Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenoneista taas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    JOs valoja joutuu parkeilla käyttää käynnistyksessa pitäisi siihen autoon laittaa relesarja paikoilleen tai ottaa pois se alennetulla jännitteellä toimivat ajovalot 0-asennossa.
    Alijännite tappaa ballastit ajankanssa eikä takuu niitä korvaa kuten asennusohjeissa ja alan sivuilla on sanottu.

    Comment


      Teki myös tuota vaikka valot "yö" asennossa kytkimestä, eli edellisillä ballasteilla sammui aina, riippumatta missä asennossa kytkin.
      Ei tosin tehnyt tuota jos olivat lämpimät, eli kylmäkäynnistyksessä vain. Syy lienee suurimmaksi osaksi huonoissa ballasteissa(halvat), lisäksi syttymisvirta oli melkoisen hirveä 10.5A.
      Viimeksi muokannut Cid; 10.12.2009, 00:34.

      Comment


      • lisäksi syttymisvirta oli melkoisen hirveä 10.5A.
        Josta johtuu se että auton omissa jodoissa ei riitä kapasiteetti viedä tarpeeksi virtaa ballasteille. Joten relesarjaa asentamaan.

        Comment


          Luetaan ylempää, eli sarjat vaihtuneet, uusissa 5A ja niillä toimii moitteetta.

          Comment


          • Paljonko on alijännite jos ballastin käyttöalue on 9-16v esim. ollo:ssa ?

            Comment


              Jotkut eivät ole enää toimineet 11V jännitteellä joka tulee päivätoiminnosta. Tietty silloin startatessa jännite käykin alempana. Alussa monesti pelaavat mutta sitten heittävät pyyhkeen kehään. Relesarjalla on korjaantunut ainakin se.
              Nuo canbus ballastit ovat toimineet hyvin moottorikelkoissa vaikka ei ole akkua ollut eli ne ilmeisesti toimisivat alemmalla jännitteelläkin.

              Comment


                Tarkoituksena olis vaihtaa kakkos passattiin xenon valot. Ajatuksissa on ollut piritekin myymä sarja. Onko kokemuksia siellä myytävistä valoista?

                Comment


                • Vaihdoin taas orggis umpiot paikalleen, kun tänään tuli uudet polttimot niihin. On siis alkuperäiset xenonit.
                  Modasin samalla pitkiinkin xenonit, mutta ne tekee sellaista, että kun pistää pitkät päälle, niin kuskinpuolen sammuu. Ja taas uudestaan kun pistää pitkät, niin syttyy kyllä, mutta saattaa sammua tai sit ei. Se vähän vaihtelee. Aina ei sammu.


                  Muistelisin, että edellisessä passatissa oli sama homma. Eli tarvisko tuohon laittaa relesarja väliin?

                  Comment


                  • Olen vaihtamassa -97 A6:en uudet xenon polttimot kun entiset on eri väriset. Onko tuo D2S oikea polttimon kanta?

                    Comment


                      Alkuperäinen kirjoittaja Cid
                      Laitoin juuri meille kahteen nelkkuun(omaan ja isäukon) nuo JS-tuning:lta ostetut Philipsin can-bus sarjat, radiohäiriöt ovat tiessään ja ei tarvitse enää käyttää valoja parkeilla käynnistäessä. Ajotieturikaan ei herjaa palaneista polttimoista (ei tosin herjannut vanhoillakaan).
                      Tyytyväinen olen. :)
                      Samalla sarjalla loppui itselläkin radiohäiriöt. Ballastitkin meni heittämällä orkkiksien paikalle. Hykertelee tyytyväisenä.
                      Mulla ei ole tuo päivävalotoiminta edes käytössä.

                      Comment


                      • Olen vaihtamassa -97 A6:en uudet xenon polttimot kun entiset on eri väriset. Onko tuo D2S oikea polttimon kanta?
                        on, jos orkkisxenonit.

                        Comment


                          Tuossa eräällä asiakkaalla oli noiden Ollon ballastien kanssa myös aika paha radionkuuluvuusongema. Canbus ballastien asentamisen jälkeen rupesi radiokin kuulumaan.
                          Ainakin muutamien kokeilujen jälkeen voisi suositella enemmän jopa noin canbus ballasteja. Ne ehkä syttyy hiukan hitaammin kuitenkin kuin Ollot.
                          Mutta eipä noita Ollojakaan voi haukkua.

