Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi ur-Cabriolet

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vai sillälailla. No jos joku haluaa reikiä nilkkoihinsa porailla, niin minulta se ei ole pois.

    Comment


      En taida minäkään alkaa niitä jäytämään. Tussimerkeillä tms ja loput sitten nelipyöräsuuntauksella.

      Tuossa on ollut Ladasta tuttu setti avaimia. Yksi käy kuskin oveen ja virtalukkoon, toinen konttiin. Apukuskin lukkopesään ei sovi mikään avain. Ostin joku aika sitten purkucoupesta koko ehjän sarjan lukkoja. Tänään sain sitten inspiraation vaihtaa. Meinasin ensin eniten käytetyt kuskin oven ja virtalukon, loput sitten jos ehtii. No coupen ja cabrioletin ovenkahvat ei ole suoraan vaihtokelpoiset vaikka näin etukäteen kuvittelin. Siirsin sitten vain lukkosylinterin vanhaan kahvan runkoon. Rasvasin samalla hiukan ikkunannostimien mekanismeja ja uusin sisäkahvan avausvaijerin. Aika paljon pitää purkaa että kahvan saa irrotettua.

      Sain oven takas nippuun ja lähdin virtalukkoa irrottamaan. Ratin yläpuoliset muovit pois. Mittaristo pois. Viiksipaketti pois. Siinä vaiheessa söi miestä kun näin sen virtalukon kiinnittävän pultin kannan. Sehän on sellainen tamperproof torx johon tarvitaan keskireiällinen avain. Eihän mulla sellaista ollut eikä pyhänä saa edes haettua. Hyvä jos arkenakaan täältä tuppukylästä.
      Attached Files

      Comment


        Niitä ovien lukkopesiä ois voinut myös sarjoittaa itse sille virtalukon avaimelle, jos on mielenkiintoa. Sinulla kun olisi valmiina ollut jo olemassa olevat haitat lukoista ja sitten nuo toiset lukkopesät.

        Comment


          Eikös sen keskitapin saa lievähköllä väkivallalla murrettua siitä pultista, jonka jälkeen se on tavallinen torx :)

          Comment


            Saa. Sopivasti väärällä avaimella kevyttä väkivaltaa käyttäen Se tappi poistuu edestä.

            Comment


              Jaa, kertokaas autorosvot oikein kädestä pitäen miten se murretaan ja millä vehkeellä? Sinänsä muut vauriot virtalukon runkoon ei haittaa, koko uusi osa vaihtuu tilalle mutta pultinkantaa ei paranisi mysöä pilalle.

              Comment


                Sopivan kokoisella talttaruuvarilla kääntämällä olen itse noista torxeista sen tapin saanut poikki nätisti. Torxipesän ja tapin väliin meisseli ja kiertoliikkeellä naksahtanut poikki. Sen jälkeen normi torxilla saanut auki.
                Aiemmassa duunissa tuli hydraulilaitteissa noita vastaan. Tehtaan jäljiltä oli ehkä noin yksi 30:stä laitteesta kasattu noilla tapillisilla torxeilla.

                Comment


                  On aika tiukassa se tila sitten, jos virtalukon aijot vaihtaa. Tai ainakin itsellä meinasi hermo mennä, onneksi varkaat oli jo valmiiksi muokanneet virtalukon ympäristöä avarammaksi, muuten lienee fiksumpaa irrottaa koko kojelauta. Löytyy myös hyllyltä tuo keskireiällinen torxavain, jos tarvetta!

                  Comment


                    Toivon saavani sen siitä mittariston paikalta vaihdettua. Kojetaulun purku kesken ajokauden ei oikein innosta.

                    Comment


                      Kojelauta lähtee ainakin coupessa aika kivuttomasti.

                      Comment


                        Otin hiukan toisenlaisen lähestymistavan. En millään viitsinyt lähteä kojelautaa irrottamaan, siitä on joka autossa aina ollut niin paljon vaivaa, viimeistään takaisin laittaessa.

                        Otin rattiakselin irti sekä yläpään kiinnityksestä (kahdella pitkällä pultilla, ekassa kuvassa mallin vuoksi toinen vielä paikallaan musu löysällä) että alhaalta pedaalien takaa (toinen kuva, kahdella 13mm nylock mutterilla). Tämän jälkeen akseli lähtee alapään kiinnityksestä vaikka meisselillä hiukan kammeten. Tuli ihan vaan hippasen enemmän tilaa touhuta. Tokmanni tarjosi kympillä sarjan irtokärkiä joissa oli noi tamperproof torxit mukana. Pultti auki, vanha virtalukko pois, uusi tilalle ja romut takas nippuun. Koko operaatio tehty noin tunnissa.
                        Attached Files

