Joo, oon kytkennän kyllä muuttanu niin ettei lähivalot sammu ollenkaa pitkille vaihtaes, ohjeet löyty tästä ketjusta. Mikähän aiheuttaa tuon räpsymisen?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Xenoneista taas
Collapse
X
-
Mitenkä teillä syttyy ajovalot nuolla Piritekin sarjoilla? Omas syttyy sillä tavalla et ku valot laittaa päälle ni välähtää kirkkaasti ja himmenee samantien ja sit rupee noin 15 sek. aikana kirkastuun taas täyteen kirkkauteen. Jos sammutan ja laitan samantien päälle ni syttyy ihan normaalisti täydellä teholla. Joskus näyttäs räpsyvän ajaes. Missä mahtaa olla vika?
Minulla tekee ihan samalla tavalla, mutta lisäksi tuon välähtämisen aikana / seurauksesta ajotietokone menee polvilleen. Varsin kiusallinen piirre tämä...
Comment
-
Juho,
Niin sieltähän ne pitäskin löytyä, mutta ei ollut kummassakaan paikallaan niissä 20 ja 21...
Pitää käyttää se katkaisija irti, tuntuu olevan joku kosketushäiriö siinä kun sitä vähän painelee niin ne merkkivalot katkaisijassa himmenee/kirkastuu.
Viime keväänä vepsäläisellä (oulussa) sanoivat, että pitää koetaulua purkaa katkaisijan irrottamista varten, mutta en oikeen uskonu. En vaan kerenny loppujen lopuksi paikalle kun katkaisija oli jo käytetty irti.
Ite ostin tämän uuden jälkiasennussarjan sähködieseliltä Oulusta, joka muistaakseni toimi jonkun aikaa (ehkä viikon tai 2) normaalisti..
Kiitoksia kuitenkin vastauksista, pitää yrittää vielä jäljitää nuita sulakkeita.
Comment
-
Onko kenelläkään kokemuksia jälkiasennussarjoista B6:ssa? Slim-ballasteilla oleva sarja sytytti valot päälle laittaessa sellaisen määrän varoitusvaloja (ABS, ESP, yms.), että sellaista ei kehtaa käyttää, mutta onko olemassa sarjoja, jotka toimisivat myös näissä uudemmissa autocheckillä varustetuissa vehkeissä OK?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiOnko kenelläkään kokemuksia jälkiasennussarjoista B6:ssa? Slim-ballasteilla oleva sarja sytytti valot päälle laittaessa sellaisen määrän varoitusvaloja (ABS, ESP, yms.), että sellaista ei kehtaa käyttää, mutta onko olemassa sarjoja, jotka toimisivat myös näissä uudemmissa autocheckillä varustetuissa vehkeissä OK?Viimeksi muokannut Whitebe; 10.12.2008, 20:10.
Comment
-
En saanu katkaisijaa irti vaikka sitä painelin ja miten yritin auttaa. kehyksen otin ensin pois. Vaikuttas olevan siellä takana joku niistä piuhoista löysällä mutta ei päässy kattomaan kun en saanu sitä koko härpäkettä ulos..
Jos jollakin on tarkennusta irrottamiseen niin kehiin vaan..
Sain sen irti, ei passaa luovuttaa ;) ne piuhat on vaan niin lyhyitä että sitä kiinnityspalikkaa ei pääse oikeen tutkimaan.. se siitä sitte ainakin näin pakkasiltana.Viimeksi muokannut jaasjuha; 10.12.2008, 22:09.
Comment
-
Itsekin meinasin päivittää xenonit tämän hetkisten halogeenien tilalle. Auto -05 A4 B7. Katselin eilen noita umpioita ja niissä lukee E-merkinnän vieressä: 00DCR 00HC 00HR. Eli olenko ymmärtänyt oikein, että nuo umpiot ovat xenon hyväksytyt, koska lukee tuo DCR?
Eli mikäli ostan E-hyväksytyn jälkiasennussarjan, niin olisiko setti kaikinpuolin laillinen? pesurit ja korkeussäätö löytyy(tosin ei ilmeisesti automaattinen).
Kanta noissa tän hetkisissä polttimoissa on H7, mutta ellen nyt ihan väärin muista, niin umpiossa taisi lukea myös jotain tuosta D1S:stä. Eli olisiko se niin, että tuohon käy kumpi kanta tahansa. Jos näin on, niin kummalla kannalla kannattaa nuo xenonit laittaa?
Comment
-
Umpiot ovat xenoneille hyväksytyt kuten B6:ssa, mutta itse linssi on erilainen koska D1S/D2S kanta on erilainen kuin H7:ssä. Tällä hetkellä yksikään jälkiasennussarja ei taida olla E-hyväksytty muuten kuin ballastin osalta jos polttimo on ns. halogeenikannalla?
