Mikä on normaali täyttöaste tossa suodattimessa +/- 150tkm?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 ostamassa.
Collapse
X
-
B8.5 3.0TDI Quattroa ostamassa
Uusi foorumilainen ilmoittautuu.
Eli olen katsellut seuraavaksi hankinnaksi otsikon mukaista yhdistelmää automaattilootalla ja vuosimallia 12-14.
Onko ollut minkälaisia kokemuksia ja mitä kannattaa katsoa auton huoltohistoriasta?
Kestääkö jo näissä vähän paremmin laatikko?
Entäs onko ruoste ongelmat hävinneet faceliftin myötä?
Comment
-
Toistaiseksi ainakin ihan hyvät kokemukset, olen nyt reilun 90tkm ajellut '13 mallisella B8.5 Avantilla. Autolla tähän mennessä kaiken kaikkiaan 240tkm mittarissa, eikä ole ollut laatikon kanssa ongelmia (vielä), öljyt ja suodatin vaihdeltu 60tkm välein kuten kuuluukin. Ei oikein mitään muutakaan isompaa (vielä), kuluvia osia lähinnä ja tankin lukitus on antautunut (tyyppivika, osat jotain 30€ luokkaa).
On näitä tuoreempia Stroniceja sanottu ainakin paremmaksi kestoltaan kuin ihan ekoja versioita prefaceliftissä. Toki näitä myös edelleen paljon haukutaan ja on niitä kuuleman mukaan tarvinnut korjaillakin. Huoltohistoriasta kannattaa ainakin se selvittää, että öljyt ja suodatin on vaihdettu tosiaan säntillisesti sen 60tkm välein. Joka tapauksessa suosittelen lämpimästi automaattivaihteistoa 3.0TDI:n jatkeeksi, mutta se on luonnollisesti kovin paljon makuasia.
Ruosteongelmia en lähde peruspessimistinä sanomaan kokonaan selätetyksi, mutta väittäisin faceliftin sietävän ruostetta merkittävästi paremmin kun prefaceliftin.
Tämä on kaiken kaikkiaan oikein hyvä laite jos tykkää jännittää, kun autossa on Stronicin lisäksi vielä jakopää ketjulla ja siinä paljon moitittu uudempaa mallia oleva jakoketjun kiristin. Oikein jos haluaa yöunensa menettää, niin suosittelen tutustumaan myös sitä käsitteleviin keskusteluihin tällä ja muilla foorumeilla. Omiin yöuniin ei se kiristin ole vielä tullut.
Comment
-
A4 Allroad 2.0 tdi 2015
Tuollainen olisi harkinnassa hankkia ja heräsi kysymyksiä.Tässä mallissa on 150hv moottori onko näissä eroa ja mitä entisiin verrattuna kun vaihtoehdot oli ennen 143hv ja 170hv.Mihin näissä kannattaisi kiinnittää huomiota ostotilanteessa?Etukäteen jo kiitoksia vastauksista.
Comment
-
Jos koodi on otsikossa oikein (viestissä eri koodi) niin kolmannen sukupolven EA888, en keksi mitä olennaista sudenkuoppaa tuossa moottorissa olisi. Mahdoitkohan kysyä samaa äskettäin eräällä toisellakin foorumilla, vai onko sattumalta vaan ihan sama kysymys, kun muistan sellaiseen jo äskettäin vastanneeni...
Comment
-
Kosteuden ja kuran keräävää huopa(sk)a ne sisälokarit on olleet jo b7sta lähtien edessä ja takana.
B8.5 faceliftiin tuli ne kapeat muovin pätkät etukaaren takaosaan. Kai ne vähän pahimmilta kiveniskuilta ja maalinlohkeamilta suojaa. Jos paremmin käyttöä ja kiveniskuja (eli pintapeltien ruostumista) vastustavaa b8ia haluat niin osta allroad, tavan aakkonen on niin heikosti suojattu kaaristaan ja helmoistaan ettei sitä ole tarkoitettu hiekkatiellä ajettavaksi ilman suojateippauksia tms. IMHO.
Täällä b8:n maalilohkeilu- ym. keskustelu (faceliftin maalilohkeiluista ja maalauksista myös juttua):
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=122402
Comment
-
Oon miettiny tollasta audi a4 3.0 tdi quattroa, s line varustelulla esimerkiksi vm. 2011 noin 220tkm ajettua. Niin onko ton ikäsissä ollu jakopään ketju ongelmia mitä noissa vanhemmissa ilmeisesti on?
