Appivanhempien 1.8tq B6 Cabrioon vaihtelin pakoputkesta ensimmäisen katalysaattorin jälkeisen pätkän. Samalla huomasin yhden huohotusputken olevan poikki joten turasin siihen uutta letkua. Ja lopuksi muistin että AlpiPanssari on odottanut toista vuotta asennusta puuvajassa joten laitoin senkin paikoilleen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Siitä ilosta, että konserni on menneisyydessä hetkellisesti repsahtanut asentamaan poikittaismoottorisiin malleihinsa kunnollisia automaattivaihteistoja (Aisin Warnerin 6-pykäläinen), intouduin vaihtamaan lootaöljyt. Olisi mukamas tarvittu öljynpropun tilalle asennettava täyttöliitin, mutta onneksi kyljestä löytyi hiukan kehnommin netissä dokumentoitu huohotusnippa jonka poistamalla sai lotrattua uudet voiteet perinteisellä letku/suppilo-menetelmällä siististi konehuoneen päästä käsin.
Comment
-
Comment
-
Cayennen venttiilikopan tiivisteet on vuotanu jo jonkun aikaa, oli ostaessakin tiedossa. Hommasin sitten uudet tiivisteet ja eilen ryhdyin vaihtaan ajatuksella "Audin 4.2 V8 tiivisteet vaihtaa tunnissa molemmin puolin, ei kai se tähän sen vaikeempi voi olla". Juuei. Ei vaihda tähän. Ei todellakaan. Joku 4h myöhemmin oli apukuskin puoli vasta auki. Paikkojen putsaus, tiivisteiden vaihto ja takas kasaan laitto ehkä toisen 4h. Nyt olis toinen puoli tehtynä ja sais alottaa kuskin puolen, sen pitäis nettiforumien mukaan olla helpompi mutta tuskin sekään ihan itestään tapahtuu.
Ensi kerralla sais sheivattua ehkä pari tuntia koko hommasta pois kun ei mee aikaa opettelemiseen ja ihmettelemiseen. Vaan kyllä on kamalasti purettava romua edestä että saa vaikka sytytystulpat vaihdettua. Mikään ihme että huollot maksaa aina tuhansia euroja jos jossain teettää.
Comment
-
Kaverin 4F Allroadin ohjaustehostimen letku 6 oli kanssa pahassa paikassa. Lopulta luovutettiin ja uusittiin se ensiapuna vain puoliksi.
allilla ei ollut vihreää kultaa, mutta varaosa-autoista sai kerättyä sitä kotimatkalle tarvittavan määrän.
Omaan 4B Audiin vaihdettiin peruutusvalon kytkin ja paikkasin takarenkaan, jossa oli pitkä naula.
Peruutusvalokytkin oireili myös navigaattoriin, joka kuvitteli, että autolla peruutetaan koko ajan ja ilmansuunnatkin sillä oli sekaisin :D
Kuvassa ajetaan moottoritietä etelään Helsinkiä kohti ja auto pomppii tien länsipuolella sahalaitaa: peruuttaa hetken kauemmaksi tiestä ja gps hyppäyttää sijainnin tien viereen.
Kiihdytyskilpurin toisesta magneetosta oli kiila murtunut ja moottori räjähti - kaikki 8 kankea poikki :(
Joku oli käynyt rikkomassa Launchin vikakoodinlukijan OBD-bluetooth mokkulan. Kolvailin siitä illan päätteeksi rikkinäisen USB-liittimen irti.
Comment
-
Samperi, ostin, Nissensin kennon varalle hyllyyn. Pitääkö se nyt unohtaa ja ostaa Hella varalle?
Comment
-
Tuli vaihdettua vesilaippa kannen takaosasta. Ihan muutaman kirosanan sai päästellä, mutta sinne kai se lopulta meni. Ei ollut kivaa.
Comment
-
Kaksi päivää olen siivonnut ja järjestellyt autotallia: Nyt sinne sopii teoriassa 900CD ja Cabriolet yhtä aikaa sisälle, mutta tuolloin ei tallissa kyllä harrasteta mitään. :/
CD-Saabi pitäisi hakea ensi viikonloppuna maalarilta, jonka jälkeen selviää, kuinka paljon siinä on harrastettavaa ennen leimaa. (Vastahan tuo on ollut 18 vuotta työn alla, joista 6 vuotta maalarilla. - Saattaa siis olla, että ainakin sähköissä olisi jotain pientä kytkentähommaa jäljellä...)
Comment
Comment