Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n pikkuveli RS4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • No on, vakiokamaa myös suodatin...tuostahan oli aikoinaan puhetta, että noiden vaihdosta ei ole kauheasti hyötyä =)

    Pistetään tilaukseen tollanen 034 setti...kokeillaan nyt sitäkin

    Comment


    • Tuo 034 filtteri ei näytä kovin isolta, eikä siinä edes kerrota mikä se on. Kannattaisi katsella joku muu filtteri, niin iso kuin sinne mahtuu. Mulla on muotti tuosta 034 lämpösuojasta... ;)

      Comment


      • Itg:n filtteri tuohon on tulossa, samalla ilmeisesti vaihdetaan suuttimet astetta isompiin kun ne on nyt ihan rajoilla (1200:t) Ei pitäisi sitten olla mitään joka "rajoittaa"...

        Comment


        • Kannattaa ottaa referenssilogit ennen ilmasuodattimen vaihtoa niin sittenhän se on helppo todeta hyödyt.

          Okkimin muotti taitaa olla X-1 versio. Ja tosiaan niin isoa fiksua mitä vaan mahtuu. Harvoin tän teholuokan autoissa on enää vakiokamaa niin hyödyt on helpompi todeta kuin missään 400hv luokan vehkeillä.

          Comment


          • 034M setissä taisi olla AEM:n suodatin vakiona.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
              Pistääkö joku salauskannalla olevan softan näytille? On sitten vertailupohjaa eri softaajille.

              Kuka tietää millaisilla säädöillä oma auto on säädetty ja käsi pystyyn. Itse tiedän oman kotteroni säädöt ja olen siihen itse vaikuttanut.
              En kyllä ole omaa binääriä tarkastellut ja miksi sitä tekisinkään, kun siitä mitään ymmärrä.

              Näissä biturboissa on aivan turha salailla mitään logeja, kun se millä ne arvot saa aikaan softassa, ei näy missään. Se kun ei ole helppoa koodata, vaikka tietääkin mitä lukuja pitäisi olla, joten en ymmärrä mitä ammattisalaisuuksia jollain ennakkoarvoilla yms. suojellaan. Joku omistaja ne joskus kuitenkin logittaa esille.

              Oman softan olen toki logittanut koodausvaiheissa aina ja toiveita siihen esittänyt logien perusteella. Silti melko vaikeaa hommaa saada valmista ja kesken se nytkin jäi vikoineen.

              Comment


              • Aika hys hys touhua tuo softaaminen näyttää olevan ja toki ymmärrän sen, jos sitä elannokseen tekee. Eli ei mielellään omia "kikkoja" paljasteta. Olen samaa mieltä, että logeja on turha salailla. Jos auto ei kulje odotusten mukaan, niin ehkäpä siinä syy.


                Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                Oman softan olen toki logittanut koodausvaiheissa aina ja toiveita siihen esittänyt logien perusteella. Silti melko vaikeaa hommaa saada valmista ja kesken se nytkin jäi vikoineen.
                Tuota lainaamaani tekstiä juuri tarkoitin. Varmaankaan kaikilla ei ole samaa mahdollisuutta softan oston kanssa ja kaikkia ei myöskään kiinnosta. Eli se mikä saatiin, niin sillä mennään. Itse olen testannut omaa romuani aika monella erilaisella ohjelmalla ja aina on kerrottu mitä on muutettu ja millaista vaikutusta olisi odotettavissa. Toki nämä "ajatukset" ei tähän ketjuun kuulu, vaan ehkäpä tuonne lastukeskusteluun.

                Comment


                • Ei se hys hys touhua varmaankaan ole. Vaikka tämä Viper vetääkin kaikki ohjelmansa salattuna. Ja siihen on syykin ettei niitä kopioida ja käytetä hyödyksi ja tehdä omaansa sen perusteella ohjelmaa sen paremmin asioista välttämättä tietämättä. Näitä kopioitsijoita ja Nefmotoa lukevia kun on enemmän ja vähemmän jotka luulevat toisen ohjelman toimivan omassaan.
                  Ja leipätyökseni en tätä todellakaan tee. Rick Unicornissa saattaa leipätyökseen tehdä. En ole kuitenkaan kysynyt.

