Jokos tämä alkoi liikkumaan kuten sen pitääkin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:n pikkuveli RS4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Ei vielä. Auto on Samilla ja ne puuhastelee tuon kuntoon (niin ettei mikään vuoda jne). Repo on reissussa tämän viikon ja kuhan palaa niin aikoi sitten viedä tuon penkkiin säädettäväksi eli kyllä tuossa vielä joku tovi vierehtää ennen kuin saan auton alle. Tähän kun lasketaan hiukan varmuuskertoimia, Risan ominaisuus olla toimimatta kovinkaan pitkiä aikoja jne. niin kyllä se (ehkä) ennen kesää jossain kunnossa on =)
Nooh, eiköhän se ole iskussa viimeistään kuun vaihteessa...
Comment
-
Urssit ja muut vanhukset on asia erikseen. Omaakin tyyppi kasiysiä katseli brembojen kanssa ja totesi että "jaaha, täällähän on tällaiset pultattavat kiinnikkeet, nämä on ihan ok." Ongelma tulee siinä vaiheessa, kun aihio on niin uusi, että aletaan vaatia tyyppihyväksyntää kaikille autoon pultattaville osille.
Comment
-
Pientä päivitystä. Auto on taas kasassa. Ahtovuodon syyksi paljastui noin 5cm viilto yhdessä noista ahtoletkuissa. Ilmeisesti tullut tuota pakettia paikalleen nostaessa. Samalla autoon vaihdettiin nuo 680cc suuttimet ja Bosch:n (044) pumppu. On siis valmis säädettäväksi, kuhan Repo rantautuu taas suomeen. Itse lähden taas maanantaina reissuun eli hyvällä tuurilla auto saattaa olla jopa ajokunnossa kun palailen. Tämän talven lumille on vielä pienet mahikset päästä Risaa kokeilemaan =)
Comment
-
Juuh, kätevää tosiaan, kun ei tarvitse itse sotkea sormiaan tuohon autoon =) En ole tehnyt tuohon minkäälaista remppaa vielä itse. No kuhan saan sen takaisin niin pitää vaihtaa alusta/jarrut ja iso läjä pisteosia mitä tuohon on tullut aikojen saatossa tilattua. Kesällä puran autosta sisustan kokonaan pois ja teen siihen äänieristyksen uuteen uskoon, joten kyllä tuon kanssa omatkin sormet likaantuu =)
Koetan keskittyä tuohon ykkösprojektiin enemmän eli Urssiin. Siellä se tallissa odottelee.
Comment
-
3.4 varattu aika dynoon. Ehkä jo tällä kertaa saisi auton säätöihin. Sormet ristissä...
Pääsis laittamaan noita muita osia kiinni autoon, noissa vierähtääkin sitten tovi jos toinenkin. Aikaisemmin mainittujen lisäksi Jani (JS-tuning) sai myytyä tuon Getsten lisämittarin
Tosin tuosta pitää testata navin toimivuus mittaristossa. Aluksi luultiin, että navia ei tuohon enää tuolla saisi näkymään, mutta nyt pitäisi olla ok. Samoin SI-yksiköt eli ei tarvitse ameriikan kummallisia asteikkoja seurailla. Taisin tilata samalta kaverilta muovipussillisen ledejäkin autoon joten niitä saa arvuutella mihin ne kaikki oikein menee. Ainakin läjä oli melkoinen mitä kotona ihmettelin...
Comment
-
Tuli vasta eilen mieleen, että milloinkahan tuo Risa olisi pitänyt katsastaa. Tuokin vain kun tuota ykkösprojektia on taas koetettu saada liikenteeseen. Kysymys Revolle ja tuossahan oli mennyt tammikuussa katsastus umpeen. No hän käytti auton konttorilla ja läpi oli mennyt huomautuksitta. Onneksi =)
Säätö hommat meneillään ja ainakin kuulostaa siltä, että autossa on ruutia sopivasti =) Hommaa hidastaa laajakaistan puute, mutta sekin on nyt hoidossa eli tuo tullaan asentamaan. Edistyy tämäkin...
Comment
-
Huomenna Risa kotiin. Repo käy tänään sen hienosäätämässä penkissä ja huomenna otan junan alle ja suuntaan Turkuun autoa hakemaan. Jokohan tuo olis valmis noilta osin. Kuhan saan tuon omaan talliin niin senhän joutaakin sitten purkaa =) Tosin nyt ei sentään tekniikkaa vaan noita alustan osia silmällä pitäen.
Comment
-
En ole ihan varma miksi tuota softaa pitäisi kutsua. Kai se on Repo Special =) APR:n chippi tuossa on, mutta Jyrkin säädöt.
Tuota autoa ei tosiaan voi säätää penkissä. Kuumuu niin saakelisti, imulämmöt nousee heti 60-70 asteeseen ja ahdot tippuu (turvatoiminto). Tuossahan ei ole niitä Wagnerin coolereita johtuen siitä, että sain väärät (S4:n). Tilausta olen juuri tekemässä noista uusista. Eka veto antoi 455Hv/580Nm 1,3bar ahdoilla. En tiedä mitä siellä nyt on, mutta kuten näkyy niin potentiaalia vielä on.
Tehdään tuo loppuun normi menetelmällä eli ajataan pätkä ja otetaan logit. Tosin vaihdan nuo coolerit ja kentien parannan tuota ilmanottoa. En yhtään muista millainen suodatin tuossa on ja missä kunnossa.
