Viime viikolla taidettiin valutella uudet öljyt DSG-lootaan. Laatikon käytös muuttui taas sellaiseksi, kun sen pitääkin tai ainakin toivoisi olevan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
-
Piti purku-Saabista nykäistä kone irti, mutta nosturi otti ja antautui.
Tuota on käytetty vain muutaman kerran, eikä varmasti nosteltu ylikuormaa. Sauma näyttää siltä, että ei ole kunnolla "tarttunut".. Takuuta on vielä ja käytän tuon näytillä IKH:ssa, että menee valmistajalle viestiä eteenpäin, mutta teen tuosta itse isomman, pahemman ja paremman.
Itsellä tuntuu hommat laahavan, joten ulkoistin ässän koneen perushuollon innokkaammalle tekijälle.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Japi Näytä viestiPösön konehuoneen pesu kuulostaa lähitulevaisuuden tulipalolta. Vuosien takaa muistan tuttavapiiristä 3 muutaman päivän sisällä konehuoneen pesun jälkeen palanutta pösöä. Yksi 205 GTI tajusi ajaa itsensä kuitenkin autotallista ulos ennen täyden palamisen vaihetta.
Sen sijaan se sai tänään tuoreen leiman ja uudet öljyt. Vanhoilla ajettu reilu 600km, mutta olivat loppuvuodelta 2016.
Comment
-
3C Passatin alustan purkua, huoh. Edessä satulan kannakerautojen nejästä 21mm pultista katkesi kaksi. Alatukivarren irroitus oli tuskaa koska alapallonivel ei suostunut irtoamaan kuin pitkällä tohotuksella ja lopulta rälläkällä. Raidetangon päät vaati kans tohoa ja toiselta puolelta lähti se rautaholkki mukana. En tiiä pitkäskö sijoittaa siihen induktiolämmittimeen... tän päivän perusteella kyllä, sillä luulen että kun olis käyttäny osia punahehkussa ne olis irronnu fiksusti.
Comment
-
Kirjaimellisesti tuli turattua. Venetrailerin hitsaus projekti tuli aloiteltua ja tuli sitten pienehkö vaaratilanne. Hitsasin eka laipat akselitumppeihin kiinni ja sitten putsasin brake cleanerillä aisan rhs putken sisäpuolelta ja hitsasin navan putkeen ja sit toisesta päästä kans putsaus ja laitoin navan paikoilleen ja eka heppaus laipan ja putken saumaan, niin melko mojovalla pamauksella lähti koko napapaketti pihalle sieltä rhs putkesta. Hetken ihmeteltyäni perseelläni tallinlattialla, tuli mieleen että tuommoinen 150*150*3000 rhs putki täynnä räjähtävää kaasua ei välttämättä ole hyvä yhdistelmä kipinän kanssa. Tällä kertaa polvilumpion kautta opittua, näkeepähän huomenna minkä kokoinen mustelma on polvessa :D ei onneksi ollut mitenkään helkatisti sitä cleaneriä siellä putkessa, mutta aika pienellä määrällä saa tykin aikaiseksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viesti3C Passatin alustan purkua, huoh. Edessä satulan kannakerautojen nejästä 21mm pultista katkesi kaksi. Alatukivarren irroitus oli tuskaa koska alapallonivel ei suostunut irtoamaan kuin pitkällä tohotuksella ja lopulta rälläkällä. Raidetangon päät vaati kans tohoa ja toiselta puolelta lähti se rautaholkki mukana. En tiiä pitkäskö sijoittaa siihen induktiolämmittimeen... tän päivän perusteella kyllä, sillä luulen että kun olis käyttäny osia punahehkussa ne olis irronnu fiksusti.
Comment
-
Kilowatin induktiolämmitin on vähän siinä ja tässä. Lämpö siirtyy pultista vaikkapa siihen olka-akseliin nopeammin kuin pultti ehtii lämpiämään. Kai se kaikki aina jotain auttaa mutta kaasupilli olis varmempi ratkaisu jos pitää saada mansikaksi. Toki siinä palaa samalla kaikki kumit ja rasvat sitten aina. Parempi kun ulkoistaa koko homman jollekin muulle ;)
Comment
-
Mä luulen että tuommoinenkin lämmitys jossa molemmat osat lämpiää auttaa, kun ruoste jne.vähän alkaa elämään. Mutta ei kai me Mikko muille näitä ulkoisteta, kun se on syy miksi harrastus aloitettiin, hyvää jälkeä ei saa edes rahalla. Pitäskö siirtyä lämmitysketjuun puhumaan wattimääristä...
Comment
-
Comment