                  Ei ole mun tehtävä antaa logia tästä autosta vaikka pyydettäs. Enkä edes ahdoistakaan meinannut antaa sen enempää tietoa kuin tuosta alueesta millä Jari sitä lagisena pitää eli 1800 rpm lähettäessä tuonne 3000 saakka.
                  Kuitenkin jos 6-vaihteella ottas logia niin se heräis aikaisemmin. Kyseinen logihan on 3-vaihteella vedetty.

                  Ja vaikka sytkät tarkkanakin laittaisin niin se viisaus ei varmaankaan täällä asu joilla sen voisi saada toimimaan jos se sytkässä se vika on. Muutama kaveri täälläkin on jotka tuota ohjelmaa osaavat muuttaa.
                  Kuitenkin sanotaan että sytkä käy alimmillaan 7-9 asteessa ja siitä taas nousee. Ennakoita korjataan kuitenkin hiukan jo E85 polttoaineella.
                  Hiukan aukaistaan hukkaporttia jo 3000 jälkeen jotta otetaan painetta vastaan ym syytä. 3000rpm saakka ne on täysin kiinni.

                  Kuitenkin sinne 3000 saakka ollaan jo ilmoissa jäljessä nousevalla käyrällä.

                  Samaa jälkijunaa ilmoissa oli jo modifioiduilla RS4 turboilla tässä moottorissa. Omassa vessassani oli mitattuja ilmoja enemmän. Kuitenkin Jarin auto silloin noin 300-500rpm myöhemmin heräsi vetämään verrattuna vakiopuhaltimiin mutta se veti punarajalle saakka ihan urputtamatta. Todella mukava oli ajaa semmoisella. Eikä näistä mun mielestä aina kannata hakia sitä maksimitehoa ulos ja vääntöä. Hiukan kun rajaa niin hauskuutta ja ajettavuutta on enemmän.
                  Ja varmaan sitä kestoa vieläkin enemmän.

                  Comment


                  • On se kyllä erikoista, jos kerran ennakot on nakutuksen takia viinalla 7 asteessa tuossa spoolivaiheessa 3500=>, kun ahdotkin luokkaa vaan 1 kilo tai vähän päälle, sekä samalla takeltelee. Maffi myös vajaa tuossa jne.

                    Ja eikös siinä sun omassakin vakio rs4 koneessa ollut vieläkin matalemmat ennakot tuolla vastaavassa spoolissa ja viinalla ?

                    Jos noin on, niin ei voi kyllä Jarin korkeita puristuksia syyttää ja saattaa softassa olla sittenkin mahdollisuuksia viilata moiset pois ?

                    Ja jos kerran auton omistaja niitä logeja täällä pyysi, niin eikös silloin ole sun tehtävä ne jakaa ? :)

                    Miksi mulla ei sitten nakukorjaa bensallakaan tuossa liitteen käppyrässä spoolivaiheessa ? Vastaavat luvut oli Pyrhösellä rs4 koneessa.
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut vayne; 16.11.2014, 20:20.

                    Comment


                    • Miksi tämä on vayne sulle niin sydäntä lähellä oleva asia?

                      Ja kai sillä korkealla puristuksella nyt joku tekeminen noiden ennakoiden kanssa on?

                      Onko vayne sulla nakuanturien tresholdit vakiot?

                      Comment


                      • Onko sulla joku nokittelu ja pätemisen tarve? Tai no onhan se kyllähän se on paistanut monesti läpi jo aikoinaan.

                        Mulla olis kysymys että miksi se sun auto ei kulje sitten esim maililla kuitenkaan vaikka nuo sun arvot ja logit ovat paaljon parempia kuin muilla.

                        Viperin kanssa asioin tässä tovin ja juteltiin näistä ennakoista niin sekin vaan sanoi että toiset ottaa vastaan ja toiset vaan ei.

                        Se että miksi sulla ottaa vastaan en osaa sanoa mutta eipä se noilla ennakoilla näytä menevän vielä lujaakaan.
                        Onhan siellä moottorissa monta muutakin asiaa kuin ennakko.

                        Tämä sun nokittelu oli juuri se asia miksi en tuota ennakkoa laittanut näkyville.

                        Maffi on Ikosella vajaa jo 2400rpm alkaen jos viitit sitä logia katsoa. Kuten se on niillä edellisilläkin puhaltimilla.
                        Mulla itsellä on kyllä ennakoita koneessa, mutta sitä ei edes nakukorjata. Siihen suhteutettuna sitä olisi varaa vaikka nostaakkin.

