Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n pikkuveli RS4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Siinä se nyt suhisee...

    Edit. Poistin viallisen linkin. Pulla laittoi toimivan
    Viimeksi muokannut Jari74; 30.11.2012, 20:41. Perustelu: Viallinen linkki

    Comment


    • Jostain syystä vie vaan etusivulle?

      Comment


        Korjattu linkki.
        [ame]http://www.youtube.com/watch?v=1BQFEHftXDg[/ame]

        Comment


          Kiitoksia Pullalle linkin korjaamisesta. Laitoin linkin kännykällä lentokentältä ja joku meni pieleen...

          Kannet menee nyt Tammerdieseliin kunnostettavaksi. Toivottavasti edes ne olisi hyvässä iskussa. Nokista voisin kysyä, että onko nuo Loban tekeleet ne kaikkein helpoin vaihtoehto? Tilaan ja laitatan kiinni...

          Tehdään tuosta koneesta nyt sellainen jota ei tarvitse joka 100tkm jälkeen uudelleen rakentaa. Tehoja ei edelleenkään lähdetä hakemaan vaan ns. pommin kestävää rakennetta. Orkkis tuntuu olevan melko haperoa tekoa. Aivan kuin olisi suunniteltu siten, että ekat 2-3v se kestää eli takuun ja sitten se vaatisikin jo "pienehköä" remonttia. Uusi orkkis kone olisi maksanut sen 18t, mutta eihän tuon ostamisessa ole kauheasti ideaa, koska ne alkuperäiset "virheet" on siellä piilossa. Mietin kyllä tuota ratkaisua, että kokonaan uusi paketti sisään, mutta halvemmalla pääsee kun rakentaa paremman. Outoa sinänsä...

          Kuhan tästä katastrofista selviän, ostan sen RS6:n =) Pääsen taas kiroamaan harrastuksen mielekkyyttä.

          Comment


          • Ronsun jälkeen A8L W12 - koska mikään ei enää tunnu miltään

            Comment


              Kyllä ne vakiokalutkin kestää. Todistetusti yli 200000 Km, ja sit vasta kilahtaa :)

              Comment


                Juuh, luulin, että kone on tuossa hyvässä tikissä. Veti hyvin ja ei pienintäkään oiretta. Odotan todella mielenkiinnolla miltä tuo auto tuntuu nyt kun koko kone uusitaan ja muutamia pieniä parannuksia siihen päälle vielä (pakosarjat, coolerit, putkisto, kytkin, turbojen ehostus ym.) Saattaa unohtua nuo huolet ja murheet nopeasti =)

                Yksi asia vain harmittaa. Olisi pitänyt teettää tuo ohivirtaustesti heti kun auto meni säilöön. Olisi ollut monta kuukautta aikaa laittaa tuo kuntoon, mutta nyt aika on kortilla.

                Comment


                  Tuota, jos kone vetää hyvin, kaikki tehot tallella, päästöt ihanteelliset, ei mitään oireita, miksi rakentaa uusiksi? Vieläpä jos vakiona aiotaan pitää..? Huvin vuoksi?

                  Jos 50% ohivuodot niin luulis syövän öljyäkin aika reippaasti..?

                  Comment


                    Okkimilta vielä parempi alakerta ja pakosarjat yms vaihtoon niiin ei mitään järkeä ees laittaa vakio turboja.
                    Fin-turbo tekee sulle omista paremmat puhaltimet. Nokatkin jos meinaat vaihtaa niin älä ees viitsi vakio puhaltimia miettiä.
                    Laitat nyt samalla vaivalla se sysäämään se 600 hummaa ulos niin ei ala harmittaan. Ajomukavuus ei huonone alaväännön katoamisena ollenkaan.

                    Comment


                      Turbot menee Fin-Turbolle (ellei jo ole siellä). Oli puhetta, että jos ne saa kohtuu helposti modattua paremmin tuolle setupille niin mikä ettei. Repo ehdotti jo RS6 hybridiä, mutta ne ei enää käy noihin muihin jo hommattuihin osiin (laipat)...ei kehtais ihan uutta osaa alkaa paloittelemaan.

                      Comment


                        Höpsis... laipat on tehty vaihtamista varten ;)

                        Comment


                          Laipat on helppo vaihtaa. Mitkäs turbot sinne nyt oli menossa? RS6 turbot on kyllä hiton hyvät 2.7 koneessa.

                          Comment


                            Orkkis hyrrät...

