Onko näissä Audeissa koneen sarjanumeroa ja runkonumeroa yhdistettynä missään
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:n pikkuveli RS4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Marko77 Näytä viestiKyllä ne tekee. Eiköhän niitä "special" siipiä Fin-turbokin pysty toimittamaan, jos sellaisen haluaa. Mutta ei enempää tästä turboasiasta, tätä keskustelua voidaan jatkaa toisessa ketjussa.
Comment
-
Comment
-
Minulla on nyt kolmenlaista kokemusta eri RiSan turbovaiheista...
1. Vakio = Nuhapumppu
2. Softattu ~420Hp = Tuollaisena se olis saanut tulla ulos ihan huoleti tehtaalta, aivan eri luonne kuin vakiossa, ehdotoman kannattava satsaus
3. Sama softa, Hybriditurbot (RS4 kompurakotelo, muuten RS6 kalut, bolt on RS4), Keskisuomalaiset DP:t ja 100cel metallikatit = Perstuntumalla en huomannut minkäänlaista viivettä heräämisellä, kuski tykkäsi muutoksesta ;)
Tulossa on vielä:
4. Isommat suuttimet, kenties Veyron pumppu ja 2 softaa (98 & E85), sitten ei lopu hymy millään!
Niin ja sit tulee tietenkin vielä vaparin nokat ja wagnerin coolerit ja ja ja ja... Hitto olis helpompaa kun möis kaikki pois. Nälkä kasvaa aina :)
Mut anyway, Hybridit vaan keulan alle ja kunnon DP:t, minulla on vielä 1 pari rosterisia RS6 DP laippoja, hinta 20 EUR / Pari.
Comment
-
Mullahan alkaa olla tuo ylläoleva setuppi. Wagnerin pakosarjat, coolerit ja DB:t, loppurööri Miltek. Kansissa vakio pakonokat ja vaparin imu (2.8). Turbot siis pitäisi vielä saada vastaamaan loppukonetta ja tietysti nyt nuo vakio suuttimet on auttamatta liian pienet ja sitä kautta bensapumppu. Olen koettanut ahdistaa Repoa tuon E85 softa mahdollisuuden saamisesta, mutta ei ainakaan vielä ole moista luvannut...
Odotankin mielenkiinnolla ensimmäisiä fiiliksiä tuosta autosta. Setuppi kun muuttui melko radikaalisti siitä 320kw kokoonpanosta.
Comment
-
Olipa hyvä ostos. Sain päivitystä hyrristä Fin-turbolta:
"Ahtimet ovat nyt purettuina ja pesussa. Toisen akseli on sulanut turbiinin ottopäästä ja pakopesässä on pieni halkeama portin tasopinnassa. Komp.siivet ovat kuluneet ja ainakin toinen vääntyillyt. Päivitysajatukset ovat nyt Turusen Nikolla työn alla ja hän niistä soittaa sinulle erikseen."
Hyvin menee =) käytännössä kone oli siis aivan loppu...
Comment
-
Olipa hyvä ostos
Itsellä kun risakuume yltyy, niin yleensä jää ostohousut puolitankoon siinä vaiheessa kun toteaa, että pitäs olla varakone, jonka on itse rempannut. Ja siihen vielä päälle, että jos ois rahaa, niin ei ois aikaa ja toisinpäin...
Comment
-
No ei tuo sinänsä ahdista. Ihmetyttää vain, aloin jo miettimään kenen autoa ne siellä oikein ropaa. Täytyy varmistaa rekisterinumero. Minä kun pidin itseäni kaverina joka tuntee autot edes jotenkin. En huomannut tuossa mitään outoa. Hyvin palauttaa maan päälle =) Kasaanhan tuo laitetaan, maksoi mitä maksoi. Isommat kulut jo ohitettu. Mikä tuolla enää voisi olla rikki? Tai no vaihdelaatikko, se kyllä toimi erinomaisen hyvin (tosin niin toimi mielestäni kaikki muukin).
