Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    No eipä tähän kyllä paljon apuja tullu mutta tulipa kuitenki ostettua..

    Comment


      #92
      Hyvä että mieleinen auto löytyi. :) Sekä B8:sta että 3.0 TDI:stä on täällä niin monta ketjua jo ennestään että siksi varmaankin vastausinto oli laimea.

      Comment


      • #93
        Voi olla näinkin. Tietoa kyllä löytyikin ja kattellu näitä jo reilun vuoden muutenkin. Sillä laitoin kysymystä että jos jotain uutta olis ilmenny. Vieläkin saa vinkkiä heittää jos jotain mieleen tulee. Ostopalstaltakin löytyy aiheeseen liittyvää..

        Comment


        • #94
          A4 B8 hankinta

          Elikkäs ko. autoa olen vähän katsellut tuon entisen tilalle. Mut eihän noita taida uskaltaa kohta ostaa kun täällä tarpeex selailee! ;)
          Hakusessa siis vm.11-12 B8 farkku,quattro,2.0 diisseli,manuaali,max 130tkm&30ke.

          Mahdollisesti 105kw CAGA. Vieläköhän noissa on se surullisenkuuluisa korkeapainepumppu? Entä öljypumpun akseli viat? Mites se koritakuu,etulokarit ja mitä näistä on uusittu järestään maali/ruostevikojen takia?
          Asiasta on kyllä keskustelua varmasti täällä mutta kaikkiin en oo löytäny vastauksii...
          Laittakaa vaikka linkkejä tähän jos jossain on jo noista juttuu,käyttökokemuksia jne...

          Comment


          • #95
            A4 B8 Saksasta/Ruotsista?

            Harkinnassa tuollaisen A4:n vm. 2010 --> 2012 hommaaminen ehkä Saksasta/Ruotsista. Onko foorumilla ketään joka olisi lähiaikoina tuollaisen tuonut? Onko miten eroa Suomen tarjontaan? Paljonko säästää? Varusteita taitaa olla enemmän ja kilometrejä vähemmän...2.0TFSI taitaa olla oikea valinta, kun kilometrejä tulee vaan n. 10tkm vuodessa. Quattro ja automaatti myös vaatimuksena.

            Comment


            • #96
              B8 A4 3.0TDiQ Manuaali tyyppiviat

              Hei,

              Kovasti autokuumetta pukkaa ja koeajollakin jo käyty joten heräsi muutamia kysymyksiä otsikon automallin kestävyydestä ja vioista.

              Eli kiikarissa olisi 100-200tkm ajettu avant mallinen B8 A4 3.0TDiQ Manuaali CCWA moottorikoodilla.

              Olen koettanut foorumia ja nettiä selailla mutta mitään selkeää kuvaa
              kyseisen auton luotettavuudesta ei ole kehkeytynyt, muuta kuin maalipinnan ongelmat ja lokasuojien vaihtohommat.

              Mitenkäs on tämä moottori puoli sitten? Onko syöttöpumppu tai öljypumppu vikoja kuinka ollut liikenteessä?

              Ajettavuushan kyseisessä pelissä on huippua mutta sitten tyyppiviat kiinnostaisi ihan siinä mielessä että jos auton hankkii niin vois ne etupainotteisesti korjata/vaihtaa uuttaa osaa ennen isompaa remonttia :)

              Comment


                #97
                Tää nyt ainakin. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=132150

                Comment


                  #98
                  Harkinnassa tuollaisen A4:n vm. 2010 --> 2012 hommaaminen ehkä Saksasta/Ruotsista. Onko foorumilla ketään joka olisi lähiaikoina tuollaisen tuonut? Onko miten eroa Suomen tarjontaan? Paljonko säästää? Varusteita taitaa olla enemmän ja kilometrejä vähemmän...2.0TFSI taitaa olla oikea valinta, kun kilometrejä tulee vaan n. 10tkm vuodessa. Quattro ja automaatti myös vaatimuksena.
                  Pari kuukautta sitten tuli tuo oma -11 3.0 TDI Saksasta. Tarjontaa siellä on paljon enemmän kuin Suomessa. Säästöä Suomen hintoihin ei juuri tule mutta autot on läpeensä paremmin varusteltuja kuin Suomiautot. Ja laajemmasta valikoimasta löytyy helpommin vähän ajettukin...