                            Onko niin, että alakierrosten herkkyys ei katoa juurikaan noiden RS6 turbojen kanssa? Mä en jaksa kierrättää konetta sinne punarajalle juurikaan eli se normaalissa liikenteessä oleva teho/vääntö tulisi olla hyvä. Auto on kuitenkin 90% ajasta ihan kadulla. Ohituskiihtyvyys on myös tärkeä eli normiajossa ei ole mielekästä heittää esim. 6:lta suoraan 3:lle, jotta alkaisi voimaa löytymään.

                            Jos nuo orkkis turbot saa vastaamaan esim. Loban 530 mallia niin se riittää vallan mainiosti. Juttelin Loban Simon Sharp:n kanssa asiasta ja hän sanoi suoraan, että normiajoon Loban 530 on sopiva ellei täydellinen. Hänellä on omassa (käyttis) autossaan kyseiset hyrrät. Loban 600 sarja tahtoo jo menettää sen verran alakierrosten herkkyyttä.

                            Comment


                              Perkules kun mun ex "sininen paholainen" on myyty, olisin voinut näyttää miten se pelaa.

                              Tietty se "herkkyys" on vähän mielipideasiakin että kuinka alhaalta sen pitää vetää, mutta itse olen sitä mieltä että sellaisena Risa olisi pitänyt tulla tehtaalta! Siis RS6 turboilla varustettuna. Riittävän herkkä alempanakin, mutta vetää "raivokkaasti" ylhäällä. Vähän vaikea sanoa että onko se juuri sinulle sopiva setuppi. Mutta ei se 530 vastaavakaan varmasti huono ole, sellaisesta vaan ei ole kokemusta. Itse tykkään RS6 turboilla varustetusta biturbosta kuin hullu puurosta.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                Orkkis hyrrät...

                                Onko niin, että alakierrosten herkkyys ei katoa juurikaan noiden RS6 turbojen kanssa?

                                Loban 600 sarja tahtoo jo menettää sen verran alakierrosten herkkyyttä.
                                Sun täytyisi varmaan päästä tyypittään RS6 ja LO600 -settejä niin helpottaisi päätöstä. Oletan että et siis ole kokeillut.

                                Comment


                                  En ole tosiaan...

                                  Taisin joskus mainita, että pitäisi olla klubin koeajopäivät jossa olisi autoja juuri eri setupilla niin saisi kokeilla. Nuo ilmoitetut lukemat kun ei kerro kaikkea. En toki pois sulje noita RS6 hyrriä, moni noita on ehdottanut ja uskon, että siihen on myös syynsä.

                                  Tuo mun auto, vaikka se nyt osoittautui vialliseksi niin veti mahdottoman hyvin juuri oikealla alueella eli ajaminen oli hyvin helppoa. En tahtoisi sitä ainakaan huonontaa. Tuota ehti ajaa muutama clubilainenkin ja tuskin hekään kauheasti pystyvät tehon puutteesta moittimaan. Ainoa huono puoli tuossa oli se loppuunajettu alusta eli tahtoi olla melkoinen ura-ohjus. Siihen on jo lääkkeet tallissa.

                                  Katsotaan nyt mitä tuo Fin-Turbo noista mun vanhoista sanoo. Tiedän jo, että ne ääntää kun mennään isommille ahdoille eli yli 1,2bar. Tuo tuli ilmi APR:n softan kanssa, joka nosti ahdot sinne 1,55 asti. Jos ne on ns. loppu ja niiden kunnostamisessa ei ole mieltä niin otetaan vakavasti harkintaan nuo RS6 mallit. Täällä on kokemusta sen verran noista, että ei noita neuvoja voi jättää noteeraamatta =)

                                  EDIT: Päivitetään sen verran, että tiukkojen neuvottelujen jälkeen Okkim suostui luopumaan koko koneesta eli myös kannet on Mikon käsialaa. Nyt pitää miettiä mitä tekisin vanhalle koneelle. Kannet on jo kunnostuksessa, mutta mitä keksisin alakerralle. Risan kanssa voisi olla hyvä olla ylimääräinen kone ihan vain varuilla nurkissa =)
                                  Viimeksi muokannut Jari74; 1.12.2012, 23:24.

