Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lady Q projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Eiköhän oikari ota kykän takas... Mää vähän veikkaan, että sulla nälkä kasvaa syödessä, kun motista sais enempikin pihalle. Siks ehotankin jättämään tuon vanhan vauhtiksen ja vaihtamaan ton massalevyn jousitettuun sintteriin. Kestäis vähän lisää momenttia tulevaisuudessa...
    Näinkin kuvia siitä sun kannesta :)

    Comment


      #62
      Jos ei sintteriä halua niin vähän sivistyneempi vaihtoehto olisi SRE massalevy. Todistetusti kestää 707 asetelmalla ainakin 645Nm. :)

      Comment


      • #63
        Ei jousitettu sintteri oo paha ajettava kun vähän opettelee. Kytkinpoljin tuntuma on vähä jäykempi vaan. Kestää 700nm

        Comment


          #64
          Ei se sintteri oo paha ajaa, mutta tuskin tässä oli tarkoitus niitä ihan viimeisiä vääntöjä repiä irti etteikö huomattavasti mukavampi SRE massalevy jaksais pitää.

          Comment


          • #65
            Mulla oli Caprissa nelilapanen jousittamaton sintteri, enkä oikein tykännyt sillä kaupungissa ajella. Kyllähän siihen ajan kanssa tottu, mutta en tähän mielellään sitä laittais. Josko kokeilen tuolla paketilla mikä siihen tuli tilattua. Katsotaan minkälaisia lukemia alkaa hönkimään.

            Dona: Ai miten niin kasvaa nälkä? ;) Näit siis kuvia mun valmiista kannesta mitä en oo vielä itsekään nähnyt? Se sun hihnapyörä on tallissa, jos ajelet täälläpäin, niin nappaa kyytiin.

            Comment


            • #66
              Juu näin kuvia siitä ja vähän mua houkuteltiin tekemään tarkistuskäynti, kun siellä epäiltiin oisko kannessa ohjurit liian väljät.

              Niin kyllä se nälkä kasvaa.. Kuitenkin moottorissa on palikoita, mitkä riittää yli 500hv...

              Täytyy joskus tulla nappaan se hihnapyörä. Ei kiirusta, kun niitä on useempi kotona...

              Comment


              • #67
                Tänään ehdin nappaamaan Björkiltä wisecot ja kanget mukaan. Ehdinpä ajamaan koneistamon kautta ja vein vauhtiksen ja asetelman tasapainotukseen. Nyt onkin sitten melkoinen metsästys acl:än Runko- ja kankilaakereista, kun tuntuu olevan jokapuolella "eioo:ta". Ihan kivan yllärin heitti tähän, johan tämä näyttikin liian loistavasti sujuvan...

                Huomenna paloittelen puskurit ja liimailen riegerit paikoilleen.

                Sisustaakin pitäisi alkaa pikku hiljaa suunnittelemaan. Peräkonttiin mietiskelin laittavani ohutta pleksiä ja taakse 3mm vaneria. Niiden väliin sitten jotain pikku kivaa hillittyä ja muutama ledilamppu. Tuota kompinaatiota ajattelin voivani muokata ja taivutella kontin linjojen mukaan, mutta jos kovin kiroamiseksi menee, niin täytyy miettiä suunnitelma kakkosta vaikkakaan sitä ei edes vielä ole.... Kauppakasseille on jätettävä neljän-viiden pussukan verran tilaa, kun siinä käytössä auto päivittäin on ja tämän kokoinen perhe vaatii ruokaa enemmän kuin yhden kassin kerrallaan. Sisätiloiltaanhan tuo ei ole mikään tilaihme, niin voi kerrankin hyvällä tekosyyllä jättää perheen saksalaisen nahkahousumies guntherin alias Nano the manin kotiin ( sukkela ylikokoinen yönmusta saksanpaimenkoirauros siis...)

                Jatketaanhan tästä.

                Comment


                  #68
                  Miksi jokainen myyjä sanoi minulle ettei halua myydä wisecon mäntiä koska niiden kanssa on ollut niin paljon ongelmia? Voiko joku viisaampi kertoa mitä ongelmia niissä on ollut? Anteeksi OT.