                          Comment


                            Ittelläni on Janilta hommatut Philipsin can-bus satsi ja on toiminut moitteettomasti. Ei häiriöitä tms. ylimääräistä, ainoastaan parempaa valotehoa :)

                            Comment


                            • Edit: Niin tämä viesti liittyy edellä olleiseen postauksiinn nro 501 ja 502


                              Mulla tuli kans pari kertaa tänään sama herja pohjoisen reissulla. Pitkissä Ollon 50wattiset relesarjalla. Pitkät kun läväytti päälle niin "brakes" alkoi vilkkumaan ja abs+esp merkkivalot syttyi. (Xenonit ei syttyny). Auto tien sivuun, virrat pois, starttaus ihan normaalisti ja kaikki ok. Toisen kerran kun teki samat temput niin sen jälkeen ajelin sit lyhyillä loppu matkan. Kuitenkin tapausten välissä oli paljon pitkien käyttöä/räpsyttelyä että ollot tuntuu muuten pelaavan ok.
                              Missä lie mättää, kai tässäkin jotenkin jännite notkahtaa kun noin tekee?? Akku on alle viikon vanha. Vikakoodit kävin lukemassa, supply voltage low ym herjaa pitkät listat. Pitänee tutkia ja hutkia asiaa lisää ens viikon aikana. Kellään ideoita?
                              Viimeksi muokannut SamppaN; 20.12.2009, 21:40. Perustelu: lainaus ei toiminu kämmi.

                              Comment


                                Tarkoitus olisi päivitellä profiilin kulkineeseen (S4 avant -99) pitkiinkin xenonit, niin minnekkäs porukat on sijoitellut nuo ballastit? Näyttää melko ahtaalta tuo konehuone, liekkö sinne mihinkään mahtuu?
                                Viimeksi muokannut jta; 26.12.2009, 15:23. Perustelu: lisätty automalli ja ikä viestiin

                                Comment


                                • Jos on akku samassa paikassa ku -98 A6:ssa (koneen ja tuulilasin välissä) :D siellä suojamuovien alla on tilaa aika paljon niin itse sinne sijoitin ne, samalla pääsi siitä ongelmasta eroon että ei tullu näkösälle mitään asennuksia. Tarvii vaan jatkojohdot niille ksenon hehkuille.

                                  Comment


                                  • Jatkojohtoja saa valmiina ballasteihin ja polttimoihin, mutta voisinko tehdä omat (juuri sopivan mittaiset) johdot. Jos käytän oikean paksuista johtoa, superseal-liittimiä ja punossukkaa tms johdon suojana.

                                    Eihän tälläisen pitäisi vaikuttaa mihinkään, toimintaan/turvallisuuteen?

                                    Näin ollen saisin ballastit haluamaani suojaisaan / parempaan paikkaan.

                                    Comment


                                    • Ei ne johdot sen kummemmat ole itse tehtynä. Erona ettei ole jonkun kiinalaisen tekemät.. mm. motonetissä on noita liittimiä.

                                      Comment


                                      • Voihan niitä itsekkin tehdä jos haluaa, mutta ei ne maksa ku jonku 5€ valmisjohto. Ksenoneissa on syttymis jännite aika korkea niin pitää olla aika tarkka jos itse alkaa tekemään nuita johtoja, koska jos tulee huono liitos tai on huonoja johtoja (ei riittävän hyvää eristettä) niin vuotaa maihin aika pirun helposti ja sittehän niitä toiminta ongelmia tulee.

                                        Comment


                                        • Miksi noissa A4 b7 halogen umpioissa on merkintä h7/D1S? Onko noi siis hyväksytty myös xenoneille?
                                          Jos noihin laittaa lyhkäsiin xenonit, niin tarviiko releyttää välttämättä tai tekeekö auto jotain mitään ihmeellistä sen jälkeen?!

                                          Comment


                                          • Audi varmaankin käyttää samaa umpion runkoa halogeeneille ja xenoneille ja siitä johtuu tuo merkintä. Samanlaisethan umpiot eivät kuitenkaan ole, sillä B7:n xenonit ovat aina linssillä.

                                            Comment


                                            • Mutta mutta, eikös ne sitten katsastus setien silmiin ole hyväksytyt? Tuskin ne tietää että siellä on alkuperäsenä linssi sisällä?

                                              Comment


                                              • Eikös se xenon merkintä ole ihan erikseen siinä umpion lasissa. Kannan tyyppi sitten eriasia. Todennäköisesti umpion runko sama, lasit samat tai vähän eroa ja eri merkinnät (varmasti tehtaillakin kiroavat noita, kun vain merkintöjen takia kaksi "erilaista lasi osaa") ja sitten sisustassa linssillä tai ilman. Linssin kanssa d1s/d2s kannalla.