                                  Comment


                                    Sanotaan nyt vielä kerran ihan vaan kertauksen vuoksi, ettei RS6 turboilla ei ole heräämisen kanssa havaittavaa eroa vakioturboihin. Kaikessa muussa taas on, ja paljon!
                                    Tykkään omastani nykyisin paaaaaljon enemmän kuin ensimmäisen 5 vuoden aikana.
                                    Välitalon puurovertaus on hullun hyvä jos kyseessä on neljänviljan tuote ;)

                                    Comment


                                    • Eiköhän Jari kannata ne RS6 hyrrät sinne vaan suosiolla laittaa...

                                      Comment


                                        No kysytäänpä sitten. Mistä noita RS6 turboja kannattaa tiedustella? Pikainen vilkaisu eBay:hin kertoo että hinnat on sen 1200-1500 euroa (molemmat). Liekö aitoja?

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                          Taisin joskus mainita, että pitäisi olla klubin koeajopäivät jossa olisi autoja juuri eri setupilla niin saisi kokeilla.
                                          Kannatan ehdotusta. Pääsyvaatimus koeajolle on että itse tuo samalla koneella varustetun auton paikan päälle ja tarjoaa sen koeajettavaksi. Minuakin kiinnostaisi koeajaa muutamaa eri 2.0 TDI tai 1.9TDI setuppia. Turha olisi mun vinkua mitään risan koeajoa loban tai RS6:en häkkyröillä kun itselläni moista autoa ei ole. Eli pieni rajaus siihen koeajoon olisi järkevä tehdä.

                                          Sitten jos osaa perustella koeajon tarpeellisuutta niin auton omistajan harkinnan mukaan.

                                          Comment


                                            Minun herkkyys koeajoon antoon on hiukan pienempi. Kyllä tuota saa kokeilla, ajettavaksi se on tehty, mutta joku maltti sentään ettei paikkoja riko. Nuo Risat kun tuntuu olevan hiukan kalliihkoja huoltaa =) Siis puhutaan nyt esim. clubilaisista eikä kenestä tahansa vastaantulijasta, mutta jos joskus pääsisi osallistumaan noihin clubin tapaamisiin, niin kyllä saa tulla nykimään hihasta jos haluaa pienen koikan heittää. Mielelläni ajan myös muiden vehkeitä oli kone yms. mikä tahansa..

                                            Comment


                                              Tämä on nyt yksinkertaisinta kun toimitat ne turbos vain sinne Fin-turbolle ja sanot mitä haluat.
                                              Ne tekee sulle niistä just semmoiset.

                                              Comment


                                                Tuolta mä tilasin omani aikoinaan, eikä maksanut paljon yli 1500€.
                                                http://en.turbolader.net/

                                                Comment


                                                  Nyt kyllä on Jap3 saanut ihan mahdottomat alennukset tai muistat ihan väärin. Kyllä nuo RS6 turbot maksaa tuolta tänä pnä varmaan sen aika lähelle 2500 euroa toimituksineen. Siihen vielä B5-modaus päälle.

                                                  Jari74, ebay turbot ovat luultavasti kiinalaisia.

                                                  Jsahlman, tekeekös Fin-Turbo sulle vaikka RS6-turboista LO750:t jos haluaa? Eli laittaa saman "speciaali" kompressorin, paremmat laakeroinnit, pakopuolen porttauksen yms samoilla spekseillä? Tiedän että kysymällä Fin-Turbolta saisin tarkan vastauksen mutta jos täällä on jollain tietoa, niin ihan vain yleistä turbokeskustelua varten.

                                                  Comment


                                                    Japehan ei koskaan muista mainita alveja eikä veroja hinnoissaan ;)

                                                    Fin-turbolle soittamalla selviää paremmin. Ne kyllä räätälöivät puhaltimet semmoiseksi että pelaa.
                                                    Taishan se joku jo ottaa heidän kaluillaan reilu 600 hummaa ulos omastaan S4:sta penkkipäivänä. Risa miehet jäi toiseksi.

                                                    Comment


                                                      Laitoin ihan uteliaisuuttani mailia Fin-turbolle ja kyselin mitä ne voisi noista vanhoista loihtia, noilla mun esittämillä spekseillä. Katsotaan mitä vastaavat...

                                                      Comment


                                                        Kyllä finturbo tekee kaikki nuo työt mutta "vastaavan" tyyppisillä osilla. Nykyään Loballa on muistaakseni omatuotantosiipiä eli ei niitä yleisiä siipiä mitä ennen oli.

