En vielä kehtaa tätä autoa tuonne projektiosioon laittaa, kun autolle en vielä pääse tekemään mitään ja ei ole edes tarkoitus tehdä muuta kuin ajaa, mutta esitellään jo uusin tulokas tallissa.
Kaikki alkoi tuosta, kun etsin autoa kesäksi. Ehdin jo vuokrata kesäksi auton ja sen hintaa harmitellessa tuli mieleen, että jospa sittenkin ostan jonkun auton jolla voin ajella huoletta kesän. Urssi on toki jo nyt liikenteessä, mutta ei sillä raaski ajella =) Nooh, tosiasiassa se on vielä kesken ja en viitsi sen takia sitä kesälomiksi ottaa ajoon vaikka se nyt onkin rekisteröity liikenteeseen.
Auton piti täyttää tietyt kriteerit. Mitään järkeä ei olisi ollut ostaa ns. normi-autoa sillä sen arvo vain pienenee vaikka sillä ei ajettaisi metriäkään. Etsin sitä haaveilemaani RS2:sta, mutta vähissä on. Emäntä sanoi, että S8 yms. on sitten pois suljettuja, liian iso. Nettiautossa on RS6+ myynnissä ja innostuin siitä ja tein tarjouksenkin. Se oli rehellisesti sanottuna jonkin verran alempi kuin pyynti, mutta ajattelin, että tästä on hyvä lähteä juttelemaan.
Sain niin erikoisen vastauksen, että ei mitään tolkkua. Vastauksessa pyydettiin mm. jättämään näppäimistö rauhaan ja keskittymään johonkin muuhun luovaan työhön ja paljon muuta. Menin tuosta mailista ymmälle ja mietin mitä ihmettä nyt tapahtui. Laitoin kuitenkin kohteliaan vastauksen takaisin, että kiitoksia vastauksesta ja toivottelin hyvät päivänjatkot. Vastasin nyt siis omasta työpostista, kun tarjouksen jätin ihan Nettiauton kautta. Vastaus tuli nopeasti hiukan pahoittelevaan tyyliin, mutta meni innostus täysin tuohon RS6+ malliin. Terveisiä vain Raisioon jos sieltä joku tätä lukee. Voin sanoa, ettei se rahasta sen auton ostaminen olisi jäänyt kiinni. Olisin maksanut pyyntihinnan tarvittaessa...
Katselin siis muita taas vaihteeksi. Palstalta tuli omaan makuun hyviä käyttöautoja parikin kappaletta. Emännälle sitten noita ehdottelin ja laitoin siihen ihan huvikseni yhden RS4:n tiedot Nettiautosta. Normaalisti se ei noista autoista perusta, mutta sanoi, että tuohan on nätti ja kysyi miksei sitä osteta. No siihen sanoin, että katso hintaa ja kun puhe oli ostaa "kesä-auto". No hän siihen, että onko tuolla nyt merkitystä, kun kuitenkin puran ja rakennan sen uudelleen että jos ostaa hiukan kalliimman niin saattaa päästä remontissa halvemmalla. No mitäpä tuohon mitään sanomaan, mutta ei emäntä tiennyt minkälaisen auton osti =) Suuret on epäilykset minulla tuosta "halvemmalla" kohdasta
Eli ostin näkemättä, ajamatta B5 RS4:n. Viisasta tai ei, vaikea sanoa. Päätöstä toki helpotti, että auton molemmat suomalaiset ex-omistajat vaikuttavat edelleen täällä palstalla ja historia yms. oli aukoton. Huollot tehty useammin kuin ajallaan ja auto oli vähiten ajettu B5 RS4 mitä oli myynnissä ja halvin. Aluksi tuo herätti ihmetystä sillä hinta oli paljon halvempi kuin seuraava listalla. Auto on toimitettu tänään Vantaalle jossa siskoni asuu. Kuulemma liikkuu mukavasti =) Alusta on kivikova ja kytkin älyttömän jäykkä. No tottumiskysymyksiä kaiketi...