Muutenkin ois kiva tietää onko toi moottori kuinka luotettava noilla kilometreillä? Ja onko jotain tyyppivikoja? Onko perus huollot helppo tehdä ite? Öljynvaihto yms...
Comment
-
"A4 Allroad 2.0 tdi 2015
Tuollainen olisi harkinnassa hankkia ja heräsi kysymyksiä.Tässä mallissa on 150hv moottori onko näissä eroa ja mitä entisiin verrattuna kun vaihtoehdot oli ennen 143hv ja 170hv.Mihin näissä kannattaisi kiinnittää huomiota ostotilanteessa?Etukäteen jo kiitoksia vastauksista."
Sanoisin että vältä 177hv 2.0tdi (CGLC) moottoria. Tokkopa tyyppivika, mutta useassa näissä öljynkulutus ongelmaa. Kyseessä facelift malleissa oleva moottori.
Comment
-
Kaverilta kuultua. Hänen 4G 2.0TDi autoon tehtiin öljynsyöntiremontti (männät vaihtoon) joku aika sitten,. Tämä siksi, kun oli autoa vaihtamassa ja autoliikkeessä hänelle oli kerrottu, ettei autoa edes oteta vaihdossa, jos ei ole esittää kuitteja korjauksesta. Valitettavasti en tarkemmin tiedä mikä 2.0TDi kone siinä oli. Remppa käsittääkseni meni fifty/sixty periaatteella artistin ja Audin piikkiin. Ongelman yleisyyteen en osaa ottaa kantaa.
Comment
-
Kuinka yleistä öljynkulutus näissä sitten on, hyvä kysymys. En sanoisi 2.0tdi commonrail öljynsyöntiä vielä epidemiaksi. Mutta siihen nähden että "ei näissä ole öljynkulutuksen kanssa ongelmia" niin melkoisen paljon on tullut näitä vastaan. Kaikki joihin itse olen törmännyt, ovat olleet CGLC moottoreita. Käsittääkseni näissä on syypäänä öljynkulutukseen sylinterien / öljyrenkainen kuluminen. 3 sylinteri kuluu eniten verrattuna muihin, joka johtuu imusarjan rakenteesta.
Imusarjaan tuleva imuputki on suoraan 3 sylinterin kohdalla jolloin kaikki egr-lika pääsee suoraa 3 sylinteriin kuluttaen sitä. Toki muutkin sylinterit kuluvat mutta eivät niin pahasti kuin tuo kolmas. Sitä en tiedä, eroaako tämä 130kw rakenteellisesti 140kw clean dieselistä ja onko tässä moottorissa samaa ongelmaa? Mielestäni tuo 110kw versio on turvallinen valinta. Uudelleen ohjelmointi piristää tuota(kin) sen verran että on mielekäs kurvailla.
Comment
-
Olen vaihtamassa vanhaa A6 1,8 t -03 uskollista kulkinettani.
Kyselisin A4 Allroad 2,0 tdi:stä , noin 100,000 km ajettuista eli n. vm. 2016-2017, Bensana niitä ei tahdo ollakaan.
Kuinka luotettavia nuo uudet 2,0 tdi koneet mahtavat olla? Onko moottori koodeilla paljon eroja ominaisuuksissa? Lähinnä tarvitsen maavaraa hieman enemmän kuin normi quattrossa. Onko Allroadissa ja Quattrossa paljon muuta eroa kuin maavara?
Halusin lähinnä yhtä luotettavan kulkineen kuin tuo vahani: 340.000km ajettu ja kone vielä tikissä!
Uskoisin tuon 2,0 tdin olevan niin yleinen kone, että niistä olisi tiedossa jo pahimmat miinat. Miten nuo uudet vähäpäästöiset mahtavat olla laadultaan?
Tässä on jäänyt vähän nykytekniikasta jälkeen, kun on tuo vanha luottokulkineeni uskollisesti pelannut... pakko kai päivittää viimein tekniikka.
Saisiko hyviä vinkkeja hankintaan?
Comment
-
Minulla oli 2.0TDi A4 Allroad 2018 laina-autona reilun kuukauden päivät viime kesänä. Tykkäsin kovasti. Auto oli miellyttävä ajaa, suorituskyky riittävä sekä voimalinja oli hyvä. En nyt oikein mitään moitittavaa siitä keksinyt. Vähän jäin kaipaamaan ilmajousitusta mutta sitähän ei tuohon A4 Allroadiin saa.
Comment
Comment