                  Comment


                  • #99
                    Toitko itse vai käytitkö välittäjää?

                    Comment


                      Jos mahdollisuus, niin ota -12 joka on jo facelift.

                      Comment


                        Jaa miksi? Vieläkö faceliftissä on tuolla koneella kunnon ohjaus?

                        Comment


                        • 08 ja 09 maaliskuuhun asti saa jollain naurettavalla 20% verolla kun silloin oli co2 taulukko löysempi ja tuli alvikielto voimaan siinä ohessa niin tulli joutui palauttelemaan.

                          Hyvin varusteltu,alle 150tkm ajettu 3.0tdiqA on sen 16-20 tonnia saksassa ja veroa vain 5 tonnia.

                          Comment


                          • Ostin 1kk sitten 2009 b8 2.0tdi:n Saksasta. 180tkm ajetun verot 2.000eur ja autojaan saa alle 9.000eur:lla. Veroprosentti tuollaisessa 2008-03/2009:ssä 17,4%.

                            Comment


                            • Jep ei siinä muuta vikaa ole kuin että tiptronic puuttuu :)

                              Mulla on ollut vuoden päivät kirjan merkkinä haku markkinoiden seurantaan, joku tuommonen olisi aika napakka b8 3.0tdi

                              Comment


                                Eli a4 allroadit putoaa pois, en ainakaan äkkiä löytänyt kuin 06/2009 ikäisiä?

                                Kunnon ohjaus = servotronic, vai?

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja jta
                                  Jaa miksi? Vieläkö faceliftissä on tuolla koneella kunnon ohjaus?
                                  Uudempi, pitää hinnan paremmin, päästöt tippunut kautta linjan vähän, koska facelift.. Lähinnä tarkoitin sillä, jos katsoo -11 ikäistä. Jos taas tahtoo pysyä pre-fl niin ihan sama onko -08 vai 10 kun molemmat näyttää samalle. Jälleenmyyntiä ajattelen. Minusta on turha maksaa vuosimallista jos auto on samanlainen.

                                  Comment


                                    Toitko itse vai käytitkö välittäjää?
                                    Käytin välittäjää www.autocenter.fi, toi avaimet käteen toimituksena ja sain vaihdokin hukattua sinne helposti...

                                    Comment


                                    • Tuota olen jokusen kuukauden kuolannut,tiedä sitten miksi on vielä myynnissä. Hinta ja speksit ainakin kohtaa.
                                      KLIKS

                                      Comment


                                      • Myyjä turkkilainen kun ei ole mennyt kaupaksi saksalaisille? Kuvat otettu neutraalissa paikassa joka ei kerro mitään myyjästä = usein turkkilainen myyjä joka peittelee sitä että auto myynnissä häkkimyymälässä.

                                        Comment


                                        • Oman B8 3.0 TDI:n hankin toissa lokakuussa 176tkm ajettuna, ja nyt on rullailtu 245tkm:iin saakka.

                                          Vaihdettu on etulokarit täysin maahantuojan piikkiin maalien ilman mukinoita halkeilun vuoksi reilun 200 tonnin ajon jälkeen. Moottorissa ei ole vikoja ollut mitään, mutta etupyörien laakereita tuo tuntuu syövän muutaman kymmenen tuhannen kilometrin välein. Vesipumppu kannattanee vaihtaa näillä kilsoilla seuraavassa huollossa.

                                          DPF -ongelmat ennaltaehkäisin poistattamalla sen ja EGR:n käytöstä. Samalla uusi softa kärryyn, ja sekä kulku että vääntöalue muuttui paljon mukavammaksi.

                                          Omani on manuaali, eikä mitään osia vaihdettu. Varauduin jo ostohetkellä kaksoismassan vaihtoon, muttei ole ollut mitään tarvetta. Turbokin toimii kuten pitää, tosin aavistuksen olen ainakin kuulevani enemmän vihellystä kiihdyttäessä kuin aiemmin.

                                          Enkä itse ole turhautunut manuaalin kanssa kertaakaan, varsinkaan ohjelmoinnin jälkeen.

