Jos Jollain on vakio (tai joku muu käypänen) softa siihen, niin saan kyllä ajettua sen prommerilla sisään. Eli muisti irti kolvaten ja uutta sisään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:n pikkuveli RS4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
No rauhoittukaa toki =)
Ei kukaan mitään uusia boxeja yms. ole tilaamassa. Auto on parkkipaikalla odottamassa siinä kunnossa kun se mulle tulikin eli ei vika koodeja.
Kerrataan vielä lyhyesti.
- ECU uusittu ja siinä SKN softa
- Koodattu 04611 (ABS ja ei ESP) pitäisi olla 04711 (ABS ja ESP)
- tuota arvoa ei kuulemma pysty muuttamaan tällähetkellä
Sarjaliikenne on kuulemma "lukittu". Jos tuota nykyistä kokoonpanoa muuttaa mitenkään (esim. APR softalla yms) niin ABS ja ESP alkavat herjaamaan...
Siksi kaikki "ylimääräiset" viritykset on nyt palautettu eli auto toimii taas kuten aikaisemminkin.
Koska kuuleman mukaan tuo APR:n softa toimii paremmin (koeajon, logien yms. mukaan) Niin haluaisin sen sisään. Siksi ajattelin käydä resetoimassa tuon ECU:n ihan marmorilla tehdasarvoihinsa vakioksi. Tällöin nuo sarjaportin yms. lukitukset saataisiin pois.
Ei tässä olla syyttelemässä ketään, ei LMS:ää, SKN:ää, saati sitten edellisiä omistajia...
Kuhan mielenkiinnosta kyselen miten tuo olisi saatu "lukittua" ja kenen toimesta. Auto on Vantaalla ja sitä saa käydä katsomassa jos joku haluaa logata VagComilla sisään ja ihmetellä...
Comment
-
Vieras
Marmori vakio softan siten, että tilaa uuden boksi. Marmorilla ei pystytä tekemään softilla mitään, mihinkään autoon. Paitsi päivittämään uudempia versioita, jos tehdas sellaisia on tarjonnut. Tämä auto ei kuulu sellaisiin.
Myöskään mitään lukituksia?? ei voida availla. Ohjainlaitteen koodaus pitäisi normaalisti mennä ihan näpyttelemällä läpi, tosin ELSA sanoo, ettei kaikkia ECU voi koodata. tämä pitäisi tarkastaa vo.numerolla ETKAsta.
Ote ELSAsta, ohjainlaitteen koodaus:
Please check using parts catalogue whether correct engine control unit is fitted (part number; control unit may not be codeable). It may also be possible that an unauthorised code number was entered. If necessary repeat the coding procedure.
Comment
-
Vieras
Tosiaan ELSA;sta löytyi tuo 10711 ihan suoraan, joten AC;lla käyntiä ei tarvita.
Joten Jari, ilmastointi tuo kylmää ja merkkivalot on poissa, auto odottaa valmiina hakupaikassa söndagina.
Kulmiensäätöä en saanut tähän hätään hoidettua.
Comment
-
Hienoa kuulla, että auto on kunnossa...
Suuret kiitokset LMS:lle (Tero) ja Jerelle jotka jaksoivat tuota ihmetella omalla ajallaan. Hienoa huomata, että apua saa näissä piireissä hyvin =) Hiukan hankala täältä asti aina hoidella kaikkia näitä juttuja, joten apu tulee tarpeeseen...
Comment
-
Tuli kysyttyä vakuutusyhtiöltä ihan varuiksi neuvoa antavaa tuon koukun takia. Aika kylmää tekstiä tuli. Eli jos ajan kolarin tai joudun kolariin ja sattumalta autossa on silloin kuorma perässä niin korvauksia ei luultavasti tule ja menee omasta massista. Samoin jos ajan autolla kolarin ja vaikka koukkua ei olisi edes paikallaan tuo saattaa antaa hyvän syyn sille että korvauksia alennetaan. Ei käy järkeen, mutta antoivat sellaisen neuvon, että ei kannata asentaa.
Comment
-
Suomessa =) Auto on koeajettu ja hyvin kulkee..
