Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n pikkuveli RS4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ketäs sitä on sitten säätänyt ?

    Onhan siinä ruttua yms. tarpeeksi, kun viinalle on suunniteltukin.

    Comment


    • Unicorn edelleen. Ruttua on tosiaan sen verran, että bensalla ei oikein kunnon tuloksia saa. Tämä oli tiedossa tosin ennenkin, mutta taisi tuo säätäjä unohtaa sen hetkeksi ja ihmetteli miksei tuo oikein toimi. Vaihdetaan nyt etanolille ja katsotaan miltä se oikein näyttää.

      Comment


      • Varaa vain suosiolla Erikoismoottorilta aikaa ja ajele tänne kauniiseen itäsuomeen nauttimaan syksystä, alkaa toimimaan...

        Comment


        • Ok suosittelen kokeilemaan näitä Suomenkin staroja säädöissä, tuo säätö kun näyttää rämpivän paikallaan vuodesta toiseen.

          Edit:
          Timppa ehti ensin :)

          Comment


          • Porkkiksen kanssa on oltu jo yhteydessä, mutta ei vielä ole ehtinyt tuota katsomaan. Viimeksi oli kiireitä teidän muiden autojen kanssa (piti saada Lappeenrannan ajoihin valmiiksi =)

            Tarkoituksena on saada softa Porkkikseltakin. Tuota on nyt säädetty 2v aika tarkalleen. Tuolla kokoonpanolla se ei ole vielä ollut koskaan ns. valmis. Paras setuppi edelleen oli se modatuilla RS4 hyrrillä oleva. Kyllähän tuo olisi aika saada iskuun vihdoin ja viimein. Kiirettä tuon kanssa ei ole pidetty, sillä silloin kun tuo mulla on (aika harvoin) niin se seisoo vain tallissa/varastossa. Tuon tuunaajat on ajaneet sillä paljon enemmän kuin minä koskaan =)

            Talvi on nyt kovaa vauhtia tulossa ja kuhan tuohon saadaan se etanolisofta niin koetan saada sen tuonne Oulun AMK:lle penkkiin ja sen jälkeen voisikin kysellä miten Lappeenrannan suunnalla olisi aikaa katsella tuota. Petri tekee softat penkissä eli ilmeisesti onnistuisi talvellakin säätöjen teko.

            Mainitaan ihan erikseen, että nuo viivästyksen softassa ei ole johtuneet Unicornin tai muiden toiminnasta. Itsellä nämä aikataulut on ns. hankalia töiden suhteen eli autoa on hankala saada aina oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Tehty siis silloin kun kaikilla on aikataulut kohdanneet.

            Comment


            • Kyllä ne softat tien päällä tehdään tai pitää tehdä. Toki penkissäkin saa tehtyä mutta toimii kadulla sitten miten toimii.

              Taisi itsellä mennä noilla sanoilla suuttimilla sekä bensa, että viinasoftat noin kymmenellä versiolla valmiiksi muutamassa viikossa, joten suosittelen ;)

              Siinä hävisi ulkomaan säätäjän ongelmat ekalla filellä, mitä oltiin aikoinaan veivattu reilu 60 versiota tuloksetta :) Kaikki meni alkuun ulkomaan kautta ok perus seteillä mutta kun alkoi tulemaan oikeasti erikoista palikkaa koneeseen, niin loppui siellä osaaminen.

              Comment


              • Kiitos kauniista sanoista. Yritän parhaani mukaan panostaa myös siihen normaaliajon toimintaan eikä vain lapa lattiassa ajeluun. Saatan panostaa jopa selvästi jotain muita säätäjiä enemmän. Tästä syystä joskus vähän kavahdan noita järjettömän kokoisia suuttimiakin :)
                Niiden kanssa duunin määrä kasvaa huomattavasti, jos autosta tahdotaan hyvin toimiva myös nurkka-ajossa. 1200cc max käyttöaste viinalla 700hv 6syl-autossa on vain ~60%

                Jos auton jättää minulle hoitoon, on sen kanssa melkein dynoon mentävä. Olen huomannut, että ajoittain koeajotarve ja nopeusrajoitukset eivät ole aivan linjassa. Asia toki muuttuu, jos tehdään etänä tai asiakas voi koeajaa.

                Comment


                • E85:lla toki koko potentiaalia hankala hakea tien päällä. Ja jarrupenkissä tietenkin paree ajaa.

                  Comment


                  • No juu tuota normaaliajoa ei kukaan ole tähän mennessä ollut säätänytkään ja Porkkis käytti siihen aikaa reilusti. Tämähän kannattaa ja on suotavaa, hiukkasen erilailla toimii normaalissa ajossa, kuin ennen.