                                          Ns. Must have -varusteina pidin autoa etsiessäni Drive selectiä sekä säädettävää iskunvaimennusta, joka ainakin VCDS:ssä kulkee nimellä Magnetic ride. Sporttipenkit tietty. Ajettavuushan tuossa on erinomainen, eikä alustan suhteen ole tarvinnut tehdä parannuksia. Mataluudeltaan tämä vastaa about S-line -alustaa, ehkä jopa inasen matalampi, vaikka konfiguraattorissa luki -20mm.

                                          Comment


                                          • Audi A4:sta ostamassa.

                                            Olen hankkimassa ensimmäistä Audia ja malliksi tarkentui A4 Avant Quattro TFSI 2.0 vm.2009 - 2013. Mitä kaikkea näistä kannattaa tarkistaa koeajoa tehdessä? Öljynkulutus tyyppivika on tiedossa mutta voiko tuota todeta jotenkin?

                                            Comment


                                            • Jos varman päälle haluat pelata niin unohda pre-FL mallit vuoteen 2011 asti ja osta suosiolla auto vm. 2012 eteenpäin. Näissä 2.0 TFSI malleissa tuo öljynkulutus on taatusti korjattu. Toinen vaihtoehto on että, haet vanhempaa mallia olevan auton, jossa tuo ongelma on (todistettavasti) korjattu tehtaan piikkiin männät ja kiertokanget vaihtamalla...

                                              Comment


                                              • Tai asiakkaan omasta pussista maksettuna, samat toimenpiteet silloinkin tehdään kun maahantuojan/tehtaan/myyjäliikkeen maksamana.

                                                Comment


                                                • Noita 2012 malleja tuntuu olevan aika vähän myynnissä. Mikä lienee myyjäliikkeen vastuu asiassa jos auto syö järjettömästi öljyä? Todennäköisesti samaa luokkaa kuin perävalotakuu. Mitä muita kohteita näistä kannattaa tarkastaa? Näissä kai automaattilaatikot tai vaihteisto ylipäätään ei liene heikoin lenkki?

                                                  Comment


                                                    Omien kokemusten pohjalta komppaan Kozelia. Exä oli pre-facelift (vm.2009 2.0 TFSI quattro) ja öljynkulutuksen lisäksi oli kasa muita ongelmia. 60tkm:n aikana hajosi puhaltimen moottori ja ohjausyksikkö, sähköisen käsijarrun ohjausyksikkö sekä kuskin puolen sähkölukko. Kovemmilla pakkasilla kääntyvät peilit saattoi jäädä ääriasentoihin eikä niitä saanut takaisin keskiasentoon ennen kuin auto sai lepoa lämpimässä parkkihallissa.

                                                    Nykyinen on muuten vastaava, mutta vm.2013 ja automaatti. Tässä olen havainnut "mutteriohjausta" lähellä nollaa olevissa lämpötiloissa. Saa nähdä tuleeko se kuntoon pelkällä softapäivityksellä vai meneekö hammastanko samalla vaihtoon. Tykkään myös facelift mallin etu- ja takavalojen muotoilusta enemmän, tosin menee makuasioiden puolelle.

                                                    Comment


                                                    • Muutamia yksilöitä autoliikkeissä tutkailleena, nuo kannattaa tarkistaa pre-fl autoista.

                                                      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=122402

                                                      Comment


                                                      • Näyttää olevan näissä A4:ssa niin paljon vikaa että voipi olla parempi ostaa bemari.

                                                        Comment


                                                        • Täh, tämähän harraste toimintaa :D

                                                          Comment


                                                            Täytyy vielä sen verran sanoa, kun tuossa aiemmin tilitin kohtaamistani ongelmista A4:sten kanssa, että joka päivä kun kävelen parkkipaikalle niin suu kääntyy hymyyn. Aamuista työmatkaa odottaa oikein innolla (varsinkin näillä keleillä) ja sitä koittaa keksiä kaikenlaisia turhia reissuja että pääsisi vain ajamaan. Vaikka ongelmia on ollut, niin auton tuottama mielihyvä on kyllä korvannut siihen kuluneet pennoset. :)

                                                            Toki bemarillakin saattaa olla samanlainen vaikutus...

                                                            Comment


                                                              Niputin samaan edellisen samaa aihetta käsittelevän ketjun kanssa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X