                        Comment


                        • Jani osaa aina hermostua, jos ei homma toimikkaan. Kova yritys oli tämänkin pieni puute softassa "unohtaa" yleisestä keskustelusta ja tuon takia päätin vähän ns päteä ja saada asian kaikki tieto näkyviin. Janille kaikki on aina oossomia, negatiiviset asiat jätetään kertomatta. Ikävää informaation kannalta ja auto kun selvästi keskialueella heikko ja ylhäällä hyvä.

                          Jani voisi ensin ajella noita maileja, sitten voi kommentoida. Oma auto kyykkäsi viimeksi maililla, ne asiat siellä kerroinkin. Softa ei toiminut siellä ja seokset meni bank1-2 sekaisin, jolloin jäin tuloksissa jopa oman vakio rs6 ahtimien 290 nopeudesta. Ei toimi vieläkään auto 1-6 vaihteen vetoa mutta yksittäiset vedot toimii, eipä Viperkään saanut tuota fiksatua.

                          Repo:
                          Juuri tuo negatiivisien asioiden piilottelu ja oossomi ärsyttää. Ei palvele ketään tuollainen, ettei hyväksy mitään kritiikkiä esille tuomista säädöistä ja "unohtaa" ne puutteet. Jos vielä ohjelmia tuottaakin, niin erikoista taktiikkaa.

                          Tuossa vielä tuo kuva logista, mitä asiaa ei sitten millään voinut kertoa ja mitä yritin koko ajan kysellä. Tuon kun olisi lätkäissyt heti aluksi ja aloittanut keskustelua, niin olisi tämäkin vääntö jäänyt pois. Lisäksi mun ja Ikosen G-voimat, aika iso ero kun rs4 koneessa vielä välitykset lyhyemmät.

                          Kyllä puristus vaikuttaa toki mutta kun samat käyrät olen nähnyt Janinkin autosta ja se on vakio. Siksi haiskahtaa softalle homma. Mulla nakujen modauksesta en tiedä, todella kauan näitä ennakko ongelmia on veivattu ja saattaa nakutunnistimienkin signaalia olla modattu. Mutta nakuvotit on kyllä pysynyt samalla tasolla aina, jos se kertoo jostain.

                          Jokunen s tai rs kone logeineen tullut nähtyä, mikään ei ole lähellekkään Janin logien näköinen, siksi asia kiinnostaa. Ja luulisi Janiakin kiinnostavan tuon korjaamisen yrittäminen ainakin. Sen verran perässä on.
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut vayne; 16.11.2014, 21:52.

                          Comment


                          • Tää ny menee tähän mitä ajattelin jo päiviä sitten.

                            Mulle ei ole ossoomia mikään. En ees tiedä mitä se on. Olen liian vanha.
                            Sulla se menee nokitteluksi ynnä muuksi pätemiseksi sekä kuten yllä omasi puollustelemiseksi.
                            Sulle on yks sata ohjelmaa omaasi jo tehty eikä se sinusta ole koskaan valmis. Eikä se valmiiksi taida tullakkaan.

                            Ja se että sinusta tuntuu softavialta on vain tunne. Sinäkään et edes tiedä sitä vikaa jos siinä vikaa on. Minusta siinä on hämminkiä kun ne ilmat on jo alusta saakka jäljessä.
                            Siksi Jari tuon softaus tarjouksen teki. Ota koppi siitä ja ala hieromaan sitä. Sä osaat sen ja osaat vaatia oikeita asioita.
                            Otathan huomioon tuon ajettavuuden tekemisen tuohon Jarin autoon mitä siinä softaa tehdessä on haettu paineiden suhteen. Ja sen että sinulla on pykälää isommat puhaltimet omassasi.
                            Ja jatka tuota g käyrää pitemmälle niin katsotaan missä ne leikkaavat. Ilmeisemminkin toisen hyväksi.
                            Kuitenkin kun ollaan matalimmassa sytkäarvossa Jarin autossa noin 3650 kohdalla niin g arvot on samat ellei Jarilla paremmat. MIKSI? Vai onko toinen käyrä Jarin autosta?

                            Ei me todellakaan suututa kerta siitä ilmeisemmin paremman saat. Voisin mielelläni ilmoitella käppyröitä ja opettelun tarvetta Rickille. Kaikilla meillä on varmasti opeteltavaa.

