Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lady Q projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kännykän mikrofonin erottelu ei aina oikein riitä, videolla kuulostaa kyllä vähän kipeältä. Ihan kuin se vuotaisi jostain.

    Comment


    • Kyllä ainakin itsellä säksätti uusilla reilusti suuremmilla suuttimilla alussa voimakkaasti tyhjäkäynnillä. Ääni on tasaantunut ajan kanssa.

      Comment


      • Tuohon vaihdoin omat suuttimet takaisin kun Porkkis teki uuden ohjelman. Itse kuuntelin aika tarkkaan tuota säksätystä kanssa. Nyt on uudet nostimet, jotka piti ihan eka starttauksella melkoisen äänen. Auto on betonisessa tallissa missä ei ole mitään äänieristystä. Melkoinen kaikukoppa. Mielestäni ääni kuuluu pakosarjalta ja nokkien kiristimeltä osittain. Kunhan saan sen pihalle, niin realisoituu äänimaailma jonkin verran. Turbon ja dp:n laipan kiristin, niin lampun valo näkyi läpi. Kasasin sen sitten pakoputkitiiviste mikälie liimalla, että tiivistyisi. Tuo aine on täysin pitävää vasta, kun on lämmennyt riittävästi.

        Tänään viimeistelin vihdoin peräkontin ja meinasin kokeilla kontin lukituksen avaamista kaukosäätimellä. Aikomukseksi jäikin, ei nimittäin hitto toimi ilmeisesti ilman orkkis sähkönappulaa. Pitänee miettiä ratkaisua tuohon ongelmaan. Lisäksi coolerin maalasin mattamustaksi ja ahtoputket etteivät killitä keulasta. Takavalot vaihdoin orkkiksiksi, tulipa aika rujon näköinen ilmestys. Kaveri käy ne tummentamassa joku päivä. Kokeillaan istuuko paremmin ulkonäöllisesti.

        Kunhan saan auton liikenteeseen ja säätöihin, niin kulkine on myynnissä. Jos siis jotakuta kiinnostaa niin laittakoon viestiä :)

        Comment


        • Minkälaista hintaa autolla lähdetään hakemaan noin?

          Comment


          • En osaa sanoa vielä. Katsotaan mitä ne lukemat näyttää, niin siitähän se alkaa määräytymään hintakin pikku hiljaa. Tarjotahan aina saa :)

            Comment


              Pitäähän sillä se varttimaili käydä ajamassa. :) Miksi tämä nyt myyntiin? Juurikin läpi käyty auto..

              Comment


                Noinkin paljon kun on muutoksia ja töitä tehty niin ajaisin ehkä itse kuitenkin muutaman tuhat kilometriä ennen myymistä. Siis sen aikaa että mahdolliset viat tulee esiin. Ostajan vastuulla ne tietenkin aina ovat mutta vois välttyä isommilta kinasteluilta jos sieltä nyt vaikka löytyy joku öljyvuoto hetken päästä.

                Comment


                  Sehän saattaa suurin harmituskin laantua, kun pääsee puikkoihin ja antaa ajan tehdä tehtävänsä.

                  Toki jos seuraava projekti kiiltää jo silmissä, mitä kyllä hieman rohkenen epäillä. =)

                  Comment


                  • Itse käyn ajamassa autolla vartin. Tarkotus olisi saada se radalle.comiin motoparkiin valmiiksi ja viettää viikonloppu siellä pitkästä aikaa. Keskeneräisenä en sitä myy eli sen on oltava niin hyvässä ja luotettavassa kunnossa, että uskallan antaa eteenpäin. Tämä on ollut henkilökohtaisesti itselle esitetty haaste, jonka olen saavuttanut. Se on pitkä tarina, joten jätetään se toiste kerrottavaksi. Nyt voin ainakin sanoa tehneeni autoni itse ja olla taas yhden kokemuksen rikkaampi vaikkakin täysin tappiollinen hommahan tämä on.

