Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenoneista taas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kuuluuko tuohon jo automaattisen korkeudensäädön osat, eli ohjainboksi ja tunnistimet etu- ja taka-akselille?

    Minä voisin Juho olla kiinnostunut tuosta H7-sarjasta, pitkiin voisin kokeilla laittaa syksymmällä.

    Comment


    • Automaagisen korkeudensäädön osia myy mm. www.kufatec.de ja Ebay.de:n kautta tavan xenon-umpiot polttimoineen saa n. 300-400Eurolla jos jaksaa metsästää.

      Comment


      • Jatkan nyt tässä topicissa, kun xenoneista on kyse.

        Mietiskelin tässä, että jos on alkuperäiset xenonit, niin saako tarvikeumpiot jälkiasenteis xenoneineen laillisiksi?
        Automaattinen valojensäätöhän kumminkin jää autoon.
        Ja mitäs jos laittaa vielä pitkiinkin xenonit?

        Olen ajatellut vaihtaa lediumpiot tuohon nelkuun, niin sillä tätä kyselenkin!
        Ja herjaakos ajotietokone mitään noista?

        Comment


          Jos tarvikeumpiot ovat xenon-umpiot, niin ei ongalmaa. Halogeeniumpiot xenon-muutossarjalla eivät ole lailliset.

          Comment


          • Tätä ajattelinkin.
            Mites niiden pitkien kanssa? Jos on umpio hyväksytty xenonille, niin koskeeko se vain sitä lähivalon linssiosaa, vai saako pitkätkin olla xenonit? Eli sitten olisi 2 sarjaa jälkiasennus xenoneja.

            Comment


            • Heitetään tähän jatkoksi vähän lisää kysyttävää. Elikkä vaihdeltiin -02vm B6 A4:seen xenon jälkiasennussarja (HID 5000K). Valot toimivat muuten hyvin, mutta mittaristo herjaa jarruvikaa heti kun laittaa valot päälle. Autossa ei ole ajovaloautomatiikkaa. Miten tämän Autocheckin saisi hiljaiseksi?

              Comment


                Voisit laittaa relesarjan tai relesarjan vastuksilla autoosi.

                Comment


                • Tai ostamalla laadukkaan, häiriösuojatun, xenon-sarjan. Itsellä teki myös yksi sarja samaa.

                  Comment


                  • Itte ostin halvimmat xenonit mitä vain sai olikohan 59€ sarja. Ei valita mistään ja kaikki toimii niinkuin pitääkin. tosin seon kylläkin pitkissä:)

                    Comment


                      Lähteekös teillä jälkiasennus-xenonit päälle valokytkimen ollessa 0-asennossa? Itsellä yleensä syttyy kuskin puoleinen valo ja starttauksen jälkeen sama tilanne. Valokytkimestä kun kääntää valot päälle niin syttyy apukuskinkin puoleinen xenoni.

                      Comment


                        Eli ne ajovalot kun toimii alennetulla jännitteellä niin ne valot ei 0-asennossa aina syty. Valomuisti pois käytöstä tai relesarja tilalle jotta alennettu jännite poistuu.

                        Jotkut sarjat antaa häiriötä auton omaan sähköjärjestelmään jolloin ne on viisainta ainakin erottaa siitä esim relesarjalla. Tai sitten erottaa ne kokonaan ihan autostakin ja yhdyttää vaikka roskapönttöön :)

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                          Tai ostamalla laadukkaan, häiriösuojatun, xenon-sarjan. Itsellä teki myös yksi sarja samaa.
                          Pitää seurailla tilannetta. Mikä olisi laadukas sarja? Ollo/AMP vai joku muu? Mieluummin 5000K värilämmöllä. 6000K vähän liian "teini" ainakin kuvien perusteella.

                          Comment


                          • AMP:stä ainakin hyviä kokemuksia. Mullakin oli ensin 6000k mutta ne on kyllä aika amiksen näköset. Samalla kun vaihdoin faceliftin linssiumpiot laitoin 4300k.