Autossa on kohtuulliset varusteet eli kattoluukkua, vakkaria (OEM jälkiasennettu), nahkaa, Navia monitoimiratilla yms. Tilasin autoon uusimman Navikartan ja nyt suunnittelen tuon järjestelmän päivittämistä. Se ei ollutkaan ihan helppo homma, kun tuossa on tuo Can väylä vielä hakusessa ja ei täysin yhteensopiva esim. uudemman RNS-E mallin kanssa. Mulle kun tulee heti näppylöitä, jos autossa on yksikin nappula joka ei toimi tai näytössä ei näy mitä pitäisi. Tuo viittaa siis FIS näyttöön ja monitoimirattiin. Bjarne ilmoitteli jenkeistä tänään, että hänellä on vielä ylimääräinen CanGate purkki, jolla saan kaikki vermeet autossa toimimaan RNS-E mallin kanssa =)
Luin palstalta mitä muuta tuohon voisi tehdä ja onhan niitä taas vaikka mitä. On se kumma kun Audi ei osaa tehdä autoa kunnolla =) aina löytyy parannettavaa. Tuohon pitäisi kuulemma ehdottomasti laittaa B7 RS4 jarrut, jäykistää takapäätä jne. B7 RS4:n omistajat taas laittavat omiinsa IsoRisan jarruja jne. Kiertokulkua =) No katsotaan sitten tulevaisuudessa mitä tuo tarvitsee ja mitä ei. Nyt on aikaa taas hankkia osia.
Mainitaan, että projektia tuosta ei tule ennen kuin Franky on kunnossa (tuo Urssi projekti). Tuo ei onneksi enää paljoa vaadi ellei aloita toista kierrosta =) No ei pitänyt tulla projektia, mutta niin taas pääsi käymään...
Päivitystä 4.10.2015:
Laitetaan tähän nyt muutokset mitä tuohon autoon on tehty.
- Wagnerin pakosarjat
- Wagnerin DB:t (3")
- Wagnerin Coolerit
- 2.8 vaparin imunokat
- Auto Verdin veivit, L19 pultit
- 81.5 mm JE männät, keraaminen pinnoitus mäntien päissä, helmoissa Tuff Skirt® pinnoite. Total seal männänrenkaat.
- R-seetit venttiilinistukoissa
- Miltekin loppuputkisto (3")
- Sachs SRE RS4 kytkin
- 1200cc suuttimet
- modatut RS6 turbot (Fin-Turbo)
- H&R coiloverit
- H&R vakaajat
- ICM delete, 2.0T puolat
- ns. "Veyron" bensapumppu
- Porsche Cayenne 350mm etujarrut
- Takajarrut 100% läpikäyty
- Phaeton ilmanohjaimet edessä jarrulevyille
- Unicorn Multimap (bensa/E85) softa
- DevilsOwn Stage 2 vesiruisku
- JHM Carbon synkat laatikossa
- Torsen modi 3:1 (tällä hetkellä autossa orkkis Torsen kiinni)
- Loba Carbon Y-putki
- Vapaavirtausuodatin
- Alumiininen pohjapanssari
Sisusta on pysynyt melkolailla entisellään, mutta jotain pientä sielläkin:
- Seat Exeo RNS-E + Bluetooth vaihdettu vanhan RNS-D:n tilalle (AUX liitin ulkopuoliselle soittimelle lisätty (Kufatec))
- CanGate tukemaan tuota RNS-E mallia (MFSW ratti, kello, nopeus yms. toimii normaalisti)
- AFR, ahtopaine (PLX) mittari
- kaikki sisävalot vaihdettu ledeihin
- mukavuusvilkku
- mokkaratti (orkkis RS4)
- JHM vaihdekepin nuppi
Tehot:
- Penkitetty E85 ~680Hv/800Nm
Ulkokuori:
- maalattu alkuperäisellä värillä, lokasuojat yms. ruiskutettu 2-komponentti suoja-aineella (syksy 2014)
Muuta huoltoa:
- 23.4.2015 Etupään kaikki tukivarret (Lemförder), Laakerit (SKF) ja nivelet (sisä ja ulko) vaihdettu
Auto on myynnissä, ota yhteyttä jos erittäin hyväkuntoinen (kenties Suomen paras) RS4 kiinnostaa.
