LCJEBQ1 tämmönen oli variantti kohdassa trafin tulosteessa ja CJE luki moottoritunnus kohalla. Onko tuon automallin manuaalivaihteisto ongelmaton?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 ostamassa.
Collapse
X
-
-
Morjensta.
Tässä tulevaisuutta spekuloin. Kalustona on nyt passatti ja s3 8p, jossa se reilu 400hv ja lisää tuntuu olevan haastava saada. Miettinyt tulevaisuudessa josko hommaisi rouvan työmatkakikottimeksi ja kaupunkipärräilyyn jonkun sähkiksen. Tästä saa hyvän keppihevosen sitten hyvän matka-auton hommaamiseen ;) Ajallisesti tässä voi kulua(ja toivottavasti kuluukin) hetki. Tällä hetkellä Japen loistavista v8 murinavideoista huolimatta potentiaalinen valinta olisi kohdistumassa vain kutoskoneiseen remmiin. Näitä on ollut tähän mennessä a6 ja s5 muodossa itsellä ja voimalinja on hyväksi sinällään todettuna. Lähinnä tuolloin on metrit ja kulutus ollut vähän ikävässä suhteessa ja aina on palattu dieseliin. Periaatteessa s5 miellyttäisi silmää eniten, mutta siinä ongelmaksi muodostuu melko harvoin tarjolla oleva viides paikka. Kyllä osittaisessa käyttiksessä tulee olla viisi penkkiä. Tästä syystä tarjolle jää joko a6, joka on hieman iso, tai s4 farkkuna. Ässässä taas on ongelmana yksi asia.
Se pirun pre fl on omaan silmään vähän rumahko. Facelift on oikein silmään käypä, mutta sitä taas ei saa manuaalina. Pre fl s-tronic ei ollut mitenkään hirmu omistushalua lisäävä, ajoihan sillä, mutta ei se ollut hyvä "dynaamiseen" ajoon. Onko fl s-tronic miten erilainen, vai pitääkö hyväksyä se pre-fl ulkonäkö ja mennä sillä?
Toinen asia on, että jos jompaa kumpaa on tarjolla kuopion alueella, niin mielelläni lyhyen koeajon voisin omistajan kanssa ottaa, jotta saisi mielikuvan erosta. Ja jos Porkkis ehdottaa rs3:sta, niin on sekin harkinnassa, mutta ei ole se halvin vaihtoehto :D
Comment
-
Makuasioistahan ei sovi kiistellä, mutta onhan toi fl-keula yökeässä yrmeydessään heittämällä rumempi kuin pre-fl.
No, jokatapauksessa kyllä noita facedropattujakin löytyy manuaalina. Ovat vaan oikeasti harvinaisia ja tässäkin muutama esimerkki porrasperäisenä;
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...7-84fa1915208a
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...7-84fa1915208a
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...0-ffd7ba414bb8
Manuaalivaihteisessa ei sitten ole sports diffiä, siihen sitä ei tainnut saada edes lisävarusteena. B8 ja B8.5 ässiin sen sai S-tronicin kaveriksi lisävarusteisena. Sports diffin tunnistaa joko kurkkaamalla auton perän alle tai sitten drive select-menun kautta, jossa näyttää sports diffin esiasetukset. Ton sports diffin hyötyjä voisi verrata esim. b6/b7-kopassa paksumman RS4 takavakaajan tuomaan lisäiloon.
Comment
-
Kyllähän siihen s-tronicciin kokolailla paljon saa lisää dynaamisuutta softalla. Oletko softatulla ajanut?
Comment
-
Faceliftin Stronic on ainakin yleisen käsityksen mukaan varmatoimisempi kuin vanhemmat, ainakin 8K korissa. Itse ajelin B8.5:lla 147-275tkm välin ilman mitään murheita, normaalit öljynvaihdot vaan ohjelman mukaan. Eikä sille askille ollu sen kummempia tehty ennen minulle tuloakaan. Muutaman lyhyen koeajon perusteella sanoisin, että faceliftissä Stronic myös mukavampi ajoltaan.
Comment
-
Siihen kannattaa ainakin varautua. Tuntuu olevan ihan herran hallussa, että minkä vuosimallin moottoreissa ketju kuluu ja missä ei. Ketjun kuluneisuuden näkee kyllä helposti VCDS:ällä. Itsellä profiilin kulkuneuvossa ketju oli jo ihan helvetin kulunut 100 000km kohdalla, joissan ketju on samassa kunnossa 170 000 km kohdalla ja joissain ketju on vain vähän kulunut 200 000km kohdalla. Vaihdoin ketjun itse.