                                                Periaatteessa Suomen säädöksien vuoksi, umpion lasissa pitää olla se DC(R) merkintä, että xenonit saa ja yleensä kai noissa umpioissa on aina d1s/d2s tai vastaava kanta. H-kannoilla olevissa umpioissa taitaa olla melkein aina vain se HC(R) merkintä, eli halogeeneille vain. Epäilen syyksi ihan vain sitä, ettei tehtaiden tarvitse samaa umpioita erimerkinnöillä kasata, vaikka muuten ihan OK ja ihan sama onko DC(R) tai HC(R) - paitsi AKE:n ja katsastuksen mielestä. Liekkö vielä säädöksissä siten, ettei kahta merkintää saa olla (?). edit: pitää nyt vielä lisätä, että kyse tässä umpiosta mistä on xenon ja halogeeni versiot, jotka on ulkoisesti samat. Eriasia sitten nuo vanhat halogen umpiot, joissa on kaikenlaista hajataittoa halogeenejä varten. Yksi rumimmista lienee joku vanha Volvo missä sinisävyiset xenonit.

                                                Näin käytännöllisyyden osalta nuo d1s/d2s kannat on näppärämmät. Esim. H1 kannalla oleviin xenon-polttimot käy vähän ahtaiksi ja todennäköisesti hajoaa asennettaessa.
                                                Viimeksi muokannut jounii; 5.1.2010, 09:49.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja viinikka Näytä viesti
                                                  Miksi noissa A4 b7 halogen umpioissa on merkintä h7/D1S? Onko noi siis hyväksytty myös xenoneille?
                                                  Jos noihin laittaa lyhkäsiin xenonit, niin tarviiko releyttää välttämättä tai tekeekö auto jotain mitään ihmeellistä sen jälkeen?!
                                                  Älä suotta laita. Itse olen tässä pari kuukautta noita testaillut ja tulin siihen tulokseen, että puran kaikki pois. Hajavaloa tulee liikaa tuollaisessa heijastinumpiossa eikä valokuvio ole kovin hyvä. Edes pitkät eivät mielestäni olleet riittävän hyvät.

                                                  Comment


                                                  • Saattaa olla yllä, että ei noi kauaa noissa umpioissa ole. Kai sitä tarvii jossain vaiheessa hommata ne linssiumpiot!

                                                    Toi polttimon kiinnityskin on vähän ihmeellinen! Miten toi polttimo voi pysyä paikallaan, kun ei sitä lukita millään? :)

                                                    Comment


                                                    • Orggispolttimot tuntuvat kyllä pysyvän hyvin kiinni, mutta kyllä minulla pitkissä pari kertaa jälkiasennuspolttimot irtosivat. Siinä yksi syy miksi palautin vakioksi.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja VilleK Näytä viesti
                                                        Orggispolttimot tuntuvat kyllä pysyvän hyvin kiinni, mutta kyllä minulla pitkissä pari kertaa jälkiasennuspolttimot irtosivat. Siinä yksi syy miksi palautin vakioksi.
                                                        Kyllä ne polttimot saa pysymään paikoillaan kun pienellä talttapääruuvarilla kaivaa ne "haitat" eli metalliliuskat kannan päälle kunnolla.

                                                        Comment


                                                        • Suunnitteilla a4 b6:seen pitkiin xenonit ja nyt kiinnostaisi että miten muut ovat vetäneet johdot umpion sisälle (reikä ja siitä läpivientikumi)? Jos jollakin olisi kuvaa tai ohjeita miten helpoin/siistein tapa laittaa.

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja s-line Näytä viesti
                                                            (reikä ja siitä läpivientikumi)?
                                                            Sehän se yleisin tapa on, kun jälkiasennussarjoissa on valmiiksi mukana tuo. Aukko taisi olla noin 25mm.

                                                            Comment


                                                              Lainataan ketjua vähän laajemmin xenoneista...

                                                              Riittääkö noin yleensä laskea xenonien ilmoitetun tehon mukaan virransieto johdotuksille? Jotain vanhoja viestejä lueskellen ainakin osa xenoneista veisi sen 5-7A ainakin käynnistyessään hetkellisesti 12V järjestelmässä? Eli vähän enemmän kuin ilmoitettu teho. Ja se siis vissiin per sytytin?

                                                              35W työvalo-xenonit laittaisin rinnan kahden 70W halogeenin kanssa lisäksi ja pitäisi jotenkin edes vähän laskea riittääkö nykyiset 2x70W halogeeneille olemassa olevat piuhat suoraan xenonien lisäämiseen rinnalle (24V järjestelmä). Rinnan nyt aluksi siksi, että pääsee kokeilemaan tuohoamatta kokonaan heti nykyisiä kytkentöjä, jos ei vaikka tyydytäkään xenonit.

                                                              Noin sivumainintana voi heittää suosituksia hyvistä xenon-työvaloista, jos jollain on kokemusta.
                                                              Viimeksi muokannut jasso; 5.1.2010, 22:39.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X