                            Comment


                            • koitahha benderi siirtää muuntajat kauemmas abs boksista, itte pistin siihe boksin päälle ensi mutta anto absi vikaa ni siirsin puskurin taakke piiloo ja alko homma toimia

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja Penderi Näytä viesti
                                Heitetään tähän jatkoksi vähän lisää kysyttävää. Elikkä vaihdeltiin -02vm B6 A4:seen xenon jälkiasennussarja (HID 5000K). Valot toimivat muuten hyvin, mutta mittaristo herjaa jarruvikaa heti kun laittaa valot päälle. Autossa ei ole ajovaloautomatiikkaa. Miten tämän Autocheckin saisi hiljaiseksi?
                                Siis tuleeko sulla se (!) ja kolme piippausta kun sanoit että herjaa jarruvikaa?? Otin omasta katsastusta varten ne edellisen omistajan laittamat xenonit. Kun ne oli autossa niin silloin tuli tota (!) ja 3 piippausta, siis harvoin ja satunnaisesti. Olisikohan mullakin noi xenonit ja jarruherja jotenkin kytköksissä toisiinsa???

                                edit: Ja itsellä xenonit sen verran laadukkaat ettei siinä edes lue merkkiä :D
                                Viimeksi muokannut andre_; 28.8.2009, 00:35.

                                Comment


                                • Omaan syttyi ihan jarruihin viittaava varoitusvalo päälle. Suurinpiirtein tämän näköinen merkki. Tosin varoittelu loppui itsekseen muutaman päivän jälkeen. Henkimaailman juttuja taas..

                                  Comment


                                    Kosketushäirö jarrupalavalvonnan piirissä.

                                    Comment


                                    • Ja kannattaa edelleen maadottaa ne ballastit runkoon kiinni, mulla välkäytti ennen mittariston varotusvaloja kun käänsi valot päälle mutta loppu siihen.

                                      Comment


                                      • Nyt tarvii apuja. Osaisko kukaan kertoa mistä voi johtua seuraavanlainen ongelma.

                                        Autoon laitettiin alkuvuonna xenon jälkiasennussarja ja toimi moitteettomasti alku kesään asti. Sitten kuskin puoleinen valo alkoi alkuun kuikuttelemaan siten ettei syttynyt kun auton käynnisti, kun käänsi parkeille ja takas 0-asentoon (valoautomatiikka) niin syttyi normaalisti. Sit ballastiikka pimeni -> vaihto uuteen, toimi moitteetta.
                                        Nyt taas 2-3 viikkoa sitten alkoi kiukuttelu ja sunnuntaina ballastiikka mykäksi -> vaihto uuteen ja taas toimii. Nooh tänään alkoi kiukuttelu jälleen, töistä lähtiessä ei jälleen kuskin valo syttynyt ns. automaattisesti....
                                        Apukuskin valo toiminut moitteetta koko ajan, kohta loppuu järki ja äly.

                                        Niin ja on tehty ohjelmointi et puolikkaissa on xenon valot 0-asennossa.

                                        Comment


                                          Laittelehan relesarjaa siihen. Kuullostaa ihan ettei saisi kuitenkaan jännitettä tarpeeksi syttyäkseen.

                                          Comment


                                          • Kysysin semmosta että, kannattaako mun ostaa typ89 coupeen missä on ns. tuplavalot umpioissa. Eli H4+H1. Niin olen ajatellut "lisä"pitkien tilalle, eli H1. 50W 5000k xenoneita. Onko mitään järkeä? Jääkö H4 pitkien valo, xenoneiden taakse. Onko mitään parempia vaihtoehtoja? Vai käynkö ostamassa laadukkaat halogeeni polttimot motonetistä?

                                            Comment


                                            • Itselläni on Coupessa 35W 5000K xenonit liikkuvilla polttimoilla H4:sten tilalla ja H1:sten tilalla supervalkoiset polttimot. Näillä näkee paremmin ja pitemmälle ku joittenki tuttujen autojen valoilla missä on myös lisäpitkät, vaikka lamput on säädetty itselläni alemmas.

