Tuolla A1 autovärissä sekoittavat kuva-analyysin perusteella maalin, jos korjausmaalauksesta kyse.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:n pikkuveli RS4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
No juu, noiden nivelien/laakereiden vaihto on turhaa. Etupää on helppo homma, mutta takapää vaatii jo prässiä yms. joten tiedä jaksaako nähdä vaivaa =)
Käyn huomenna näyttämässä noita osia maalaamoissa. Tuosta Holstinmäen puljusta ei jäänyt hyvää kuvaa, joten sen voisin skipata tällä kertaa, mutta onhan noita muitakin.
Comment
-
No ilmankos en paikkaa tahtonut oikein löytää. Rissasen nimellä on kyllä vaikka mitä muuta, mutta maalauspuolen hommat on vähissä.
Kävin hakemassa hiukan uutta osaa. Marmorilta uuden listan ja noiden ponttonien kiinnikkeet (10kpl). Melko arvokkaita muovi-osia kun 5€/kpl. Vanhat oli melkoisen rapeassa kunnossa ja niiden tinksut meni melkein kaikista poikki.
Kaliscruising oli sopivasti Kuopiossa ja sain Japelta ostamani Loban Y-putken (hiilari) ja Catch Can:n talliin Oululaisten mukana, jotka siellä kävi cruisailemassa. Kiitoksia vielä kerran Terolle kuskauksesta. Harmi vain, että joutuu nyt tekemään hiukan enemmän töitä noiden saamiseksi kiinni mm. lisäilmapumpun joutuu ottamaan pois, että tuo purnukka mahtuu johonkin. Samoin joutuu hiukan miettimään miten tuo oikein kytketään, kun tuosta Loban putkesta on se paluuletkun liitin tulpattu. No näitä joutaa ihmettelemään jossain vaiheessa.
Comment
-
Juuh, olihan tuosta puhetta, mutta pakko se on näköjään kokeilla kantapään kautta =)
Ahaa, eli se pumppu on nyt disabloitu kokonaan? Luulin, että kiskasit siitä vain sen pirtapiuhan irti. No hyvä niin. Helpottaa tuota keräimen asennusta kummasti, jos tuo on valmiiksi mykkä.
Comment
-
Matkahuolto toimitti nämä. Powerflexin tekeleet ja sopii kuin nyrkki silmään. Tuollaiset ne olisi pitäny olla jo tehtaalta.
Auto on taas renkaillansa ja huomenna ajattelin pestä tuon alustan. Tuossa ei ole sisälokareita nyt missään kulmassa eli saa kaikki moskat pois. Sitten alkaa kaikkein sottaisin vaihe eli alustamassan levitys. Ruiskuttaa en kehtaa tässä tallissa joten täytyy turvautua pensseliin =(
Alkaa tuo osien maalauslista olla sen verran pitkä eli kohta on sama ylimaalata koko pulkka. Kuhan saan tuon alustan kuntoon niin pitää heftata nuo lokarit jotenkin kiinni ja kiikuttaa auto näytille. Sain vinkin hyvästä maalaamosta joten ajattelin sieltä kysäistä tarjousta. Toinen vaihtoehto olisi se teippaus, mutta osa noista osista pitää kuitenkin maalata ennen moista operaatiota (kuten nuo lokasuojat).
Comment
-
Automaalaamo Havana Oulussa maalasi isän C6:sta takakulman. Todella asiallista työtä ja sävy tuli kerralla oikea, mikä tahtoo näissä paikkamaalauksissa olla aina haasteena. Ei ole halpa paikka, mutta oman tietämyksen perusteella parhaasta päästä tällä seudulla.
Ylivieskassa olen Sailokoskella käyttänyt omia autoja. Hyvä palvelu ja osaavat tehdä priimaa, matkaahan tuonne jo vähän tulee.
Comment
-
Juhannus meni noissa muissa harrastushommissa, joten ei ehtinyt tämän kanssa kauheasti puuhailla. Kaiken lisäksi noita jousia yms. kootessa tuli uusi ongelma.
Ihmettelin miksi ja miten nuo alkuperäiset kumit/iskarinsuojat oli oikein menneet rikki. Syy löytyi kun laitoin nuo uudet Powerflexin rojut kiinni. Auto makaa pohjaanlyönti kumien varassa vaikka jousien säädät on aivan tapissa eli autoa ei voi nostaa milliäkään. Otin kumit kokonaan pois ja testasin niin iskarin ja jousilautasen väliin jää hikiseen ~1cm rako.
Nuo jouset ei siis kanna ollenkaan auton painoa. Noiden jousien tulisi olla ainakin 10cm pidemmät, että noista säädöistä olisi mitään hyötyä. En tiedä mikä on mennyt pieleen, mutta epäilen noiden jousien valmistusvikaa (kuoleentuneet).
Tässä kuva josta näkee, että navasta lokasuojaan on noin 32,5cm vaikka jousen säätö on maximissaan (niin ylhäällä kuin sen saa). Käytännössä tuo makaa kuitenkin noiden puslien päällä eli alemmaksi autoa ei edes saa vaikka kuinka löysäisi jousta. Jos ottaa puslan pois niin tuo tipahtaa muutaman sentin alemmaksi.
Melko erikoista ajalella tuolla nyt =( No reklamaation on lähtenyt eteenpäin. Katsotaan mitä vastaavat. On se kumma miten nuo H&R tekeleet aina vastustaa. Urssi meni sen 70mm alemmaksi (30mm luvatun sijaan) ja nyt sama homma tuon Riesan kanssa.