En tiedä mikä meni vikaan, mutta koetin päivittää tuon Navin uusimpaan SW versioon. Jossain vaiheessa purkki työnsi päivityslevyn ulos ja pyysi SH-Graphics levyä sisään. Ei auttanut tuo päivityslevy vaan se tuli aina ulos automaattisesti. Koetin sitten työntää tuon uusimman navi levyn sisään ja sinne se jäi jumiin.
Netistä vakoilin, että tuohon ei auta muu kuin purkin ulosottaminen ja manuaalisesti pyörittää se ulos. Olisko jollakulla lainata noita RNS-D ulosvetäjiä asap?
Muita vinkkejä tuon korjaamiseksi?
Comment
-
Komento takaisin...
Huomasin, että auton ollessa käynnissä näyttö pysyy TV tilassa, mutta kaikki nappulat toimii niin kuin pitääkin. Katsoin ohjeesta mitä on missäkin valikossa ja "sokkona" näpyttelin tuon Eject-CD komennon. CD tuli ulos ja kokeilin uudestaan tuolla update CD:llä ja yllätyksekseni se meni läpi. Nyt tuo on taas 100% iskussa =)
Tosiaan kävin autolla tänään ajamassa mutkan. Jösses mikä vehje. Vieläkin hymyilyttää. Alustakaan ei ole niin huonossa kunnossa kuin luulin. Ihan hyvältä se tuntui. Kyllä se urat löytää hyvin =) Auto kaipaa myllytystä yms. siivousta. Tuo on jo työnalla..siis paikan etsiminen.
Nyt voin itsekin mainita, että oikein tyytyväinen olen ostokseen =)
Comment
-
Täyden palvelun talo Janilla näemmä =)
Eilen tuli ajeltua ympäri pääkaupunkiseutua koko päivä asioita hoitamassa, joten sai tuntumaa autoon hiukan enemmän. Tänään kuitenkin alkaa varsinainen reissu eli pyöritään akselilla Vantaa-Kirkkonummi-Siilinjärvi-Oulu-Ikosenniemi-Levi-Ikosenniemi-Siilinjärvi-Pyhtää-Espoo-Vantaa. Jos näette jossain niin saa morjestaa...
Auto kaipaa tosiaan hiukan puunausta. Pientä kulumaa siellä täällä. Pieniä juttuja mm. avaimet uusin tuohon sillä nuo vanhat on melko kuluneen näköiset. Huomasin myös, että tyhjäkäynnillä auton jännite vaihtelee hiukan eli volttimittarin neula heittelee ja mm. FIS:n näytön kirkkaus heijaa sen mukaan. Voisin uusia samalla kokonaan tuon näytön sillä vaikka siinä ei ole ns. pimeitä pixeleitä niin se on hiukan "nuhjaantuneen" oloinen. Tuohon saattaisi auttaa pelkä purku ja puhdistus.
Tuon RNS-D:n yläpuolinen "hiilari" lista ei ole kunnolla paikoillaan eli se mukiteline ei aukea kunnolla. Kanittaa hiukan.
Tuollaisia pikkujuttuja siellä täällä, mutta helppoja saada kuntoon...
Comment
-
-
Terveisiä Siilinjärveltä. Täällä tullaan viettämään aikaa vielä ensi viikkoon asti eli aikaa on vielä tätäkin bongailla =) Auto seisoo tuossa Tarinan Puutarhan pihassa. Kävin eilen Kuopiossa pyörähtämässa, mutta ei näkynyt clubilaisia sillä kertaa vaikka koetin pitää silmät auki (täällä kun noita Risoja ym. on enemmänkin liikenteessä).
Hiukan tuntemuksia ekasta pidemmästä pätkästä. No alusta on tosiaan vaihtokunnossa. Meillä on tavaraa kieltämättä melko paljon joten perä pohjassa tultiin ja voin sanoa, että Lahden motari tuolla autolla tuntui kyntöpellolta. Muutamassa töyssyssä 120 mittarissa perä pohjasi...