                            Se että vertaillaan kuka tekee parasta jälkeä ja kellä on tehokkain yms om taas pikkupoikien leikkejä.
                            Täällä internetin ihmeellisessä maailmassa on niin helppo huudella taustalla. Se ei vaadi kuin yhteyden ja pirusti joutavaa aikaa.

                            Ja nuo sun näkemiset on eriasia kuin ne ajamiset ja noiden tekemiset.
                            Olen minäkin ennakko käyrää yms muuta nähnyt. Jopa MRC:ltäkin paukuttaa joistakin autosta miinus ennakoita.
                            Ota koppi ja lähe sinne kertomaan huolenaiheet.
                            Viimeksi muokannut jsahlman; 16.11.2014, 22:01.

                            Comment


                            • Joo kyllä sä olet yksi oossomi :)

                              Se on totta, että oma softa ei meinaa tulla valmiiksi sitten millään, joten saat piikitellä toki. Kertonee jotain säädön vaikeudesta. Toki nämä asiat on aina kerrottu, eikä "unohdettu" :) mutta ihan kivasti tämä keskeneräinenkin kulkee nyt, logit on esillä kyllä ;)

                              Selitykset sikseen, tämä asia tuli nyt viimein esille kaikille ja voitte jatkaa projektia. Pätemiseni on tältä osin ohi.

                              Comment


                              • Tuohon sun viimeiseen lauseeseen ei usko kukaan :D

                                Kyllä se Rick noita käyriä katsoo ja tekee eikä se halua tehdä sen käytän mukaista mitä laitoin sen MRC:n käyrän esille. Otetaan loivennuksena hiukan ja jatketaan pitemmälle vaikka paineita jopa lopussa nostaenkin.

                                Comment


                                • Juu :) ja antaa palaa vaan, eiköhän tuolle mikä-lie haamu-nakutukselle jotain saa tehtyä softalla ? Ei luulisi pikkupaineilla nakuttavan oikeasti ?

                                  Comment


                                  • No niin, rauhoitutaan taas =) Hyvää keskustelua/kommentointia ja kaikkien mielipiteitä on hyvä kuunnella jne.

                                    Poistetaan nyt autosta nuo viimeisetkin pullonkaulat eli koetetaan parantaa ilmanottoa (vermeet tilattu) ja laitetaan hiukan isommat suuttimet niin eivät ole tuolla ihan maximeissaan (saadaan reserviä). Kuhan nuo on saatu laitettua niin käytän auton penkissä niin saadaan kunnon käppyrät. DTC:llä kun ei oikein onnistuttu saamaan esim. rpm:ää luettua.

                                    Hiukan toiseen aiheeseen. Mullahan on hyllyssä nuo kunnostetut RS4 kannet. Niiden hiushalkeamat on pelästyttäneet kaikki ostajat vaikka ne on mitattu/todettu tiiviiksi ja halvemmalla saa noita vaparien kansia. Eli eipä taida mennä kaupaksi. Ajattelin kunnostaa nuo sitten ihan priimoiksi. Mitä noille kannattaisi tehdä muuta, kuin hitsauttaa ne halkeamat? Nyt joku sanoo, että antaa noiden olla ja hankkia vaparin kannet (isommat reiät jo vakiona) ja tehdä niistä, mutta se ei ole se "juttu" tässä. Nuo on hyllyssä, joten tehdään noista niin hyvät kuin RS4 kansista saa.

                                    Comment


                                    • Tiesin tuon sytysasian menevän tähän ja siksi halusinkin sitä katsoa kuinka kovaa sitä vaaditaan.
                                      Ja vaadittiinhan sitä.
                                      Miksi ei ole vielä N75 käyrää vaadittu. Siinähän näkee jos että portteja lähdetään aukaisemaan tuolla 3000 jälkeen.

                                      Ja kuitenkin tuo N75 ja sytytysasia ei ole vastaus siihen asiaan mikä Jarilla oli mielenpäällä.
                                      Jari moitti turbojen lagisuutta ja heräämistä tuossa 6-vaihteen ajossa 1800rpm eli 80km/h tuntumassa. Sieltä lähtöön hän halusi lisää tulosta.

