Alustan olen tuohon jo laittanut, vanteet ehkä päivittyy uuden ulkomuodon vuoksi. Jarruja pitäisi alkaa pikku hiljaa miettimään, mitkä sinne menisi mahdollisimman kivuttomasti. Rullilla on parempi irrota se 400 mielellään pinkkiä yksisarvista. Oikarille tuumasinkin ettei me liikuta auton kanssa mihinkään ennen kuin lukemat näyttää vähintään 380, mieluummin 400hp. Onhan siinä haastetta. Tuo teholisäys on vaan aika suhteellisen pieni, joten ei ollenkaan mahdoton tehtävä. Kiva jos kiinnostaa seurata tätä projektia :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lady Q projekti
Collapse
X
-
Tänään hain alakerran koneistamolta ja voin kertoa, että tuli soitettua ihan muutama puhelu noista hinnoista tai pikemminkin työajasta mikä siihen käytetään. Audin omaan merkkihuoltoonkin tuli soitettua ja kysyttyä kauanko heidän työaika on moottoria kasattaessa, heillä aika oli 6,8 tuntia. Lohkon vein koneistamolle aika raakileena. Kampiakselin pultti kuului heidän töihin ja kasauksessa männät, veivit, kampiakseli, öljypumppu ja öljypohja paikoilleen sekä vauhtis. Työaikaa kasaukseen kului viisi tuntia. Toisella koneistamolla oli kasausaika 3 tuntia, kun kysäisin. Toivon mukaan on kunnolla mitattu ja hartaudella kasattu, että kestää. Kehui, että kasaukseen käytettiin todellisuudessa 10 tuntia, että vain puolet on laskulla.
Comment
-
Jaa, että linjassa? Hoh hoijaa! Otappa nyt esimerkiks toi venavarren kumien asennus. Onko satanen 10min hommasta linjassaan? Enkä ymmärrä minkä takia kampura on pitäny tasapainottaa ja kiillottaa. Kyse on kuitenkin just käytöstä otetusta moottorista, jolla ajettu suht vähän eikä moottori ole laakerivikainen paska, jonka totesivat purkaessa. Ainut, missä menee aikaa on wisecon renkaiden mittaus, mahdollinen lyhennys ja mäntien asennus. Ilman noita mittauksia ei keltään asiasta tietävältä saa mennä tohon hommaan 2h kauempaa. Jos ei mee multakaan ja en todellakaan ole moottorikoneistaja/kasaaja ammatiltani.
Rahastuksen makua tiukkana taloudellusena aikana sanon minä. Kyseinen koneistamo tekee kyllä hyvää jälkeä ja käytän sitä itekkin tasapainotuksissa ja poruutuksissa. Nyt siellä on rauhallista, koska esim yhden kampuran painotuksessa kysyin saisko millä aikataululla. Vastaus oli, että käyt kahvilla ja homma tehty. Kertoo töiden määrästä.
Comment
-
Haisee vähän siltä, että kaikkien hommien tunnit on laskettu yhteen vaikka suuri osa töistä on omina riveinäänkin.
Vähintään mittauspöytäkirja pitäisi saada mukaan, jos tehty vimpan päälle kaikki...
Tosiaan venakumien asennus 20x5e paistoi omaankin silmään...
Tuohon säätökeikkaan ja tehohaaveisiin tahtoisin sen verran sanoa, että kannattaa maltin kanssa asennoitua. Juuri kasatuissa viritetyissä vehkeissä kun tahtoo olla usein vähän sitä sun tätä lastentautia, joten voi olla että aivan eka tai edes toka keikka ei vielä vastaa odotuksia.
Comment
-
Alun perin koneistamolta arvioitiin alakerran mittaukset, hoonaukset, pesut ja kasaus 420e. Siihen kansityöt päälle, hinnan olisi pitänyt olla siis noin 950e.... Nooh tulipahan käytyä. Tämähän ei ole ensimmäinen moottori mitä teen. Taitaa nyt lajissaan olla jo kolmas. Samaa koneistamoa olen aina käyttänyt, mutta tämä oli sitten viimeinen kerta. Ajattelin päästä hieman helpommalla kasauttamalla tuon valmiiksi ja jos alkuperäinen hinta olisi pitänyt olisin ollut tyytyväinen.
Aiemmin rakensin Ford Caprin vm. -69, jossa oli noin 325 hp ja tämä oli tupla 40 dellortoilla. Tuohon vehkeeseen niitä koneita tulikin kolme kappaletta ennenkuin opin virheistäni viimeisessä kompinaatiossa. Varmastikin audi keksii kaikenmaailman vikoja ja mennään taas kerran enemmän hinurilla kuin omilla pyörillä :O Jos penkkilappu epäilyttää, niin ainahan voi käyttää vertailun vuoksi toisessakin penkissä, mutta jos pyöräteho on lähelläkään edes 380 hp, niin kyllähän sen pitää aika rivakkaasti edetä ja varttimailin aikakin kertoo jo paljon. Mutta ei haaveilla ennen kuin ollaan sen viivan takana.
Tuossa näpräilin takapenkkiä iltapuhteiksi, vielä ei ole valmis mutta hiukan jo mallia tulemasta.