Auto on muuten matkavauhdissa melko äänekäs, siis alustan suhteen. Kone hyrrää sievästi, mutta kaikki muuta suhinat yms. häiritsee. Tähän auttaa muutaman kymmenen kiloa vaimennusta ja käytän auton vielä massattavana. Noilla poppivehkeillä ei ole oikein mitään virkaa 120km/h nopeuksissa, melko lujaa saa huudattaa.
Eilen Kuopion parkkihallissa aloin ihmettelemään tuota jännitteen hummaamista. Sen huomasi selvästi pimeässä, kun autosta tuli diskoteekki. Kaikki valot vilkkui jännitteen mukaan. Tämä huolestutti, sillä autostahan on jo mennyt yksi ECU (ties mitä muuta) ylijännitteen takia. Tosin kun otin ilmastoinnin päältä pois niin se rauhoittui ja konekin kävi tasaisemmin. Melko paljon tuo kuormittaa näemmä (ilmastointi siis). Tutkin kuitenkin asiaa tarkemmin kuhan saan jotain työkaluja jostain.
FIS näyttö toimii moitteetta kylmänä, mutta kun auto lämpeää niin se alkaa tiputtamaan pikseleitä yms. Eilen tosin ei ollut koko Kuopion reissun aikana mitään ongelmia.
Tehoista. Tällainen sen perheauton pitää ollakin =) Ohitukset menee nopeasti ja turvallisesti. Harmittaa vain noiden muiden autojen "hitaus" esim. 80 rajoituksen vaihtuessa 100:een ym. sillä tuntuu että ne jää siihen eteen hidastelemaan. Voimaa on sopivasti kutosellakin eli jos ihan kauhea kiire ei ole niin ohitukset sujuu hyvin. Jos sisään heittää 5:sta tai 4:sta niin sitten jo syöksytään. En osaa ainakaan vielä kaivata tuohon hevostakaan lisää voimaa eli juuri sopiva. Katsotaan mitä tuo APR:n softa saa aikaan, sillä Repo tuumaili, että auto muuttaa melko paljon sillä...parempaan suuntaan.
Jani tuossa ilmoitteli, että alusta on suomessa ja jarrutkin tulossa. Saan nuo hoidettua alle ensi viikolla. Mielenkiintoista odotella, minkälainen autosta tulee noille H&R seteillä.
Comment
-
FIS näyttö toimii moitteetta kylmänä, mutta kun auto lämpeää niin se alkaa tiputtamaan pikseleitä yms. Eilen tosin ei ollut koko Kuopion reissun aikana mitään ongelmia.
Multa saat avun siihen LCD näyttöön tarvittaessa.
Comment
-
Saako tuota säätäjää vaihdettua ilman, että nostaan koneen pois :-) autolla on nyt ajettu 132900 eli laturin pitäisi olla jokseenkin iskussa. Oletan, että tuossa on se säädin laturin perässä normaalisti?
Kauanko tuossa näytön korjaamisessa menisi? Voisin poiketa kuhan palataan turneelta jos se onnistuu esim. Iltapuhteena.
Comment
-
Vähän myöhäistä kommentoida H&R-setistä, jos se on jo tuloillaan, mutta omasta lähipiiristä seuraava kokemus: faijan RS4:stä on H&R säädettävä alusta lähdössä pois, kun se on ylimmässäkin asennossaan liian matala talvikäyttöön. Säädettävyydestä ei ole paljon iloa, kun se ylin asento on arviolta ~20 mm vakiota alempana -vakiokaan kun ei ole maavaraltaan kummoinen.
Varsinainen vikahan ei sinänäsä ole alustasarjassa vaan talvikunnossapidossa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viestiSaako tuota säätäjää vaihdettua ilman, että nostaan koneen pois :-) autolla on nyt ajettu 132900 eli laturin pitäisi olla jokseenkin iskussa. Oletan, että tuossa on se säädin laturin perässä normaalisti?
Tuo säädin ei ole ainakaan ACK:ssa mitenkään erityisen herkullisessa paikassa vaihtaa, tuskin on risassa sen paremmin tilaa. Käytännössä keula huoltoasentoon ja laturi irti ellei sitten omaa puolimetrisiä fakiirisormia. :)
Comment
Comment