla.
Comment
-
On aika tiukassa se tila sitten, jos virtalukon aijot vaihtaa. Tai ainakin itsellä meinasi hermo mennä, onneksi varkaat oli jo valmiiksi muokanneet virtalukon ympäristöä avarammaksi, muuten lienee fiksumpaa irrottaa koko kojelauta. Löytyy myös hyllyltä tuo keskireiällinen torxavain, jos tarvetta!
Comment
-
Otin hiukan toisenlaisen lähestymistavan. En millään viitsinyt lähteä kojelautaa irrottamaan, siitä on joka autossa aina ollut niin paljon vaivaa, viimeistään takaisin laittaessa.
Otin rattiakselin irti sekä yläpään kiinnityksestä (kahdella pitkällä pultilla, ekassa kuvassa mallin vuoksi toinen vielä paikallaan musu löysällä) että alhaalta pedaalien takaa (toinen kuva, kahdella 13mm nylock mutterilla). Tämän jälkeen akseli lähtee alapään kiinnityksestä vaikka meisselillä hiukan kammeten. Tuli ihan vaan hippasen enemmän tilaa touhuta. Tokmanni tarjosi kympillä sarjan irtokärkiä joissa oli noi tamperproof torxit mukana. Pultti auki, vanha virtalukko pois, uusi tilalle ja romut takas nippuun. Koko operaatio tehty noin tunnissa.
Comment
-
Tänks. Jos vähän enemmän valoa sais niin olis vielä parempi... :)
Olisin jo tilannut eBaysta tuollaisen alkuperäisen mutta mulla puuttuu tuon alkuperäisen tuulisuojan kiinnityspisteet sieltä takasivu quarterpaneeleista. Pitäis vaihtaa sisustaa että sais orkkisosan kiinni ja sitten taas tulee hankaluus löytää saman värisenä irto-osana vain niitä mitä tarvii. Sit jos lähtee uusimaan koko sisustan niin tulee tuulisuojalle hintaa jo tuhannen euroa.
Tuo originaali on toiminnaltaan tosi fiksu ja nimenomaan suunniteltu menemään omassa pussissaan konttiin. Minulle tuolla toiminnalla ei ole mitään merkitystä. Liftareita ei kyytiin tule, eihän tuonne takapenkille mahdu kuin alle 10v lapsia enkä sellaisia kyllä kehtaa alkaa tien varresta kyytiin noukkimaan. Sen puoleen suoja saa siis olla kotona tallissa tai katoksessa. Jos toimii hyvin niin todennäköisimmin annan olla paikallaan ja otan sitten aina irti kun takapenkille on käyttöä.
Hain sähköliikkeestä 25mm alumiiniputkea josta tarkoitus tehdä hiukan tuota orkkisosan muotoa mukaillen kehikko. Siihen pitää vielä miettiä ja kokeilla tekeekö jostain kankaasta vai levystä sitten varsinaisen sisällön. Eikös toi alunperin ole jotain hyvin tiheäsilmäistä verkkoa?
Comment
-
Hopsis, kiinnikkeet saa ebaysta, samalla kuin se windschott, sisusta ei tarvitse vaihtaa. Pitää ainoastaan tarkasti mitata mihin tekee reiät, parhaiten onnistuu Sinulta kun olet itse katsonut toisesta autosta miten ne tulee kiinnittää.
"Kangas" on oikeasti muoviverkkoa ja toimii hemmetin hyvin, reunat taipuu kasaan, toki mahtuu takakonttiin suoraanakin. Voi olla että umpimuovi ei todellakaan toimi.
Comment
-
Tuollainen on evo 1 pystyosan protosta. Alumiiniputki taiteltu polven päällä vähän sinnepäin muotoonsa ja nippusiteillä kaksinkerroin taiteltu kaiutinkangas päälle. Tungin sen vain penkkien ja tuon vaakaosan väliin kanitukseen ja kävin koeajolla. Sehän jopa toimii.
Tai siis toimi siihen asti kunnes tärinässä irtosi jossa vaiheessa tuo umpinainen pleksilevy moninkertaistaa takaraivoon tulevan viiman. Kokeilu oli joka tapauksessa rohkaiseva. Hiukan se vielä vaatii tuotekehitystä. Valmiinhan voi aina ostaa mutta tästä tulee uniikki :)
Comment
-
Ainoa paikka missä on valoa. Oon tulossa pyörähtään ratapäivillä 18.5 jos haluat mittailla tai tirkistellä. Tuli tänään asennettua erillissarja eteen ja kaiuttimet taakse, menihän siinä kivasti koko päivä, nyt sentään soi.