Veikkaisin, että laadunvalvonta on ketjun valmistusprosessissa pettänyt pahemman kerran ja paskoja ketjuja voi löytyä melkein mistä tahansa.
Comment
-
Oma 2.0tfsi cdnc manuaali ajettu 150000km vm-13 ei syö öljyä. Mutta normi huoltojen esim. imukanavien putsauksen, ilmanputsarin, tulppien vaihdon, ym. jälkeen alkoi sit kytkin luistaa.
Ala vääntöä tais palata takaisin. Luistattelee n.2500-3000rpm matalilta nopeuksilta rivakammin kiihdyttäessä. Ei pitäs olla lastutettu.
Taitaa olla diselissä vielä paremmat ala väännöt?
Ja moottori taitaa olla kasattu vuoden 12 puolella.
Comment
-
Googleen haku 'cfka audifinns' ja voila vai mikäseoli... Löytyy tuolta 2.0tfsi öljynkulutus-ketjusta, joka kannattaisi lukea kokonaisuudessaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Ken-1 Näytä viestiJos haluaa löytää A4 B8 2.0 TFSI joka ei kuluta öljya ilman ilman remonttia niin suosittelisin katsomaan CFKA konetta. Periaatteessa sama kone kun ne muut mutta etanoliversiona. Näissä öljyn vaihtoväli 15tkm ja etanolin ansiosta karsta ei synny männänrenkaissa. Omistanut pari tuollaista ja kumpaakaan ei kuluttanut häiritsevästi öljyä kun ajoi etanolilla. 15tkm vaihtovälillä joutui kerran litran täyttämään, Ihan siedettävä omasta mielestä.
Myös virityspotentiaali on enemmän kun niissä on kiertokanget TTRS/RS3 koneesta jo tehtaalta. Itse voisin hyvin sellaisen uudestaankin ottaa, kunhan B8 oilisi autona vähän laadukkaampi.
Alkuperäinen kirjoittaja Stresside Näytä viestiJonkin verran ovat Ruotsinmaalla joutuneet myös CFKA-koneita remontoimaan, eli ihan täysin pomminvarmasta versiosta siinäkään ei ole kyse.
Mutta tuo viripotentiaali on kiva bonus flexfuel-koneessa - APR esimerkiksi lupaa 275-278hp E85:lla. Kunpa vain saisi flexfuel-versiotakin automaattina.
Comment
-
Serkkupoika kaupittelis Audi A4(2011), 1,8 TFSI 88 Business autoansa mihin olis öljyremppa tehty Audilla takuuseen vuonna 2016 ja kilometrejä on kertynyt vähän päälle 200k. Ja autossa on manuaalilaatikko. Olen itse ajellut eri Volvoilla jo pitkän aikaa, mutta pakko myöntää, että toi kyseinen Audi kiinnostaisi vanhaa Volvo miestä. Tämä kysymys on aivan varmasti kyselty täällä, mutta äkkiseltään en löytänyt suoraa vastausta vaikka juuri kyseiseen malliin. Eli onko järkeä ostella noilla kilometreillä tuon ikäistä Audia? Hinta olis tällä hetkellä vähän päälle 9 tuhatta. Lähinnä siis pelottaa se, että onko toi 200k joku tietty ikä TFSI moottorille ja sitten saat olla koko ajan pajalla sen kanssa? Versus, että Volvojen kanssa on tullut ajeltua reilusti yli 300k eikä ole ollut mitään isoja ongelmia. Ja tottakai on aina riskit vanhoissa autoissa noilla kilometreillä, mutta täältä varmasti löytyy asiantuntemusta ja kokemusta asiasta.
Ja tullut Googelettua paljonkin Audeista ja jos olen oikein ymmärtänyt niin aika vika herkkiä autoja noilla kilometreillä missä TFSI moottori ennen vuotta 2013? Korjatkaa toki jos olen aivan väärässä.
Comment
-
Oman- ja lähipiirin kokemusten perusteella noilla tfsi-koneilla ajelee helposti sinne 300k nurkille ilman mitään ihmeellisiä onglemia ja varmasti sen ylikin. Huoltohistoria jos on kunnossa niin en pitäisi tuota 200k lukemaa vielä minään.
