Jari, jos H&R menee myyntiin niin huikkaappas ensin tänne päin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:n pikkuveli RS4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Nuo käytetyt RS4 osat tuntuvat olevan melko kysyttyjä. Multahan tulee myyntiin Risaan jonkun verran käytettyä osaa (vakaajia, jarruja, pakosarjaa, DB:t jne), joten ilmoittelen niistä sitten kun on saatavilla.
Muutenkin pitää tehdä inventaario noista osista, kuhan muuttofirman pojat raahaavat ne jostain varastosta takaisin. Urssiin löytyy melkein mitä tahansa uutta/käytettyä/kunnostettua osaa...tulin siihen tulokseen, että en tarvitse noita ihan kaikkia =)
Vielä ei tosiaan kuitenkaan ole ajankohtainen juttu tuo, kun ollaan poissa maisemista ja kaikki autot (ja rojut) säilytyksessä...
Comment
-
Hiljaista on ollut tälläkin rintamalla. Pisteosia hommaillut pikkuhiljaa mm. tuulilasin vaihdon yhteydessä ne muoviset alalistat ei lähteneet nätisti irti (ne ruuvien suojamuovit oli melko tiukasti kiinni) niin tilasin kaikki uudet muovit sinne, samalla tilasin uuden akun suojakannen, kun vanhasta ne tingit poikki. Alusta menee uusiksi kokonaan niin ajattelin laittaa joka kulmaan samalla rytinällä uudet laakerit eli nekin on nyt tulossa. Mietin tässä, että jos sitten vaihtaisi kaikki vetarin niveletkin, kun paikat sopivasti auki.
Auto on tuolla APR:n tiloissa ainakin vielä hetken, sieltä se roudataan jonnekin muualle (en nyt muista minne, kyllä Repo sen sanoi =) ja sitten alkaakin sen purku. Mielenkiinnolla odottelen löytyykö sieltä sen kummempia yllätyksiä. Sillä periaatteella mennään, että kaikki viallinen/kulunut uusitaan (konehuoneen puolella).
Koetan myös metsästää tuota RNS-E PU (Seat Exeo) mallista navia. Saisi tuota kojelautaa hiukan modernimman näköiseksi. A3 ym. malliin noita on pilvin pimein, mutta se on hiukan hankalampi sovittaa B5 kojelautaan eli en ainakaan nyt moiseen päädy.
Comment
-
Niin, siksi mietinkin vasta =) Mulla on ollut "huono" tapa koettaa tehdä noista vanhoista rojuista "uusia". Tosin sen olen jo oppinut että jos jonkun jättää tekemättä, kun siihen olisi ollut helppo mahdollisuus niin taatusti seuraavaksi menee juuri se paikka remonttiin. Eikä noiden nivelien vaihto ole edes kovin kallis juttu. Hyvä huomio muuten nuo suojakumit =) Ne vaihdan nyt ainakin...jos en koko pakkaa.
Comment
-
Mikäli kaikki 8 vetoniveltä uusit orkkisosin niin rohkenen epäillä ettet ihan halvalla tuosta(kaan) selviä, vai oliko ajatus käyttää halpoja tarvike niveliä?
Itse ainakin tyytyisin uusimaan pelkät suojakumit orkkisosin ja käyttämään Redlinen rasvaa nivelissä.Viimeksi muokannut hoff4; 28.9.2012, 19:51.
Comment
-
Tilasin laakereita, mutta sain niveliä? :)
Minusta myös nivelien vaihto on ennakoivan kunnossapidon liioittelua. Ajamallahan nuo hajoaa aniharvoin jos vain suojakumi on ehjä ja rasvat näin ollen oikeassa paikassa. Tehokkaammallakin vehkeellä pääsee varmasti sen 200tkm ennen kuin tarvitsee edes miettiä josko ne nivelet kohta hajoaisi.
Comment
-
No nyt nuo niveletkin on tulossa, ei nuo nyt edes kovin kalliit olleet. Onpahan hyllyssä. Samoin tuli hommattua oikeastaan ihan vahingossa nuo Wagnerin coolerit. Olin katsellut kyllä noita aikaisemminkin, mutta en ajatellut vielä noita hommata. No Kosken Jari otti yhteyttä ja kysyi kiinnostaisiko moinen edulliseen hintaan niin ei moista tilaisuutta kannattanut jättää käyttämättä. Iskemätön setti. Taisi Terho vinkata, että mulla saattaisi olla moisille tarvetta, kiitoksia siitä =)
Ajattelin askarrella nuo itse paikoilleen vaikka auto on nyt sopivasti remontin alla. Onpahan jotain puuhaa itsellekin. Tosin jos se ahtovuoto johtuukin esim. viallisesta coolerista niin täytyy toimittaa nuo pajalle...
Comment
-
-
Kauan siinä meni, mutta vihdoin ja viimein onnistuin haalimaan tuohon Risaan uudemman mallin RNS-E soittimen eli ns. Seat Exeo mallin. Meinasin jo luovuttaa ja tilata suosiolla tuon vanhemman A4:een sopivan, mutta kannatti odottaa =)
Täytyypä toimittaa laite Akille niin saa vääntää siihen B5:een sopivan etulevyn...