Minkä merkkisiä sarjoja väki on käyttänyt näissä uudemmissa autoissa ilman ylimääräisiä varoitusvaloja?
Comment
-
Eli mikäli ostan E-hyväksytyn jälkiasennussarjan, niin olisiko setti kaikinpuolin laillinen? pesurit ja korkeussäätö löytyy(tosin ei ilmeisesti automaattinen).
korkeussäätö löytyy(tosin ei ilmeisesti automaattinen)
Onko valokatkaisian vieressä 0-3 asteikolla oleva pyöritettävä nuppi, joka menee painamalla piiloon ja nousee samalla tekniikalla ylös. Nuppi löytyy manuaalisesta säädöstä.
Comment
-
Ainakin moni xenonvalomyyjistä mainostaa, että myös nuo xenon-polttimot olisivat E-hyväksyttyjä, vaikka kanta onkin H7. Esim. http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...rja%206000K%22
Valokatkaisijan vieressä on juurikin tuollainen 3-asentoinen nuppi, jonka voi painaa myös pohjaan.
Eli ymmärsinkö oikein, että ainoa syy miksi en saa autooni laillisia xenoneita jälkiasennussarjalla, on se, että autostani ei löydy automaattisista valojen korkeussäätöä? Seuraava kysymys kuuluukin sitten, että onko manuaalinen säätö muutettavissa automaattiseksi?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja shotguniEli ymmärsinkö oikein, että ainoa syy miksi en saa autooni laillisia xenoneita jälkiasennussarjalla, on se, että autostani ei löydy automaattisista valojen korkeussäätöä?
Alkuperäinen kirjoittaja shotguniSeuraava kysymys kuuluukin sitten, että onko manuaalinen säätö muutettavissa automaattiseksi?
Comment
-
-
Tuolla Hellan automaattisäädön palikoista kuvia: http://www.xenonautovalot.fi/allkit.htm (klikkaamalla suuremmaksi)
Esittelytekstissä kyllä puhutaan ihan höpöjä. Ei noissa mitään mäen kaltevuuden tunnistusta ole eikä olisi mitään järkeäkään! Mäen harjalla häikäisyä se ei poistaisi, kun ihan tuurista kiinni missä kohdalla mäkeä autot sattuu kohtaamaan. Ja pitkässä mäessä olisi kantama olematon tai valot puiden latvoissa, jos aina säädettäisiin suhteessa vaakatasoon eikä tienpintaan.
Comment
-
joo tosiaanki tänään asentelin nuo xenonit pitkiin. ensin meni väärinpäin johdot niiin ei syttynyt ollenkaan. oli violetti + ja ruskea - . ja nyt visainen kysymys kun laitan pitkät pälle niin ilmastointi lopettaa puhalluksen ja sitten vähän ajanpäästä rupee töhöttää melkein täysillä? mistäs toi johtuu
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja shotguniOK. Kiitoksia selvennyksestä. Taidampa siis päätyä ajelemaan laittomilla xenoneilla sitten...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Whitebe Näytä viestijoo tosiaanki tänään asentelin nuo xenonit pitkiin. ensin meni väärinpäin johdot niiin ei syttynyt ollenkaan. oli violetti + ja ruskea - . ja nyt visainen kysymys kun laitan pitkät pälle niin ilmastointi lopettaa puhalluksen ja sitten vähän ajanpäästä rupee töhöttää melkein täysillä? mistäs toi johtuu
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilleK Näytä viestiOnhan sulla se vastuksilla varustettu relesarja? Voisit kyllä kirjoitella pienen stoorin noista pitkien päivittämisestä Xenoneiksi. Itsellä sama homma edessä joulun pyhinä.
Comment
-
Motonetissä on BA9s ledejä Joensuussa, mutta ne eivät 80% varmuudella toimi B6:ssa vaan vilkkuvat.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiMotonetissä on BA9s ledejä Joensuussa, mutta ne eivät 80% varmuudella toimi B6:ssa vaan vilkkuvat.
Comment
-
Ilmeisesti B6:n parkkeja syötetään kanttiaaltomuotoisella jännitteellä ja siksi vain vähän virtaa vievät ledit vilkkuu. Oikealla vastuksella tuon saisi pois.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiIlmeisesti B6:n parkkeja syötetään kanttiaaltomuotoisella jännitteellä ja siksi vain vähän virtaa vievät ledit vilkkuu. Oikealla vastuksella tuon saisi pois.
Comment
Comment