                                      Ny ku käyrä on niin missä ne neuvot on? Ei missään ku niitä euvoja ei ole kui ne mitä Carlson sanoi.
                                      Nuo RS6 2280 siivellä on täysin väärät turbot tuohon 2.7t moottoriin tuommoiseen "pappa" ajeluun.
                                      Jari ne tuohon hommasi saamansa väärän informaation turvin.
                                      Ne vanhat RS4 modifioiudit riitti juuri lähtemään tuolta main ilman vaihteenvaihtoa. Nämä RS6:et ei lähde sitten lähellekkään. Liian kaunistelevaa informaatiota annettiin päätöksen tekemiseen.

                                      Ja voin sanoa että olen tämän asian vatvomista Jarin suusta monesti kuullut ja olen jäänyt käsitykseen että hän on pettynyt autoon tässä suhteessa. Auto lähtee kyllä sieltä 4000 korvalla ja menee paljon rajummin kuin ennen.
                                      Mutta ennen se lähti jo sieltä 2000 jälkeen ja meni sinne 7000 saakka. Ja se oli kyllä miellyttävä ajettava laiskalle kaverillekkin. Normaaliin arkikäyttöön vetokäyrää vaikka kuinka paljon tarjolla.

                                      Laitetaan nyt kuitenkin tuo ilmansuodatin järjestelmä ja otetaan logit ennen ja jälkeen niin nähdään tuleeko sitä ilmaa sinne 2000 jälkeenkin jo tarjolle enemmän.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                        Ei ne ennakot ole kovin kiinnostavia, jos mietitään vehkeen heräävyyttä. Turhaan niitä siinä mielessä ainakaan kovin painokkaasti huutelette. Pääosin ennakot on tuolla jo kerrottukin.
                                        Ennakoita enemmän itse ainakin tahtoisin sarakkeen N75-prosentista. Siitä näkee tilataanko kaikki mahdollinen vai ei. Myös peruspaine ilman sähköohjausta olisi kiinnostava.
                                        Ei mitään vaatimuksia, mutta taisin tuolla todeta, että kiinnostavia tietoja olisivat :)

                                        Comment


                                        • Olet oikeassa ja sillä sen sais hiukan alempaa tulemaan mutta se ei niin rajusti tuohon vaikuta vielä.
                                          Se logi minkä laitoin ei ole oikein kurantti edes ja sen takia ne maf arvot laitoinkin vain esille.
                                          3000 saakka on hukkikset täysin kiinni.

                                          Mutta samaa ilma ongelmaa siinä ole ennen ja nyt. Yleensä softa tehdään raudan ehdoilla. Huonoa rautaa ei softalla hyväksi saa mutta hyvän raudan saa softalla pilattua.

                                          Loppukesästä/syksystä on pari 2.7t tehty ja molemmissa on ollut sytkän kanssa ongelmaa heti alusta ihan perusohjelmallakin. Joutuu tiputtamaan ennakoita ja syy kääntyi kummassakin huonoon bensaan. Uutta koneeseen ja samaa hommaa. Viime vuonna ei tälläistä ollut ollenkaan.
                                          Olisikohan nyt jotain tehty näille suomen bensoille kun ruotsin bensalla nämä romut kulkee ihan eri tahtia.
                                          Hyvä verrokkis saatii tässä tämä RS6 C6 joka ei suomen bensalla mennyt enään oikeastaan mihinkään.
                                          Viimeksi muokannut jsahlman; 17.11.2014, 10:24.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viesti
                                            Eikös aika oleellinen vaikuttaja tässä ahtojen nousussa ole WGDC profiili vai onko se 95-100% tuonne 4500rpm nurkille?
                                            Eikös tuota N75 profiilia kysytty heti alussa jo?:)

                                            Ja mitä se Suomen/Ruotsin bensa-asia nyt tähän liittyy? Nythän mennään etanolilla.

                                            Comment


                                            • Bensa homma ja sekin ongelma liittyy tuohon ohjelmien tekoon ja ongelmien ratkaisemiseen.. Vai hä? Ja tämä Jarin auto kulkee myös ihan bensallakin.
                                              Ite aloin Unicornin kanssa tekeen yhteistyötä noiden sen lisähommien ja niiden etumatkan vuoksi. Ohjelmat eri polttoaineille yms multimapit ja multifuelit. Sekä flatshiftit yms hardcutit löytyy.
                                              Missä ne muitten ohjelmat on. Taitaa olla ny tulossa ja osalla opettelussa. Opetteluahan se välissä on Unicornillekkin vielä.