                                              Comment


                                                Laita vain H1:en tilalle xenon sarja.

                                                Comment


                                                • Laita vain H1:en tilalle xenon sarja.
                                                  Tuota olenkin juuri miettinyt. Itselläni H4:na on BlueVision polttimot, niin toi 5000k on melko lähellä sitä niin ei ole suurta väri eroa. Vai olisko 6000k paremmat? Entäs mitäs toi virkavalta tykkää noista 50W xenoneista? Kannattaisiko mieluummin laittaa 35W? Laittomathan nekin ovat joka tapauksessa, mutta jos ne kiinnittäis vähemmän huomiota.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Limetic Näytä viesti
                                                    Tuota olenkin juuri miettinyt. Itselläni H4:na on BlueVision polttimot, niin toi 5000k on melko lähellä sitä niin ei ole suurta väri eroa. Vai olisko 6000k paremmat? Entäs mitäs toi virkavalta tykkää noista 50W xenoneista? Kannattaisiko mieluummin laittaa 35W? Laittomathan nekin ovat joka tapauksessa, mutta jos ne kiinnittäis vähemmän huomiota.
                                                    Jos huomiota nimenomaan haluaa herättää niin sitten vaan kelvineitä peliin ja reilusti. Myös valoteho on tällöin huonompi. 6000k ja yli on omasta mielestäni sopiva lähinnä teinituning-kippoihin.

                                                    Nuo bluevision halogeenit eivät oikeasti ole lähelläkään 5000k, näyttävät keltaisilta myös 4300k xenonien kanssa. Virkavalta eikä yksikään vastaantulija tykkää 50W xenoneista lähivaloissa, pitkissä sitten ei välttämättä ole niin väliä kun ne ovat pois päältä silloin kun joku tulee vastaan.

                                                    Comment


                                                    • Nimenomaan yritän saada mahdollisimman huomaamattomat xenonit. Mutta kuitenkin valkoista valoa näyttävät. Pitkiin on juurikin tarkoitus laittaa. Mutta mietin sitä että jos poliisit tulee vastaan ja näkevät kuinka kirkkaat ja valkoiset valot ns. vanhemmassa autossa on, niin jos kiinnostus herää pysäyttää.

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Limetic Näytä viesti
                                                        Nimenomaan yritän saada mahdollisimman huomaamattomat xenonit. Mutta kuitenkin valkoista valoa näyttävät. Pitkiin on juurikin tarkoitus laittaa. Mutta mietin sitä että jos poliisit tulee vastaan ja näkevät kuinka kirkkaat ja valkoiset valot ns. vanhemmassa autossa on, niin jos kiinnostus herää pysäyttää.
                                                        Sitten kannattaa suosiolla ottaa vaikkapa 4300K. Kyllä sen huomaa värilämmöstä riippumatta, mutta kuten sanottu, tuskinpa pitkien kanssa on mitään ongelmaa.

                                                        Comment


                                                        • Eikös pitkissä valoissa kenonit saakin olla?
                                                          Ymmärtääkseni vain lyhyet valot vaativat autom. korkeudensäädön, xenonhyväksytyt umpiot ja lampunpesurit jos siis meinaa xenoneita lyhkäsiin valoihin laillisesti.

                                                          Comment


                                                            Pitää sen pitkänki puolen olla xenonhyväksytty. Lisävaloissa ei vaadita korkeudensäätöjä saati pesureita.

                                                            Comment


                                                              Nyt on pakko avautua. Ostin käytetyt s4 linssiumpiot jotka hyväksytty xenoneille. vaihdoin tilalle tarvike xenonit ja ballastit nyt nyt syksyn tullen valot pelaa mutta eivät anna edes halogeenien valotehoa. Ostin jo uudet polttimotkin mutta yhtä ja samaa pimeyttä riittää. Umpiotkin on mielestäni ihan ok näköiset, eivät tosiaan priimat mutta ei vanhoja valeoita huonommat. Per*ele ett menee hermo, ihanko tuolla ei olis tarpeeksi pimeää muutenkin

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X