Comment
-
Vieras
Kiva kuulla että auto alkaa olemaan taas ajossa. Vähän surullisen näköinen se oli pajan pihassa ilman ajoa.
Comment
-
No niin poika kotona, olihan reissu. Aamulla 6:n aikaan junaan ja 23:30 olin kotona...
Tuotahan ei saatu nyt säädettyä ihan viimeisen päälle. Syynä on tuo kuumeneminen eli penkissä imuilman lämmöt nousee nopeasti sinne 60-70 asteeseen ja kone tiputtaa ahdot max 1.3 bar. Tuossa on nyt perussofta eli saa kuulemma antaa monoa pelkäämättä, että paikat hajoaa. Samoin tuon koneen säätäminen bensalle saattaa olla melko hanklaa noiden puristuspaineiden takia. Ennakoita ei saa oikein mitenkään säädettyä, siellä ne pyörii -3:n ja 0:n maissa. Repo epäili, että rutut saattaa olla lähempäni kymppiäkin. Viinalle on tuo kone taidettu tehdä. Voisihan tuonne coolereiden lisäksi asentaa vesiruiskun jos haluaisi bensalle vielä tuota säädättää...
Hiukan erilainen kuva Risasta. Yleensä kuvat täällä noista on niin kiiltäviä ja puunattuja, että näkee oman kuvansa. Tollasia ne on oikeasti =) Ensi viikolla auto on menossa puunattavaksi eli saa sekin arvoisensa kiillon.
Tuossa tunaamisessa kävi niin kuin pelkäsinkin. Tosin vika saattaa olla noista säädöistäkin, mutta nyt voima tulee 3t jälkeen. Ennen vakiokoneella ja SKN ja APR:n softalla voimaa alkoi tulla jo 2500:n tienoilla. Käyrästä jos katsoo niin ero vanhan uuden välillä on hyvin pieni (vanha ~420 vs uusi ~450), mutta pitää muistaa, että tuossa käyrässä paineet on vain siellä ~1,4bar tuntumassa. Potentiaalia siis on. Tiellä tuo käyttäytyy hyvin ja olisikin mielenkiintoista tietää mitkä on ns. oikeat lukemat.
Matka meni siis leppoisasti. Pientä harmitusta aiheutti se, että Navi oli mykkä. Johtuen siitä, että se kysyi koodia ja olin varma, että se lappu on kotona. Vielä isompaa harmitusta aiheutti se, että katsoin hanskalokeroon vasta kotipihalla ja siellä se pirun koodi oli koko ajan =) Alkumatkan ajelin siis murinoita kuunnellessa ja pian siihen väsyessä kaivoin repusta kuulokkeet ja kuuntelin radiota kännykän kautta. Saattoi moni ihmetellä, että onpas äänekäs auto kun pitää kuulokkeet päässä ajaa =)
Mukavahan tuolla oli ohitella/ajella. Satasen vauhdista ei tarvinnut kutosta pois vaihtaa jos ohi piti päästä (kiekat lähellä 3t). Ohi mentiin ja vauhdilla. 5:lla meno oli taas lievästi sanottuna repäisevää, ei tahtonut pito riittää ja ESP astui kuvioihin. Oulun motarille tullessa kiihdytin reippaasti 4:lla jolloin meinasi kakka tulla pöksyihin, kun tie olikin ehtinyt hiukan jäätyä. Onneksi oli ESP päällä.
Risa on Risa...ei siitä mihinkään pääse. Ihmettelin jo hakiessa auton omituista käyntiääntä. Kone kahisee. Tuo ei tule nokkaketjuista vaan ihan kuin moniurahihna tai jakohihna ottaisi kiinni johonkin. Meinasin jo romuttaa koko laitoksen, mutta sitten sain vinkin Mikolta, että ääni kuulostaa ohjaustehostimen pumpulta. Kiireen vilkkaa kuuntelemaan ja katsos vain...sehän se taitaa olla. Tuo pumppu on se toinen vanha osa (toinen on ilmastoinnin kompura) koko moottorissa. Ei olisi pitänyt jättää sinne noitakaan. Itseasiassa ihmettelin jo eilen, että onpas hiukan "tukevan" tuntuinen ohjaus ja onhan tuo pitänyt ääntä jo ääriasennoissa eli kyllä kai syyllinen on tuo pumppu. Tuon hihnan irroittaminen vahvistaisi asian nopeasti, mutta kuten tiedätte niin ei tuokaan ihan helposti hoidu tuossa autossa. Tepolta jo kyselin paljon tuo uusi pumppu maksaa...
Pitää vaihtaa tuo pumppu samalla kun puran keulaa muutenkin. Wagnerin coolerit on tuloillaan eli tuossa yhteydessä tuo on sama vaihtaa.
Samoin autosta tuli hyvin bensapihi. Ainakin kulutusmittarin mukaan. Kunpa olisikin oikea lukemat. Saako tuota säädettyä mitenkään? Nuo suuttimet taitaa aiheuttaa moisen virheen. Oikea kulutus oli tarkistuksen mukaan ~9,1l
Ai niin, noista suuttimista ne on 680cc 3bar ja 800cc 4bar eli kyllä noi saattaa johonkin riittää jopa etanolilla...
Comment
Comment