                    Itse tein kanssa tuon suuttimien laskennan väärin perustein, onneksi sentään nuo 1200 kuitenkin toimii vaikka säätäjälle varmaan yhtä tuskaa :)

                    Nuo kun taitaa riittää kilohevoseen asti viinalla... eli hiukkasen yli omien tavoitteiden.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                      Tähän on nyt koetettu saada softaa bensalla, mutta ei tahdo tulla oikein kunnon tuloksia.
                      Kuinka toimii 98:lla tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla? Voisi kuvitella, että on aika "nykivää" menoa suurilla suuttimilla vai olinko väärässä?

                      Comment


                      • Hyvin se toimii. Ei mitään ongelmia normaalin ajon kanssa. Ainoa ongelma on ettei tuo kulje mihinkään bensalla ja kun vedättää niin se menee tajuttoman rikkaalle. Nyt ihmetyttää miksei tuo saa ilmaa tarpeeksi, täytyy ihmetellä onko sama ongelma viinallakin

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                          Itse tein kanssa tuon suuttimien laskennan väärin perustein, onneksi sentään nuo 1200 kuitenkin toimii vaikka säätäjälle varmaan yhtä tuskaa :)

                          Nuo kun taitaa riittää kilohevoseen asti viinalla... eli hiukkasen yli omien tavoitteiden.
                          Minä ahnehdin myös ja otin nuo 1200 suuttimet, säätäminen oli haasteellista olemassa olevalla setupilla. No, onpahan valmiiksi isot isoille tavoitteille :)

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                            Hyvin se toimii. Ei mitään ongelmia normaalin ajon kanssa.
                            Suuttimien "skaalaus" on ainakin sitten kunnossa. Itse olen havainnut, että se mikä toimii E85:lla moitteetta, ei toimi 98:lla läheskään yhtä hyvin suurempien suutinten takia.

                            Comment


                            • Mulla loppui hönkä noista ~960cc suuttimista eli oli pakko ottaa astetta isommat ruutat. Katsotaan mitä ne sanoo etanolilla.

                              Comment


                              • Kohtahan se nähdään oli "vika" suuttimissa vai pumpussa.
                                Viimeksi muokannut jsahlman; 13.9.2015, 07:31.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                  Mulla loppui hönkä noista ~960cc suuttimista eli oli pakko ottaa astetta isommat ruutat. Katsotaan mitä ne sanoo etanolilla.
                                  Olikos Jarilla vedetty Pierburgille suorat sähköt?

                                  Comment


                                  • Ei ole. Releyttäminen voisi auttaa.

                                    Comment


                                    • Onhan tässä parista autosta "loppuneet" ne 1200:kin. Yksi tankkipumppu ei riitä b5:ssä viinalla rs6 tai isommilla ahtimilla vaikka releyttäisikin.

                                      Comment


                                      • Siltähän tuo näiden juttujen perusteella vaikuttaa. Oishan sen onnistunut mittaamaankin.

                                        Tuossa muutama nahkahuosu ajaa kahdella pumpulla ja kahdella -an8 syöttölinjalla ja kahdella paineensäätimellä. Pierburg E3L pumppuja käyttävät.

                                        Toinen käyttää ~980cc suuttimia ja toineen noin 1300cc suuttimia.

                                        Comment


                                        • Tuostahan on nyt juteltu jo jonkin aikaa, että nuo linjat ja pumput saattaa olla se seuraava heikko lenkki. Onko tuohon olemassa jotain siistiä ratkaisua? Mua ei kauheasti kiinnostaisi asennella sinne kontin pohjalle säiliöitä/pumppuja yms. surisemaan. Toki jos se sen vaatii niin pakkohan se on. Mietin vain jos markkinoilla olisi jo valmiina joku siisti ratkaisu?

                                          Jos jollakulla on laitettu kerääjäsäiliö siististi (pumppuineen) tuohon ympäristöön niin laittakaa kuvia niin voisin ihmetellä. Ratkaisut joita itse olin nähnyt on ns. "race" henkisiä eli tungettu sinne mihin mahtuu. Tosin nuo autot on muutoinkin tehty radalle eli niissä sen ymmärtääkin ja kuuluu asiaan.

                                          Comment


                                          • Tuossa on yksi ratkaisu suoraan tankkiin.

                                            http://sillyrabbitmotorsport.com/Fue...-450-fuel-pump

                                            Sitä en tiedä et toimiiko :D Ku en oo kokeillut.

                                            Tilaanko 2 sarjaa samantien?