                  Comment


                    #69
                    Samaa sanoivat minulle ulkomailta asti. En tiedä mitä ongelmia on ollut. Yhdessä ässässä ne ovat kyllä kestäneet hyvin isompiakin tehoja.

                    Comment


                    • #70
                      Noi ACL:n laakerit lienee triplasti kalliimmat kuin hyväksi havaitut Clygot? Ne saa 65e:lla kaikki ja saa Koivuselta seuraavaks aamuks joka ikiseen varaosa kioskiin.
                      Määkin haluan kuulla wisecojen huonoudesta. Itelle pistin wisecot ja kolmeen muuhun koneeseen 5kk sisällä. Materiaalivikoja ei tietenkään nää, mutta silmämääräsesti ja mittailujen perusteella kaikki oli priimaa, mitä mulle on osunu, eikä huonoo palautetta oo vielä tullu käyttäjiltä.

                      Comment


                        #71
                        Oisko Wisecojen kanssa syynä se kuuluisa ristitappi ongelma. Nimim. kokemusta on.

                        Comment


                        • #72
                          Caprissa mulla oli wisecot eikä mitään ongelmaa ollut. Toivon mukaan nuo kestää tuossa koneessa. Tehonahan tuo 380-400 hp ei ole vielä juuri mitään. Victor Reinzin kannentiivistettäkään ei saa ainakaan jyväskylästä edes tilaamalla. Nuo Clygotko on hyväksi ja kestäväksi havaittu?

                          Comment


                            #73
                            Juttelin yhden kanssa joka työkseen tekee ja huoltaa kilpakoneita niin sanoi että 10 lähtöä/kisaa glycoilla niin ollaan rajoilla ettei kampurakin ole valmis mutta ACL liuskat kun on niin ei mitään ongelmaa. Ajettu siis samalla öljyllä ja samanlaisella vaihtovälillä. 100e lisäsijoitus laakereissa ja kone kestää oikeasti myös kilpailukäyttöä. Ei minusta paha.
                            Omaan koneeseen tuli ACL liuskat ja runkolaakereita otin pari settiä, koska haluan että siellä on öljyura 360astetta.

                            Comment


                            • #74
                              Tuli vaan ongelma, et futurezilta sanottiin ettei ole edes tilaamalla eikä hänen jälleenmyyjillään. 12 pakettia on varattu. Niitä ei saa edes tehtaalta.... Runkolaakerit on ilmeisesti samat joka koneeseen, mutta mites kiertokangen laakerit? Niitä löytyy kyllä mamasanilta nro:lla 4B1606H, jotaka on agu, amk, apu, apx jne. moottoriin. Lista näyttäis avj:lle 4131609H nro:n.
                              Oliskohan sitten tilattava volkkarille omat alkuperäiset laakerit, kestäiskö ne yhtä hyvin kuin nuo ACL:ät? Laakereissa en ajatellu säästöä tehdä yhtään.

                              Comment


                              • #75
                                Kangen laakerit on eri varmaan siks, kun sulla on vakiokanget murretut ja niissä on eri laakerit. Mutta teräskankiin tilaat esim agu koodin mukaan, koska niissä on oltava "lukitus kynsi" liuskassa.
                                Olishan se ihme ollukkin, että ne clygot olis ilman narinoita kelpuutettu... Kisakonettahan tässä just oltiinkin tekemässä. Jännä vaan, että mulla on ollu pelkkiä clygoja 6-7v ja kampurat on vuosi toisensa jälkeen samoissa mitoissa.

                                Comment


                                  #76
                                  Kyllä Glycon laakereilla pärjää aivan mainiosti. Joku kilpakone jos kiertää koko kisan rajoittajalla, niin on hieman eri asia kuin kadulle tuleva auto, tästäkin taitaa tulla kuitenkin "käyttis".

                                  Comment


                                  • #77
                                    Siinä uusimpia projektikuvia. Auto hiottu puskureita ja loppuhiontaa lukuunottamatta. Mallailin takapuskuria paikoilleen ja hyvältähän tuo näyttää. Olisi ihan kiva vielä nähdä tulevan värin koevedos.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #78
                                      Ei minusta niinkään ole Glycoista naristu, vaan ihan faktatietona tuon ACL laakereista kerroin.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Tuosta takapuskurista huokuu kyllä vähän ysäri henki. Toivottavasti aukkoihin ei ole tulossa mitään sen ajan mukaista verkkoa joihin tehty reiät ulostuloille? Ellei teemana sit ihan oikeesti ole tommonen "old school"...