Comment
-
Vieläkö on he221w suunnitelmissa laittaa? Mietin että tuo 380 on jotain 450 koneessa. Ja jos pitäs 5000rpm antaa sen. Mitä ahtimeen nyt muokattiin? Kuitenki pitäs saada se 630nm noille kierroksille. Kyl se 034 pumppu setti menee jos oikeet rojut toimitetaan. Kysy js-tuningilta sitä vai selviskö sekin mitä tankkiin tulee?
Comment
-
Comment
-
-
Tuolla naapurifoorumin puolellakin on kerätty kokemuksia koneistamoista:
http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=23387
Comment
-
Tietty:http://www.kskoneistamo.com/ks-kone.htm
Marika. Hyvän näköistä jälkeä, rypyt pois vielä föönillä ja rokkaa.
Comment
-
Oon teetättäny tuolla useamman hoonauksen ja poruutuksen. Hyvä työnjälki eikä liian karkea. Tasapainotukset ok. Yhden kannen seetityön, ok.
Voihan tämä kone olla huolella tehty ja toimii moitteettomasti, mutta hintaa on liikaa.
Tuoltakin on varmasti lähteny satoja hyvin tehtyjä moottoreita enkä lähtis yhen jenkkilintan motin perusteella tuomitsemaan. K-s koneistamolla hääräilee mm Suomen nopeimman(?) ooppelin omistaja, että eiköhän se Okkimille pysty muutaman vinkin antamaan ja tulee rauhallisemmat yöunet :D
Comment
-
Samainen holset 221w tulossa. Varttimailille ei ole muuta tavoitetta kuin päästä edes sen lähtölinjan yli ja toivon mukaan ehjällä moottorilla ylittää maaliviiva... "Ei kerrota muille" tavotteitahan on aina sitten, mutta niistä ei hiiskuta :)
Uskoisin että koneistamolla on tehty hyvää työtä moottorin suhteen. En ole koskaan aiemmin kuullut, että heiltä olisi noin sutta syntynyt kuin em. jutussa.
Takapenkkiä ehdin muutaman tunnin työstämään, josta kuva mukana. Pitää hifistellä ja oikoa noita kun ehdin. Takapenkin leveä osa syntynee perjantaihin mennessä ja alakertakin sain kannen päälleensä. Viikonloppuna kaveri tulee ajottamaan moottorin.
Ensi viikolla olisi tarkoitus saada auto maalaamosta ja mahdoton kasaus urakka alkaa. Visio ulkonäöstä muuttuu kokoajan. Sainpahan ihan pienen ripauksen mahtumaan pinkkiä siihen. Mukana muutama kuva uudesta tulevasta ulkomuodosta.
Comment
-
Tuollanen tulee konepeittoon, joko pinkkinä tarrana tai sabluunasta maalattuna. Kumpikin vaihtoehto on nyt olemassa.
LDS racing turbolle pieni puhelu neuvottelun merkeissä tänään ja saa nyt sitten nähdä mikä ahdin siihen tulee. Ihan vaan sen varalta, jos siitä haluaakin hieman enemmän voimaa ulos.
Konetta kasattu sen verran, että jakopää olisi kasassa.
Miten nokkaketjun kiristimen tulisi käyttäytyä tuossa moottorissa kun sitä pyörittää?
Comment
-
Täytynee käyttää nuo lauteilla kunnon höyrykylvyssä, jos ei ala rypyt oikenemaan kuumailmapuhaltimella varovasti lämmitellen. Viimein sain takapenkin tehtyä niskatukia lukuunottamatta. Jos huomenna pitäisi autotalli illan töiden jälkeen ja kasaisi moottorin loppuun. Etusivulasit sai tänään haaleat kalvot kalvottaja ystäväni käsittelyssä, vaikkakin joudun ne irrottamaan viimeistään leimalle menoon. Vaihtoehto on että ostan toiset puhtaat etusivulasit. Kumma juttu kun tuntuu vuorokaudessa olevan liian vähän tunteja.
Comment
-
Hyvin toimi tuo lämpöpyyhesysteemi. Tänään tuli cooleri, bypass venttiili ja hukkis. Ohimeno matkalla hain painosta penkkeihin tulevat logot. Vielä kun saisin auton maalamosta, väri on nyt vaihtunut ajatuksen tasolla kuuteen kertaan ja toivon mukaan viimeisin sopimus pitää. Eipä yhtään kiire tulekaan kasata sitä, jos vasta ensi viikon loppu puolella saan sen kotiin. Täytynee pyytää töistä pari päivää vapaata.
Comment
-
Maalaamo hommeleita. Ensi viikolla auto omaan talliin. Vähän on venähtänyt maalaamo keikka, mutta onpahan tulevaksi viikonlopuksi ainakin touhua riittämiin. Kiirettä tekee vähän, että ehdin saamaan kasaan tuota ennen KKD:lle vientiä. Täytynee pyytää pari kaveria apuun, jos alkaa ihan toivottamalta näyttämään.
Comment
-
Ei kannata ressata tuon kasaamisen suhteen. Kasaat ekana vaan ovet ja ruostesuojaat, silloin se on tiivis siirtää jo. Laittaa sen jäkeen sitten puskurit ja helmat, koska ne on vähemmän tarpeelliset. Ei se ole paha kun miettii vain järjestyksen ensin. Jätä ovien alalistat viimeiseksi, helpottaa helmojen asennusta.
Comment
Comment