Comment
-
Tuntuu omat ongelmat näistä kuutosista hyvinkin pienille kun lukee näitä RS4 miesten juttuja.
Nyt seuraakin osittainen OT kysymys: Onko se RS6 vielä kalliimpi pidettävä/heikompi tekniikaltaan ?
Jos RS4 syö ylläpittoon esim. 10te vuodessa niin voiko se "pankkiiritason RS6" oikeesti viedä loputkin ?
Monesti vaan kuullu että tämä RS4 ei oo paha, se RS6 on rahamiesten peli...
Comment
-
Kun ostat RS4:n niin varaudu heti 20t remontti/päivitysrumbaan. Mulla on tuo jo mennyt. Tosin onhan tuossa jo melkein kaikki mitä tuohon saa edes laitettua. Juice taisi laittaa heti tuon summan siihen ihan uuteen koneeseen plus muihin osiin ja nyt sillä on laatikko vuorossa =)
Rahaahan se vain on...tosin taidan kaivaa sen extension sopparin ja ehdottaa josko saisin vielä olla jokusen kuukauden reissussa, että saan auton "huollettua" =)
Ihmettelen, että kuka hullu näitä vielä myy jos on kerran laittanut kuntoon. En minä haluaisi ottaa tuhansia euroja takkiin siitä hyvästä, että laittaa auton viimeisen päälle ja sitten autokuumeen iskiessä myy pois. Mulla on siinä mielessä hyvä tuuri, että näitä ei tehdä velkarahalla ja mistään muusta ei joudu karsimaan.
Comment
-
Ihmettelen, että kuka hullu näitä vielä myy jos on kerran laittanut kuntoon.
Kyllä noiden kanssa halvemmallakin pääsee, mutta jos tekee noin viimeisen päälle niinkuin Jari, niin palaahan sitä rahaa.
Comment
-
Hmm...nyt kun aloin miettimään niin Repo sanoikin, kun testasi APR:n softaa, että nakutusarvot oli pienemmät kuin SKN:n softalla. Tuskin ne kovin isoja on voineet olla tuollakaan, eikö tuohon joku vikavalo yms. ole olemassa? Tosin ei tuo kone kyllä missään helmi kunnossa ollut. Kuinka nopeasti tuollainen viallinen softa voi rikkoa koneen? Riittääkö esim. vain muutama kilometri?
APR:n softalla ajettiin vain muutama tiukka veto ennen kuin meni se ahtoletku rikki (auto meni yliahdoille ja vikatilaan). Tuon episodin jälkeen autoon laitettiin vakiota vastaava softa jolla ajoin viikon (noin 300km). Tänä aikana ei kiihdytelty yms. Kaikki toimi normaalisti koko aikana. En siis epäile ollenkaan, että syynä olisi APR vaan oisko tuossa SKN:ssä jotain ollut vialla ja pidemmällä aikavälillä olisi pikkuhiljaa konetta tuhonnut.
Vai riittääkö moisen tuhon saamisen yksi kerta yliahdoilla?Viimeksi muokannut Jari74; 3.12.2012, 15:49.
Comment
-
Ei se ihan lyhyillä vedoilla heti sula, vaan siihen tarvitaan iso kuorma ja vaihde, eli paljon vauhtia. Jollain kolmosen/nelosen nykäisyillä ei vielä välttämättä ehdi tapahtua mitään, mutta jos mennään lentokentälle ja vedetään urku auki kutosella niin silloin paikat voi hyvinkin sulaa nopeasti.
Comment
-
Tämähän alkaa olla jo melko koomista, väärät coolerit. Tuli nämä:
S4
Kun piti olla nämä:
RS4
Mitähän vielä. Noita ei tietenkään laiteta paikoilleen. Vahinkoja sattuu, mutta kylläpä nuo kaikki tulee nyt samaan aikaan. Täytyy ilmeisesti luopua kohta toivosta, että auto olisi ajossa vielä ennen joulua.
Comment
Comment