                                        Comment


                                        • #80
                                          Tuohan on onneksi vasta raakavedos autosta. Ei oo katiskaverkkoja tulossa mihinkään kohtaan. Takapuskurihan on aikalailla samanmallinen kuin orkkis, sillä erolla että on matalemmalla ja putkien ulostulot on reiät.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Tuossa audissa on hieman ideoita omaan projektiin. Maalari kaveri oli kyllä sitä mieltä, että takavalot vaihtoon. Väitti pokka ilmeellä, et ne on ihan vi**n hirveet. Sitä suuremmalla syyllä rakentavasta palautteesta huolimatta aion valot pitää autossa. Ei kai, täytyy katsoa miltä auto näyttää uudella värillä ja valot lähtee vaihtoon, jos ne ei siihen istu ollenkaan.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              #82
                                              Tuossa ei ole kyllä mitään Audin piirteitä. Mutta jos ite tykkäät niin tottakai teet tollasen :)

                                              Comment


                                                #83
                                                Öh... Noh makuja on monia. Tekniikka ainakin vaikuttaisi tulevan ihan hyväksi.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Iso peukku valtavirrasta poikkeavasta tyylistä. Ihan liikaa samanlaisia kikottimia jotka eroaa toisistaan värillä ja vanteilla. Tämä ainakin erottuu, ja pidät huolen viimeistelystä niin hyvä tulee.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Tuleehan siitä valtavirrasta poikkeava, kunhan saisin sen onnistumaan kuitenkin niin että olisi vähän aikuisempaan makuun sopiva.... Ei 35 v. viittis ajella ihan teinirassilla.
                                                    Kolme tuntia tallissa hionta hommissa ja on sormenpäät kipeenä. Kuka käski aloittaa tämän projektin kysyn vaan? Pitäiskö kurkata peiliin?

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Tuloksia tälle päivälle kuva muodossa
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Takapuskurin alaosasta koittaisin muokata vähän jotain B5 RS4 tyylistä. Vähän ehkä nostais tota alaosaa ylöspäin ja sit verkoksi samanlaista hunajakennoa?

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Mamasan olin ainoa paikka, josta ACL:än laakerit sai tilattua. He täydensivät varastoaan tilaamalla kaikki mitä sai enää tilattua. Huomenna koneistamo reissu edessä. Ison kasan tuotteita saa heille raahata alakerran kasaukseen. Auto lähtee hinurilla aamusella maalaamoon ja jännityksellä odotan minkä värinen siitä mahtaa tulla. En ole vieläkään ehtinyt näkemään koevedosta, mutta luotan ammattilaisen näkemykseen. Tosin sainkin jo kuulla, että rouva varmaan ilmoittaa ekan vedon jälkeen että maalapa uusiksi :)
                                                          Onkohan audiclubilla treen fhran näyttelyssä keväällä osastoa?

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Puhetta kerhon osastosta on ollut. Kerho tukee osallistumista mutta puuhamies pitäisi jostain löytää. Vapaaehtoiset käsi ylös (ja viestiä vaikka mulle)!

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Olipa mukava työntää audi tallista ulos. Uusi epoksilattia ja lunta vähän kengän pohjissa. Ei saanut pitosia ei. Audi vastaan 55 kg ja voitinpas vaikkakin pieni tahtojen taistelu olikin käynnissä. Eihän tuo ilman moottoria ja laatikkoa paljon paina, mutta olipa pieni taktikointi kenkien pitosissa ja auton pysäyttämisessä. Oli naapurin raksasetillä varmaan hirmu hauskaa :D
                                                              Ensi viikon lopulla alakerta olisi kasattuna ja pääsen laittamaan lopun moottorin nippuun. Sit ladyläinen kotiin maalarilta, hetki kasaus hommia ja valkeakoskelle kkd:lle siirto pakosarjan tekoon.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X