Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenoneista taas

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Itse haen jossain kohtaan Cobran xenonit, vaikka maksavat 100-130€ ostopaikasta riippuen.
    Ovat nimittäin luotettavat ja 2v takuulla ballastit. Nähnyt noita 70€ sarjoja joita palautellaan samaa tahtiin kuin sukkia vaihdetaan, joten itse mielummin maksan vähän reippaammin jotta saan varmasti toimivaa tavaraa.

Comment

Ja muutama paikka ei edes halua myydäkkään noita Cobran settejä vaikka laadukkaaksi mainostetaankin :P

Comment

Mulla menossa JS-Tuningin edullisempi satsi (80€?), eikä nyt vajaan vuoden käytöllä mitään ongelmia. Relesarja oli ihan hyvä sijoitus myös. Viiksipaketti ei lämpeä enää sitäkään vähää. Häiriöitä ei ollut ennen releitäkään.

Sitä en tiedä, onko noissa uudemmissa jo herkemmin itteensä ottavia sähkövehkeitä. Näissä vanhemmissa ei vissiin ole ihan niin justiinsa EMC-suojausten kanssa.

Comment

Mistähän lienee johtuu tuo xenonien vihertävä valo? Vika lienee umpiossa tai linssissä, kun polttimoa polttaa kädessä, niin valo on kyl niin kirkkaan
          valkoinen ja kirkas ettei kestä katsoa suoraan. Valoteho parani huomattavasti kun vaihtoi 6000->5000k, mutta edelleen näkyvyys on kyl täysin olematon.
          Kellään moista ongelmaa ollut?

Comment

Ja muutama paikka ei edes halua myydäkkään noita Cobran settejä vaikka laadukkaaksi mainostetaankin :P
            Mikä on tuo "muutama"? Onko cobran(kin) sarjoissa ollut enemmän sanomista, eli olisi ko. merkin tavarat vain ns- nimi-laatua?

Comment

En itse niitä voi ainakaan moittia koska en ole yhtään Cobran settiä nähnyt. Tiedän vain mitä itse myyn ja montako on mennyt rikki.
              Osta vain semmoinen Cobra. Onhan niitä paljon myytykkin.

Comment

Samaa huttua, erinäköisellä tarralla varustettuna. :)

Comment

Samaa huttua, erinäköisellä tarralla varustettuna
                  Jollei muuta niin melkein näin :)

Kaveri nimittäin myi jossain kohtaan noita 70€ sarjoja, lopetti niiden myymisen kun takuuna tuli kuulemma yhdeksän kymmenestä takaisin... Siitä(kin) syystä vähän välttelen halpoja sarjoja. Cobrasta on "kokemusta" siinä määrin että kaverilla on ollut reilun vuoden Cobrat meisselin keulilla, eikä ole ollut mitään ongelmaa. Sekä cobra myöntää ballasteille 2v takuun.

Mutta tämäkin saattaa olla näitä asioita, että tuurilla mennään eteen päin. Halvat merkit saattaa joillakin kestää pidempää kuin "kunnon" merkki xenonit..

Comment

No laatuja ja malleja on ainakin 5 erilaista niin ballasteissa kuin polttimoissakin. Kannattaa hiukan katsella niitä käynnistysvirtoja niin pääsee jotenkin kärrylle siitä ballastin ja sen komponenttien laadusta.
                    Yleensä kalliimmalla myytävät sarjat on vain niitä parempilaatuisia koska niiden hankinta hintakin myyjälle on jo reilusti kalliimpi kuin niiden edukkaitten.

Polttimoistakin voi sanoa jo ulkonäöstä ja johdoista mitä sarjaa se edustaa. Tarkempia tuntomerkkejä en kerro. Yleensä noissa kohtuuhintaisissakin on vain sitä keskitason lamppua.

Comment

• Miksi et kerro tarkempia tuntomerkkejä? Jos tilaisin sulta polttimot ja sanoisin, että laita ne vähän parempilaatuset, niin et kuitenkaan kertoisi miksi tai miten ne on parempilaatuiset? Outoa toimintaa...