Comment
-
Sain juuri "mielenkiintoisia" uutisia tuosta autosta. Sille on tehty ohivuototesti ja jokainen sylinteri vuotaa 45-50% !! Nuo tulokset on niin huonot, että on vaikea uskoa niitä. Kyselin jo miten testattu ja mistä vuotaa ja mitattiinko puristuspaineet. Auto kuitenkin käy ja kukkuu virheettömästi ja päästöt kuin uudessa. Mittaaja on kuitenkin ammattilainen joten tuloksia ei voi tyrmätäkään...
Koneen remontin teen kuitenkin itse ajan kanssa ja mietin rauhassa mitä tuolle tehdään, jos nuo tulokset tosiaan on tosia. Eikö noin pahat ohivuodot näkyisi jo jollain lailla, autolla on ajettu hurjat 137tkm?
Comment
-
Vieras
Melkoiset on ohivuodot, ei uskoisi ajoltaan moisiin. Mutta jos ne näin on mitattu, niin minkäs sille mahtaa?
Comment
-
Ensimmäisenä kun kuulisi moiset lukemat, sanoisi mittausajoituksen olevan väärässä paikassa ja pitäisi puhaltaa mukavasti huohotukseen mutta jos kerran on sata varma mittaus niin aika erikoinen tapaus.
Itsellä huohotti aikaslailla pienemmillä numeroilla överisti, kun oli koneessa vikaa aikoinaan mutta ei sentään tuollaisia lukemia.
Comment
-
Kävi mielessä sellainen, että jos sillä autolla on kuitenkin jokunen Audeja tunteva ja osaava kaveri ajanut, niin eikö nuo tunnu mitenkään käytössä? Jos kerran kukaan ei ole moista havainnut ja kaikkia mittaustulokset ihmetyttävät ajomäärään suhteutettuna, niin voisiko mittari olla hajonnut tai joku kalibrointi pielessä? Tokihan ammattimies tuollaiset asiat tarkistanee, jos tulokset epäilyttävät.
Jari, tunnusta vaan, että ei tuo moottorin uudelleen rakennus (ja pieni vireistys) kuitenkaan sinua niin hirveästi harmita. Takaraivossa se kuitenkin on kolkuttanut, vaikka et ääneen sitä olisikaan sanonut. =)
Comment
-
Niin nuo tuloksethan ei käy mitenkään järkeen. Auto toimi moitteetta ja tosiaan tehoja oli enemmän kuin tarpeeksi (varsinkin tuon APR:n ohjelmoinnin jälkeen). Mitään oireita ei ollut. Kaiken lisäksi nuo luvut on niin suuret, että pakkohan moisen olisi ollut ilmetä ajossakin, mutta ei...
Kone on nyt ns. pöydällä, kansien kopat irti, joten oli kuulemma helppo tarkastaa mistä se vuotaa ja alakerrastahan se. Epäilivät, että toinen rengas olisi antanut periksi. Kannet on tiiviit. Mittarikin tarkastettu eli toisessa koneessa se oli näyttänyt normi 5% ja mun sen 50%. Kysyin kaikki nuo kysymykset Revolta toki kun kuulin tulokset. Olin 100% että kone on kunnossa sen ominaisuuksien tuntien.
Niin, ei tuo sinänsä harmita, mutta olisi ollut mukava saada auto ajoon jouluksi. Tai no jos ihan rehellisiä ollaan niin mietin (salaa) jos olis vaihtanut tuon Ronsuun, mutta nyt tuosta tulee niin kallis että sillä ei ajeta kuin pyhinä ja silloinkin kun sää on suotuisa =) Taidan vaihtaa harrastusta vaikka virkkaamiseen..ei kai ne langat niin kalliita ole?
Joku admin kai voi siirtää tämän topicin tuonne Projektit osioon. Ei taida oikein enää sopia näyteikkunaan...
Comment
-
Syvimmät osanottoni.. :/
Oma autohan lähtee taas sopivasti talven tultua muutaman viikon paussille Kuopioon.
Vaihdelaatikko läväytetään auki ja vilkaistaan selviäisikö muutamien sisuskalujen uusimisella, ettei koko lootaa tarvitsis hommata. On nää kyllä välillä niin turhauttavia laitoksia.. On tässä jossain välissä tainnut olla joku hurja parin viikon jakso, jolloin ei olis mitään ongelmia ollut. :DD
Comment
-
Alakerta on nyt hommattu. Suuret kiitokset Okkimille joka raaski luopua ajatuksella ja vaivalla tehdystä lohkostaan. Nyt alakerta kestää varmasti suuremmatkin tehot. Tosin eipä noita olla edes hakemassa.
Nyt mietinnässä on mitä tehdä kansille. Siellä on se normi kuluma näkyvissä jo yhdessä nokassa. Kai nuokin on sama vaihtaa. Lobaa täällä on kehuttu. Tosin odotellaan nyt uutisia missä kunnossa nuo kannet muutoin on..
Comment
Comment