On se ihan kestävä kone. Mäntäremppoja on tehty, mutta huomattavasti vähemmän, kuin 2.0TFSI. Jos multin meinaat niin ehdottomasti 160hp versio. Sillä jo pärjää vaikka ei raketti olekaan. Sporttipenkit on MUST. Ajelin tollasella vajaa kaks vuotta eikä pahaa sanaa juurikaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 ostamassa.
Collapse
X
-
Vieras
1.8 koskee ihan sama öljysyöppöys kun 2.0 konetta. Ja on ihan sama minkä tehoversion noista valitsee, softalla tulee kaikista sama ulos.
Comment
-
Comment
-
Vieras
Noin 3k maksaa Audin orkkis korjausosat. Halvemmalla saa ie:n uudet männät. Ja siihen työt päälle.
Comment
-
Vieras
Se riippuu paikasta. Toki tuon päälle tiivisteitä, jakopääkamat, öljyt jne.pientarvikkeet.
Eiköhän työt ole alkaen 1500e ja siitä ylöspäin, riippuen paikasta.
Comment
-
Mun auton hanskalokerossa oli edellisen omistajan jäljiltä joku 7ke kuitti mäntäjumpasta joka oli tehty Lahden Laakkosella. En muista osaluettelon sisältöä kovin tarkasti mutta samalla oli vaihdettu jakoketju hilppeineen joka nostanee hintaa jonkin verran. Ainakin merkkiliikkeessä.
Comment
-
Savon mies on oikeassa ;) v.2013 ei ole havaittu öljynkulutusongelmia siinä missä pre-facelift malleissa oli. Kannattaa käydä kokeilemassa tuollainen 88kw malli vs. sitten vaikka 132kw (tms), vaikka optimoinneilla saakin samat ulos.. TDI ja TFSI nyt riippuu vähän ajomääristäkin, jos kustannuksia ajattelet. Tutustu myös lisävarusteisiin, näin tekisin itse jos nyt olisin ostamassa, "muutama" ruksi kun puuttuu varustelistasta. 88KW lienee aina myös multitronic ja etuveto (ei varmaa tietoa!), joista eka on toki makukysymys, itse en tykkää, ja tokaa en myöskään enää ottaisi.
Muutoin A4 B8 on kyllä loistava auto !
Comment
-
Ei ole enää auto näköjään myynnissä... Kuulin muutamalta autojobbarilta, että KAIKKI TFSI-moottorilla varustetut Audit ovat sellaisia, ettei niitä kannata ostaa eikä kukaan autokauppias uskalla niitä ottaa myyntiin. Tietty asiaan täytyy suhtautua varauksella, mutta ajattelin että täällä olisi jotain tietoa ko. asiasta. Tule ajettua se 20-25tkm/vuosi, joten melkein kumpi vaan sen puolesta sopisi.
Comment
-
No siitä varmaan tiedettäisiin täällä ihan yleisesti jos ne kaikki myyntikelvottomia olisi mutta litra/1000km öljyä on tietysti autokaupan taloudelle iso riski jos realisoituu.
Saman lauseenhan voisi yleistää kaikkiin automaattilaatikoihin ja dieselkoneiden suuttimiin jos pelottelemaan alkaa essonbaarihuhuilla
Comment
-
Vieras
Kyllä minä annan vinkiinä sen, että tarkastaa onko kulutuskorjaus tehty. Jos ei ole, jätä kauppaan.
Vaikka marginaalissa ne isot syöpöt onkin, niin silti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja boxi83Ei ole enää auto näköjään myynnissä... Kuulin muutamalta autojobbarilta, että KAIKKI TFSI-moottorilla varustetut Audit ovat sellaisia, ettei niitä kannata ostaa eikä kukaan autokauppias uskalla niitä ottaa myyntiin. Tietty asiaan täytyy suhtautua varauksella, mutta ajattelin että täällä olisi jotain tietoa ko. asiasta. Tule ajettua se 20-25tkm/vuosi, joten melkein kumpi vaan sen puolesta sopisi.
Minulla on nyt omalla 1.8tfsi EA888 Gen.3 125kW/320Nm pohjaisella B8 faceliftillä takana ~65tkm ja autossa ei takuuaikana vaihdettua termostaattia ja >30 'C pakkasilla temppuilevaa takaoven lukkoa lukuun ottamatta ole ollut mitään vikaa. Neljä kertaa olen tuona aikana vaihtanyt öljyt ja ainakaan tähän mennessä ei ole kertaakaan 15tkm vaihtovälillä tarvinut voiteluainetta lisätä.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kontioKoskeeko tuo kaikkia tfsi koneita vai pelkästään 2-litraisia vanhempia malleja?
Comment
-
Nyt olisi auton vaihtoa tiedossa. Eli hakusessa on a4 b8 farmari, tomaattina ja diisselillä, mielellään 2.0tdi. Hyvät/huonot puolet. Hyvien perustelujen pohjalta voin myös alkaa selaamaan bensakoneita.
Tässä yksilö mitä olen nyt seuraillut vähän aikaa http://nettiauto.com/audi/a4/8223539
Comment
-
Hyvät on kyllä varusteet. Liian hyvin varusteltu kotimaahan uutena tuoduksi, mutta harvemmin siellä saksassa noi lokarit ruostuu kun ei ole hiekkateitä, eli varmaan täällä ajettu kaaret ruosteelle.
Niiden vaihdon kun sovit niin vaikuttais napakalta peliltä. Ja toki paperit käyt läpi jne. Multitronicissa olisin aika tarkka että 60tkm välein vaihdettu öljyt eikö lipsuttu siitä yhtään.
Olikos jakohihna 180 vai 210 huollossa?
Lisäyksenä että kone ja laatikkokin on oikein hyvä kun on huollettu. Ainoa ns tyyppivika on se kuivan dieselin aiheuttama korkeapainepumpun leipominen kiinni mikä aiheuttaa ison remontin. Realisoituu lähinnä bensalla ajaessa ja amerikassa missä on huonoa dieseliä. Maltillisen softankin laatikko kestää, kaikki 0AW:t pitäisi 400Nm sietää.
Comment
-
Laitetaanpa tänne mielipidekysymys tälläisestä audista:
http://www.nettiauto.com/audi/a4/8203958
Äidin nykyinen S80 Volvo on aivan surkea auto, kokoajan jotain pientä vikaa päällä ja 2,5 turbokoneen kulutuskaan ei oikein miellytä.
Tunnen tuon b8 korimallin läpikotaisin, sillä omani olen faceliftannut ja vaihtanut sisustan + löytyy vcds jos tulee tarvetta. Joten B8 on luontainen vaihtoehto äidin seuraavaksi autoksi.
Tuosta yksilöstä pari kysymystä;
Eikös faceliftissä ole jo korjattu typerät viat, kuten ruosteongelmat, takaovien lukot, mmi näyttö yms?
Entäs tuo 2,0TFSI öljynkulutus tai muut tyyppiviat, kun on ilmeisesti menty longlife-huollon mukaan?
Comment
-
Alkaa olla tuo SEK niin huonossa hapessa että B8:sit kannattaa ostaa kyllä Ruotsista - eli www.blocket.se vaan selaamaan ja SEK vaihtokurssit www.forex.fi
Comment
Comment