                        Comment


                          Tuulisuojan prototyypin alphaversio 0.1 konseptitestausvaiheessa. Protovaiheessa nippusiteillä niskatukiin kiinni. Jatkojalostuksessa sitten jostain fiksummasta materiaalista ja jollain pikakiinnityksellä.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Tuossa olis pari räpsyä toiminnallisuudesta. Pitäis kuuleman mukaan mahtua konttiinkin jos on liftareita tulossa. Parempiakin saat jos tarvitset.
                            Attached Files

                            Comment


                              Tänks. Jos vähän enemmän valoa sais niin olis vielä parempi... :)

                              Olisin jo tilannut eBaysta tuollaisen alkuperäisen mutta mulla puuttuu tuon alkuperäisen tuulisuojan kiinnityspisteet sieltä takasivu quarterpaneeleista. Pitäis vaihtaa sisustaa että sais orkkisosan kiinni ja sitten taas tulee hankaluus löytää saman värisenä irto-osana vain niitä mitä tarvii. Sit jos lähtee uusimaan koko sisustan niin tulee tuulisuojalle hintaa jo tuhannen euroa.

                              Tuo originaali on toiminnaltaan tosi fiksu ja nimenomaan suunniteltu menemään omassa pussissaan konttiin. Minulle tuolla toiminnalla ei ole mitään merkitystä. Liftareita ei kyytiin tule, eihän tuonne takapenkille mahdu kuin alle 10v lapsia enkä sellaisia kyllä kehtaa alkaa tien varresta kyytiin noukkimaan. Sen puoleen suoja saa siis olla kotona tallissa tai katoksessa. Jos toimii hyvin niin todennäköisimmin annan olla paikallaan ja otan sitten aina irti kun takapenkille on käyttöä.

                              Hain sähköliikkeestä 25mm alumiiniputkea josta tarkoitus tehdä hiukan tuota orkkisosan muotoa mukaillen kehikko. Siihen pitää vielä miettiä ja kokeilla tekeekö jostain kankaasta vai levystä sitten varsinaisen sisällön. Eikös toi alunperin ole jotain hyvin tiheäsilmäistä verkkoa?

                              Comment


                                Kerrotko Jargo, tai sen puoleen kuka hyvänsä kellä on tuollainen alkuperäinen windschott, että mitä materiaalia se kangas on? Hyvälaatuinen lähikuva palkitaan kiitoksella.

                                Comment


                                • Kertoisin kernaasti kuvien kera, mutta ei ole auto vielä(kään) haettuna talvisäilöstä.

                                  Comment


                                    Hopsis, kiinnikkeet saa ebaysta, samalla kuin se windschott, sisusta ei tarvitse vaihtaa. Pitää ainoastaan tarkasti mitata mihin tekee reiät, parhaiten onnistuu Sinulta kun olet itse katsonut toisesta autosta miten ne tulee kiinnittää.
                                    "Kangas" on oikeasti muoviverkkoa ja toimii hemmetin hyvin, reunat taipuu kasaan, toki mahtuu takakonttiin suoraanakin. Voi olla että umpimuovi ei todellakaan toimi.
                                    Viimeksi muokannut Killeri; 24.4.2014, 19:12. Perustelu: linkin lisäys

                                    Comment


                                      Tuollainen on evo 1 pystyosan protosta. Alumiiniputki taiteltu polven päällä vähän sinnepäin muotoonsa ja nippusiteillä kaksinkerroin taiteltu kaiutinkangas päälle. Tungin sen vain penkkien ja tuon vaakaosan väliin kanitukseen ja kävin koeajolla. Sehän jopa toimii.

                                      Tai siis toimi siihen asti kunnes tärinässä irtosi jossa vaiheessa tuo umpinainen pleksilevy moninkertaistaa takaraivoon tulevan viiman. Kokeilu oli joka tapauksessa rohkaiseva. Hiukan se vielä vaatii tuotekehitystä. Valmiinhan voi aina ostaa mutta tästä tulee uniikki :)
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Ainoa paikka missä on valoa. Oon tulossa pyörähtään ratapäivillä 18.5 jos haluat mittailla tai tirkistellä. Tuli tänään asennettua erillissarja eteen ja kaiuttimet taakse, menihän siinä kivasti koko päivä, nyt sentään soi.

                                        Tuo verkko tuntuu eniten sellaselta mikä on tuulihousujen sisävuorena.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          Kiitän. Alastarolle olen itsekin ammeella tulossa, siellähän niitä sais toki ihmeteltyä. Killerin neuvoista valkeni jo sen verran että orkkisosan kiinnikkeet pystyy lisäämään jälkeenpäinkin myös umpinaisiin sivupaneeleihin.

                                          Mulla on edelleen enemmän vapaa-aikaa kuin rahaa joten tein-sen-itse-ja-säästin tuning ei haittaa yhtään mutta jos alkuperäismallisen joku haluaa myydä niin nyt vois saada kaupat.