Comment

Mulla ei ole kuin niitä parempilaatuisia. Ne kyllä tunnistaa jo johdoista ja lampusta muutenkin. Ne on niitä XLT lamppuja joita on Ollon HLX setissä. Periaatteessa ne erot ja tunnistukset näet jo tuolta mun sivuilla olevista kuvista. :P
                        Siitä seuraavat on noita TC sarjan lamppuja jotka tulevat samasta tehtaasta kuin Philipsin lamput.
                        Huonoja en varastoon otakkaan sillä takuupalautukset nousevat tälläin huomattavasti. Edukkaat polttimot tunnistaa mm siitä että 6000K arvolla se lamppu on jo erittäin sininen.

Itsellä ei ole tarkoitusta huijata tai "kusettaa" ketään joten huoletta voi ainakin multa tilata jos sen omaan kukkaroon sopivaan hintaan saa. Takuuasiatkin pelaavat tai ainakaan yhtään casea en muista että asiakkaalle olisi jäänyt paska maku suuhun. Tai mulle sitä ei ainakaan ole kerrottu.

Syy etten tarkempia spekseja kerro on se etten vain kerro :P Samaan syyhyn kuuluu myös muut yritys "salaisuudet".Täydet paskat sarjat tunnistaa monesti jo hinnasta ja viimeistään kun sen sarjan saa kotiin ja asentaa paikoilleen. Myyjähän voi toisessa päässä kertoa ihan mitä sattuu ja toimittaa sinulle ihan toista.

Jos edukkaimmat sarjat Suomessa myydään n.60 € hintaan ulos niin miettikää paljonko se sarja on siellä valmistuspäässä maksanut. Tuosta 60€ hinnasta lähdet vähentämään yrittäjän katteen, ALV, tullin, rahdin joka on helposti 10€ per sarja. Siitä voi ynnätä paljonko se on maksanut lähtöpäässä ja onko siinä sitten ne laadukkaat komponentit.

Saan toimitettua itsekkin xenon settejä joita voin myydä vaikka 50€ hintaan ulos. Silloin niissä ei ole takuuta ollenkaan enkä ota niistä mitään vastuuta :P Jokainen toimitetaan asiakkaan piikkiin :P

Comment

Silläkin uhalla, että alkaa kuulostaa jo maksetulta mainokselta..

Itse Sahlmanin kauppaa pariinkin otteeseen käyttäneenä voin myös mainostaa tuota takuuasiaa. Tuossa vähän ylempänä mainitsin, ettei ole ollut ongelmia noiden edukkaampien settien kanssa. Sen verran joudun ottamaan takasin, että jouduin yhden polttimon vaihtamaan ennen aikojaan. Takuuseen meni ja uusi tuli nopeasti. Sittemmin on kestänyt.

Comment

• Onkohan nämä mistään kotosin? Olisi melko tasan 20 euroa toimituskuluineen.
                            Viimeksi muokannut Kinkkujuusto; 10.11.2009, 17:29.

Comment

Mulla on mystinen vika B5 xenoneissa.
                              Oikean puolen umpioon jouduin kesällä kosteusvaurion vuoksi vaihtamaan ballastin. (käytetty eBaysta)
                              Iltojen hämärtyessä aloin huomata oik ajovalon vilkkuvan. Syttyy joka kerta niin kuin pitkääkin, palaa, ei herjaa mitään, mutta vilkkuu ja välkkyy satunnaisesti.
                              Vaihdettiin polttimot ristiin, toimi 3 viikkoa. Nyt oikea puoli alkoi taas vilkkumaan.
                              Polttimot on vuoden vanhat 6000k D2S.

Olisiko vika tuurillaan kosketuksessa jossain kohtaa?
                              Hapettuma kosteuden jäljiltä jossain?
                              Ballasti viallinen?

Millähän tuota lähtisi testaamaan? Onko muilla ollut vastaavia pulmia ja miten nämä on ratkennut?

Polttimoita en oikein osaa epäillä, koska väri on oikea eikä violetti, kuten Tuurella tuolla aiemmin viestiketjussa.

Selvisipä ex pikkumersun xenoneiden laiton jälkeen alkanut radion surinakin kun luki tämän ketjun läpi =)

Comment

• Vaihdettiin polttimot ristiin
                                Onko tolla muuten mitään merkitystä et kumpaan umpioon kummankin polttimon laittaa? Ku mun mielestä niissä polttimoissa ei ollu mitn merkintöjä puolen suhteen...