                    Arto s Voi hyvinkin olla asia noin, että kunhan pääsen sillä ajamaan, mieli muuttuu. Yhtäkään autoprojektia en enää tee, tämä on ollut melkoisen nopea tempoinen verta ja hikeä vaativa homma, kyyneleitä ei onneksi ole tarvinnut pudotella ( täytyy kyllä myöntää, että onnen kyynel meinasi vierähtää kun sain sen käyntiin sunnuntaina... )

                    Comment


                    • Tänään meinasin päästä kruisailemaan auditsulla ja testaamaan miten toimii vakiona. Ei tarvinnut tallista lähteä. Turbon vesiletku otti aiemmin maapiuhaan kiinni ja teräspunos eristetty kun on, niin otti sitten hiukan kipeetä. Nooh nythän se vuotaa nestettä, mutta tuo on helposti korjattavissa. Nestettä vuotaa edellee mystisestä paikasta imusarjan alta ja kunhan jäähtyy pitää tutkia tarkalleen mistä tulee. Nuo vuodot ei niin pahoja ole, mutta prkele se vuotaa öljyä kannen välistä?!! Vaihdoin tänään uudet öljyt valvolinen racing vr1 full synthetic 10W60:seen. Onko tuo öljy nyt sitten niiin litkua, että valuu pihalle joka nurkasta. (Asennusvikahan se on :) ) Edestä katsottuna vasen nurkka mistä tulee. Ei ole enää todellista tämä touhu. Hyvää sentään on ettei vikakoodeja tullut kuin POO36-->1 eli lambda pimeenä? Moottori käy nyt paljon tasaisemmin ja käyntiäänet rauhoittui pakoputki ääniä lukuunottamatta.

                      Comment


                        Pitäisi riittää notkeempikin öljy jos et ihan täysiä ratapäiviä kierrä kunnon helteellä.

                        Comment


                          5w-40 Liquid Moly on hyvä öljy. Turhaa liian kalliita öljyjä laittaa moottoriin muuten, vaikka ei tuokaan Valvoline minkään kuningas-Castrolin hinnoissa ole.. Itellä turbo-vitonen kulutti sitä LM.a vähiten.

                          Comment


                          • Ettei ole ne lauhduttimelle menevät putket löysällä siinä öljynsuodattimen ''jalan''päällä? Tai muuten vaan ajasta hapertuneet..

                            Comment


                              Juu hippasen on jäykät öljyt normiajoon, eivät pääse koskaan lämpöalueelleen ollen aina liian jäykät.

                              Laita vaan valmistajan ilmoittamat luokitukset eli varmaan 5w-40 ? jos ette välyksiä ole muutelleet vakiosta ?

                              Comment


                                Ei se 10w60 näin kesäaikaan ole liian paksua.

                                Comment


                                  Ei toki jos lämpötilat on haarukassa mutta epäilen tässä tapauksessa niin olevan.

                                  Toki jos ohjekirja sanoo tuon luokituksen niin ok.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Täytyy vaihtaa seuraavat öljyt 5w40. Turbon vesiletkun kiinni hitsautuminen on täysi mysteeri. Lähellä ei mene kuin auton oma maapiuha runkoon eikä se voi tietääkseni moista hommaa aiheuttaa. Voiko lambda mennä niin oikoseen, että aiheuttaisi ahtimelle asti virtapiikin joka olisi siirtynyt teräspunosputkeen ja se otti auton palkkiin kiinni, niin hitsaa sen? Mitään muuta virtaa ei ole lähelläkään. Nyt on uusi letku paikoillaan ja käytin auton äsken lämpöseksi ja taas se pirun öljytiputus alkoi. Käsittämätön homma! Onko nyt sitten niin, että kansi on halki vai olisiko yksi kannenpultti huonosti kiinni? Kiristin ne kolmeen kertaan ohjearvoihin eka momenttiin ja kaksi kertaa 90 asteeseen. Ohessa kuva, jossa öljytippa näkyy selkeästi ja kun kone lämpiää alkaa tiputus kiihtymään. Ei se auta kun taas kerran, toivon mukaan viimeisen kerran purkaa naamapelti pois. Nokan stefa on kuiva ja hydraulikiristin on kuiva. On tämä sitten niin mukava harrastus ettei tarvii muuta enää harrastaakaan :)
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      Olet tarkastanut, ettei tule venakopan välistä?

