ESP:hen kun tottuu, niin siitä ei halua luopua. Esim liikenneympyrät on huomasti kivempia ajella ESPi päällä, kun auto jarruttelee omiin nimiin ja kääntyy helpommin, eikä puske.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A8/S8 ostamassa.
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viestiESP:hen kun tottuu, niin siitä ei halua luopua. Esim liikenneympyrät on huomasti kivempia ajella ESPi päällä, kun auto jarruttelee omiin nimiin ja kääntyy helpommin, eikä puske.
Eri juttu kenellä se pysyy tuon kokoisessa tilassa hanskassa. Mutta tähän malliin:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=IyaM_2w3jMI[/ame]
Mutta vakavasti ottaen kyllähän ESP varmaan tuommoisessa(kin) tilanteessa etua on.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LongJohnIstuneko sinne faceliftin xenonit vaikka 2002 vuosimallin aihiosta? Vai onko kiinnitykset ja muut erilaiset? Kai noissa tämän vuosituhannen vehkeissä alkaisi bi-xenoneita jo olla? -97 saisi lyhyet kuitenkin jo asentaa umpion osalta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Moukka'Bloukka Näytä viestiTarkotitiko pelkkää projektoria vaiko koko lyhtyä? Koko lyhty ei vissiinkään istu, on keulapellit ja kiinnikkeet hiukan erilaiset. Ja mun mielestä facelift-D2-A8:ssa ei ole vielä bi-xenoneita. Palikoista vaan rakentamaan orkkis lyhtyyn.
Missähän vaiheessa Audille alkoi tippua tehtaan optiona bi-xenon valoja?
Comment
-
Emt, kun niitä pelkkiä bi-xenon projektoreja saa netistä. Romiksilla täälä suomessa on aika hintsusti vielä noita bii-malleja.
Comment
-
Meneekös ne tee-itse umpiot läpi katsastuksessa? Ei siihen lasiin sitä merkintää saa kuitenkaan.
Apropoo kun noista pakopuolista oli puhetta. Tämmöinen minusta aika murakan ja puhtaan soundinen d2 pätkä löytyi:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=pZj9aONBoNk[/ame]
Ei röpise eikä rämise. Tiedä sitten millainen kumina kapiinissa matka-ajossa...
Comment
-
Ajattelinpa kirjotella tänne nyt kokemuksia, kun viime lopputalvesta tuommosen ison Audin ostin. Toistaiseksi on hyvin pelannut. Normi huoltoja osia on toki saanut uusia. Yhden tukivarren, etuiskarit, vaihteisto öljyt ja suodattimen ja sitten takakardaanin huulitiivisteen. Mitäs vielä..? Etulevyt ja -palat. Taaksekkin pitäs vaihtaa, kun vaan viitsisi. Ja paljon vapaavalintaisia juttuja laiteltu. Kilomeetrejä on kovin vähän tullut kun auto ostin varta vasten talviautoksi. Ensi talvi näyttää miten toimii. Lähinnä mielenkiinnolla odotan tulevia yhteisiä aikoja, koska rehellisesti sanottuna ostin Nettiauton halvimman 4.2i A8:sin.
Vaihteisto on pelannut ihan ok... Tasakaasulla ajettaessa muutama sekunti vaihdon jälkeen se nyppää, ihan kuin turbiini lukittuisi. Mikäköhän lienee...? Pitäskö postata aiheesta ihan oma topickki? En ole viitsinyt asiaa murehtia, ajoa vaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viestiESP:hen kun tottuu, niin siitä ei halua luopua. Esim liikenneympyrät on huomasti kivempia ajella ESPi päällä, kun auto jarruttelee omiin nimiin ja kääntyy helpommin, eikä puske.
Comment
-
Ei oo tapana tuo ylikovaa ajaminen, samaa vauhtia, kuin eilman ESPiä, mutta ESPillä ei tarvi "jännittää" jalka jarrulla tms, kun se menee automaattisesti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hartsi Näytä viestiEipä ole tipeissä läpysköistä riemua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja juudas Näytä viestiKyllä nuo minusta ainakin ihan mukavat on olla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LongJohn Näytä viestiHmm, kärsiskö kertoa laajemmin? :)
Comment
-
Kyllä sillä tippi kepilläkin ehtii samalla lailla
Comment
-
Mutuna syy tohon on se, että jos joku valopää ajaa tippi puolella, niin ei vahingossa kelaa isompia vaihteita läpi kovassa kiihdytyksessä kun G-voimat ottavat armottomaan syleilyyn räjähtävän kiihtymisen ansiosta :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja msippala Näytä viestiOnkohan muuten mikä ollut insinöörillä mielessä, kun on tuon tippikepin suunnitellut, kun mun mielestä ainakin on + ja - väärinpäin, eli isompi vaihde työntämällä ja pienempi vetäen päälle? Oliskohan iso homma evota ne oikeinpäin?
Comment
-
Tottumiskysymys, mutta omasta mielestä manuaaliasennon + ja - ovat luontevasti oikein päin. Kun kiihtyvyysvektori osoittaa eteenpäin, työnnetään myös kepistä eteenpäin suuremman vaihteen kytkemiseksi. Kun kiihtyvyysvektori osoittaa taaksepäin, myös kepistä pitää vetää taaksepäin, jotta saisi pienempää pykälää silmään. Eli sporttiajossa keppiä väännetään aina kiihtyvyyden suuntaan.
Tietysti tämä tuntuu luontevalta allekirjoittaneen mielestä, koska ainoa "tippilovellinen" automaatti, jota olen käyttänyt, on TT:n DSG. Mutta eikö kaikki muutkin Audi-miehet ole tottuneet tähän samaan? Onko joukkoomme eksynyt kilpailevan heimon edustajia levittämään kerettiläisiä uskomuksiaan? ;)
Comment
-
Onko joukkoomme eksynyt kilpailevan heimon edustajia levittämään kerettiläisiä uskomuksiaan? ;)
Samalla tavalla se on nurinkurisesti kuin jalkavaihteellisessa pappatunskassa, jossa ykkönen on ylhäällä ja kakkonen potkastaan alaspäin. Ja en äkkiä tiedä yhtään sekventiaalilaatikkoa, joka toimisi samoinpäin kuin audin tippikeppi. Tosin ei ihan sama asia, eikä mulla kokemusta noista sen enempää.
Mutuna syy tohon on se, että jos joku valopää ajaa tippi puolella, niin ei vahingossa kelaa isompia vaihteita läpi kovassa kiihdytyksessä kun G-voimat ottavat armottomaan syleilyyn räjähtävän kiihtymisen ansiosta :)Viimeksi muokannut msippala; 9.12.2011, 09:36.
Comment
-
Niin nuo läpyskät menisi tippikepin ohi oikeastaan vain semmoisessa tilanteessa että haluaa pitää molemmat kädet ratilla eikä pyöritellä "vasurilla" oikean levätessä kepillä kepittämässä. Miten usein kasin kokoisella on sitten ko tilanteessa? No tekstistä päätellen juudas tainnut ainakin moiseen näillä lumilla törmännyt. :)
Comment
Comment