Noin 15 000km
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 ostamassa.
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja dazedTervehdys,
Olen päätynyt A4 allroadiin, koska autolla ajetaan enimmäkseen kaupungissa ja ulkonäkö miellyttää silmää. Ulkomailta haku on nyt aikalailla poissa kuvioista.
Olenkin katsellut nettiautoa sillä silmällä muutaman viikon ja lukenut netistä TFSI koneisiin liittyvästä öljynkulutuksesta. Itsellä ei ole koskaan ollut diesel autoa, eikä sellainen hirveästi kinostelisi nytkään.
No ,niin tuli ostettua -17 vuoden A4 B9 Allroad 140kw diesel.
Vaikuttaa hienolta peliltä, virtuaalimittareineen kaikkineen.
Onko jossain jotain koodia tms, millä saan tietooni kaikki autossa olevat lisävarusteet?
Comment
-
https://erwin.audi.com/erwin/showHome.do
Maksamalla muutaman euron pääset lataamaan pitkän listan jossa lukee kaikki varusteet mikä autollasi on.
Comment
-
Comment
-
Ensimmäistä A5 ostamassa ja tämä(kin) keskustelu luettu läpi. Moottori siis 1.8 TFSI ja CJEB eli mitä ilmeisimmin 3.gen EA888 jossa ei pitäisi öljynsyöntiongelmaa enää olla. Kuitenkin internetin ihmeellisestä maailmasta löytyi juttuja turboahtimesta (tai sen toimilaitteesta), jossa tulisi ongelmia 100tkm kohdilla. Katseltu auto on ajettu himpun alle sen. Onko muilla ollut ongelmia turboahtimen kanssa - eli bensamoottoreilla ja n. 100tkm ajetuilla?
Comment
-
Olen katselemassa Audi A4 b8 2.0 tdi:tä. Osaan on näköjään vaihdettu turbo, kaksoismassa sekä kytkin. Mulla olisi yksi Audi tarjolla 2.0 tdie 100kw jolla ajettu melkein 300tkm eikä noita vaihdettu.
Kokemusta vanhemmasta Audista 1.9 tdi jolla ajettu yli 500tkm ja alkuperäisillä mennään edelleen. Onko näissä uudemmissa odotettavissa vikoja/remontteja? Ja onko eroja 100kw, 105kw ja 125kw kestävyyden kannalta?
Comment
-
131tkm tuli juuri mittariin omalla CJEB koneella ja ei ole ongelmia nimeksikään ollut. Termostaattikokonaisuus ja kusivemppu vaihdettiin pois heti kauppojen alkajaisiksi, jonka kyllä tiesinkin tulevan eteen ennemmin tai myöhemmin. 50tkm tällä siis ajellut itse. Pyöränlaakerijumppaa ja perus öljynvaihtoja suurimmaks osakseen. Manuaaliaskin etuperän stefa piti vaihtaa, ainut vähän isompi korjaus termarin lisäks. Poikittaiskoneisiin oon muutamia ahtimia uusinut säädinongelmien takia, mutta suurempaa mekaanista vikaa ei ole tullut itselle työmaalla vastaan, eli sanosin aika perusvarmaksi koneeksi, kun öljysyöpöttely ja ketjuongelmat on loistaneet poissaolollaan näissä gen 3 vehkeissä.
Comment
-
Minulla on -13 automaatti CJEB 130tkm alla ja olen ajanut sillä (hänellä) n.25tkm. Edellinen omistaja oli vaihdattanut tuon ominaisuus termostaatin. Vaihdettu uudet jarrupalat eteen ja kuskin turvavyön lukko (luultavasti oli vain roskia välissä). Alkujaan ostin öljyä täyden kanisterin ja siitä on kulunut 3L (2,5 vuotta). Saabien jälkeen olen sopeutunut ja osittain tykästynyt. Xenonit ja sitten niiden asentoanturien säädättäminen olivat kallista lystiä.