                                      Comment


                                      • Kaikki olen tarkistanut ja kannen välistä tuo tulee. Kansi kävi koneistamolla oikaistavana ja tarkistuksessa ja oli siellä ollut ok kuntoinen. Kertoivat kerran hiacen tehneen saman öljyn tiputus tempun. Kyseinen vuoto oli korjaantunut yhden kannenpultin uusinta kiristyksellä. Iltasella ehdin venakopan irrottamaan ja kiristämään tuon kulman pulttia ja toivoa hartaasti, että vuoto loppuu. Ei millään tekisi mieli purkaa taas koko kikotinta palasiksi milläänlailla. Pitänee kohta palkata joku tuonne talliin alivuokralaiseksi korjailemaan vuoto, kun alkaa pikku hiljaa oma usko ja halu loppumaan sen kanssa. Peräkontti on sentään valmis eli mitään muuta ei enää olisi kuin saada vuoto kuriin ja säätöihin.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja MarikaZ Näytä viesti
                                          --Turbon vesiletkun kiinni hitsautuminen on täysi mysteeri. Lähellä ei mene kuin auton oma maapiuha runkoon eikä se voi tietääkseni moista hommaa aiheuttaa. Voiko lambda mennä niin oikoseen, että aiheuttaisi ahtimelle asti virtapiikin joka olisi siirtynyt teräspunosputkeen ja se otti auton palkkiin kiinni, niin hitsaa sen?--
                                          Lambda-anturi ei pysty missään tilanteessa sellaista virtaa tuottamaan, että siinä alkaisi mikään paikka virran määrän takia lämmetä. Myöskään maajohto ei voi vesiletkua kärventää. Ainoa mikä tulee mieleen, niin maajohdon puuttuminen koneesta voisi ainakin teoriassa aiheuttaa virrankulkua teräspunosletkuissa. - Mutta, ne letkut voisivat jopa kestää sellaisen kuormituksen. Jos hitsautuminen on pistemäistä ja jossain muussa kohdassa kuin letkun päässä, niin letkuun on täytynyt osua jännitteellinen piuha. Jos taas letku on hitsautunut päistä, niin se on saattanut toimia maajohtona puutteellisen moottorin maadoituksen takia.


                                          --Onko nyt sitten niin, että kansi on halki vai olisiko yksi kannenpultti huonosti kiinni?--[/QUOTE]

                                          Täytyisi olla tosi huonosti kiinni, että alkaa vuotamaan pelkän huonon kiristyksen takia. Hurjimmat laittavat plaanaamattoman kannen vanhoilla pulteilla rannemomenttiin ja ei ne vuoda. Olisiko voinut tiiviste taittua ruttuun asti ennen asennusta? Muuten täytyisi olla aika paha asennuskämmi, että jää suoraksi ajettu ja putsattu pinta vuotamaan noin. Tai moneen kertaan kiristetyt vaihdettavaksi tarkoitetut pultit saattaisivat jättää huonolla tuurilla kannen liian löysälle. Yhdessä autossa oli kannentiivisteen väliin jäänyt sähköjohto.

                                          Comment


                                          • Teräspunosletku on pisteellä hitsautunut keskeltä letkua. Savu nousi startatessa. Täytyy tutkia tuon maajohdot vielä uusiksi.
                                            Tänään tutkin vielä vuotoa siten, että nostin kierrokset korkeaksi jotta öljyä tulisi mahdollisimman paljon ja vuoto kohta viimein löytyi. Nokka-akselin stefa vuotaa ja hihnan pyöriminenhän sitten aiheuttaa pyörteen, niin että öljy löytyy ihan jostain muualta kuin mistä mokoma vuotaa. Iltasella lähden vaihtamaan tuon Stefan, kunhan saan pikku neidin unille. Sittenhän sen pitäisi olla vuotoja vaille valmis. Yhden puolan ostin tänään, kun kuulostaa ettei kakkospytty käy ihan täysillä kokoajan.

                                            Comment


                                            • Kuvastakin käypi ilmi kuinka pirun hankala on todeta nokka-akselin stefan vuotoa. Pitää nyt samalla kurkkia ja tarkastella kaikki mahdolliset vuodot. Nyt kun naamapelti on irti, niin näkymää hiukan paremmin. Lisäksi kaiken maailman putkistot ja putsarit on tunkeutuneet autoni konehuoneeseen tukkien ainoatkin pienet välit mistä edes miniminikäsi voisi mahtua. Todella toivon, että naamapelti on viimeisen kerran irti. Seuraavan kerran kokeillaan kuka korjaa ja millä hinnalla, kun alkaa muijan kiinnostus ja usko omiin ruostuneisiin taitoihin ihan pikku hiljaa loppumaan :/
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                Tekemällä oppii ja moneen kertaan tekemällä oppii paremmin. =)

                                                Onneksi oli nokan tiivisteessä, eikä kannen tiivisteessä tuo vuoto. Pääsee vähän vähemmällä.