                                              Jos te haette kuka saa parasta tehoa yms tehokkainta peliä joka potkaiseen kaiken ulos niin kääntykää muiden koodaajien puoleen. Sen voisin melkein suoraan luvata. Jos numerot ratkaisee niin vaihtakaa topikkia.

                                              Tuo N75 profiilia vaikuttaa ahtoihin mutta ei tähän Jarin ongelmaan mitä se kysyi ja mihin takerruttiin. Kuitenkin se takertuminen siirrettiin vajaa 2000 rpm ylemmäs kuin mikä Jarilla olikaan mielen päällä.

                                              Voihan ne hukkikset ptää kiinni pitempäänkin suoraan mutta sitten mennään yli ahdoille että pätkähtää. Ja kuitenkaan sinne 1800prm tienoille eli Jarin huolen alueelle ei tule mitään lisää.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                                                Mutta samaa ilma ongelmaa siinä ole ennen ja nyt. Yleensä softa tehdään raudan ehdoilla. Huonoa rautaa ei softalla hyväksi saa mutta hyvän raudan saa softalla pilattua.

                                                Loppukesästä/syksystä on pari 2.7t tehty ja molemmissa on ollut sytkän kanssa ongelmaa heti alusta ihan perusohjelmallakin. Joutuu tiputtamaan ennakoita ja syy kääntyi kummassakin huonoon bensaan
                                                Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                                                Bensa homma ja sekin ongelma liittyy tuohon ohjelmien tekoon ja ongelmien ratkaisemiseen.. Vai hä? Ja tämä Jarin auto kulkee myös ihan bensallakin.

                                                Tuo N75 profiilia vaikuttaa ahtoihin mutta ei tähän Jarin ongelmaan mitä se kysyi ja mihin takerruttiin. Kuitenkin se takertuminen siirrettiin vajaa 2000 rpm ylemmäs kuin mikä Jarilla olikaan mielen päällä.
                                                Se ongelman ydin alkaa jo hahmottua ja hyvä, että asia pienen hiillostuksen jälkeen myönnetään eikä kierrellä ja kaarrella kuin kissa kylmää vettä. Se että ollaan Unicornin virallinen VälistäVetäjä suomessa niin pitäisi myös asiat osata käsitellä myös kritiikin kannalta jos/kun sellaista tulee. Turha tiedon pimittäminen ym. ei niinkään yleisellä keskustelupalstalla vaan ehkä enemmänkin maksavalta asiakkaalta ei ehkä ole paras tapa tehdä bisnestä.

                                                Tietääkseni täällä kukaan ei ole tarjoamassa ratkaisua ongelmiin vaan enemminkin kertomassa, että ongelmia on. Sen selvittäminen ja ratkaiseminen on sitten sen tahon vastuulla mihin päin valuutta liikkuu.
                                                Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                                                Voihan ne hukkikset ptää kiinni pitempäänkin suoraan mutta sitten mennään yli ahdoille että pätkähtää. Ja kuitenkaan sinne 1800prm tienoille eli Jarin huolen alueelle ei tule mitään lisää.
                                                Tämä ei oikein aukea, että miksi mennään yliahdoille 3000rpm jälkeen ilman N75 dutyä jos 4000rpm kohdilla ollaan vasta 1,4bar?

                                                Comment


                                                • Niin no kysyin tuota N75 profiilia silloin alussa kun ihmeteltiin sitä että miksi ahdot ylittää 1,5 bar vasta reilusti 4000 jälkeen. Ei liittynyt sinänsä siihen 1800rpm lagisuuteen kylläkään, totta.

                                                  Tuosta Suomi/Ruotsi bensajutusta. Tarkoitin myös sillä että vaikka bensoissa olisikin eroa nii se ei taas selitä tuota ennakko"ongelmaa" Jarin keskirekisterissä etanolilla mentäessä ellei sitten E85 on myös eroja Suomi/Ruotsi mitä en usko.

                                                  Ei ollu tarkotus hermostuttaa.

                                                  Comment


                                                  • Asian ulkopuolelta pakko tähän kommentoida.

                                                    Mä en ole tässä kenenkään puolella, mutta välistävetäjäksi tituleeraaminen on näin yrittäjähenkiselle ihmiselle sama kuin proleksi nimittely toisille tai huoraksi kolmansille. Tuollanen nimittely on pelkästään haitallista asialle.

                                                    Sano sinä sitä välistä vetämiseksi, minä sanon sitä palkaksi. Joku toinen sanoo sitä katteeksi.