Comment
-
Tehdäänkö tuo öljyremontti siten, että samat vastaavat palikat koneeseen ja ongelma mahdollisesti uusiutuu vai tehdäänkö niissä muutoksia verrattuna alkuperäiseen tilanteeseen?
Comment
-
Yleensä merkkiliikkeessä lyödään päivitetyt osat sisään jolloin ongelmaa ei pitäisi enää tulla.
Muualla tehtynä on myös koneistettu vanhat männät uusille öljyrenkaille.
Siitä ei liene kovinkaan paljon dataa kumpi on parempi keino. Molempien pitäisi käytännössä toimia yhtälailla.
Comment
-
Ok, onko tietoa onko noihin B8.5 tehty jtn päivitystä rakenteeseen öljynkulutusongelmien suhteen, eli ongelmaa jo tehtaalla ehkäisty?
Comment
-
On, EA888 Gen.3 koneissa ei vikaa pitäisi enää esiintyä. Mulla oli B8.5 CJEB 125kW 1.8tfsi ja se oli hyvä, toki auto oli mulla ollessa 24-125tkm ajettu eli uudehko.
Comment
-
Faceliftin yhteydessä päivittyi ainoastaan 1.8TFSI, 2.0TFSI päivittyi vasta mallivuodelle 2014.
Merkkihuoltoa lainaten "uuden moottorityypin myötä öljynkulutusongelmat loppui kuin seinään". Toki sinisilmäisesti ei tuohonkaan kannata uskoa, mutta ainakin oma 160 tkm ajettu 1.8 TFSI (CJEB) ei kuluta "tippaakaan" öljyä.
Comment
-
Vielä tarkennusta, onko B8.5 2.0tdi koneisiin tullut tuota tehtaanpäivitystä? Olen nyt katsellut sekä 130kw että 140kw- koneisia, Allroadia ja tavan A4. Harvassa vain nuo tavan A4 farkut sähköluukulla...
Comment
-
Aavistuksen houkuttaisi A4 B8.5 2.0 TFSIq. Öljynsyöntongelmia ei enää ole, mitenkäs s-trionicin kanssa? Tai muuta mitä kannattaa katsoa sillä silmällä.
Eteen tullut tuo yksilö: https://www.nettiauto.com/audi/a4/12707809
Comment
-
-
Eli olisi tarkoitus hieroa huomenna kauppaa -14 vm audista 2.0 tfsi 165kw moottorilla. Ilmeisesti öljynsyönti ongelmaa ei pitäisi olla. Onko kyseisessä moottorissa muita ongelmia tai b8.5 kopassa ihmeellisiä ongelmia. Paluu audiin on ilmeisesti edessä reilun vuoden ajelin tähtikeulalla, mutta meni lunastukseen, kiitos korealaisella autolla ajavan henkilön. Päätti kokeilla miten mersun perse kestää ja lunari reissu tuli.
E: Kaupat tuli tehtyä audista katotaan miten palvelee.
Comment
-
Löytyi tuolta englanninkieliseltä Audi A4 - Wikipedia sivustolta tuosta varmistusta. On niin kuin Petri R yllä tiesi.
B8 (Typ 8K; 2008)
The quattro permanent four-wheel drive system uses the latest Torsen T-3 centre differential, with a default 40:60 front to rear asymmetric torque distribution ratio (used first on the B7 RS4) as standard. (Previous A4 Quattro models split torque with a default front:rear 50:50). The additional torque bias applied to the rear wheels helps mimic the driving dynamics of rear-wheel drive cars.
Comment
-
Oisko antaa viimoset vinkit mitä kattoa läpi. Aikeissa on mennä katsomaan B8 A4 Allroad vuodelta 2010. Koneena tuo 170hv 2.0TDI ja kovalla askilla ja reilu 200tkm tullut mittariin.
Comment
Comment