                                          Comment


                                            offtopic

                                            Alastarolle näyttäisi muodostuvan pienimuotoinen avojen kokoontumisajo jos Killeri tulee myös paikalle. Vahvasti näyttää siltä että ostan takaisin 9 vuotta sitten myymäni cabrion jos kaikki kuviot naksahtaa kohdilleen. Sitten saadaan Alastaroon 4kpl UrCabriota

                                            edit: Tulihan se cabriolet ostettua. Jos vaikka sillä tosiaan lähtisi Alastarolla käymään.
                                            Viimeksi muokannut ANT; 26.4.2014, 22:39.

                                            Comment


                                            • No niin, mikäs sen mukavampaa jos säät sallii. Toivottavasti jollain on kuvauskalustoa hollilla.

                                              Comment


                                                Kuinka paljon tosimaailmassa AAR eroaa pikkukorisen NG:stä?

                                                Olen kypsytellyt ajatusta varamoottorista jonka voisi sitten näpelöidä ja puunata ihan tiptop kuntoon ja nostaa vaikka ensi talvena konttoriin. C4 satkuja saa nimensä mukaisesti muutamalla satasella ja niitä on koko ajan myynnissä enemmän tai vähemmän purkukuntoisina. Pikkukoristen hinnat 2.3 tekniikalla on paljon kalliimpia.

                                                Comment


                                                  Sain taas inspiraation tutkia kontin toimimatonta keskuslukitusta. Lukkopesän mikrokytkimet pelaa mutta se keskuslukon moottori ei. Kontin johtosarjat on uusittu pari kuukautta sitten molemmin puolin. Kai se on vaan kaivettava toinen pää jostain ja mitattava onko jostain muualta vielä poikki.

                                                  Samalla huomasin että kontin lukkoa avaimella kääntäessä lukitsee ja avaa vain kontin ja bensaluukun, ei ovien lukitusta. Kuuluuko sen toimia noin? Oven lukossa avainta kääntäessä avaa ja lukitsee ovet, kontin ja bensaluukun normaalisti.

                                                  Comment


                                                    Pitäisi toimia kontin lukosta niinkuin oven lukosta.

                                                    Comment


                                                      Hmm. Mystistä. Tieto kuitenkin menee keskuslukon älylle asti. Ongelmiahan tuosta ei toki käytössä aiheudu.

                                                      Comment


                                                        Kävin kahvittelemassa kerhomiitillä, maantievauhdeissa alkoi konepelti väpättämään kuskin puolen nurkastaan. Toppasin bussipysäkille tutkimaan ja sieltähän puuttuu vallan konepellistä se kuskinpuoleinen touhu joka pellin lukitsee lukkopeltiin...

                                                        Olisko jollakulla typ89/B4 harrastajalla joka tulee Alastarolle ensi sunnuntaina tuollaista osaa joutilaana, vaikka purkuautosta?

                                                        Comment


                                                        • Kerkesitkö kokeilla tuulisuoja-patenttia takapenkille ?

                                                          siis siten että se tekisi ilmasuojan myös takana istuville ? Itsellä tuo 2,5v tyttö haluaa tietenkin myös matkustaa avossa, ja pidempien reissujen tekeminen takapenkillä istuen ei ole kenellekään hauskaa, olkoot kuinka lämmintä tahansa..

                                                          Comment


                                                            Sunnuntaina on Alastarolle tulossa ihan oem-tuulisuojalla olevia autoja. Meinasin hiukan vakoilla sitä orkkissysteemiä, mahdollisesti käydä vaikka kokeilemassa miten paljon siitä on oikeasti apua matkavauhdissa.

                                                            Näyttäis olevan sen verran harvoin ja sen verran kalliilla tarjolla että teen silti moisen itse. Protovaiheessa hain kaiutinkangasta ja sähköliikkeestä 25mm alumiiniputkea. Kangas nelinkerroin muotoonsa taitetun putken ympärille pingotettuna ja koko häkkyrä etupenkkien selkänojiin kiinnitettynä poisti kaiken pyörteilyn etupenkeiltä. Kiinnitys pitää miettiä sellaiseksi että pysyy varmasti kiinni eikä lähde takatulevan tuulilasille mutta toisaalta irrottaminen ja kiinnittäminen pitää käydä helposti. Vähän pitää vielä raapia päätä.

                                                            Takapenkkiläisten suojaaminen on jo vaativampi juttu.

                                                            Comment


                                                              Minusta tuon tuulisuojan kanssa ajaessa on jo ihan kaupunkivauhdeissakin selvä ero pyörteilyssä ja tuulen tuiverruksessa. Eihän se mikään kaunistus ole, mutta ihan tarpeellisen tuntuinen kapistus.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X