Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Joudun kuvista vakoilemaan, mutta näyttäis olevan Michelin 265/35/ ZR 19. Se että mitkä misukat niin onkin kysymysmerkki, sattuu kuva olemaan juuri niin etten näe...
Edit. Pilot Sport
Viimeksi muokannut Jari74; 24.6.2012, 12:26.
Perustelu: Malli lisätty
Mulla oli ässässä Falkenit ja pelotti ajaa kun veteli niin paljo, vaihoin juurikin Pilot sporteihin ja auto lakkas vetelemästä.
Vaihoin kaikki alustanosatki välissä, mutta vasta renkaiden vaihto autto. Risassa on tietty eri geometria.
alusta siinä on "hankala". Auto kyllä tottelee ohjausta, mutta epävakaa. Ei kehdannut tuosta aikaisemmin sanoa, kun piti tuota ominaisuutena alustan mataluuden ja kovuuden johdosta. No onhan tuo jo 10v vanha eli normaalia kulumaa...
LO600 ja 700 ahtimien ero taitaa olla vain imusiiven inducerin kokoero, joka on noin 2mm (44mm vs 46mm). Sen vuoksi en päivittäisi yhtään mitään muuta paikkaa autossa. Imuputket nyt joutuu vaihtaman, koska OEM laipassa ei riitä matsku vahvuus ja on jouduttu tekemään kokonaan uus imulaippa js siihen ei käy vakio putket kiinni. Mut ei sillä tuolla erolla taida loihtia ihan 100heppaa lisää:), niinkuin malli nimistä voisi kuvitella.
Nätisti ilmoittavat tehoeroksi tuon 100Hv. Onhan tuolla mainittu "Depending on engine management settings, engine condition and other components utilized these turbos are capable of producing 700 PS" eli pelkällä turbolla ei tuota 100Hv saa
Viimeksi muokannut Jari74; 25.6.2012, 11:42.
Perustelu: Korjattu
LO700 jos laittaa niin pitäs vaihtaa vaikka mitä romua moottoriin jos sen haluaa pysyvän nipussa ja antavan ulos sen minkä se lupaa.
LO600:lla on ajettu "vakio"koneisellilla aika menestyksekkäästä. Tietty on noita kankia taipunut pienemmilläkin tehoilla.
Älkää nyt alkako pelottelemaan noista kankien taipumisista yms =) Joutuu kohta oikeasti harkitsemaan tuota okkimin alakerran ostamista. No joo, en usko, että mun ajotyylillä nuo kanget mihinkään taipuu...
Väittäisin, että jos autossa on samat rauta speksit ja ainoa ero on ahdin LO600 vs LO700, niin ei tule 100hv lisää. Se oli pointtini. Voin olla väärässäkin, en ole kokeillut :)
Itselläni on käytännössä 600 ahtimet, fin-turbon modaamat. Ääni kyllä niille Jari, kun olet miettimässä mitä mainasit laittaa. Privalla voin kertoilla enemmän.
Nii no nuo LO700 vaatii sitten LOBA hiilikuituisen y-putken, LOBA 60mm turbon imuputket, LOBA bi-pipen, LOBA portatun RS4 imusarjan, LOBA portatut RS4 sylinterikannet ja LOBA nokka-akselit lisäksi jos haluaa päästä lähelle tuota 700hv.:)
edittiä. unohtuhan sieltä jotain, eli LOBA männät sekä LOBA 95mm ilmamassamittari
En pysty tuohon vastaamaan. Repo tuon laittoi, aikoi tutkia asiaa. Saan lisäinfoa illemmalla. Googletin tuon ja vika voi olla melkein mikä vaan, sähköihinhän tuo pääosin viittaisi...
Menee mielenkiintoiseksi. Laitetaan ensin hiukan raporttia:
*****
Autossahan on aivan uusi ecu, vasta vaihdettu, olitko tietoinen tästä?