                                                    Asiatonta, aiheetonta, epäkorrektia, epäkohteliasta.

                                                    Comment


                                                    • No niin, rauhoittukaa. Kohta joku mode ottaa ja lukitsee koko ketjun :-) sitten jää lopulliseksi arvoitukseksi ratkeaako tämä ongelma vai ei, kun ei pääse päivittämään. No kuhan heitin.

                                                      Tähän hätään ei nyt uutta infoa saada. Laitetaan nyt nuo ahdistavat tekijät uusiksi (on muuten julman hintaiset nuo 034 hilppeet suomeen tuotuina, jos joku tietää mistä noita saa halvemmalla niin vinkkejä otetaan vastaan). Käytetään auto penkissä uudemmat kerran ja ihmetellään niitä käyriä sitten porukalla uudestaan.

                                                      Comment


                                                      • Unicorn on brittiläinen firma, joka tekee softaa mm. etänä eli sijainti tällä pallolla ei ole este softan saamiseksi kunhan omistat jonkinlaiset ATK taidot ja läppärin. Saat hoitaa asiat suoraan tekijän kautta jne. ja hinta on kaikille sama. Poikkeuksena tässä suomalaiset potentiaaliset Unicornin asiakkaat. Jokainen voi yrittää saada softaa pyytämällä sitä suoraan tekijältä.
                                                        No eipä tämän maan hallituskaan pidä eri linjaa eli viedään valinnanvapaus ihan omien lasten hoidon päättämisestä lähtien. No sinänsä ei liity tähän vaikka kilpailukyky/innovaatiot, tarjotaan parempaa/enemmän kuin kilpailijat ja kehitetään liiketoimintaa jne. on ollut suomen yrittäjien vahvuuksia tässä maassa.
                                                        Sen enempää asiaa avaamatta jokainen ostaa palvelunsa parhaalla katsomallaan tavalla.

                                                        Comment


                                                        • Pistän ny hiukan ohi siitä mitä lupasinkaan mutta laitan liitteksi yhden login joka on Jarin autosta otettu kun kerta Jari ei ole vielä kieltänytkään.

                                                          Siitä voi sytkää katsoa kuinka se ei rajoita ollenkaan vielä ja kuitenkin kuin kävästään alle 10 ennakossa kuitenkin eri kierroksilla kuin tuossa yhdessä logissa.
                                                          Mutta ilmoja ei mene kuitenkaan läpi. Ahtopyyntiä voi katsoa ja myös toteutunuttakin.

                                                          Ei Unicorn mielellään ala suoraan asiakkaan kanssa tekemään kun se atk taidot ja läppäri ei siihen vielä riitä. Pitäs kuitenkin olla pikkuisen ymmärrystä koko tekniikastakin jotta ei tietentahtoen rikota vehkeitä. Tais itten ohjelman teko aloitetaan niin turvalliselta kuin mahdollista.
                                                          Rick mielellään ohjaa asiaakkat tänne. Ilmeisesti hän on todennut että täällä jotain ees osataan eikä olla täysiä puupäitä.
                                                          Tietty jos jotain kiinnostaa niin eimuutakuin alkaa samoihin hommiiin siellä etelämpänä. Vois olla menekkiä jos tuo Rick vaan osais noita ohjelmia tehdä ;)
                                                          Viimeksi muokannut jsahlman; 17.11.2014, 21:20.

                                                          Comment


                                                          • Tosta voi katsella sitten mun oman vessan haluja vakio RS4:en koneella ja vakio turboilla.
                                                            Viimeksi muokannut jsahlman; 17.11.2014, 21:20.

                                                            Comment


                                                            • Jarilla tuossa jo selkeästi paremmat ennakot, tosin herää edelleen yllättävän hitaasti. Janin kärry herää taas jo ihan erilailla eli hyvin. Kaipa olette kokeilleet myös enemmän ennakkoa, kerran ei nakuta ? Tuossa kun muutama pykälä vasta ennakkoa lisää sinne kuoppaan, varmaan testinä menis enemmänkin ?

                                                              Laitatko vielä Jarille aikaleimat, niin saa kiihtyvyydet verrattua edelliseen ja sulle ennakot näkyviin ? Toki csv tiedosto olisi kiva kanssa, helpompi lukea softalla.
                                                              Viimeksi muokannut vayne; 17.11.2014, 14:21.

                                                              Comment

                                                              Working...