Laittelin enimmät rojut autoon kiinni, kun huomenna pitää käyttää autoa siellä Havannassa. Sain jo alustavan tarjouksen joka tietenkin tarkentuu kun näkevät auton. Muuta ajoa tuolla autolla ei tehdä ennen kuin saadaan jouset kuntoon.
Edit. Osaako joku sanoa onko tällä mitään tekemistä asian kanssa. Mun jouset on 29372, mutta tuolla osanumerolla ei jousia löydy vaan niitä myydään numerolla 29372-1?Viimeksi muokannut Jari74; 22.6.2014, 16:19.
Comment
-
Näyttäs että ne iskaritkin on liian pitkät jos auto on tuossa asennossa pohjaanlyöntikumien varassa jo.
Eihän se voi joustaa alaspäin enään ollenkaan.
Siis sulla on nyt lautaset ruuvattu niin ylös kuin vain saa eli kierrettä ei ole enään yläpuolella?
Tuon viimisen kuvan mukaan jos uuvaa tuota lautasta ylemmäs niin jousihan on jo valmiiksi melkein yhdessä läjässä.
Comment
-
Jeps, eli se säätölautanen on niin ylhäällä kuin sen saa (kokonaan vielä kierteillä). Voihan tuota vielä nostaa ylemmäksi, mutta se lautanen ei olisi enää silloin kokonaan kierreosalla eli "kantavuus" heikentyisi. Kyllä nuo jouset melko läjässä on. Takana tuo on rakennettu hiukan erilailla eli siellä on 2-osainen jousi. Moisella saisi etupäähänkin paljon enemmän säätövaraa ja itseasiassa, kun Googlettelin niin ainakin tässä mainoskuvassa tuo on tehtykin sillä lailla:
http://www.amazon.co.uk/29372-1-Heig.../dp/B002OF1SU0
Tuo kuva ei tosiaan passaa B5 jousiin, mutta periaate käy hyvin selväksi.
Comment
-
Miten tuo tuossa B5 korimallissa on nuo kattokaiteet kiinni? Joutuuko avamaan katon sisäverhoilua? Kävin tänään näyttämässä tuota maalarilla ja niin ne hommat vain tahtoo laajeta, kun kunnolla tehdään.
Hitto, että tuosta tuli äänekäs. Kauhea rengasmeteli, ihmeesti nuo sisälokarit yms. vaimentavat tuota meteliä (nyt niitä ei ole paikoillaan). Melko "kovaa" tuolla on muutoinkin nyt ajella, mutta uudet jouset on jo kuulemma tulossa. Täytyy purkaa kaikki ja ottaa kunnon mottija ja ihmetellä lisää. Jani tuossa epäili, että jopa iskarit olisi liian pitkiä tuossa...
Comment
-
Huomenna taas reissuun. Vein tänään Risan maalaamolle (Havana), joten mielenkiinnolla odottelen paluuta niin näkee lopputuloksen. Väri pysyy tosin samana, joten mitään suurempaa vau ilmiötä tuskin tulee. Kaikki kolhut, kiveniskemät yms. laitetaan kuntoon. Olihan noita jo jokapuolella kun tarkemmin syynäsi. Samoin noihin "arkoihin" paikkoihin laitetaan uudet kiveniskusuojat/muovit...
Juuri kehuskelin kuinka tuon vanhus kulkee reippaasti uuden ohjelman jälkeen, mutta on tämä vehje ihan jotain muuta =) Nyt sateella ESP vilkuttaa heti jos hiukankaan polkaisee...
Comment
-
Tuli tänään juteltua maalaamon kanssa ja päätettiin sitten maalata koko auto uudelleen. Homma levisi koko ajan ja ei siihen olisi jäänyt kuin ovet ja katto vanhaksi eli sama tehdä sitten kunnolla. Hienoa, piti vain maalata etulokasuojien takakaaret ja jotenkin nyt on koko auto maalattu?
Nyt näyttää siltä, että jää kokeilematta mailit yms. tältä vuodelta. Johtuen tuosta kuuluisasta "Motorsportista" niin auto ei taida olla siinä kunnossa, että uskaltaa lähteä ajamaan. On se kumma vaikka autolla ei edes aja niin se ei pysy kasassa. Ihme vehkeitä =) No mitään ei ole rikki eli sen puoleen asiat mallillaan.
Janikin tuossa laitteli viestiä, että uudet jouset olisi maassa. Saa sitäkin taas ihmetellä kuhan palailen suomeen.
Comment
-
Ajaisiko saman asian, mikäli on mattapintaan tykästynyt, että lakkauttaisit auton mattalakalla? Kävisi nyt samalla kun auto on muutenkin värjättävänä.
Tuota nykyään vallitsevaa teippausvimmaa en ymmärrä. Ehkä jonkun mielestä on siistiä kun avaa ovet että alkuperäinen väri loistaa välittömästi. Omasta mielestä karsean näköistä.
Comment
-
Hiukan samaa mieltä, siksi tuo sävy eli alkuperäinen väri ei niin hypi silmille. Katsotaan nyt. Kyllähän tuolla kehtaa taas ajella ihan orkkis värilläkin...
Lakasta puheen ollen, ilmeisesti Risassa on joku ÿber kova speciaali lakka vakiona? Ainakin lakan hinta on messevä...
Comment
Comment