Öljypolton vuoksi tehtyjen remonttien yhteydessä moneen tämän ikäluokan tfsi-moottoriin on vaihdettu jakoketjuja ym. harvemmin huollettavia kohteita. Tästä syystä monia näistä koneista voi pitää ehkä jopa paremmin huollettuina kuin yleensä vastaan tulevia. Enemmän kiinnittäisin huomiota juuri ruosteisiin ja esimerkiksi lukkolaitteiden toimintaan, tosin niiden vaihto nyt on helppoa ja hauskaa.
Comment
-
ok. ja kiitoksia vastauksista. jakoketju huolto, joo, pitääkin muuten kysellä. Tietty jos se kolisee / metelöi niin helpostihan sen ainakin Bemareissa aina kuuli samantien. Audeja ei tosiaan ole ollut vielä.
Oliko korroosiota jossain tietyssä kohdissa erityisesti vai mennäänkö helmat ja auton alusta periaatteella tutkimaan?
Comment
-
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...lu-ym?t=122402
Lukaisepa tuo niin tietää mitä tutkia ja mihin sontaan sitä on mahdollisesti kätensä työntämässä. Jälkimmäinen kommentti sillä perusteella, että jos olet ollut tyytyväinen Volvojen korilaatuun niin tuo b8 voi olla iso pudotus.
Comment
-
Oman manuaaliaskisen 1.8 TFSI 125kW (3.gen ea888, löytyy mallivuodesta 2012 eteenpäin -> eli faceliftistä aina) quattron huoltohistoriaa tuli marmorilla vilkuiltua, 150 tkm kohdalla autoon on vaihdettu vasta:
- pyöränlaakereita (takuuseen)
- termostaatti koteloineen
- huohotinyksikkö/erotin
- nokan säätömagneetti
Kohtuullisen halpoja osia kaikki edellä mainitut, vaikuttaa siis luotettavalta ja edulliselta tekniikalta ylläpitää. Tehoa on aika naftisti, mutta toisaalta kulutus parhaimmillaan matkassa alle 6L/100km.
Vastaava uudempi 2.0TFSI on hyvä valinta, valittavasti näitä on vasta kahdessa(?) viimeisessä vuosimallissa. Taisi tulla vuosimalliin 2014, jos en väärin muista, eli loppuvuodesta 2013 rekisteröidyssä voi jo olla. Vanhemmissa on todennäköisemmin öljynkulutusvikaa. Mikäli nelipyttyinen pikkubensa ei tuo riittävästi fiilistä, niin 3.0TFSI lienee kohtuullisen luotettava myös, varsinkin loppupään mallit. Alkupäässä taisi olla ketjunkiristimien kanssa jotain pientä. Joidenkin olen kuullut tykkäävän myös dieseleistä.
Manuaaliaskista sellainen huomio, että välitykset on TODELLA pitkät. En ole kokeillut, mutta epäilen 1.8TFSI moottorisen huippunopeuden toteutuvan jo 4. vaihteella.
Comment
-
Jakoketju on keulassa toisin kuin V-koneissa, joten ei taida olla kovin iso työmaa. Kustannuksista ei hajua. Huoltoneuvoja puhui, että siellä on joku reikä mistä ketjun venyneisyyden voi helposti tarkistaa. Omassa ei ole ollut vielä ongelmia, vajaa 150 tkm ajettu (kop kop).
Comment
-
Tervehdys,
Mökin hankinnan jälkeen on luonnollisesti tullut aika päivittää auto.
Olen päätynyt A4 allroadiin, koska autolla ajetaan enimmäkseen kaupungissa ja ulkonäkö miellyttää silmää. Ulkomailta haku on nyt aikalailla poissa kuvioista.
Olenkin katsellut nettiautoa sillä silmällä muutaman viikon ja lukenut netistä TFSI koneisiin liittyvästä öljynkulutuksesta. Itsellä ei ole koskaan ollut diesel autoa, eikä sellainen hirveästi kinostelisi nytkään.
Auton hankintahinta on noin 25k€ +-2k€.
Onko jotain lisävarusteita mitä autossa pitää ehdottomasti olla ja mihin asiaan pitää erityisesti kiinnittää huomiota?
Ja mitä mieltä olette, bensa vai diesel ja millä koneella?
Kaikki mielipiteet ovat tervetulleita.
Comment
Comment