                                                Seikka, jonka varmaan tiedätkin, mutta mainitsenpa silti, josko joku muu saa ahaa-elämyksen. Maajohdon ja pellin välistä on hyvä saada maali ja muut kontaktia haittaavat asiat pois. Maadottaahan se pultin kierteestäkin, joo, mutta se ei aina riitä.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                                  --Jos hitsautuminen on pistemäistä ja jossain muussa kohdassa kuin letkun päässä, niin letkuun on täytynyt osua jännitteellinen piuha.
                                                  Omaa tekstiäni korjaan sen verran, että tietysti jos letku on maadoittunut matkalta osumalla johonkin metalliin, niin hitsausjälki voi olla missä vaan kohtaa letkua. Tämä maadoitusasia selviää yksinkertaisella jännitemittauksella moottorin "maan" ja akun miinuksen väliltä. Jotta saadaan kuormitusta, niin mittauksen ajan täytyisi moottoria startata. Mittausajaksi riittää se, että mittari kerkiää mukaan. Maapuolen jännitehäviä jos on alle 0,5V, niin ei siinä ainakaan teräspunosletkut ole sen johdosta kärynneet. Tässä tapauksessa jännitehäviötä täytyisi olla useampi voltti, jos letkut ovat kärynneet maaongelman takia.

                                                  Comment


                                                  • Kiitos vinkeistä :) Vaihdoin kakkosen puolan ja käynti tasaantui kummasti. Nythän moottori on ollut jo käynnissä ihan ennätyksellisen ajan purkamisen jälkeen. Nokka-akselin stefankin onnistuin ihan omin voimin vaihtamaan ja tällä kertaa jopa jakopään ajoitus jo sujui ilman ulkopuolista apua. (Katsotaanpa miten paljon ajoitus heittää....) Tähän mennessä en ole tuota hommaa ole halunnut itse tehdä, mutta edellisen kerran ystäväni kävi ajoittamassa ja kertoi niin selkeästi työvaiheet etten voi tehdä mitään väärin. Kohta alkaa olemaan ihan proo olo tuon kapistuksen purkamisen ja kasaamisen kanssa. Pientä öljy hikoilua on turbon paluuputken juuressa öljypohjassa ja öljypohjan anturissa, mikälie mötkäle. Nuo on nopeasti korjattavissa, johan tuohon taas vaihtaa öljyt kun edelliset on ehtineet olemaan viikon koneessa....

                                                    Comment


                                                    • Viimeinkin ensimmäiset kilometrit ajettu. Kylläpä olikin mahtava fiilis :D
                                                      https://www.youtube.com/watch?v=qj09WmU2PcY

                                                      Comment


                                                        Sehän kuulostaa ihan 5 pyttyseltä.

                                                        Comment


                                                        • Kuulosti välillä kolmepyttyseltä.... Vikakoodeja pukkaa ja itsellä halpis lukija lainassa. Hiukan tarvitsisin jonkun apua, joka tuosta ymmärtäisi enemmän kuin minä ja jolla olisi parempi lukija. Mahdolliset vapaaehtoiset voisi ilmoittautua piakkoin. Porkkis odottelee torstaiksi toimivaa autoa säädettäväksi. Kuka nostaa käden ylös?

                                                          Comment


                                                          • Kiitän kaikkia jotka ovat projektia seuranneet ja erikoisesti niitä jotka ovat antaneet neuvoja ja ohjeita. Huimat on olleet lukukerrat tällä projektilla! Auto on tänään onnistuneesti penkitetty AMW:n penkissä, tuloksin, jotka minut sai herkistelemään. Porkkikselle ja AMW:n setälle iso kiitos muijan itkettämisestä, kun audin moottori parkaisi hillittömästi kolme kertaa. Porkkikselle Kiitos ja Kumarrus valtavan hyvästä työstä ja onnistuneesta ohjelmoinnista, vianetsinnästä ja MikaSS:lle henkisestä tuesta. Ajelin Lappeenrannasta Audin kotiin ja ensi viikonloppuna motoparkiin. Näin ollen tämä projekti on valmis tältä osin ja Audi jatkanee matkaansa kohti uransa huippua uuden omistajan löydyttyä.

                                                            Comment


                                                            • Siinäkö kaikki?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X