Tuo verkko tuntuu eniten sellaselta mikä on tuulihousujen sisävuorena.
Comment
-
Kiitän. Alastarolle olen itsekin ammeella tulossa, siellähän niitä sais toki ihmeteltyä. Killerin neuvoista valkeni jo sen verran että orkkisosan kiinnikkeet pystyy lisäämään jälkeenpäinkin myös umpinaisiin sivupaneeleihin.
Mulla on edelleen enemmän vapaa-aikaa kuin rahaa joten tein-sen-itse-ja-säästin tuning ei haittaa yhtään mutta jos alkuperäismallisen joku haluaa myydä niin nyt vois saada kaupat.
Comment
-
offtopic
Alastarolle näyttäisi muodostuvan pienimuotoinen avojen kokoontumisajo jos Killeri tulee myös paikalle. Vahvasti näyttää siltä että ostan takaisin 9 vuotta sitten myymäni cabrion jos kaikki kuviot naksahtaa kohdilleen. Sitten saadaan Alastaroon 4kpl UrCabriota
edit: Tulihan se cabriolet ostettua. Jos vaikka sillä tosiaan lähtisi Alastarolla käymään.Viimeksi muokannut ANT; 26.4.2014, 22:39.
Comment
-
Kuinka paljon tosimaailmassa AAR eroaa pikkukorisen NG:stä?
Olen kypsytellyt ajatusta varamoottorista jonka voisi sitten näpelöidä ja puunata ihan tiptop kuntoon ja nostaa vaikka ensi talvena konttoriin. C4 satkuja saa nimensä mukaisesti muutamalla satasella ja niitä on koko ajan myynnissä enemmän tai vähemmän purkukuntoisina. Pikkukoristen hinnat 2.3 tekniikalla on paljon kalliimpia.
Comment
-
Sain taas inspiraation tutkia kontin toimimatonta keskuslukitusta. Lukkopesän mikrokytkimet pelaa mutta se keskuslukon moottori ei. Kontin johtosarjat on uusittu pari kuukautta sitten molemmin puolin. Kai se on vaan kaivettava toinen pää jostain ja mitattava onko jostain muualta vielä poikki.
Samalla huomasin että kontin lukkoa avaimella kääntäessä lukitsee ja avaa vain kontin ja bensaluukun, ei ovien lukitusta. Kuuluuko sen toimia noin? Oven lukossa avainta kääntäessä avaa ja lukitsee ovet, kontin ja bensaluukun normaalisti.
Comment
-
Kävin kahvittelemassa kerhomiitillä, maantievauhdeissa alkoi konepelti väpättämään kuskin puolen nurkastaan. Toppasin bussipysäkille tutkimaan ja sieltähän puuttuu vallan konepellistä se kuskinpuoleinen touhu joka pellin lukitsee lukkopeltiin...
Olisko jollakulla typ89/B4 harrastajalla joka tulee Alastarolle ensi sunnuntaina tuollaista osaa joutilaana, vaikka purkuautosta?
Comment
-
Kerkesitkö kokeilla tuulisuoja-patenttia takapenkille ?
siis siten että se tekisi ilmasuojan myös takana istuville ? Itsellä tuo 2,5v tyttö haluaa tietenkin myös matkustaa avossa, ja pidempien reissujen tekeminen takapenkillä istuen ei ole kenellekään hauskaa, olkoot kuinka lämmintä tahansa..
Comment
-
Sunnuntaina on Alastarolle tulossa ihan oem-tuulisuojalla olevia autoja. Meinasin hiukan vakoilla sitä orkkissysteemiä, mahdollisesti käydä vaikka kokeilemassa miten paljon siitä on oikeasti apua matkavauhdissa.
Näyttäis olevan sen verran harvoin ja sen verran kalliilla tarjolla että teen silti moisen itse. Protovaiheessa hain kaiutinkangasta ja sähköliikkeestä 25mm alumiiniputkea. Kangas nelinkerroin muotoonsa taitetun putken ympärille pingotettuna ja koko häkkyrä etupenkkien selkänojiin kiinnitettynä poisti kaiken pyörteilyn etupenkeiltä. Kiinnitys pitää miettiä sellaiseksi että pysyy varmasti kiinni eikä lähde takatulevan tuulilasille mutta toisaalta irrottaminen ja kiinnittäminen pitää käydä helposti. Vähän pitää vielä raapia päätä.
Takapenkkiläisten suojaaminen on jo vaativampi juttu.
Comment
Comment