Kaikki alkoi tuosta, kun etsin autoa kesäksi. Ehdin jo vuokrata kesäksi auton ja sen hintaa harmitellessa tuli mieleen, että jospa sittenkin ostan jonkun auton jolla voin ajella huoletta kesän. Urssi on toki jo nyt liikenteessä, mutta ei sillä raaski ajella =) Nooh, tosiasiassa se on vielä kesken ja en viitsi sen takia sitä kesälomiksi ottaa ajoon vaikka se nyt onkin rekisteröity liikenteeseen.
Auton piti täyttää tietyt kriteerit. Mitään järkeä ei olisi ollut ostaa ns. normi-autoa sillä sen arvo vain pienenee vaikka sillä ei ajettaisi metriäkään. Etsin sitä haaveilemaani RS2:sta, mutta vähissä on. Emäntä sanoi, että S8 yms. on sitten pois suljettuja, liian iso. Nettiautossa on RS6+ myynnissä ja innostuin siitä ja tein tarjouksenkin. Se oli rehellisesti sanottuna jonkin verran alempi kuin pyynti, mutta ajattelin, että tästä on hyvä lähteä juttelemaan.
Sain niin erikoisen vastauksen, että ei mitään tolkkua. Vastauksessa pyydettiin mm. jättämään näppäimistö rauhaan ja keskittymään johonkin muuhun luovaan työhön ja paljon muuta. Menin tuosta mailista ymmälle ja mietin mitä ihmettä nyt tapahtui. Laitoin kuitenkin kohteliaan vastauksen takaisin, että kiitoksia vastauksesta ja toivottelin hyvät päivänjatkot. Vastasin nyt siis omasta työpostista, kun tarjouksen jätin ihan Nettiauton kautta. Vastaus tuli nopeasti hiukan pahoittelevaan tyyliin, mutta meni innostus täysin tuohon RS6+ malliin. Terveisiä vain Raisioon jos sieltä joku tätä lukee. Voin sanoa, ettei se rahasta sen auton ostaminen olisi jäänyt kiinni. Olisin maksanut pyyntihinnan tarvittaessa...
Katselin siis muita taas vaihteeksi. Palstalta tuli omaan makuun hyviä käyttöautoja parikin kappaletta. Emännälle sitten noita ehdottelin ja laitoin siihen ihan huvikseni yhden RS4:n tiedot Nettiautosta. Normaalisti se ei noista autoista perusta, mutta sanoi, että tuohan on nätti ja kysyi miksei sitä osteta. No siihen sanoin, että katso hintaa ja kun puhe oli ostaa "kesä-auto". No hän siihen, että onko tuolla nyt merkitystä, kun kuitenkin puran ja rakennan sen uudelleen että jos ostaa hiukan kalliimman niin saattaa päästä remontissa halvemmalla. No mitäpä tuohon mitään sanomaan, mutta ei emäntä tiennyt minkälaisen auton osti =) Suuret on epäilykset minulla tuosta "halvemmalla" kohdasta
Eli ostin näkemättä, ajamatta B5 RS4:n. Viisasta tai ei, vaikea sanoa. Päätöstä toki helpotti, että auton molemmat suomalaiset ex-omistajat vaikuttavat edelleen täällä palstalla ja historia yms. oli aukoton. Huollot tehty useammin kuin ajallaan ja auto oli vähiten ajettu B5 RS4 mitä oli myynnissä ja halvin. Aluksi tuo herätti ihmetystä sillä hinta oli paljon halvempi kuin seuraava listalla. Auto on toimitettu tänään Vantaalle jossa siskoni asuu. Kuulemma liikkuu mukavasti =) Alusta on kivikova ja kytkin älyttömän jäykkä. No tottumiskysymyksiä kaiketi...
