Viimmeksi kunkkupultti söi yhden 200nm momenttiavaimen napsahti hylsyn ja avaimen välistä poikki. 200nm +90 sai sillä loppu 180astetta seuraavalla avaimella.[emoji2]
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
3v tauon jälkeen kaivoin auton x tallista ja päätin suorittaa täydellisen putsauksen sisälle ja ulos. Noin 6h jälkeen vahattu auto kiilti aurigossa ja tyhmänä ajattelin että, mä ajan sillä kotiin ja testaan miten toimii. No toimihan sen noin 5km, sitten odotettiin hinaus autoa ja *?$#¤% se tästä päivästä.
Comment
-
Tänään jatkuu eilinen tukivarsien vaihto. Iloitsin jo, kuinka kaikki paikat lähtee hyvin auki alatukivarsia irrotellessa. No se ylätukivarsien palloniveliä pitävä pultti ei perinteisesti lähtenytkään. Lähti se liikkeelle ja sitä sai 3mm liikuteltua eestaas, mutta pois ei millään. Olkoonsa siellä sitten. Pitää joskus hurauttaa jonnekin pajalle, tapelkoot siellä sen kanssa. Tuli muuten kiitettävästi siedätyshoitoa hyttysen puremiin illan aikana.
Comment
-
Paineilmavasara on huhun mukaan aika mukava laite sen pitkän pultin kanssa. Naputtelee sellasella sitä pulttia ja niitä rautoja ympäriltä, saattaa lähteä yllättävän kivuttomasti lopulta irti, varsinkaan jos ei ihan täysin jumissa ole.
Oon kyllä itsekin poravasaralla yhen tommosen porannut pois. Yllättävän kova se pultti.
Comment
-
Tänään tosiaan jatkui noiden kanssa pelleily. Biltsun paineilma vasara oli käytössä, jolla mukavasti sai levitettyä noita pallojen pesiä, mutta pultin päätä räpättämällä ei mitään. Nyt ongelmia aiheutti toisen puolen alatukivarren pallonivel. Semmonen käsimallin toho lämmitti sitä vartin ja kirrasin ulosvetimen sekä hakkasin vasaralla että lekalla. Lopuksi kiskasin minkä jaksaa, nii ulosvetimen pultti katkes. Pitäs varmaan saada punahehkuun asti tota rautaa jotta irtois.
Comment
-
Irroitin projektin 4.2:n hyllyssä olleesta ohjaustehostimen pumpusta hihnapyörän. Surkealla ulosvetäjällä sitä ei suoraan saanut nypättyä veks, mutta sai sen verran painetta siihen että vasaralla naputellen irtosi lopulta. Ei ole aikaisemmin noin napakasti jymähtänyttä hihnapyörää osunut kohdalle.
A4:sta irroitetusta 2.8:sta lähdin ottamaan imusarjaa irti ajatuksella "helppo homma, senkun vaan 5mm kuusiokololla pyöräyttää ruuvit auki". Ihan ei mennyt putkeen kun kahdestatoista kiinnitysruuvista puolesta pyörähti avain tyhjää, prkle!! T40 torx -hylsy ostoslistalle ja sillä yrittämään uudestaan...
Comment
-
Peruuttelin moottoripyörää tallista, kun se yhtäkkiä lakkasi liikkumasta. Eteenpäin se kulki räikkämäisen rallatuksen säestämänä, mutta taaksepäin ei sitten senttiäkään. Kytkimen painamisella ei ollut vaikutusta asiaan. Älysin lopettaa tuuppailun, ennenkuin ollaan keula takaseinää vasten. Oli melko rupinen savotta tuupata kolmesataakiloinen matkapyörä keskituelle, kun taaksepäin liikuttaminen vastustaa.
Takapyörä pyöri normaalisti -> etupyörän kimppuun. Nyt selvittiin halvalla. Abs-anturin pultti oli varissut tallin lattialle ja päästi anturin nojaamaan hammaskehäänsä johon se kiilautui peruuttaessa. Pultti paikalleen ja ei muuta kovaa ajoo.
Sinänsä kiva että kotitallissa eikä keskellä Alppeja tai vaikkapa laivan autokannella... Ajelin juuri kolme viikkoa ja yli 7000 kilometriä keski-Euroopassa ilman mitään teknikaaleja.
Comment
-
Siivosin tallia, jotta ässän sai pois montulta. Hieman oli taas ongelmia saada auto ulos, kun meinasi jäädä pariinkin otteeseen mahastaan kiinni..
Samalla myös ajoin ässällä ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen. Auto tuli nyt odottelemaan omaan pihaan seuraavaa siirtoa (mikä se sitten ikinä onkaan).
Comment
-
A4:sta irroitetusta 2.8:sta lähdin ottamaan imusarjaa irti ajatuksella "helppo homma, senkun vaan 5mm kuusiokololla pyöräyttää ruuvit auki". Ihan ei mennyt putkeen kun kahdestatoista kiinnitysruuvista puolesta pyörähti avain tyhjää, prkle!! T40 torx -hylsy ostoslistalle ja sillä yrittämään uudestaan...
Comment
-
Perin juurin tärkeää remonttia paremman tekemisen puutteessa... Rupesin modaamaan Audin 16" peltivanteita T4 portteriin sopiviksi. Tai meneehän ne tietty heittämällä mutta jää vähän sisään... Renkaat pois vanteilta, hitsisaumat auki ja keskiötä saa mukavasti painettua parikymmentä milliä sisäänpäin ilman kehän kääntämistä niin alkaa offsetti olemaan asianmukainen. Yksi vanne melkein jo tehty, huoh
Comment
-
Vaihdoin OEM-ledikilvenvalomoduulit, mutta eihän ne lähteny pelaamaan.
Kuvassa Kiinalainen versus orkkis. Ja VCDS-läppärin kansi. :D
Comment
Comment