ABS vika johtuu siitä, että ecu on väärin koodattu. Koodauksen mukaan autossa on ESPitön ABS, vaikka autossa on kuin onkin ESP.
Nyt kun sitten asensin siihen APR ohjelmaa, niin ilmeni, että edellinen softaaja on lukinnut sarjaliikenteen, joten ohjelmointi oli tehtävä modulilla.
Koska emme saaneet koodattua ecua uusiksi, oli viritys pakko purkaa pois, joten palautin auton siis vakioksi.
Ecu on siis koodattava uusiksi Audilla, koska koodausikkuna on salasanalla suojattu, eikä vanhoilla salasanoilla näköjään pääse uuteen ecuun, jotta saisin sen VAG Comilla tehtyä.
Otin virityksen pois, koska Audilla ne eivät suostu ecua koodaamaan, jos autossa on kolvattu viritys. Nyt se on siis samassa kunnossa, kuin se oli tullessa, sekä fyysisesti, että bittitasolla.
APR viritys ahtaa noin 0.2 bar enemmän kuin tuo, mikä nyt autossa on, ja veto on ERITTÄIN paljon raikkaampi. Lisäksi kovemmista ahtopaineista huolimatta nakuindeksit ovat APR:llä pienemmät, joten terveemmin se APR softalla toimii.
*****
Ihan uusi ECU, käsi pystyyn entiset omistajat kumpi vaihtoi? Eihän tuossa mitään, mutta ESP ei ole toiminut hetkeen ja ABS:kin herjaa, pakkohan moinen on huomata varsinkin talvella.
Tilaan Audilta ajan boxin uudelleen koodaukseen niin jatketaan tästä eteenpäin. Harmi kun tuota softaa ei voitu jättää sisään, mutta pakkohan tuo ABS/ESP on saada kuntoon...
Hankala sanoa tuohon mitään. Mutta eikö Rinta-Jouppikin (vai oliko se Pörhö)lukinnut myymänsä autot salasanalla eli niitä ei voinut muuttaa (toisin sanoen aktivoida uusia ominaisuuksia). Joutuivat tuosta luopumaan kun joku keksi valittaa...
Ihan uusi ECU, käsi pystyyn entiset omistajat kumpi vaihtoi? Eihän tuossa mitään, mutta ESP ei ole toiminut hetkeen ja ABS:kin herjaa, pakkohan moinen on huomata varsinkin talvella.
Tilaan Audilta ajan boxin uudelleen koodaukseen niin jatketaan tästä eteenpäin. Harmi kun tuota softaa ei voitu jättää sisään, mutta pakkohan tuo ABS/ESP on saada kuntoon...
Hämmentävää lukea miten paljon autosta on löytynyt nyt vikoja koska minun ja VCDS:n mielestä auto toimi kahta poikkeusta (viallinen puola + N75:n puhdistus) lukuunottamatta omistuksessani moitteetta.
ECU on vaihdettu minua edeltävän omistajan toimesta LMS:llä. Huoltokirjassa on tieto asiasta. Autossa toimi ESP ja ABS omistukseni aikana normaalisti. Voisiko olla ettei LMS:n ammattitaito riittäisi ECUn koodaukseen? Olen ymmärtänyt että ko. huolto olisi yksi parhaista tässä maassa.
Toivottavasti saat Jari auton toivomaasi kuosiin ja pääset nauttimaan vauhdikkaista kilometreistä.
Nooh, eihän tuossa varsinaisia vikoja ole ollut, kuin tämä juuri esiin tullut. Muut voidaan laskea normi kuluman piiriin. Siis ainoa "vika" joka on todettu on vain tuo turbojen pieni ääntäminen joka sekään ei ole akuutti ja tuntuu olevan tyyppivika noissa. Alustan kulmien säätäminen ei kovin iso juttu ole ja ilmastoinnin huolto kuuluu normaaliin huolto-ohjelmaan. Se tyhjenee itsekseen ja sille ei mahda mitään.