                                            Comment


                                            • Kuinka paljon tuo kahdella pumpulla kierrättäminen lämmittää viinaa? Maatsihan on tehnyt joitain kokeita pöydällä, mutta onkohan kukaan mittaillut polttoaineen lämpötiloja ajossa olevasta paketista? Fuelabilla on sähköinen regu joka ohjaa niiden Prodigy pumppua, ei pätkimällä sähköä vaan jännitettä muuttamalla, yhdellä pumpulla riittäisi AN8 meno-paluu linjoilla?

                                              Kellään ei taida olla kokemusta vielä tuosta, jollain sellanen setti on ollut tiettävästi hyllyssä jo jonkin aikaa...

                                              Edit, pitäisköhän nämä siirtää tänne ketjuun: E85 bensapumpun kesto ja mitoitus

                                              Comment


                                              • No ei se pumppu tossa ongelmassa ainakaan lopu, jos vedätyksessä menee todella rikkaalle eli siinä ongelmassa on jokin muu syy.

                                                Comment


                                                • Jep, ei taida nyt pumpulla tai suuttimilla olla vaikutusta siihen ettei ilma kulje.

                                                  Omat kokemukset pumppukeskusteluun. Pienet oem RS6 turbot, Pierburg, vakiolinjat+raili, 957cc, laajakaista lambda kuskin puolella. Sillä suorasähköistämisellä on iso vaikutus tuottoon, näkeehän sen pumpun spekseistäkin (12V tai 14V pumpulla). Lisäksi iso vaikutus oli seoksilla, sillä että onko seos esim 11.5 vai 12.0. Eli esim 11.5 polttoaineen paineet saattoi kyykätä rajusti mutta 12.0 paineet pysyi missä pitääkin. Lisäksi orkkis bensansuodin vaihtamalla "high flow" filtteriin oli iso vaikutus kun mennään riittävyyden rajoilla, tämä tuli todettua kanssa. Siellä on terävät käännökset orkkis suodattimen banjoissa joissa pienet reijät.

                                                  Comment


                                                  • Ilmaa ei mee bensalla läpi ku reilut 492g/s.

                                                    Syöttölinja pitäisi vaihtaa ensiksi pois sekä suodatin. 6,3mm sisäreikä linjassa ei ainakaan auta kuten ei tuo orkkis suodatinkaan.

                                                    Comment


                                                    • No meneehän sitä ilmaa sitten läpi. Pitäskö sitä mennä 600g/s näillä turboilla?

                                                      Comment


                                                      • 675 pitäs mennä ;)
                                                        Ainakin rekkarin mukaan.

                                                        Comment


                                                        • Nyt menee taas tähän..:)

                                                          Toinen sanoo ettei ilmaa mene nimeksikään ja samaan hengenvetoon sanotaan että sitä menee 492g/s.

                                                          Mietintää. Onko maffi likaantunu ku vetää rikkaalle? Vai tuleeko ilmavirtaus nyt maffille erilailla kun on laitettu kartiotötterö, jolloin maffi näyttää että ilmaa menisi enemmän?

                                                          Comment


                                                          • Eilen löytyi syy miksi nuo ilmamäärät oli ihan liian pienet. Logituksen pohjissa yms. jotain. Kyllä siellä siis ilma kulkee ihan ok. Kyllä tuo viimeisten lukujen valossa kulkee nyt bensallakin ihan "kohtuu" reippaasti. Mainitaan, että autossa on edelleen kitkarenkaat alla eli ne taitaa olla kohta ns. entiset renkaat. Loppuu pito ja haittaa hiukan säätöjen tekoa myöskin. Kuhan Jani vaihtaa etanolille niin saapa nähdä onnistuuko ollenkaan noilla renkailla säätäminen.

                                                            Comment


                                                            • Jostain ihmeen kumman syystä ME7loggeri oli halunnut alkaa loggaileen laskennallista ilmaa vaikka en myönnä pohjaa muuttaneeni.
                                                              Tänään kävin vetää toivottavasti viimeiset vedot bensalla ja se menee nyt erilailla.

                                                              Monesti sen keskeneräisen kommentointi ei paljoa kannata.

                                                              Se että se oli ennen rikkaalla johtui ihan siistä että moottorissa oli vaikka minkälaista ilmavuotoa ja pakovuotoa turbolla. Seoksia ei saanut millään kohdilleen niin silloin se vedetään rikkaalle varmuudeksi kunnes on rauta pistetty kuntoon.

                                                              Nyt se näyttäs olevan kohtuudella kunnossa.

                                                              Onnistuu se säätäminen kun vaihdetaan vaihde vaikka 5:lle loggauksien ajaksi. Tietty en mielelläni jaksaisi polkupyörällä ajella :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X