Autossa on kohtuulliset varusteet eli kattoluukkua, vakkaria (OEM jälkiasennettu), nahkaa, Navia monitoimiratilla yms. Tilasin autoon uusimman Navikartan ja nyt suunnittelen tuon järjestelmän päivittämistä. Se ei ollutkaan ihan helppo homma, kun tuossa on tuo Can väylä vielä hakusessa ja ei täysin yhteensopiva esim. uudemman RNS-E mallin kanssa. Mulle kun tulee heti näppylöitä, jos autossa on yksikin nappula joka ei toimi tai näytössä ei näy mitä pitäisi. Tuo viittaa siis FIS näyttöön ja monitoimirattiin. Bjarne ilmoitteli jenkeistä tänään, että hänellä on vielä ylimääräinen CanGate purkki, jolla saan kaikki vermeet autossa toimimaan RNS-E mallin kanssa =)
Luin palstalta mitä muuta tuohon voisi tehdä ja onhan niitä taas vaikka mitä. On se kumma kun Audi ei osaa tehdä autoa kunnolla =) aina löytyy parannettavaa. Tuohon pitäisi kuulemma ehdottomasti laittaa B7 RS4 jarrut, jäykistää takapäätä jne. B7 RS4:n omistajat taas laittavat omiinsa IsoRisan jarruja jne. Kiertokulkua =) No katsotaan sitten tulevaisuudessa mitä tuo tarvitsee ja mitä ei. Nyt on aikaa taas hankkia osia.
Mainitaan, että projektia tuosta ei tule ennen kuin Franky on kunnossa (tuo Urssi projekti). Tuo ei onneksi enää paljoa vaadi ellei aloita toista kierrosta =) No ei pitänyt tulla projektia, mutta niin taas pääsi käymään...
Päivitystä 4.10.2015:
Laitetaan tähän nyt muutokset mitä tuohon autoon on tehty.
- Wagnerin pakosarjat
- Wagnerin DB:t (3")
- Wagnerin Coolerit
- 2.8 vaparin imunokat
- Auto Verdin veivit, L19 pultit
- 81.5 mm JE männät, keraaminen pinnoitus mäntien päissä, helmoissa Tuff Skirt® pinnoite. Total seal männänrenkaat.
- R-seetit venttiilinistukoissa
- Miltekin loppuputkisto (3")
- Sachs SRE RS4 kytkin
- 1200cc suuttimet
- modatut RS6 turbot (Fin-Turbo)
- H&R coiloverit
- H&R vakaajat
- ICM delete, 2.0T puolat
- ns. "Veyron" bensapumppu
- Porsche Cayenne 350mm etujarrut
- Takajarrut 100% läpikäyty
- Phaeton ilmanohjaimet edessä jarrulevyille
- Unicorn Multimap (bensa/E85) softa
- DevilsOwn Stage 2 vesiruisku
- JHM Carbon synkat laatikossa
- Torsen modi 3:1 (tällä hetkellä autossa orkkis Torsen kiinni)
- Loba Carbon Y-putki
- Vapaavirtausuodatin
- Alumiininen pohjapanssari
Sisusta on pysynyt melkolailla entisellään, mutta jotain pientä sielläkin:
- Seat Exeo RNS-E + Bluetooth vaihdettu vanhan RNS-D:n tilalle (AUX liitin ulkopuoliselle soittimelle lisätty (Kufatec))
- CanGate tukemaan tuota RNS-E mallia (MFSW ratti, kello, nopeus yms. toimii normaalisti)
- AFR, ahtopaine (PLX) mittari
- kaikki sisävalot vaihdettu ledeihin
- mukavuusvilkku
- mokkaratti (orkkis RS4)
- JHM vaihdekepin nuppi
Tehot:
- Penkitetty E85 ~680Hv/800Nm
Ulkokuori:
- maalattu alkuperäisellä värillä, lokasuojat yms. ruiskutettu 2-komponentti suoja-aineella (syksy 2014)
Muuta huoltoa:
- 23.4.2015 Etupään kaikki tukivarret (Lemförder), Laakerit (SKF) ja nivelet (sisä ja ulko) vaihdettu
Auto on myynnissä, ota yhteyttä jos erittäin hyväkuntoinen (kenties Suomen paras) RS4 kiinnostaa.
Comment