ECU:n vaihdosta en ollut tietoinen (kun en noita papereita ole nähnyt), mutta ei tuotakaan voi viaksi laskea. Hyvähän se on uutta osaa olla =) Onko noissa kaikissa RS4 malleissa ollut ESP vakiona? Oisko tuo vahingossa jäänyt koodaamatta jossain välissä.
Pitää ottaa yhteyttä LMS:lle jos osaisivat jotain tuosta koodaamisesta sanoa. Nyt tosiaan tuota arvoa ei pääse muuttamaan. Tiedä sitten mikä syynä moiseen, onko tuo ominaisuus sitten tullut näihin uudempiin boxeihin...vaikea sanoa.
Auto on oikein siisti ja muutoin kunnossa, pientä säätöä kaipaa =)
Osaako kukaan kerto miten tuollainen ECU:n vaihto menee. Eli tilataan uusi joka on tyhjä vai joko siellä on joku perussofta joka sitten vain koodataan autokohtaisesti paikan päällä (varusteet yms)?
SKN:n softa on sitten laitettu tuohon sitten jälkeenpäin. Noiden sivujen mukana kukaan ei noita suomessa laittele eli boxi on pitänyt lähettää ilmeisesti Saksaan?
Mietin vain missä vaiheessa tuo koodaus olisi tehty ja kuka sen on "lukinnut". Laitoin mailia LMS:lle ja SKN:lle jos osaisivat jotain tuosta kertoa.
Oikeastaan ihan hyvä "resetoida" boxi ja tehdä koko homma uudestaan. Uusi omistaja, uudet kujeet ja tiedänpähän mitä tuo on sitten syönyt.
Osaako kukaan kerto miten tuollainen ECU:n vaihto menee. Eli tilataan uusi joka on tyhjä vai joko siellä on joku perussofta joka sitten vain koodataan autokohtaisesti paikan päällä (varusteet yms)?
Marmorilta uusi ECU ~1700€, joka tilataan auton tietojen perusteella ja tulee siis vakiosoftalla. Uusi boksi pitää koodata merkkiliikkeessä, jossa ottavat yhteyden saksan serverille, josta tulee tarvittavat koodit ym. Vaihto-osa tuokin on mutta softattua ecua eivät huoli vahdossa.
Tuossa ne ns. virallinen versio miten homma etenee..
On noita käytettyjäkin ECUja ollut vähän väliä myynnissä ebay.de/uk mutta pitää vaan katsoa, että on itselle sopiva boksi. Ecu osanumeron loppu on jotain 551X (X joku kirjain). Saa hintaluokkaa ~300€.
- jos autossa on nyt joku viri, jossa on ns login-koodeja muutettu (esim cruise control -aktivointi 11463 voidaan muuttaa miksi tahansa) niin miksi ei koodaus onnistu kun APR on boksissa? Tarvitseeko abs-koodaus edes mitään loginia, tuskin?
- jos lukituksella ei tarkoiteta yllä mainittua niin mitä sitten
- boksin voi vakioda nykytilasta varmasti ainakin ns boot modessa kirjoittamalla sinne ihan vakio-ohjelma. Minulta vaikka voisi löytyä vakio, jos tarve. Tai voin vaikka tehdä tuon vakioinninkin irtoboksille tarvittaessa.
- esim revotechnik joillakin ohjelmillaan "särkee" boksissa olevan toisen muistipiirin sisällön, että niiden ohjelmien lisäominaisuudet toimisivat. Skn ei tietääkseni tee sellaista, joten sekään ei nyt varmaan ole homman nimi. Tämä tosin haittaisi yllä mainittua vakiointia.
- hä?
LMS ammattitaito riittää.
Ehkä ei kannata nyt tehdä hätäisiä liikkeitä ja tilailla bokseja sieltä täältä jne. Kiirekään tuolla ei käsittääkseni ole, kun ukko on itse afrikassa.
Comment