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja albanzo Näytä viesti
                                  Onko tolla muuten mitään merkitystä et kumpaan umpioon kummankin polttimon laittaa? Ku mun mielestä niissä polttimoissa ei ollu mitn merkintöjä puolen suhteen...
                                  Ei ole.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja VilleK Näytä viesti
                                    Joko ratkaisu tähän löytyi? Asentelin juuri tuohon omaan B7:aan AMP:n sarjan ja valokuvio on lyhyissä aivan pielessä johtuen juuri varmaankin tuosta liian pitkästä polttomosta.
                                    No niin, nyt valot olleet B7:ssa kiinni jo pari tuhatta kilsaa. Valojen uudelleen säädön jälkeen näkyvyys on hyvä, ellei jopa loistava. Miinuksena vaan tosin se, että hajavaloa tulee aivan liikaa... Eli tuon perusteella en kyllä suosittele B7:kan heijastinumpioihin jälkiasennus-xenoneita.

Comment

Mites jos olisit laittanut H7R polttimot? Ei tainnut semmoiset sulla olla?

Comment

• Itsellänihän myös B7:ssa jälkiasennetut xenonit heijastinumpiossa ja "normi"polttimolla. Ja kyllähän noilla näkee kun sääti vähän valoja uusiksi. Ja kuten edellekin sanottu, niin hajavaloa löytyy. Itseähän se ei haittaa, tosin ei tiedä miten pahasti se vastaantulevan silmään paistaa?

Olen miettinyt juurikin tuota H7R-polttimoiden laittamista kiinni. Onko joku laittanut ja vertaillut hajavalon määrää "normi"H7 verrattuna? Eli onko investoinnin arvoinen vai jätetäänkö suoraan kaupan hyllylle nuo R-mallit ja mennään vanhoilla?

Comment

• Itsellä ei ole ainakaan ollut ongelmia H7 polttimon kanssa. Ei ole tarvinut mitään säätää ja valoteho halogeeniin verrattuna on parempi.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                                            Mites jos olisit laittanut H7R polttimot? Ei tainnut semmoiset sulla olla?
                                            Pistäppä tulemaan, jos sulla vielä osoitetiedot on tallessa... :) Sittenpähän on sekin asia testattu. 4300 k setti pitäs olla.

Comment

Eiköhän se osoite löydy tuolta jostain :P Minäkö se oon munannut ja väärät myynyt :P
                                              Jos lamppuja ei kuulu niin osoitetta ei ollut :)

Comment

• Huomasin tossa, että H1 kantainen poltin ei meinaa pysyä kiinni. Toinen niistä metallisista lukitusjousista pimpahtaa tosi helposti irti. Voiko sille muovikannalle tehdä jotain, että jousi pysyis?

Comment

• Joko on VilleK saanut kokeiltua B7:aan H7R-polttimoa? Kerro kokemuksista ihmeessä, että saa lopettaa tämän oman jahkailun :)

Comment

• Onko kukaan saanut b6:ssa toimimaan jälkiasennus xenonsarjaa ilman MITÄÄN ongelmia radion suhinat mukaan luettuna?

Jos on niin minkä merkkinen sarja ja tarviko jotain rele ym lisäjuttuja ostaa ....

Itse nyt 2 sarjaa kokeilleena jota eivät toimineen, toisessa värisi valo ja toisessa vilkkui. Ei viitsisi enään kokeilla ......

Comment

Avauduhan hiukan minkämerkkisiä sarjoja olet kokeillut.

Comment

• Mulla oli kilpailija.comin halvin sarja kiinni. tuo sarja ei aiheuttanut minkään näkösiä suhinoita sen jälkeen kun ballastit olivat lämmenneet

Comment

• Se missä valot "värisi" jota viimeksi kokeilin oli LUX.Pro merkkinen ja sen toisen merkkiä jotka vilkkui en muista.

Comment

Tyly sanoa mutta eiköhän nuo nimet jo niitten laadusta kertoneet ja kokemuksesi vahvistivat vielä ne.

Moni tässäkin ketjussa on noita Ollon settejä laittaneet. Ne on pelanneet ainakin. Moni laitellut muun merkkisiä settejä ja nekin on pelanneet.

Comment

• Olen ymmärtänyt että OLLO:t ovat laadukkaiita sarjoja mutta aiheuttavat siltikin suhinoita radioon ainakin B6:ssa ja tässäkin ketjussa joku niin mainitsi.
                                                              Eivät tosin enään ole kalliitakaan huomasin H7 sarjan olevan halvimmillaan jo 45 ?

Comment

Working...
                                                              X