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81
                                                          sahlman, tekeekös Fin-Turbo sulle vaikka RS6-turboista LO750:t jos haluaa? Eli laittaa saman "speciaali" kompressorin, paremmat laakeroinnit, pakopuolen porttauksen yms samoilla spekseillä? Tiedän että kysymällä Fin-Turbolta saisin tarkan vastauksen mutta jos täällä on jollain tietoa, niin ihan vain yleistä turbokeskustelua varten.
                                                          Siinä voi käydä niinkin, että puhelun jälkeen tilaaja huomasi luulleensa haluavansa RS6-turboista LO750:t.. Fin-turbolla on henkilöstössään melko seppiä ja itse ainakin olen pelkkänä korvana, kun siellä päässä suu aukeaa.

                                                          Onko aluperäisestä koneesta jo selvitetty varsinainen vika ja sen juurisyy? Oliko vika männänrenkaissa vai onko sylintereissä sanomista? Renkaathan on varmaan suht kivuton ja verrattaen edullinen vaihtaa, jonka jälkeen käytössä luulisi olevan ihan soiva kellari, mikäli itse lohko vaan on mitoissaan. Jos kannetkin vielä on ehjätty, on kasassa jo varmaan ihan käypänen vaihtokone?

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viesti
                                                            Nyt kyllä on Jap3 saanut ihan mahdottomat alennukset tai muistat ihan väärin. Kyllä nuo RS6 turbot maksaa tuolta tänä pnä varmaan sen aika lähelle 2500 euroa toimituksineen. Siihen vielä B5-modaus päälle.

                                                            Jari74, ebay turbot ovat luultavasti kiinalaisia.

                                                            Jsahlman, tekeekös Fin-Turbo sulle vaikka RS6-turboista LO750:t jos haluaa? Eli laittaa saman "speciaali" kompressorin, paremmat laakeroinnit, pakopuolen porttauksen yms samoilla spekseillä? Tiedän että kysymällä Fin-Turbolta saisin tarkan vastauksen mutta jos täällä on jollain tietoa, niin ihan vain yleistä turbokeskustelua varten.
                                                            Kyllä ne tekee. Eiköhän niitä "special" siipiä Fin-turbokin pysty toimittamaan, jos sellaisen haluaa. Mutta ei enempää tästä turboasiasta, tätä keskustelua voidaan jatkaa toisessa ketjussa.

                                                            Comment


                                                              Ei ole selvitetty tai ainakaan minä en ole kuullut mikä on tuo syy noin valtavaan vuotoon. Epäilynä on, että sieltä olisi toinen rengas mennyt palasiksi. Kiinnostaa kyllä itseänikin mikä sieltä on rikki eli syy tullaan kyllä selvittämään.

                                                              Kyllähän tuosta koneen saa. Sillä on ajettu vasta se 137tkm tosin eihän tuo kerro mitään paikkojen kunnosta, mutta nyt onkin mietinnän alla mitä tuolle tekisin. Myisinko tuossa kunnossa missä se on vai kunnostettuna. Jos teen siitä varakoneen niin se jäisi pölyttymään jonnekin varaston nurkkaan sillä uskoisin, että tuosta koneesta jota nyt tehdään tulee tuon auton viimeinen. Risaan ei tule vuodessa kuin muutama tuhat kilometri, käyttöautoa siitä ei ole tarkoitus tehdä. Tuohon virkaan on jo eri vehkeet.

                                                              Ebaystä saa noita koneita edulliseen hintaan ja ehjiksi mainostettujakin vielä eli tuossa kunnossa kone ei ole oikein minkään arvoinen eli myynti ei kauheasti innosta. Kunnostettuna hyvillä osilla saisin ehkä siitä kohtuullisemman hinnan. Ehdin jo ajatella tuota stroker 3.0 settiä, mutta sitten ajattelin miksi ihmeessä moista edes haluaisin (kuten varmaan huomattukin eli niitä mörkötehoja en ole hakemassa) Saa toki tarjouksia esittää koko paketista =)

                                                              Onko näissä Audeissa koneen sarjanumeroa ja runkonumeroa yhdistettynä missään (ns. matching numbers)? Noissa vanhoissa jenkeissähän tuo yhdistelmä on kova sana, joten joskus tulevaisuudessa tuolla saattaisi olla merkitystä. Olisi ainakin yksi 100% alkuperäinen RS4 olemassa jos tuon koneen säilyttäisi ja pitäisi vakiona. Saattaa olla ihan pöhkö ajatus, mutta tulipa mieleen..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X